Stránka 4 z 8

Re: rozdíl mezi 110 a 132 kW

Napsal: 10.11.2020 16:15
od djdekl
Prepneme zpet :D a udelej test na Spiritce...

Re: rozdíl mezi 110 a 132 kW

Napsal: 10.11.2020 17:02
od kozelos
Myslím, že bude snazší, když si to Raada přepne a podá report:)

Re: rozdíl mezi 110 a 132 kW

Napsal: 10.11.2020 17:42
od Martin89
Škoda že není možnost u 132kw přidat pomocí DIA druhý turbo :nixw:

Re: rozdíl mezi 110 a 132 kW

Napsal: 10.11.2020 18:09
od Raada
No jo. Ze bych si teda udelal downgrade? :D

Re: rozdíl mezi 110 a 132 kW

Napsal: 10.11.2020 18:21
od kozelos
Safra, poplet jsem lidi:-D

Re: rozdíl mezi 110 a 132 kW

Napsal: 10.11.2020 19:23
od pecuch
djdekl píše: 10.11.2020 16:15 Prepneme zpet :D a udelej test na Spiritce...
Nemusíte to přepínat zpět, já to mám přepnuté ze 110 na 132 a můžu potvrdit, že je to znát. Pružnost je lepší a určitě se zvýšila maximálka, při 110 to sotva přelezlo 200, teď jsem na 200 i do kopce a zatím max. co to ukázalo 237. Takže koně navíc jsou tam určitě. Četl jsem nějakou diskuzi na YT a tam to nějakej Polák popisoval, že prý to není přepnutí na jinou mapu, ale spíš odemčení nějakého škrcení výkonu toho motoru. Takže těch 132 kW by měl být ten správný výkon bez škrcení, 110 i 85 jsou jen softwarem uškrcené varianty. A prý ani ten menší mezichladič není problém, měl by to zvládat. Prý jsou snad 3 druhy toho mezichladiče.

Re: rozdíl mezi 110 a 132 kW

Napsal: 24.11.2020 22:20
od Zelinář
Tady zmizelo alespon 10 cca tyden starých komentářů... :wallbash:

...a ja potrebuju “přepnout” :nunu:

Djdekl: psal jsem ti SZ... Rad prijedu, ale nejak se domluvit, pls mobil cislo, zavolam :nazdravi:

Re: rozdíl mezi 110 a 132 kW

Napsal: 25.11.2020 00:28
od Martin89
To teda. Asi nějaká cenzura.

Re: rozdíl mezi 110 a 132 kW

Napsal: 25.11.2020 07:41
od ZaQik
tohle je technicke vlakno, takze jsem kecy okolo presunul tam, kam patri ... tlacitko hledat pripadne prohlizeni vlastnich prispevku ukaze, kde to ted je ... za nedodrzevani pravidel budu "trestat"

Re: rozdíl mezi 110 a 132 kW

Napsal: 05.12.2020 19:06
od pahd
Právě jsem provedl přepnutí a posílám výsledky.
Měřili jsme zrychlení před a po úpravě, ve stejný den.

Časy berte orientačně, měřeno dle diag, tj. rychlost dle tacho. Měřeno na silnicích, tj. žádná dokonalá rovina. Čísla jsou průměr vždy min z 3 měření. Měřili jsme: 0-100; 60-100 na 4q, 80-120 na 4q. S-Max manuál 4x4 7 míst.

0-100: Před 13,9 s / Po 11,7 s
60-100: 9,5s / 8,1s
80-120: 10,7s / 9,1s.

Tj. všechny časy cca o 15 % lepší.
Subjektivně: v nižších otáčkách menší rozdíl, od cca 2500 ot je to zřetelný rozdíl. Nad cca 3500 veliký rozdíl, předtím tam ta gradace výkonu fakt chyběla.

Určitě to udělejte taky :-)

Re: rozdíl mezi 110 a 132 kW

Napsal: 05.12.2020 19:27
od kozelos
Dobrá práce!

Re: rozdíl mezi 110 a 132 kW

Napsal: 05.12.2020 19:49
od Martin89
Měřil jsi to aspoň na jednom místě? Nebo jsi to měl cestou z úpravy z kopce?

Re: rozdíl mezi 110 a 132 kW

Napsal: 06.12.2020 12:42
od pahd
V rámci možností ano, u nás není moc úplně rovných silnic, pokud možno bez provozu, ani žádná solná pláň :-)

Měřili jsme v obou směrech, tak by i příp. vítr měl být eliminován, krajní hodnoty jsem dal pryč a beru průměr z několika měření.
Samozřejmě když budeš větší ras na auto, tak 0-100 určitě půjde ještě líp, ale mě nešlo o absolutní časy, hlavně o ten rozdíl 110 vs 132 kw.

Re: rozdíl mezi 110 a 132 kW

Napsal: 08.12.2020 16:25
od pahd
Něco jsem od té doby najezdil, tak ještě subjektivní dojmy:
Podle mě to jede lépe i v těch nižších otáčkách, cca od 1400 ot. se motor začíná sbírat. Celkově teď ten motor táhne jak má, předtím byl udušený a pocitově trochu mdlý. Pamatuji si, že jsem při začátcích s Maxem byl trochu zklamaný, že je těch 150 k nějak zdechlých :-)

Re: rozdíl mezi 110 a 132 kW

Napsal: 08.12.2020 17:56
od Raada
Mel jsem 110kW v automatu v Mondeu a ted mam 132kW v automatu v SMaxu. Prijde mi, ze obe auta jedou podobne. SMax se musi prat s vyssi hmotnosti a odporem vzduchu. Diky automatu mi neprislo, ze by ani v jednom pripade melo auto malo vykonu, pro bezny jezdeni je to v pohode a i ve vyssich rychlostech v plnem obsazeni jsem taky nemel problem. V obou autech automat bezne necha padnout otacky na cca 1500 a to je pro plynulou jizdu po rovine naprosto v pohode. Rozdil ve spotrebe pri stejnem stylu jizdy a skladbe jizd je necely litr (Mondeo dlouhodoba 5,7 litru, S-Max 6,6 litru). V Maxovi by tech 110kW uz mohlo byt slabsich, protoze je to tezsi krabice. Takto mi prijde, ze na S-Maxe je tech 180k a 400Nm tak akorat.

Mozna by bylo zajimavy i srovnat jak jede novy motor s Euro 6.2 tj. 190k, ktery ale pres vyssi vykon muze byt utlumenej a taky jak radi novy 8st. menicovy automat vs. 6st. dvojspojka.