Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
- zdenek34
- Junior
- Příspěvky: 218
- Registrován: 14.03.2010 16:27
- Bydliště: Jeseník
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Stano, zeptám se i Tebe. Znáš hodnoty CO a NOx, které má Tvé auto? Docela by mě to zajímalo. Zkus to sem hodit. Plno lidí s benzínem se naváží do dieselistů a neví, kolik toho produkují sami...
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13541
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Pozriem protokol z EK. A my sa tu bavime o rakovinotvornych sadziach. Hlavne tych z novych CR dieselov, ktore maju tak male ciastocky, ze prenikaju priamo do krvi. Ale to sa tu uz nie raz spominalo.
- zdenek34
- Junior
- Příspěvky: 218
- Registrován: 14.03.2010 16:27
- Bydliště: Jeseník
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Název tématu neodpovídá. Tak to jo, když nějak škodí nafťák, tak se to tady probírá hrozně moc, ale když chce někdo poukázat na škodlivost benzíňáku, tak se o tom vlastně nebavíme... Prostě diesely jsou hrozně škodlivé a po benzínu zůstává jen něškodlivý a prospěšný kyslík 

-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13541
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
http://cs.autolexicon.net/articles/emisni-norma-euro/ tu si pozri porovnanie limitov pre benzin a naftu. drobne pevne castice vypusta iba naftak a benzin s priamym vstrekovanim (aj to menej).
- zdenek34
- Junior
- Příspěvky: 218
- Registrován: 14.03.2010 16:27
- Bydliště: Jeseník
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Takže škodlivé jsou jen pevné částice? A co CO (oxid uhelnatý) NOx (oxidy dusíku)? Ty Tě vlastně nezajímají...
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13541
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Pre NOx ma benzinak ovela prisnejsie limity.
- zdenek34
- Junior
- Příspěvky: 218
- Registrován: 14.03.2010 16:27
- Bydliště: Jeseník
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
No nemá to smysl. Tvé auto produkuje minimálně 4x tolik oxidu uhelnatého a s NOx na tom bude podobně jako můj smradlavý diesel. To je tak, když někdo káže vodu a pije víno. Ale nic ve zlém 

- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13484
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Roztrhejte si občanky, auta dejte do šrotu a kupte místo toho koně...ten zase prdí ,tak taky nic. 

Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Kámoška ma koně, půjdu ji ho zastřelit.hrozně prdi 
Kam mám poslat občanku, aby byla ekologicky roztrhana?
btw dojel jsem zavod 75km na běžkách, ale Miki me i tak rozesmál. Jsem KO

Kam mám poslat občanku, aby byla ekologicky roztrhana?
btw dojel jsem zavod 75km na běžkách, ale Miki me i tak rozesmál. Jsem KO
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Tak když jdeme k benziňáku, tak googlete toto:
polycyklické aromatické uhlovodíky
taky prima karcinogenní věc - navíc už velmi, velmi dlouho známá
Jinak EURO IV jde i bez DPF. Mám ho.
Jen chci říct, že spalovací motor je prostě spalovací motor. Diesel je o chlup dál, protože se mu teď věnovali a dosáhli určitého stupně. Nyní se jde ve vývoji zase dál v benzinu.
A ani elektromobil není zelený. Sice neprodukuje emise v místě jízdy, ale elektřinu někde vyrobit musíte.
Docela zajímavá ekologická varianta je LPG či CNG.
Jenže LPG nejde vyrábět, jde o "odpad" při výrobě, tj. nemůžete mít v republice 100% vozů na LPG, protože nejste schopni palivo vyrobit. Navíc v zimě potřebujete LPG do horských oblastí, kde s ním topí.
CNG je teoreticky bez omezení, navíc zkapalnění a transport je už vyřešen, ale přestavba je o 60 - 80 tis. Kč.
Pokud by na to byla dotace, tak klidně do přestavby jdu. Jsou přestavby jak benzinu, tak dieselu. Navíc nemusí jít o full přestavbu, ale o přidávání CNG a tím snižování spotřeby nafty.
Cesty jsou.
Jen jsou drahé a pochybuji, že do nich někdo jen tak ze své kapsy půjde.
polycyklické aromatické uhlovodíky
taky prima karcinogenní věc - navíc už velmi, velmi dlouho známá
Jinak EURO IV jde i bez DPF. Mám ho.
Jen chci říct, že spalovací motor je prostě spalovací motor. Diesel je o chlup dál, protože se mu teď věnovali a dosáhli určitého stupně. Nyní se jde ve vývoji zase dál v benzinu.
A ani elektromobil není zelený. Sice neprodukuje emise v místě jízdy, ale elektřinu někde vyrobit musíte.
Docela zajímavá ekologická varianta je LPG či CNG.
Jenže LPG nejde vyrábět, jde o "odpad" při výrobě, tj. nemůžete mít v republice 100% vozů na LPG, protože nejste schopni palivo vyrobit. Navíc v zimě potřebujete LPG do horských oblastí, kde s ním topí.
CNG je teoreticky bez omezení, navíc zkapalnění a transport je už vyřešen, ale přestavba je o 60 - 80 tis. Kč.

Pokud by na to byla dotace, tak klidně do přestavby jdu. Jsou přestavby jak benzinu, tak dieselu. Navíc nemusí jít o full přestavbu, ale o přidávání CNG a tím snižování spotřeby nafty.
Cesty jsou.
Jen jsou drahé a pochybuji, že do nich někdo jen tak ze své kapsy půjde.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- Slid
- Pokročilý
- Příspěvky: 858
- Registrován: 27.07.2011 16:33
- Bydliště: Praha / Semily
- Kontaktovat uživatele:
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
sry za OT, ale nikdy by me nenapadlo, ze tohle budu cist na foru ktere je zamerene na znacku FORD 

Mondeo, 2.0 TDCi 85kW, combi, r.v. 12/2006, EURO 4 + DPF, Futura X, Webasto
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Jako že Forďáci nemůžou přemýšlet o ekologii?
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- Nicco
- Zkušený
- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Diesel bol 3 emisne levely pod benzinom. Az v EU6 sa zjednoti emisna norma pre diesel a benzin, tak ako to maju v Japonsku a USA uz dlhe roky, kde diesel bez filtrov jednoducho neprejde homologacnymi skuskami. Z nejakeho mne neznameho dovodu mal v EU vinimku na emisie a dokonca este aj urcitu formu dotacie - nizsie danove zatazenie, co viedlo k vzniku vsetkych tych TDI JTD a HDI. Ked ich uz ale bolo strasne vela, tak uz aj EU konecne zacala s tym nieco robit.
Atmosferickemu benzinaku staci katalyzator ohriaty na prevadzkovu teplotu a priskrtena ECU u studeneho motora a s nimi si vystaci az do EU6.2, kde priamovstekovy benzin dostane maly filter pevnych castic v cene 80-100 Eur.
Diesel dostal v EU3 trojcestny katalyzator a recirkulaciu plynov EGR na eliminacou NOx a pevnych castic, ktore mali znova preletiet motorom a spalit sa. EGR sa casom zaniesol ale nepochopim zaslepovacov EGR a ich tvrdenie, ze ten hnus z vyfuku si nebudu znova posielat do motora a nicit si motor, ale vypustat to do ovzdusia im nevadi. Hlavne ze ich motor je ok.
Atmosferickemu benzinaku staci katalyzator ohriaty na prevadzkovu teplotu a priskrtena ECU u studeneho motora a s nimi si vystaci az do EU6.2, kde priamovstekovy benzin dostane maly filter pevnych castic v cene 80-100 Eur.
Diesel dostal v EU3 trojcestny katalyzator a recirkulaciu plynov EGR na eliminacou NOx a pevnych castic, ktore mali znova preletiet motorom a spalit sa. EGR sa casom zaniesol ale nepochopim zaslepovacov EGR a ich tvrdenie, ze ten hnus z vyfuku si nebudu znova posielat do motora a nicit si motor, ale vypustat to do ovzdusia im nevadi. Hlavne ze ich motor je ok.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
- zdenek34
- Junior
- Příspěvky: 218
- Registrován: 14.03.2010 16:27
- Bydliště: Jeseník
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Já zase nechápu, proč EU zvýhodňuje benzíňáky tím, že produkce CO2 není vůbec předmětem emisních norem, když benzínové auta produkují daleko víc CO2. A jak všichni víme, CO2 podporuje vznik ozónu a pak tady máme čím dál víc lidí s rakovinou kůže atd. Tohle samozřejmě benzíňáci neradi slyší.
A již vzpomínané polycyklické aromatické uhlovodíky, kterých benzínový motor produkuje čtyřnásobek proti dieselu. A tyto látky mají na lidský organismus karcinogenní a mutagenní účinky.
Je zajímavé, že z 99% se vždy naváží majitelé benzínových motorů do dieselistů, ale když člověk řekne A, měl by říct i B.
Auta škodí životnímu prostředí všechny, jak benzíny tak nafťáky, ale to je prostě daň za pohodlí, tak se s tím smiřme.
A již vzpomínané polycyklické aromatické uhlovodíky, kterých benzínový motor produkuje čtyřnásobek proti dieselu. A tyto látky mají na lidský organismus karcinogenní a mutagenní účinky.
Je zajímavé, že z 99% se vždy naváží majitelé benzínových motorů do dieselistů, ale když člověk řekne A, měl by říct i B.
Auta škodí životnímu prostředí všechny, jak benzíny tak nafťáky, ale to je prostě daň za pohodlí, tak se s tím smiřme.
- Slid
- Pokročilý
- Příspěvky: 858
- Registrován: 27.07.2011 16:33
- Bydliště: Praha / Semily
- Kontaktovat uživatele:
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Slo mi o dohadovani a vycitani majitelu benzinu VS dieslu a obracene, kdo je horsi, atd.Eidž píše:Jako že Forďáci nemůžou přemýšlet o ekologii?
Mondeo, 2.0 TDCi 85kW, combi, r.v. 12/2006, EURO 4 + DPF, Futura X, Webasto
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti