Příspěvek
od disaster » 13.07.2010 20:19
Sice je to tu o pružinách a já dával celý stavitelný podvozek, ale řešil jsem to v tomto vlákně (a slíbil jsem dojmy), takže budu pokračovat.
Je to 6 týdnů co mám namontovaný Weitec Hicon GT a dojmy jsou asi takový, že jsem z toho hodně otrávenej. Na pohled to vypadá hezky, ale jízda .... hrůza. Na rovný hladký silnici je to ok, ale kolik takových u nás je. A na nerovnostech je to děs. Vyskákanej jsem až běda. S trochou nadsázky, když přijde více nerovností za sebou, musím se hodně držet volantu, abych se nepřesypal na zadní sedadlo. A strašně to houpe do stran, občas si připadám jak na lodi, to mi přijde hodně divný.
Ale zpět na začátek, abych tu anabázi trochu rozvedl. Po montáži podvozku v nejmenované firmě (jeden človíček, podle webu dělá úplně všechno, co se týká tuningu), jsem si auto vyzvednul. Montáž měla trvat jeden den, nakonec to byly tři dny (a prý na tom dělal i v noci), během nichž mi několikrát volal a omlouval se za zdržení-prý tak zarezlý šrouby ještě neviděl, oddělal několik klíčů, nastavení dělal třikrát .... nepomlouvám, jen popisuju co a jak, komplikace můžou vždycky nastat. Jinak jednání s ním naprosto v pohodě, řekl bych, že se v oboru vyzná, vstřícnej .... když se dověděl, že po přistavení auta nemám odvoz, hodil mě na metro .... a cena za montáž mi přišla taky slušná.
Nicméně když jsem od něho s novým podvozkem vyrazil, okamžitě jsem věděl, že něco není v pořádku. Děsnej rachot při jakýkoliv nerovnosti (sám mi řekl, že auto neprojel a doufá, že to bude ok). Ještě dodám, že když jsem se ptal na nutnost udělat geometrii, bylo mi řečeno, že u tak malýho snížení to není nutný.
Tak jsem po dvou týdnech dovezl auto známýmu, aby to skouknul. Jediný na co jsme na zvedáku přišli, byl vyhřezlej silentblok na levým spodním ramenu zadní nápravy (na to mě upozornil i ten, co mi to montoval). Po marném hledání na autokelly apod. jsem zajel k Charouzovi. Tam byli ochotný, ukázali jsme si o co jde přímo na dílně na jiným kombi. Jenže silentblok je v tom ramenu nějak nalisovanej a samotnej se nemění, jen celý rameno. Měnit jednu stranu mi přišlo blbý, takže obě-2800Kč jeden kousek.
Předtím jsem ale zajel na rampu, abych se ujistil, co přesně vlastně chci (jsem tak trochu zmatkař a bál jsem se, abych neobjednal něco jinýho). A jak jsem tak pod tím autem lezl, vzal jsem za levý tlumič, v pohodě. Vzal jsem za pravý, a on byl volný. Prostě se viklal.
No ramena jsem objednal a koupil a dojel ke známýmu na výměnu. Když jsem mu říkal o tom volným tlumiči, divil se, protože na zvedáku hmatal na všechno možný a na nic nepřišel. Zkusili jsme znova zvedák, tlumič se zdál být v pořádku. Najel jsem na rampu, tlumič se hýbal. Problém zřejmě v (ne)zatíženosti nápravy. Prostě při kolech ve vzduchu to nebylo poznat. Tak tlumič dotáhnul (několik otáček!) a vyměnil ramena.
Při následné projížďce byly ty příšerný zvonivý rány pryč, ale něco tam vzadu pořád klepalo. Jediný na co jsme přišli byly volnější pátý dveře, tak jsme dotáhli zámek. Klepání zůstalo. S tím jsem od něho odjel, prostě bezradnost.
Zkoušel jsem sám přijít na to, co by mohlo klepat. Zjistil jsem volnej plastovej nárazník, dotáhnul-nic. Volná SPZ, která by mohla klepat do dveří, dotáhnuto-nic.
Teď mi kamarádka dohodila svýho známýho mechoše, chci mu dát auto na pár dní na ježdění, aby to celkově posoudil, jak to klepání, tak chování auta vůbec.
Chci se optat těch, co mají jen kratší pružiny na sériových tlumičích, jestli je opravdu ta jízda tak hrozná nebo jestli to byla jenom moje špatná volba. Pořád živím naději, že to třeba není správně namontovaný, ale nevím, jestli je to možný, nevyznám se v tom. Celý je to strašně tvrdý, chvílema mám dojem, že tam snad ani žádný tlumiče nejsou. Jet s tím přímo do forda se mi nechce, už je vidím, jak se mi smějou, vždyť mi rozmlouvali (a odmítli namontovat) i samotný kratší pružiny.
Tož asi tak. Až bude něco novýho, dám vědět. Snad se aspoň dokopu k nějakým fotkám a hodím je sem.
Díky za jakékoliv názory.
Ford Focus II kombi 1.6 / 74 kW , 2005