Stránka 30 z 44
Re: Alternátor
Napsal: 03.06.2014 20:07
od Jardak
Z práce vozím altíky a startery do Šlovic. Odvádějí dobrou práci:
http://www.firmy.cz/detail/607594-autoe ... toppremise
Re: Alternátor
Napsal: 05.06.2014 17:23
od Bullitt
Díky za tip, kontakt se může hodit.
Nakonec jsem altík opravil sám - byly to uhlíky, takže oprava docela levná, nepočítám-li svojí práci. Spojeno s výměnou drážkovaného řemene, na kterou jsem se taky chystal.
Jenom nepochopím, kterej idiot vymyslel (ne)fungování kontrolky dobíjení (píšu jinde). Varování, že to nedobíjí je až skoro ve chvíli, kdy to už říkají i další kontrolky (ABS, airbag) a do chcípnutí motoru je tak kilometr.
Re: Alternátor
Napsal: 18.01.2015 20:36
od lucky.jack
Netušíte někdo jestli na FF2 1.6 tdci má 120A alternátor stejný konektor jako 150A? Nemůžu nikde na netu najít žádný kloudný obrázek

Napsal: 19.01.2015 09:15
od vita_k
Jestli chceš tak ti to vyfotím. Ale tipuji že to bude stejné
Re: Alternátor
Napsal: 19.01.2015 09:24
od lucky.jack

Kdyžtak klidně do SZ. Díky.
Re: Alternátor
Napsal: 26.01.2015 20:34
od LUKAŠ
Asi jsem taky obeti polomrtveho alternatoru..
Na prelomu konce a zacatku toho to roku me zacalo za jizdy problikavat dobijeni, pak chvilku dobry pak me svitilo behem jizdy.. Kdyz jsem zdech motor a znovu nastartoval byl klid a startovalo to uplne v klidu rikajic na drc.. Nejak sem to neresil pak byl zase par dnu klid pak se oteplilo behem ledna a porad nic..
Pak po par dnech to zacalo znovu zadny extremni mraz nebyl bylo tak do -5°C a dobijeni zacalo zase blikat. Pak jsem stim jel v patek vecer a rozsvitilo se dobijeni a tak sem sehnam pres kamose voltmetr tak se to zmerilo a davalo to 11,9V se svetlama kdyz se pridal plyn tak to skocilo az na 13,2V a pak se to motalo kolem 12,3V Dalsi den vecer sem s autem vyjel, zapl jsem co slo klima, ventilator, mlhovky a nic se nestalo.. V nedeli sem jel a uz to blikalo.. Dnes sem jel k doktorovi a svitilo to celych 28km dojel sem ke znamemu do prace zmerilo se to a davalo to 12,5V coz by to melo davat pres 14V
Tak nevim cim to muze byt.. Zase si rikam kdyby byl KO alternator tak uz sem davno nestartoval a baterka byla vypraskana... Myslite ze by ten alternator dobijel jen uplne minimalne ze by udrzoval baterku na tech cca 12V?
Re: Alternátor
Napsal: 26.01.2015 21:20
od mišák54
Zdravím, nevím jestli se má odpověď objeví správně, protože jsem už více jak dva roky nepsal žádný příspěvek. Ale k věci. u mého vozu se kontrolka rozsvítí po chvíli běhu motoru a to trvá už několik let i po opravě altíku s výměnou regulátoru (před výměnou napětí kolísalo od 10 V do 15,5 V), nyní dává už po chvíli i pozapnutí světel, klimy i dalších přístrojů stabilně 14,2 V - 14,5 V. Abych měl klid, vyřešil jsem to zapojením kontrolních LED diod na malém měřiči napětí (oranžová-pod 13 V, přes zelenou- 14 -14,5 V až k červené- 15 v až více). Už to dále neřeším, občas kouknu na měřič a občas proměřím voltmetrem. Stav je stále stejný, jezdím, kontrolky ABS i airbagu se ještě nikdy nerusvítily.
Re: Alternátor
Napsal: 26.01.2015 21:51
od Andymaniac
Myslim si, ze podle mereni ten alternator dava proste malo. Mohla odejit treba jedna dioda, nebo stabilizator spatne stabilizuje, nebo tak neco. Chce to vyndat a promerit, jestli jsou diody i vsechny faze OK. Stabilizator se bohuzel merit neda, jen na stolici.
Re: Alternátor
Napsal: 27.01.2015 21:12
od lucky.jack
mišák54 píše:Zdravím, nevím jestli se má odpověď objeví správně, protože jsem už více jak dva roky nepsal žádný příspěvek. Ale k věci. u mého vozu se kontrolka rozsvítí po chvíli běhu motoru a to trvá už několik let i po opravě altíku s výměnou regulátoru (před výměnou napětí kolísalo od 10 V do 15,5 V), nyní dává už po chvíli i pozapnutí světel, klimy i dalších přístrojů stabilně 14,2 V - 14,5 V. Abych měl klid, vyřešil jsem to zapojením kontrolních LED diod na malém měřiči napětí (oranžová-pod 13 V, přes zelenou- 14 -14,5 V až k červené- 15 v až více). Už to dále neřeším, občas kouknu na měřič a občas proměřím voltmetrem. Stav je stále stejný, jezdím, kontrolky ABS i airbagu se ještě nikdy nerusvítily.
Počítám, že to byla neorigo opravna...jak jinak vlastně...ford altíky neopravuje...

Nicméně. neorigo součástky jednotka v autě pozná a hlásí to závadu viz kontrolka. Ale pakliže to dobíjí jak má a nemáš v háji baterku, tak bych to asi neřešil.
Re: Alternátor
Napsal: 27.01.2015 21:22
od vitut
No, resit je to treba. Kdyz jsem mel po repasi altiku problem se svitici kontrolkou, tak GEM odpojoval velke odbery komfortni vybavy - treba neslo ani pustit vyhrivane celni okno a zadni okno. Altik sice dobijel, ale nekomunikoval s PCM. GEM to nejspis vyhodnotil jako problem a proto to odpojoval ...
Napsal: 28.01.2015 07:41
od vita_k
Spíš to podělal nějaký Číňan. Udělat alternator stejně jak výrobce není rocket science.
Dal bych skoro ruku do ohně že alternator nemá žádný identifikátor, který by jednotka kontrolovala.
Já jsem nakonec zvolil opravu alt výměnou za jiný stejný, jetý. Asi to bylo dobře.
Lj: má teda 150A alt stejné připojení jako tvůj?
Re: Alternátor
Napsal: 28.01.2015 19:02
od lucky.jack
Vypadá to ano, ale jeste jsem to nezkoumal detailně

Re: Alternátor
Napsal: 31.01.2015 19:51
od LUKAŠ
Takze jak sem tu psal problem tak to byl alternator totalne vylagrovanej - sel na repas a zustal me jen obal starej

Re:
Napsal: 04.02.2015 08:16
od foki
vita_k píše:Spíš to podělal nějaký Číňan. Udělat alternator stejně jak výrobce není rocket science.
Dal bych skoro ruku do ohně že alternator nemá žádný identifikátor, který by jednotka kontrolovala.
Já jsem nakonec zvolil opravu alt výměnou za jiný stejný, jetý. Asi to bylo dobře.
Lj: má teda 150A alt stejné připojení jako tvůj?
smart dobijeni je system ktery po startu odpoji alternator aby mel co nejmensi odpor a po nastartovani plynule nabíhá , pokud PCM nedostane od rele alternatoru pozadovane napeti , da pokyn IC aby kontrolku rozsvitil , proto po nastartovani alternator zhasne a rozsviti se po nejake dobe , repasovane alternatory maji stimto problem protoze levne dily neumi s PCM komunikovat a proto i kdyz dobiji tak to kontrolku tozsviti . to same je to nastavene tak ze pokud nebude v siti pozadovane napeti , tak nez se rozsviti dobijeni , tak system zacne odpojovat "nedulezite moduly " aby zustalo na ty dulezite jako treba servo , ABS atd ( to je to same jako u brzdovky kdyz zmizi tak prvni co prestane fungovat tak je spojka a pak az brzdy )
Re: Alternátor
Napsal: 20.04.2015 08:07
od petr.sramek
Ahoj všem,
po přesměrování na správné téma bych se rád připojil s mým případem:
Po nastartování mi nezhasne kontrolka dobíjení. Na baterii jsem naměřil při volnoběhu 15 - 15,3V. Z toho usuzuji, že kontrolka svítí proto, že alternátor přebíjí -> něco bude s regulátorem alternátoru?
Nyní bych se chtěl zeptat - nenašel jsem v tomto vlákně (jednoznačné) odpovědi:
a) jak co nejsnadněji poznat, zda je příčina ve vadném regulátoru alternátoru, nebo např. pouze ve vadné kabeláži mezi řídící jednotkou a alternátorem?
- tj. jak proměřit kabeláž k regulátoru, kolik by měl jaký kabel dávat napětí?
b) nevíte, zda již někdo nenafotil postup demontáže (či následné montáže) alternátoru u mého typu Focusu II(1.6TI-VCT)? ( jde mi především o řemen, jak bych jej dopnul po opětovném namontování alternátoru - kde se řemen dopíná a odkud je nejlepší přístup?)
c) jaký typ regulátoru je použit v tomto typu FoFo + link na originální díl někde v e-shopu, či by se dal případně použít jiný typ?
(šel by použít tento
http://alternatory.heureka.cz/regulator ... ord-focus/?)
Doufám, že mi někdo odpoví, než mi prasknou žárovky či odejde baterie
Klidně bych to nechal opravit autoelektrikáře, ale mám obavy, aby nešel metodou pokus/omyl a nejprve nevyměnil regulátor a až pak by např. zkoumal kabeláž...
Předem díky za Vaši pomoc,
Petr