Problém stěrače
- Happy-Gilmore
- Junior
- Příspěvky: 499
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Třinec
- Kontaktovat uživatele:
Re: problém se stěrači
Zdravím pánové. Nechci zakladáta nové téma, tak to napišu sem. Zjistil jsem že mi nefunguje cyklovač. Teda cyklovač funguje, ale jede stále stejnou rychlostí. Když si na kolečku nastavím pomalý nebo rychlejší cyklovač, cykly mi jedou pořád stejně. Nevímte čím to může být? Má cyklovač nějaké pojistky? Kukal jsem do pojistkové skříně a našel jsem tam pojistky jen od stěračů.
Předem dík za odpověď
Předem dík za odpověď
Ford focus 1.8


- r0mik
- .
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: problém se stěrači
cyklovac funguje jen v 1. poloze packy, na 2. a 3. uz cyklovac nefunguje (vcera jsem zkousel v desti)
..ja jen kdyby nahodou
..ja jen kdyby nahodou

Focus 2002 RS "WRC Ášín"-track car
Focus 2002 RS #1121-radost
Focus 2002 ST170 "BO!!!"-track car
Focus 2002 ST170
Focus 2003 ST170 kombi s tažným
Transit 2004 2.4tddi odtahovka
Smax 2006 2.5T LPG
Smax 2007 2.5T LPG
Smax 2007 2.5T
Focus 2002 RS #1121-radost
Focus 2002 ST170 "BO!!!"-track car
Focus 2002 ST170
Focus 2003 ST170 kombi s tažným
Transit 2004 2.4tddi odtahovka
Smax 2006 2.5T LPG
Smax 2007 2.5T LPG
Smax 2007 2.5T
- Happy-Gilmore
- Junior
- Příspěvky: 499
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Třinec
- Kontaktovat uživatele:
Re: problém se stěrači
Kdyz dam sterace do prvni polohy, jsem na cyklovaci, kdy je mozno jeste navic diky kolecku si nastavit rychlost. Tohle mi nefunguje. Rychloste je porad stejna. Dneska jsem to meril a cca 6 sekund je prodleva, nez to zase setre okno. Na druhe poloze uz sterace jedou porad. Na treti poloze jediu taktez porad akorat rychleji nez na poloze druhe. Druha a treti poloha mi funguje. Funguje i ta prvni akorat nejde ai tam nastavit rychlost:-(
Ford focus 1.8


- Bakster
- Nováček
- Příspěvky: 62
- Registrován: 05.07.2011 05:39
- Bydliště: Ústí nad Labem
Re: problém se stěrači
zdar lidi, mam nějakej problém se stěrači na FFII facelift 2008. Dnes ráno jsem chtěl setřít přední sklo a stěrače stíraly hrozně pomalu a trhavě, občas se i zastavily a to na všechny polohy páčky stěračů. nevíte čím by to mohlo být a jak to vyřešit?
Ford Focus II kombi 2008, 1,6 74Kw
galerka
galerka
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8448
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: problém se stěrači
Tipuju zatuhlej mechanismus stěračů.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
- FF - Foo Fighter
- Nováček
- Příspěvky: 66
- Registrován: 19.07.2008 17:42
- Kontaktovat uživatele:
Re: problém se stěrači
Jj bude koroze v pouzdře osy stěrače, rozhodoval jsem se tehdy mezi servisem a samodomo.
Zavolal jsem do servisu, popsal jsem problém a zeptal jsem se, kolik že si mám připravit peněz.
Odpověděli, že to řeší výměnou celého mechanismu táhel, tuším i s motorem a cenu tehdy cca okolo 9000,- Kč.
Zvolil jsem samodomo, pořídil jsem raději knihu "Jak na to" a šel jsem do toho.

Sundat stěrače, stáhnout ze skla ten plast, co je okolo stěračů, nějaký spojky vycvaknout, odpojit elektriku a kabílky, pár šroubků a pak pomalu celý mechanismus i s motorem ven.
Do svěráku s tím, odmontovat od táhel motorek a zkusit hýbat, která že to osa je přidřená.
Šlo to ztuha. Táhla jsou spojena kloby, které jdou také opatrně rozdělit.
Jedna z os stěrače byla u mne přidřená. Sotva jsem s tím ve svěráku hýbal. Na pouzdře, ve kterém ta osa je, jsem našel vlásenkovou prasklinku, kudy se dovnitř asi dostávala vlhkost a pomalu se tam vytvářela rez.
Rozmontoval jsem to tedy komplet, ta přidřená osa dala trochu zabrat, jemným šmirglem jsem rez odevšad odstranil aby se vše hýbalo lehce, nakydal jsem tam vazelínu která odpuzuje vodu, zpět smontoval a nakydal vazelínu i zvenčí na tu prasklinku.
Namontoval jsem to zpět a od té doby běhají stěrače svižně, jak mají.
Vím, není to navěky ale dělal jsem to v garáži u kamaráda, na vrakáč daleko pro jiné pouzdro - pokud bych ho vůbec někde sehnal a svařování nepřicházelo v úvahu, je to nějaká slitina a nevím jestli by to šlo.
Už je to rok a půl (můj post, předešlá stránka) běhají stále skvěle a oprava mne nestála ani korunu.
Pokud se to někdy po letech zase přidře, tak už vím co a jak, která strana a zkusím sehnat dobré pouzdro z vrakáče, nebo pokud to půjde, tak nové.
Před rokem a půl jsem to ale vyřešil "dočasně" vyčištěním a promazáním a fungují dodnes.
Každopádně vyhazovat v servisu tisíce za výměnu celku, když to zvládne opravit/rozchodit průměrně zručný laik se svěrákem, ocelákem a šmirglem ... není se čeho bát a radši ty prachy pak vrazit do dětí nebo prožrat.
Zavolal jsem do servisu, popsal jsem problém a zeptal jsem se, kolik že si mám připravit peněz.
Odpověděli, že to řeší výměnou celého mechanismu táhel, tuším i s motorem a cenu tehdy cca okolo 9000,- Kč.
Zvolil jsem samodomo, pořídil jsem raději knihu "Jak na to" a šel jsem do toho.

Sundat stěrače, stáhnout ze skla ten plast, co je okolo stěračů, nějaký spojky vycvaknout, odpojit elektriku a kabílky, pár šroubků a pak pomalu celý mechanismus i s motorem ven.
Do svěráku s tím, odmontovat od táhel motorek a zkusit hýbat, která že to osa je přidřená.
Šlo to ztuha. Táhla jsou spojena kloby, které jdou také opatrně rozdělit.
Jedna z os stěrače byla u mne přidřená. Sotva jsem s tím ve svěráku hýbal. Na pouzdře, ve kterém ta osa je, jsem našel vlásenkovou prasklinku, kudy se dovnitř asi dostávala vlhkost a pomalu se tam vytvářela rez.
Rozmontoval jsem to tedy komplet, ta přidřená osa dala trochu zabrat, jemným šmirglem jsem rez odevšad odstranil aby se vše hýbalo lehce, nakydal jsem tam vazelínu která odpuzuje vodu, zpět smontoval a nakydal vazelínu i zvenčí na tu prasklinku.
Namontoval jsem to zpět a od té doby běhají stěrače svižně, jak mají.
Vím, není to navěky ale dělal jsem to v garáži u kamaráda, na vrakáč daleko pro jiné pouzdro - pokud bych ho vůbec někde sehnal a svařování nepřicházelo v úvahu, je to nějaká slitina a nevím jestli by to šlo.
Už je to rok a půl (můj post, předešlá stránka) běhají stále skvěle a oprava mne nestála ani korunu.
Pokud se to někdy po letech zase přidře, tak už vím co a jak, která strana a zkusím sehnat dobré pouzdro z vrakáče, nebo pokud to půjde, tak nové.
Před rokem a půl jsem to ale vyřešil "dočasně" vyčištěním a promazáním a fungují dodnes.
Každopádně vyhazovat v servisu tisíce za výměnu celku, když to zvládne opravit/rozchodit průměrně zručný laik se svěrákem, ocelákem a šmirglem ... není se čeho bát a radši ty prachy pak vrazit do dětí nebo prožrat.

Ford Focus Combi Mk.3, 1.5 EcoBoost, 110 kW, 2016,
Iceberg blue

Iceberg blue

- Bakster
- Nováček
- Příspěvky: 62
- Registrován: 05.07.2011 05:39
- Bydliště: Ústí nad Labem
Re: problém se stěrači
paráda, díky moc za radu, snad to vyjde 

Ford Focus II kombi 2008, 1,6 74Kw
galerka
galerka
- Bakster
- Nováček
- Příspěvky: 62
- Registrován: 05.07.2011 05:39
- Bydliště: Ústí nad Labem
Re: problém se stěrači
tak jsem to udělal přesně podle tvýho návodu a už je to v pohodě. bylo to celý zoxidovaný. ted stěrače lítaj jak novvý:-) díky moc
Ford Focus II kombi 2008, 1,6 74Kw
galerka
galerka
- Twisster
- Pokročilý
- Příspěvky: 640
- Registrován: 22.03.2008 15:19
- Bydliště: Myjava
- Kontaktovat uživatele:
Re: problém se stěrači
Nastavitelný cyklovač tam máš od výroby alebo bola menená páčka? Tak ma napadlo či máš natiahnutý kábel z pinu č.1 do gem.Happy-Gilmore píše:Kdyz dam sterace do prvni polohy, jsem na cyklovaci, kdy je mozno jeste navic diky kolecku si nastavit rychlost. Tohle mi nefunguje. Rychloste je porad stejna. Dneska jsem to meril a cca 6 sekund je prodleva, nez to zase setre okno. Na druhe poloze uz sterace jedou porad. Na treti poloze jediu taktez porad akorat rychleji nez na poloze druhe. Druha a treti poloha mi funguje. Funguje i ta prvni akorat nejde ai tam nastavit rychlost:-(
Focus 1.6 16v 2008 hatchback Panter black


- FF - Foo Fighter
- Nováček
- Příspěvky: 66
- Registrován: 19.07.2008 17:42
- Kontaktovat uživatele:
Re: problém se stěrači
... není zač.Bakster píše:tak jsem to udělal přesně podle tvýho návodu a už je to v pohodě. bylo to celý zoxidovaný. ted stěrače lítaj jak novvý:-) díky moc

Ford Focus Combi Mk.3, 1.5 EcoBoost, 110 kW, 2016,
Iceberg blue

Iceberg blue

-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 07.10.2011 07:06
Re: problém se stěrači
Můj problém se stěrači je trošku jiný.
Zapnu ostřikovač předního okna a když páčku pustím, už se mi střerače nezastaví.
K zastavení stěračů dojde až při vypnutí klíčku v zapalování.
Máte někdo nápad jak problém vyřešit?
Díky
Zapnu ostřikovač předního okna a když páčku pustím, už se mi střerače nezastaví.
K zastavení stěračů dojde až při vypnutí klíčku v zapalování.
Máte někdo nápad jak problém vyřešit?
Díky
- Happy-Gilmore
- Junior
- Příspěvky: 499
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Třinec
- Kontaktovat uživatele:
Re: problém se stěrači
Twisster
No já si myslím, že tam byla od výroby. Auto jsem kupoval v bazaru, takže nevím, či náhodou nebyla vyměněna.
No já si myslím, že tam byla od výroby. Auto jsem kupoval v bazaru, takže nevím, či náhodou nebyla vyměněna.

Ford focus 1.8


- Twisster
- Pokročilý
- Příspěvky: 640
- Registrován: 22.03.2008 15:19
- Bydliště: Myjava
- Kontaktovat uživatele:
Re: problém se stěrači
Tak kukni na konektor páčky či máš pin 1 osadený.
Focus 1.6 16v 2008 hatchback Panter black


-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 20.09.2011 20:36
Re: problém se stěrači
¨vita.jindra píše:Můj problém se stěrači je trošku jiný.
Zapnu ostřikovač předního okna a když páčku pustím, už se mi střerače nezastaví.
K zastavení stěračů dojde až při vypnutí klíčku v zapalování.
Máte někdo nápad jak problém vyřešit?
Díky
zdar, jak si vyresil tvuj problem ? mam to samy

