Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Odpovědět
Uživatelský avatar
zdenek34
Junior
Junior
Příspěvky: 218
Registrován: 14.03.2010 16:27
Bydliště: Jeseník

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od zdenek34 » 08.02.2014 14:59

Stano, zeptám se i Tebe. Znáš hodnoty CO a NOx, které má Tvé auto? Docela by mě to zajímalo. Zkus to sem hodit. Plno lidí s benzínem se naváží do dieselistů a neví, kolik toho produkují sami...
Je - S-Max 2.0 TDCi, 120 kW, 2/2011 Ice White
Byl - S-Max 1.8 TDCi, 92 kW, 2/2009 Black Panther Obrázek
Bylo - Mondeo 2.0 TDCI kombi, 96 kW, 6/2005 Obrázek

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13541
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od stano. » 08.02.2014 15:21

Pozriem protokol z EK. A my sa tu bavime o rakovinotvornych sadziach. Hlavne tych z novych CR dieselov, ktore maju tak male ciastocky, ze prenikaju priamo do krvi. Ale to sa tu uz nie raz spominalo.

Uživatelský avatar
zdenek34
Junior
Junior
Příspěvky: 218
Registrován: 14.03.2010 16:27
Bydliště: Jeseník

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od zdenek34 » 08.02.2014 15:34

Název tématu neodpovídá. Tak to jo, když nějak škodí nafťák, tak se to tady probírá hrozně moc, ale když chce někdo poukázat na škodlivost benzíňáku, tak se o tom vlastně nebavíme... Prostě diesely jsou hrozně škodlivé a po benzínu zůstává jen něškodlivý a prospěšný kyslík :palec_dolu:
Je - S-Max 2.0 TDCi, 120 kW, 2/2011 Ice White
Byl - S-Max 1.8 TDCi, 92 kW, 2/2009 Black Panther Obrázek
Bylo - Mondeo 2.0 TDCI kombi, 96 kW, 6/2005 Obrázek

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13541
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od stano. » 08.02.2014 15:50

http://cs.autolexicon.net/articles/emisni-norma-euro/ tu si pozri porovnanie limitov pre benzin a naftu. drobne pevne castice vypusta iba naftak a benzin s priamym vstrekovanim (aj to menej).

Uživatelský avatar
zdenek34
Junior
Junior
Příspěvky: 218
Registrován: 14.03.2010 16:27
Bydliště: Jeseník

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od zdenek34 » 08.02.2014 16:16

Takže škodlivé jsou jen pevné částice? A co CO (oxid uhelnatý) NOx (oxidy dusíku)? Ty Tě vlastně nezajímají...
Je - S-Max 2.0 TDCi, 120 kW, 2/2011 Ice White
Byl - S-Max 1.8 TDCi, 92 kW, 2/2009 Black Panther Obrázek
Bylo - Mondeo 2.0 TDCI kombi, 96 kW, 6/2005 Obrázek

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13541
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od stano. » 08.02.2014 16:22

Pre NOx ma benzinak ovela prisnejsie limity.

Uživatelský avatar
zdenek34
Junior
Junior
Příspěvky: 218
Registrován: 14.03.2010 16:27
Bydliště: Jeseník

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od zdenek34 » 08.02.2014 16:34

No nemá to smysl. Tvé auto produkuje minimálně 4x tolik oxidu uhelnatého a s NOx na tom bude podobně jako můj smradlavý diesel. To je tak, když někdo káže vodu a pije víno. Ale nic ve zlém :wink:
Je - S-Max 2.0 TDCi, 120 kW, 2/2011 Ice White
Byl - S-Max 1.8 TDCi, 92 kW, 2/2009 Black Panther Obrázek
Bylo - Mondeo 2.0 TDCI kombi, 96 kW, 6/2005 Obrázek

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13484
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od miki21 » 08.02.2014 17:06

Roztrhejte si občanky, auta dejte do šrotu a kupte místo toho koně...ten zase prdí ,tak taky nic. :ble2:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Příspěvek od vita_k » 08.02.2014 17:29

Kámoška ma koně, půjdu ji ho zastřelit.hrozně prdi ;)

Kam mám poslat občanku, aby byla ekologicky roztrhana?

btw dojel jsem zavod 75km na běžkách, ale Miki me i tak rozesmál. Jsem KO
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od Eidž » 08.02.2014 21:03

Tak když jdeme k benziňáku, tak googlete toto:
polycyklické aromatické uhlovodíky
taky prima karcinogenní věc - navíc už velmi, velmi dlouho známá

Jinak EURO IV jde i bez DPF. Mám ho.

Jen chci říct, že spalovací motor je prostě spalovací motor. Diesel je o chlup dál, protože se mu teď věnovali a dosáhli určitého stupně. Nyní se jde ve vývoji zase dál v benzinu.
A ani elektromobil není zelený. Sice neprodukuje emise v místě jízdy, ale elektřinu někde vyrobit musíte.

Docela zajímavá ekologická varianta je LPG či CNG.
Jenže LPG nejde vyrábět, jde o "odpad" při výrobě, tj. nemůžete mít v republice 100% vozů na LPG, protože nejste schopni palivo vyrobit. Navíc v zimě potřebujete LPG do horských oblastí, kde s ním topí.
CNG je teoreticky bez omezení, navíc zkapalnění a transport je už vyřešen, ale přestavba je o 60 - 80 tis. Kč. :dih:
Pokud by na to byla dotace, tak klidně do přestavby jdu. Jsou přestavby jak benzinu, tak dieselu. Navíc nemusí jít o full přestavbu, ale o přidávání CNG a tím snižování spotřeby nafty.
Cesty jsou.
Jen jsou drahé a pochybuji, že do nich někdo jen tak ze své kapsy půjde.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
Slid
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 858
Registrován: 27.07.2011 16:33
Bydliště: Praha / Semily
Kontaktovat uživatele:

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od Slid » 08.02.2014 22:09

sry za OT, ale nikdy by me nenapadlo, ze tohle budu cist na foru ktere je zamerene na znacku FORD :shocked:
Mondeo, 2.0 TDCi 85kW, combi, r.v. 12/2006, EURO 4 + DPF, Futura X, Webasto

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od Eidž » 09.02.2014 07:14

Jako že Forďáci nemůžou přemýšlet o ekologii?

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od Nicco » 09.02.2014 11:38

Diesel bol 3 emisne levely pod benzinom. Az v EU6 sa zjednoti emisna norma pre diesel a benzin, tak ako to maju v Japonsku a USA uz dlhe roky, kde diesel bez filtrov jednoducho neprejde homologacnymi skuskami. Z nejakeho mne neznameho dovodu mal v EU vinimku na emisie a dokonca este aj urcitu formu dotacie - nizsie danove zatazenie, co viedlo k vzniku vsetkych tych TDI JTD a HDI. Ked ich uz ale bolo strasne vela, tak uz aj EU konecne zacala s tym nieco robit.

Atmosferickemu benzinaku staci katalyzator ohriaty na prevadzkovu teplotu a priskrtena ECU u studeneho motora a s nimi si vystaci az do EU6.2, kde priamovstekovy benzin dostane maly filter pevnych castic v cene 80-100 Eur.
Diesel dostal v EU3 trojcestny katalyzator a recirkulaciu plynov EGR na eliminacou NOx a pevnych castic, ktore mali znova preletiet motorom a spalit sa. EGR sa casom zaniesol ale nepochopim zaslepovacov EGR a ich tvrdenie, ze ten hnus z vyfuku si nebudu znova posielat do motora a nicit si motor, ale vypustat to do ovzdusia im nevadi. Hlavne ze ich motor je ok.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

Uživatelský avatar
zdenek34
Junior
Junior
Příspěvky: 218
Registrován: 14.03.2010 16:27
Bydliště: Jeseník

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od zdenek34 » 09.02.2014 15:26

Já zase nechápu, proč EU zvýhodňuje benzíňáky tím, že produkce CO2 není vůbec předmětem emisních norem, když benzínové auta produkují daleko víc CO2. A jak všichni víme, CO2 podporuje vznik ozónu a pak tady máme čím dál víc lidí s rakovinou kůže atd. Tohle samozřejmě benzíňáci neradi slyší.
A již vzpomínané polycyklické aromatické uhlovodíky, kterých benzínový motor produkuje čtyřnásobek proti dieselu. A tyto látky mají na lidský organismus karcinogenní a mutagenní účinky.

Je zajímavé, že z 99% se vždy naváží majitelé benzínových motorů do dieselistů, ale když člověk řekne A, měl by říct i B.

Auta škodí životnímu prostředí všechny, jak benzíny tak nafťáky, ale to je prostě daň za pohodlí, tak se s tím smiřme.
Je - S-Max 2.0 TDCi, 120 kW, 2/2011 Ice White
Byl - S-Max 1.8 TDCi, 92 kW, 2/2009 Black Panther Obrázek
Bylo - Mondeo 2.0 TDCI kombi, 96 kW, 6/2005 Obrázek

Uživatelský avatar
Slid
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 858
Registrován: 27.07.2011 16:33
Bydliště: Praha / Semily
Kontaktovat uživatele:

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od Slid » 09.02.2014 17:17

Eidž píše:Jako že Forďáci nemůžou přemýšlet o ekologii?
Slo mi o dohadovani a vycitani majitelu benzinu VS dieslu a obracene, kdo je horsi, atd.
Mondeo, 2.0 TDCi 85kW, combi, r.v. 12/2006, EURO 4 + DPF, Futura X, Webasto

Odpovědět

Zpět na „DPF a vše okolo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti