pruziny

Muzika,spoilery,světla,podvozek.....
Uživatelský avatar
globe
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4985
Registrován: 23.03.2008 12:57
Bydliště: Nový Bor / Česká Lípa

Re: pruziny

Příspěvek od globe » 14.04.2010 08:50

madbugie: "a žádné tlusté pipky" :lol: :lol: :lol:
Ford Focus 1.8 TDCi 74kw hatch, black edition 100 years Ford

Obrázek
__FOTOGALERIE__

disaster
Nováček
Nováček
Příspěvky: 112
Registrován: 27.03.2010 01:04
Bydliště: Praha

Re: pruziny

Příspěvek od disaster » 14.04.2010 20:15

Tak jsem snad konečně uspěl. Našel jsem servis, na šáhnutí od baráku, kde mi pružiny nahoděj. Sice mi taky doporučují nový tlumiče, lépe řečeno celej kit, ale udělají, co si řeknu. Ne že bych v tom měl úplně jasno...... jestli jen pružiny nebo komplet. Pokud jde o pružiny, tak trvám na Eibachách, mají mi dát vědět, jestli jsou schopný je zajistit sami. Cena za práci s vlastním materiálem se u nich trochu liší ...ale ne nějak dramaticky,
Ale hlavně jsem rád, že mám kam se obrátit a vypadá to celkem solidně. Dělají všechno možný, i co se týká karoserie., spojlery atd.....výhledově :)
Ford Focus II kombi 1.6 / 74 kW , 2005

disaster
Nováček
Nováček
Příspěvky: 112
Registrován: 27.03.2010 01:04
Bydliště: Praha

Re: pruziny

Příspěvek od disaster » 29.04.2010 21:17

Tak příští měsíc dořeším ten podvozek. Nedbaje rad, jdu do stavitelnýho, sám jsem zvědavej, jaký to bude. Kombi sice není žádnej závoďák......prostě jsem se rozhodnul měnit tlumiče i pružiny a zároveň chci snížit, tak snad neprohloupím. Téměř jistě podvozek KW, i když se ještě poohlížím. No na kombi není ta nabídka tak široká.
Ford Focus II kombi 1.6 / 74 kW , 2005

MK2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4585
Registrován: 01.09.2008 20:30
Bydliště: Kolín, Nedašov

Re: pruziny

Příspěvek od MK2 » 03.05.2010 14:26

Záleží na tobě, že jo. Alespoň budeme mít reference i od konkurence Eibach :)
Nezapomeň napsat pak dojmy z jízdy :wink:
2012 Mazda 3 2.0DISI 111kW

disaster
Nováček
Nováček
Příspěvky: 112
Registrován: 27.03.2010 01:04
Bydliště: Praha

Re: pruziny

Příspěvek od disaster » 06.05.2010 18:23

Tak nakonec Weitec Hicon GT - objednáno. Má to dorazit během příštího týdne. Snad se montáž podaří co nejdřív. A snad to bude stát za to..... Dojmy z jízdy dám určitě vědět.
Ford Focus II kombi 1.6 / 74 kW , 2005

Uživatelský avatar
globe
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4985
Registrován: 23.03.2008 12:57
Bydliště: Nový Bor / Česká Lípa

Re: pruziny

Příspěvek od globe » 06.05.2010 18:27

disaster: ja myslim, ze super volba :palec_nahoru:
Ford Focus 1.8 TDCi 74kw hatch, black edition 100 years Ford

Obrázek
__FOTOGALERIE__

disaster
Nováček
Nováček
Příspěvky: 112
Registrován: 27.03.2010 01:04
Bydliště: Praha

Re: pruziny

Příspěvek od disaster » 06.05.2010 18:50

Nakonec jsem dal na několik nalezených názorů na Weitec - "sportovní, ale komfortní". O KW jsem se dočetl "vynikající, ale tvrdý jak beton". Tak uvidím....
Ford Focus II kombi 1.6 / 74 kW , 2005

disaster
Nováček
Nováček
Příspěvky: 112
Registrován: 27.03.2010 01:04
Bydliště: Praha