-
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 10.04.2012 19:29
- Bydliště: Ostrava
Zpomalený chod stěračů, slabý motor?
Hoj, popisuji zde problém se stěrači, který se mi podařilo částečně vyřešit.
(FoFo II combi, rok 2008)
Problém: Stěrače šly nejdříve zpomaleně a pak se zastavily uprostřed skla a už se nechtěly hýbat dál. Aby doběhly celý cyklus tak jsem jim musel pomoct ručně.
Pravděpodobná příčina: Porucha motorku stěračů a/nebo zatuhlý pákový mechanismus.
Postup demontáže, diagnostiky a opravy:
Krok první k demontáži (viz foto 1): Sundat prachovky z hřídelí stěračů (na fotce zelené tečky).
Jelikož jsou stěrače uchyceny na tisícihranu je vhodné si nulovou pozici stěračů poznačit lepící páskou na sklo. Pod Prachovkami je 15-ka matka. Odšroubovat a sundat stěrače z tisícihranu.
Dále sundat torpédo (doufám že mám správnou terminologii
), které je uchyceno šesti plechovými svorkami. Plechové svorky jdou dobře dolů plochým šroubovákem. Opatrně vytáhnout torpédo.
Bohužel se vyskytl další problém a sice na každé straně pod torpédem v místě zavěšení kapoty ležely dvě gumové krytky (viz foto 2), které nevím kam patří. Navíc jsem je smíchal a ani teď nevím která je levá a která pravá. Poraďte pls...
Po demontáži torpéda jsem byl schopen větším množstvím WD-ečka promazat všechny klouby pákového mechanismu stěračů. Trošku to pomohlo, ale pořád motorek nebyl schopen o svých silách dokončit jeden stírací cyklus. Když už se asi minutu trápil, tak jsem cyklovač vyplnul a prohmatal celý mechanismus. Motorek se trochu zahřál, ale naomak teplé bylo i jedno ložiskové pouzdro hřídele stěračů.
Sundal jsem prachovky i z ložiskových pouzder (viz foto 3, prachovky označeny zeleně) a nachrstal tak taky něco oleje. Hned to nepomohlo, ale druhý den jsem to zkusil, přidal další WD-ečko a už to chodilo normálně.
Příčina: Při bližším zkoumání jsem si všiml, že prachovka na tom zatuhlém ložiskovém pouzdře je prasklá, takže s přes ní asi do ložiska dostala voda s lihem (z ostřikovačů) a zřejmě vyplavila veškeré mazivo. Tím se asi to ložisko přidřelo.
Help: Poraďte mi prosím kde seženu náhradní prachovku a případně kam patří ty dva gumové bazmeky ze druhé fotky. Díky.
(FoFo II combi, rok 2008)
Problém: Stěrače šly nejdříve zpomaleně a pak se zastavily uprostřed skla a už se nechtěly hýbat dál. Aby doběhly celý cyklus tak jsem jim musel pomoct ručně.
Pravděpodobná příčina: Porucha motorku stěračů a/nebo zatuhlý pákový mechanismus.
Postup demontáže, diagnostiky a opravy:
Krok první k demontáži (viz foto 1): Sundat prachovky z hřídelí stěračů (na fotce zelené tečky).
Jelikož jsou stěrače uchyceny na tisícihranu je vhodné si nulovou pozici stěračů poznačit lepící páskou na sklo. Pod Prachovkami je 15-ka matka. Odšroubovat a sundat stěrače z tisícihranu.
Dále sundat torpédo (doufám že mám správnou terminologii

Bohužel se vyskytl další problém a sice na každé straně pod torpédem v místě zavěšení kapoty ležely dvě gumové krytky (viz foto 2), které nevím kam patří. Navíc jsem je smíchal a ani teď nevím která je levá a která pravá. Poraďte pls...
Po demontáži torpéda jsem byl schopen větším množstvím WD-ečka promazat všechny klouby pákového mechanismu stěračů. Trošku to pomohlo, ale pořád motorek nebyl schopen o svých silách dokončit jeden stírací cyklus. Když už se asi minutu trápil, tak jsem cyklovač vyplnul a prohmatal celý mechanismus. Motorek se trochu zahřál, ale naomak teplé bylo i jedno ložiskové pouzdro hřídele stěračů.
Sundal jsem prachovky i z ložiskových pouzder (viz foto 3, prachovky označeny zeleně) a nachrstal tak taky něco oleje. Hned to nepomohlo, ale druhý den jsem to zkusil, přidal další WD-ečko a už to chodilo normálně.
Příčina: Při bližším zkoumání jsem si všiml, že prachovka na tom zatuhlém ložiskovém pouzdře je prasklá, takže s přes ní asi do ložiska dostala voda s lihem (z ostřikovačů) a zřejmě vyplavila veškeré mazivo. Tím se asi to ložisko přidřelo.
Help: Poraďte mi prosím kde seženu náhradní prachovku a případně kam patří ty dva gumové bazmeky ze druhé fotky. Díky.
FFII combi, 1.8 TDCi, rv. 2008.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti