Re: Brzdy - MONDEO
Napsal: 08.05.2012 08:30
Já už kotouče taky dva krát musel sundat flexou 

je vyřešen. Nechal jsem pro jistotu (i když by stačily asi jen přední) všechny kotouče stočit na soustruhu a je to v klidu. První brzdění na stočených kotoučích bylo takový jiný. Přeci jen než se zase vytvořil nový povrch ohoblováním se o destičky, tak to moc nebrzdilo. Ale po pár sešlápnutí brzdového pedálu už je to zase v normálu. Jen jedna věc, co se stala, je to, že se mi rozsvítilo ABS. Náš mechanik říká, že to nejspíš vzniklo tím, že jsme rozhodili ABS tím, jak jsme točili nábou, když byly brzdy sundaný a po 20ti nastartování by to mělo zhasnout. Taky říkal, že třeba zkroucení kotoučů mohlo vzniknout, že se chvíli víc brzdilo, kotouče se zahřáli a pak se třeba projelo louží a to kotouč zchladilo a ten se zkroutil.bravebruce píše:Zdravím. Chlapi, potřeboval bych poradit ohledně kopání do volantu při brzdění. Přesnějí čím to může být způsobeno. Při velmi lehkém sešlápnutí brzd se nic neděje, ale když začnu brzdit "normálně", tak se začne volant pěkně třást. Řekl bych, že se to datuje od přezutí na letní kola nebo těsně po. Přední gumy mám úplně nový a po nasazení na alu byly vyváženy. Zadní byli lo|ňské léto v pohodě, tak jsem s nimi nic nedělal.
Nechci Ti kazit radost, ale pokud byly jednou lokálně vyhřátý (zkroucený), je velká pravděpodobnost, že se to vrátí. A ani jsi nemusel projet louží, už jsem to tu popisoval, stačilo nesymetrické ohřátí při brždění v nezajetém stavu a materiál se na některých místech do objemu prostě "nevejde".bravebruce píše:Tak hlásím, že můj problém, viz.....je vyřešen. Nechal jsem pro jistotu (i když by stačily asi jen přední) všechny kotouče stočit na soustruhu a je to v klidu. První brzdění na stočených kotoučích bylo takový jiný. Přeci jen než se zase vytvořil nový povrch ohoblováním se o destičky, tak to moc nebrzdilo. Ale po pár sešlápnutí brzdového pedálu už je to zase v normálu. Jen jedna věc, co se stala, je to, že se mi rozsvítilo ABS. Náš mechanik říká, že to nejspíš vzniklo tím, že jsme rozhodili ABS tím, jak jsme točili nábou, když byly brzdy sundaný a po 20ti nastartování by to mělo zhasnout. Taky říkal, že třeba zkroucení kotoučů mohlo vzniknout, že se chvíli víc brzdilo, kotouče se zahřáli a pak se třeba projelo louží a to kotouč zchladilo a ten se zkroutil.bravebruce píše:Zdravím. Chlapi, potřeboval bych poradit ohledně kopání do volantu při brzdění. Přesnějí čím to může být způsobeno. Při velmi lehkém sešlápnutí brzd se nic neděje, ale když začnu brzdit "normálně", tak se začne volant pěkně třást. Řekl bych, že se to datuje od přezutí na letní kola nebo těsně po. Přední gumy mám úplně nový a po nasazení na alu byly vyváženy. Zadní byli lo|ňské léto v pohodě, tak jsem s nimi nic nedělal.
Jinak ani na jednom kotouči nebyla ani jedna segrovka. Jo a samozřejmě na konec jsme dosedací plochy ošetřili grafitovou pastou
Jo, ony se tím výrazným brzděním prohřejou a na chvíli se srovnaj. Přesně ale jak píšeš, časem se to zase skroutí, to když vychladnou a vrátí se do původního tvaru.ACEMajky píše:Me osobne obcas kopou zkrouceny kotouce (moc nebrzdim), proto mi pride divny, ze to dela treba pri najezdu na dalnici a brzdeni na sjezdu, kdy sem mezi tim v podstate nebrzdil - no ale pomaha mi prave vyrazneji zabrzdit a pak pribrzdit jen z lehka a ony se jakoby srovnaj, ale uz jsou asi nekde vyhraty a tak se casem zase zkrouti - u me je to nahodny, rekl bych podle pocasi
No uvidíme. Čas ukáže. Pokud myslíš "nezajetý stav" tím, že bych měl nové kotouče a nezajel je dobře, tak říkám, že kotouče jsou starý, možná i původní. Nevím, jsem druhej majitel. Pokud ovšem myslíš to, že bych vyjel s autem a víc dupnul na bzdy, tak si nic takového neuvědomuju. Jo, nábou jsem točil, když jsem její plochu ošetřoval grafitovou vazelínou, ale klíčky jsem ve spínací skřínce neměl. Jinak jsem nenapsal, že krom ABS mi svití i ten symbol "auta se smyky" což je předpokládám ASR. Jo a kola si myslí, že nandavám správně. Nejdřív postupně křížem všechny nasadím a lehce dotáhnu a když je kolo na zemi, tak dotáhnu úplně.Yeshterr píše:Nechci Ti kazit radost, ale pokud byly jednou lokálně vyhřátý (zkroucený), je velká pravděpodobnost, že se to vrátí. A ani jsi nemusel projet louží, už jsem to tu popisoval, stačilo nesymetrické ohřátí při brždění v nezajetém stavu a materiál se na některých místech do objemu prostě "nevejde".bravebruce píše:Tak hlásím, že můj problém, viz.....je vyřešen. Nechal jsem pro jistotu (i když by stačily asi jen přední) všechny kotouče stočit na soustruhu a je to v klidu. První brzdění na stočených kotoučích bylo takový jiný. Přeci jen než se zase vytvořil nový povrch ohoblováním se o destičky, tak to moc nebrzdilo. Ale po pár sešlápnutí brzdového pedálu už je to zase v normálu. Jen jedna věc, co se stala, je to, že se mi rozsvítilo ABS. Náš mechanik říká, že to nejspíš vzniklo tím, že jsme rozhodili ABS tím, jak jsme točili nábou, když byly brzdy sundaný a po 20ti nastartování by to mělo zhasnout. Taky říkal, že třeba zkroucení kotoučů mohlo vzniknout, že se chvíli víc brzdilo, kotouče se zahřáli a pak se třeba projelo louží a to kotouč zchladilo a ten se zkroutil.bravebruce píše:Zdravím. Chlapi, potřeboval bych poradit ohledně kopání do volantu při brzdění. Přesnějí čím to může být způsobeno. Při velmi lehkém sešlápnutí brzd se nic neděje, ale když začnu brzdit "normálně", tak se začne volant pěkně třást. Řekl bych, že se to datuje od přezutí na letní kola nebo těsně po. Přední gumy mám úplně nový a po nasazení na alu byly vyváženy. Zadní byli lo|ňské léto v pohodě, tak jsem s nimi nic nedělal.
Jinak ani na jednom kotouči nebyla ani jedna segrovka. Jo a samozřejmě na konec jsme dosedací plochy ošetřili grafitovou pastou
A vy jste točili nábama, když byl zaplý klíček? To se mi nějak nezdá, že by to to způsobilo, spíš budeš mít urvaný nebo odpojený jedno čido...to by muselo ABS zůstat rozsvícený při každým zásahu ASR, kdy se Ti protočí jedno kolo.