Re: pruziny

Příspěvek od disaster » 13.07.2010 20:19

Sice je to tu o pružinách a já dával celý stavitelný podvozek, ale řešil jsem to v tomto vlákně (a slíbil jsem dojmy), takže budu pokračovat.
Je to 6 týdnů co mám namontovaný Weitec Hicon GT a dojmy jsou asi takový, že jsem z toho hodně otrávenej. Na pohled to vypadá hezky, ale jízda .... hrůza. Na rovný hladký silnici je to ok, ale kolik takových u nás je. A na nerovnostech je to děs. Vyskákanej jsem až běda. S trochou nadsázky, když přijde více nerovností za sebou, musím se hodně držet volantu, abych se nepřesypal na zadní sedadlo. A strašně to houpe do stran, občas si připadám jak na lodi, to mi přijde hodně divný.
Ale zpět na začátek, abych tu anabázi trochu rozvedl. Po montáži podvozku v nejmenované firmě (jeden človíček, podle webu dělá úplně všechno, co se týká tuningu), jsem si auto vyzvednul. Montáž měla trvat jeden den, nakonec to byly tři dny (a prý na tom dělal i v noci), během nichž mi několikrát volal a omlouval se za zdržení-prý tak zarezlý šrouby ještě neviděl, oddělal několik klíčů, nastavení dělal třikrát .... nepomlouvám, jen popisuju co a jak, komplikace můžou vždycky nastat. Jinak jednání s ním naprosto v pohodě, řekl bych, že se v oboru vyzná, vstřícnej .... když se dověděl, že po přistavení auta nemám odvoz, hodil mě na metro .... a cena za montáž mi přišla taky slušná.
Nicméně když jsem od něho s novým podvozkem vyrazil, okamžitě jsem věděl, že něco není v pořádku. Děsnej rachot při jakýkoliv nerovnosti (sám mi řekl, že auto neprojel a doufá, že to bude ok). Ještě dodám, že když jsem se ptal na nutnost udělat geometrii, bylo mi řečeno, že u tak malýho snížení to není nutný.
Tak jsem po dvou týdnech dovezl auto známýmu, aby to skouknul. Jediný na co jsme na zvedáku přišli, byl vyhřezlej silentblok na levým spodním ramenu zadní nápravy (na to mě upozornil i ten, co mi to montoval). Po marném hledání na autokelly apod. jsem zajel k Charouzovi. Tam byli ochotný, ukázali jsme si o co jde přímo na dílně na jiným kombi. Jenže silentblok je v tom ramenu nějak nalisovanej a samotnej se nemění, jen celý rameno. Měnit jednu stranu mi přišlo blbý, takže obě-2800Kč jeden kousek.
Předtím jsem ale zajel na rampu, abych se ujistil, co přesně vlastně chci (jsem tak trochu zmatkař a bál jsem se, abych neobjednal něco jinýho). A jak jsem tak pod tím autem lezl, vzal jsem za levý tlumič, v pohodě. Vzal jsem za pravý, a on byl volný. Prostě se viklal.
No ramena jsem objednal a koupil a dojel ke známýmu na výměnu. Když jsem mu říkal o tom volným tlumiči, divil se, protože na zvedáku hmatal na všechno možný a na nic nepřišel. Zkusili jsme znova zvedák, tlumič se zdál být v pořádku. Najel jsem na rampu, tlumič se hýbal. Problém zřejmě v (ne)zatíženosti nápravy. Prostě při kolech ve vzduchu to nebylo poznat. Tak tlumič dotáhnul (několik otáček!) a vyměnil ramena.
Při následné projížďce byly ty příšerný zvonivý rány pryč, ale něco tam vzadu pořád klepalo. Jediný na co jsme přišli byly volnější pátý dveře, tak jsme dotáhli zámek. Klepání zůstalo. S tím jsem od něho odjel, prostě bezradnost.
Zkoušel jsem sám přijít na to, co by mohlo klepat. Zjistil jsem volnej plastovej nárazník, dotáhnul-nic. Volná SPZ, která by mohla klepat do dveří, dotáhnuto-nic.
Teď mi kamarádka dohodila svýho známýho mechoše, chci mu dát auto na pár dní na ježdění, aby to celkově posoudil, jak to klepání, tak chování auta vůbec.
Chci se optat těch, co mají jen kratší pružiny na sériových tlumičích, jestli je opravdu ta jízda tak hrozná nebo jestli to byla jenom moje špatná volba. Pořád živím naději, že to třeba není správně namontovaný, ale nevím, jestli je to možný, nevyznám se v tom. Celý je to strašně tvrdý, chvílema mám dojem, že tam snad ani žádný tlumiče nejsou. Jet s tím přímo do forda se mi nechce, už je vidím, jak se mi smějou, vždyť mi rozmlouvali (a odmítli namontovat) i samotný kratší pružiny.
Tož asi tak. Až bude něco novýho, dám vědět. Snad se aspoň dokopu k nějakým fotkám a hodím je sem.
Díky za jakékoliv názory.
Ford Focus II kombi 1.6 / 74 kW , 2005

MK2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4585
Registrován: 01.09.2008 20:30
Bydliště: Kolín, Nedašov

Re: pruziny

Příspěvek od MK2 » 13.07.2010 20:34

8O Pěkná Story

No tvrdé by to určitě býti mělo, ale jak moc netuším...
Geometrii všech kol musíš udělat. A my co jezdíme na seriových tlumičích + snížené pružiny Eibach sme spokojeni s tvrdostí. Jestli máš stavitelný podvozek tak snad jde nastavit jak výška tak i tvrdost, ne? :idea:
2012 Mazda 3 2.0DISI 111kW

disaster
Nováček
Nováček
Příspěvky: 112
Registrován: 27.03.2010 01:04
Bydliště: Praha

Re: pruziny

Příspěvek od disaster » 13.07.2010 20:51

Nemá stavitelnou tuhost, jen výšku.
Ford Focus II kombi 1.6 / 74 kW , 2005

Fordik
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1557
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: pruziny

