Stránka 26 z 41

Re: Brzdy

Napsal: 12.06.2016 13:57
od phofy
Ani bych se nedivil, kdyby to byly zadní :mrgreen:

Re: Brzdy

Napsal: 12.06.2016 14:58
od vladka1
2 Goula: horký jeden kotouč, po odbrždění so kolo točí ztuha = 1. zatuhlý brzdič (vyčistit a rozhýbat jak čepy tak vedení třmenu nebo nový třmen) 2. zatuhlý pístek ve třmenu (rozhýbat, repas nebo nový třmen) 3. ucpaná hadička k brzdiči (dát novou) 4. pokud to je vzadu tak i mechanismus ručky = zatuhlý lanovod nebo mechanismus v brzdiči. (lanovod vyměnit, brzdič rozhýbat, repas, nový brzdič) 5. ložisko (náboj, vepředu i něco na poloose až k diferáku - málo pravděpodobné)

Re: Brzdy

Napsal: 14.06.2016 07:14
od goula
Zdravim. je to Focus2) nafta .1.6. 66kw. Jsou to predni brzdy..

Re: Brzdy

Napsal: 14.06.2016 13:45
od vitr73
..injekcni strikacku s jehlou a cervenou brzdovku...z nouze funguje i konkor nebo wdcko..a striknout pod manzetu..klidne fest...a velkym sroubovakem nebo montpakou vratit pist a naslapanim zpet...nejlepe nekolikrat..ve predu v podstate nema co zareznout...joo a urcite kouknout na cepy jestli nejsou zarezle a trmen plave...
pist zrezlej byt nemuze protoze ma tvrdochromovou povrchovku takze jenom napuchla litina trmenu...nedejboze pokud je trmen hlinikovej...tomu neni nikdy pomoci..

Re: Brzdy

Napsal: 14.06.2016 19:54
od stano.
WDcko a ine oleje nie, pretoze sa to dostane do brzdovky a znici ju.
Piestik ma sice chromovu upravu, ale zhrdzaviet moze ;) Mozno vyrobna vada, mozno uz meneny piest z druhovyroby, ale hrdzavy urcite bol. Cely strmen isiel do srotu a montoval som iny z buracky.

Re: Brzdy

Napsal: 14.06.2016 20:48
od petulak
[quote="stano."]WDcko a ine oleje nie, pretoze sa to dostane do brzdovky a znici ju.

kudy?? se dostane do brzd. kapaliny? 8O

Re: Brzdy

Napsal: 14.06.2016 21:57
od stano.
Na stenach toho piestika. sice minimalne mnozstvo, ale dostane. Ta tesniaca gumicka nie je az taka dokonala. Hlavne ak je uz piestik nacaty koroziou. Brzdova kvapalina sa na kovovom chromovanom piestiku odtesni lepsie ako olej. Vid tlmice, a to maju niekolkostupnove tesnenie. Navyse piestnica je na rozdiel od brzdoveho piestika specialne povrchovo upravovana a hladena.
Ano, ide o minimalne mnozstvo, ale presne na toto sa predavaju specialne maziva, ktore sa znasaju z brzdovkou (napriklad od ATE).

Re: Brzdy

Napsal: 14.06.2016 23:27
od Bullitt
Asi tak, já pod manžety pístků dávám výhradně pastu od ATE, kterou jsem zmiňoval o pár příspěvků zpátky, nebo prostě kupte obdobnou kvalitní pastu pro toto použití. Ne že tam všichni nacpou všelijaký vazelíny nebo měděný pasty, který tam potom zatuhávají, nebo vydírají o-kroužek nebo pístek a ten se pak blbě vrací. Nechápu, že furt lidi vymýšlí nejaký náhrady.

Re: Brzdy

Napsal: 15.06.2016 10:23
od vitr73
..tvrdochrom nerezavi!!! -ani po 20 letech v hnoji....
..a pokud je manzeta v prd... tak litina trmenu schnije a napuchne tak ze se pist nemuze hejbat....a to je stejne na vyhozeni....
a cokoliv se pod o-krouzek nemuze dostat...1-stira pist kterej ma stejne jen krok tak max 1 mm. 2-brzdovka ma tlak vzdy vetsi nez je tlak vzduchu takze cokoliv nema sanci "zalezt" pod o-krouzek(takze i kdyby netesnil tak muze tect brzdovka jen ven..dovnitr nikdy ne ... 3- treba i blbej konkor "nasakne do litiny trmenu a zabranuje korozi na vzduchu---cervena brzdovka taktez -je v ni vetsinou glycerin coz je take mastne..
..a zrezne vzdy jen ta litina co je na vzduchu mezi o-krouzkem a manzetou...
a nejake vydirani o-krouzku? ...co to je? to ma krok max 1 mm..to neni pistnice z bagru aby porad chodila metr daleko... :D :D :D
..to driv spuchri a ztvrdne guma o-krouzku...

Re: Brzdy

Napsal: 15.06.2016 11:38
od stano.
Nezhrdzavie, ak nema vyrobnu chybu. Alebo ten hrdzavy piestik, co som mal, uz bol mozno meneny a bola to nejaka "kvalitna" druhovyroba.
Normalne sa ti cez O kruzok nic nedostane, to mas pravdu. Ale ta gumicka nestesni dokonale a to nehovorim, ked ma uz par rokov. V kove su jemne ryhy, do ktorych sa olej dostane. Ked mas vytlaceny piestik von, namazes ho a potom zatlacis dnu, tak O kruzok vsetok olej nezotrie a nieco zostane v tych mikroskopickych ryhach na povrchu. A to sa potom dostane do kvapaliny. Pisal som ako priklad tlmic, ktory ma piestnicu specialne hladenu, tesneni je tam viacero za sebou a napriek tomu na piestnici zostane vzdy mikrofilm oleja.

Re: Brzdy

Napsal: 15.06.2016 12:49
od petulak
:arrow: injekcni strikacku s jehlou a cervenou brzdovku...z nouze funguje i konkor nebo wdcko..a striknout pod manzetu.

nepíše, že vyndavá pístek, + ten, když se vyndá celej, tak se namázne brzd. kapalinou, a dá zpět.
+ před pístkem je stále tlak kapaliny / cca 0,8 atm/ takže do " protisměru" tlaku nic neproteče.
+ mikroskopické rýhy? to, už jsme v jiné metalurgii. :mrgreen:

Re: Brzdy

Napsal: 15.06.2016 20:53
od phofy
Nejhorší je, že se ta pasta od ate nedá sehnat :D

Re: Brzdy

Napsal: 16.06.2016 18:11
od Achiler
Když budu u FF2 měnit brzdovku, musím demontovat torpédo? Nemáte někde návod, kde jsou jaké spoje? U FF1 je nádobka krásně přístupná, ale u dvojky je utopená pod tím torpédem a sotva se rukou dostanu na uvolnění víčka. Dík

Re: Brzdy

Napsal: 17.06.2016 09:01
od vitr73
pokud tam dokazes dolejt novou brzdovku bez sundani torpeda tak neni prece problem...odsaje se stejne na odvzdusnovakach u kol ne?

Re: Brzdy

Napsal: 06.07.2016 17:28
od Skautik
Ahojte,
prvne zdravim vsechny zde na foru jako novacek, zatim jsem byl jen ctenarem.
Mam problem s bubnem zadni leve brzdy.
Minuly tyden jsem menil brzdovku a zjistil ze tece prasatko. Koupil jsem kit od TRW ( cenove me vysel o cca 50kc draz nez prasatka + oblozeni zvlast - taky na tom nebylo nejlepe tak jsem to sfoukl pri jednom ).
Rucka funguje dobre ( lanko chodi ), pedal taktez. Vse bylo vycisteno, namazano a desticky + vnitrek bubnu odmasten pred montazi dokupy.
Jedinne na cem byl lehky zasek byl samostav - nevedeli jsme do jake presne pozice jej nastavit a vzhledem k tomu ze se pak sam "nastavi" jsme jej jen povolily aby sel nasadit buben.

Ted me trapi ze mi hreje levy zadni buben vice nez pravy. Dnes po dojezdu domu ( jeste jsem cca 3 minuty sedel v aute ) jsem na levem udrzel ruku jen na chvilku a pravy byl jen lehce vlazny.
Obe kola se tocili lehce ( po montazi, ted nemam moznost zkusit ).

Bude problem jen v tom ze si to zatim "nesedlo" nebo nekde jinde ?

Predem dekuji za pripadne nasmerovani.