Příspěvek od Fordik » 15.07.2010 11:10

U stavitelného podvozku je problém jeden a to ten, že všechny tlumiče musí být úplně stejně a nastavit to, je prý pěkná pakárna. Známému to dělali u Forda, dávali KW a jen to nastavení prý trvalo půl dne. Já výměnou podvozku strávil celou noc a to jsem neudělal zadní pružiny, protože prostě nešli. Až díky roztažné tyči se mi u fokiho teď v neděli povedlo vyměnit i ty pružiny. Momentálně mám na autě Weitec tlumiče a H&R prižiny. Spokojený jsem. Tvrdší to sice je, ale dá se s tím normálně jezdit.
Jinak rozdíl KW a Weitec zase takový není, ale co vím, tak KW je o něco kvalitnější a taky dražší.Ale pro normálního řidiče je dostatečný Eibach i ten Weitec.

P.S. Na tu geometrii si pro jistotu zajeď, těch pár stovek za to stojí a budeš mít jistotu. Jen si předtím zkontroluj všechny pohyblivé části u kol jak na zvedáku, tak i na zemi aby jsi tam nemusel dvakrát.

Uživatelský avatar
r0mik
.
.
Příspěvky: 9352
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: pruziny

Příspěvek od r0mik » 15.07.2010 14:42

tak to ja predek + zadek menil asi 1 odpoledne. Ted by to bylo tak na pul odpoledne kdyz je vse "rozhybane" a vim kam sahnout

Ty sis koupil stavitelny podvozek za ucelem komfortni jizdy? :mrgreen: S mym KWčkem citim kazdou špáru, D1čka ve 150km/h je tak akorat na to jezdit s chranicem zubu :perfect:
Si zvyknes, hlavne to sesroubuj dolu at to ma štýýýýl :gott:
Focus 2002 RS "WRC Ášín"-track car
Focus 2002 RS #1121-radost
Focus 2002 ST170 "BO!!!"-track car
Focus 2002 ST170
Focus 2003 ST170 kombi s tažným
Transit 2004 2.4tddi odtahovka
Smax 2006 2.5T LPG
Smax 2007 2.5T LPG
Smax 2007 2.5T

disaster
Nováček
Nováček
Příspěvky: 112
Registrován: 27.03.2010 01:04
Bydliště: Praha

Re: pruziny

Příspěvek od disaster » 15.07.2010 20:37

Ztrátu komfortu jsem čekal, ale ne až takovou. Což o to, styl to má (aspoň myslím). Šroubovat dolů už určitě nechci, bohatě stačí tak jak to je. Předek v půlce, zadek na minimu, takže když vezmu, jak rozsah stavění uvádí výrobce, mělo by to být zhruba 45/55mm. Jít ještě níž, to už bych asi musel vybírat trasy, abych vůbec projel (vzpomínka na debatu s Globem během srazu v Postupicích). I když musím říct, že jsem zatím nijak zvlášť „neškrtal“.
No pro jistotu už jsem zjišťoval ve Fordu, co stojej origo tlumiče na přestavbu zpátky (pokud bych to dělal, určitě bych dal Eibach Pro Kit pružiny, všichni to tu chválí....). Tuhle sezónu ale nejspíš dojezdím. Zvyknout si je u mě asi trochu problém, protože toho zase tak moc nenajedu.
V neděli odevzdávám auto na posouzení doporučenému mechošovi, uvidím co na řekne. Ať už je ztráta komfortu jakákoliv, to klepání, o kterým jsem psal, je tam rozhodně navíc.
to Fordik : KW je rozhodně dražší, navíc jsem se dočetl, že i o dost tvrdší. A tuhostně stavitelný, to už je cenově úplně někde jinde.
Ford Focus II kombi 1.6 / 74 kW , 2005

Uživatelský avatar
SRoVny
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1132
Registrován: 28.03.2009 09:12
Bydliště: Vratimov/Ostrava/Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: pruziny

Příspěvek od SRoVny » 21.03.2011 12:21

Zdravím, plánuju Eibach Pro-Kit, ale na http://www.eibach.cz jsem narazil na menší "háček"...který mě lehce pozastavil nad objednávkou, tak bych si chtěl ujasnit co a jak...
Je nějaký rozdíl mezi E10-35-016-01-22 ( http://eibach.cz/detail.php?id=4774 ) a E10-35-016-03-22 ( http://eibach.cz/detail.php?id=4776 ) :?: :nixw:

A pokud je tak jaký? Mám 2005 1,6Ti-VCT FFII, předem díky :palec_nahoru:
Current: '03 Ford Mondeo ST220 sedan
Ex-project: '05 Ford Focus 1,6Ti-VCT custom look

MK2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4585
Registrován: 01.09.2008 20:30
Bydliště: Kolín, Nedašov

Re: pruziny

Příspěvek od MK2 » 21.03.2011 18:26

03 je na kombi (Turnier)

01 je na hatchback (DA_)

Je to uvedeno v katalogu. Takže objenávej E10-35-016-01-22
2012 Mazda 3 2.0DISI 111kW

Odpovědět

Zpět na „Focus - tuning 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů