FFIII 1.0 ecoboost 125k

Odpovědět
C4R3W
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 662
Registrován: 06.04.2011 14:49
Bydliště: Praha

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od C4R3W » 22.04.2014 21:56

Sobull píše:To počítá každá značka asi jinak. FF2 pořád jen odečítá a to pěkně postupně, OII zase umí "vyrábět" benzín s lehkou nohou. Peugeot, když je dojezd třeba 50-70km, tak při pořádným zatížení skočí třeba na 0 a naopak z kopce bez plynu zase třeba na 150km téměř okamžitě. Přijde mi, že čím méně je v nádrži, tím kratší úsek na výpočet bere, což je celkem rozumný.
Jj, budete mit pravdu hosi, ze dojezd a prumerna budou oddeleny udaje, mozna by stalo za to zjistit, za jakej usek bere dojezd... Jinak FF3 uz umi taky benzin vyrabet:)
Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2

Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi

PapoS
Junior
Junior
Příspěvky: 470
Registrován: 07.02.2013 20:04

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od PapoS » 23.04.2014 10:30

No ako komu :) mne sa este nepodarilo.

Ale rata to fakt divne. Dal som 5 tankovani plnej nadrze po sebe s priemerom cca 6,5 litra (denne rovnaka trasa, rovnaka rychlost) a vzdy po natankovani mi ukazalo dojazd cca 900 km ale ked som ju vyjazdil tak bolo odjazdene + dojazd okolo 760 - 770 km :shocked:

A aj ked natankujem kopcom, ze mi vypluje trochu z odvzdusnovaka a mam po vyjazdeni dojazd 3 km tak nevmestim pri dalsom tankovani viac ako 49 litrov.

Mam chut si vziat 2 litre benzinu do flase a zistit kolko tam toho zostalo, len nemam najlepsie skusenosti s odvzdusnovanim po dojdeni nafty v starom mondeu.
Ford Focus III hatchback 1,6 ecoboost 110kw

Uživatelský avatar
lionzion
Nováček
Nováček
Příspěvky: 54
Registrován: 11.04.2011 11:27

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od lionzion » 23.04.2014 10:48

Jednou jsem dojížděl rezervu na doraz podle PP. Tj. upozornění na rezervu se rozsvítilo při dojezdu 70 km, k pumpě jsem dojel, když dojezd ukazoval 1 km. Natankoval jsem 50l. Troufám si věřit, že v nadrži ještě zbylo 5l jako železná zásoba. Na anglickém fóru jsem se dočetl o zkušenosti střelců, který vyzkoušeli jet s dojezdem 0 km a potvrdili, že těch 5l na zhruba 70 km tam skutečně je.

A potvrzuji, že EB vyrábí benzín :wink: naposledy jsem jel na D1 130-tkou a v tom zůženém úseku to po chvíli začalo zvyšovat dojezd. Jestli chcete vyrábět benzín tak je ještě jedna metoda a to vyjet od pumpy svižně a postupně zvolňovat tempo :D Jinak se spotřebou jsem maximálně spokojený (hlavně na dlouhých trasách), myšlenky na úsporný diesel mě nadobro opustili.
Ford Focus MK3 - Trend - Ecoboost 1.0 125k
https://moje.auto.cz/ironlionzion/focus.html

C4R3W
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 662
Registrován: 06.04.2011 14:49
Bydliště: Praha

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od C4R3W » 01.05.2014 23:59

Tak jsem vyuzil slabsiho provozu a udelal par mereni pruznyho zrychleni;-) Nalozeno mnou (toho casu 108 kg) a plna nadrz:

Na 3ku:

70 - 100: 5.0s
80 - 130: 11.0s

Na 4ku:

50 - 100: 10.6s*
60 - 100: 9.0s**
70 - 100: 6.9s
80 - 120: 11.0s

Na 5ku:

80 - 120: 12.5s

* Nejlepsi cas, vyrobce udava 11.0s, ale to se mi moc nedarilo - motor je na 4ku v 50ce dost podtocenej a tezce se sbira, takze jsem dosahoval casu kolem 12s, tech 10.6 se mi podarilo tim, ze jsem nechal rychlost sklesat nekam pod 45, zacal pomalu zrychlovat, aby se roztocilo turbo, a v 50ce jsem zmacknul stopky a dal plnej. Pokud jsem to neudelal a zkousel to rovnou z 50ky, dobre vterinu po seslapnuti plynu se nic nedelo:))

** Nejlepsi cas, jinak jsem mel 9.0, 9.1 (test se zapnutou klimou), 9.2, 9.7, 10.4 (do mirnyho kopce)

Mereno na tachometru, podle GPS ma az do 180 km/h odchylku 2-3 km/h.

Konfrontoval jsem to s nakym nemeckym testem, kde merili hatchback, a docela me prekvapily lepsi vysledky u myho kombajnu. Jejich vysledky:

Na 4ku:

60 - 100: 9.8s
80 - 120: 11.1s

Na 5ku:

80 - 120: 14.0s
Naposledy upravil(a) C4R3W dne 02.05.2014 00:04, celkem upraveno 1 x.
Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2

Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi

C4R3W
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 662
Registrován: 06.04.2011 14:49
Bydliště: Praha

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od C4R3W » 02.05.2014 00:04

Zde zminenej test ;-)
Přílohy
AutoMotorSport_Dreiklang.pdf
(636.75 KiB) Staženo 91 x
Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2

Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi

Uživatelský avatar
lionzion
Nováček
Nováček
Příspěvky: 54
Registrován: 11.04.2011 11:27

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od lionzion » 02.05.2014 08:20

Zajímavé, s tou sekundou "nic se neděje" máš recht :) já tomu říkám "sekunda za Brusel" - po sešlápnutí plynového pedálu se nejdříve odešle bezdrátově do Bruselu informace o snaze spálit víc benzínu a vrátí se povolení, na to musí zareagovat turbo a vytvořit potřebný tlak, mezitím ještě řídící jednotka domlouvá přímovstřikům aby nedošlo k ohrožení ledních medvědů. Až se domluví, ještě je potřeba překonat neochotu katalyzátoru, který trpí chronickou zácpou. Někdy obdivuji, že to celé komponenty zvládnou jen za tu jednu sekundu.

Ale včera mě moc potěšila spotřeba. Jeli jsme s rodinkou 3 lidi na výlet Zlín - Vrátna (Malá Fatra). Tam i zpět je to cca 290 km, 90% okresky, 10% město přes Žilinu, Zlín a pár obcí. Jízdní styl "s provozem" v rámci předpisové rychlosti, výsledná spotřeba 4,5 l. Ve Zlíně jsem vzal plnou nádrž a po návratu 290 km ukazoval dojezd 790 km.
Ford Focus MK3 - Trend - Ecoboost 1.0 125k
https://moje.auto.cz/ironlionzion/focus.html

C4R3W
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 662
Registrován: 06.04.2011 14:49
Bydliště: Praha

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od C4R3W » 02.05.2014 11:00

Ze me by meli v Bruselu radost ;)
Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2

Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi

C4R3W
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 662
Registrován: 06.04.2011 14:49
Bydliště: Praha

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od C4R3W » 03.05.2014 23:09

Byl jsem vcera na vylete a prislo mi, ze to uz zas nejede :/ Tupejsi reakce na plyn, vedome na nej musim vic slapat, navic jsem si vsimnul, ze mi za poslednich par tejdnu narostla prumerna spotreba o vic nez pul litru - ani po vynulovani proste dolu neleze, driv jsem jezdil za 6.6 dle PP (letni i zimni gumy), ted se pod 7.1 nedostanu, pokud se nesnazim o Ecorallye.

No nic, nabizel se jednoduchej laickej test, tedy dosazeni max. rychlosti. Pockal jsem do vecera, az opadne provoz, vzal to na rovinatou D11ku, 15km usek obema smerama (kvuli pripadnymu protivetru) a radne ho protah.

Vysledek nic moc, udavana maximalka je 193km/h, na 6ku jsem se na ni nedohrabal ani zdaleka (182-183km/h dle tacho - odchylka podle GPS je 3-4km/h), na 5ku jsem se pouze priblizil (cca. 191-192 dle tacho). Druhym smerem stejny hodnoty, takze vitr asi nebyl... Chtel jsem to i natocit, protoze to bylo fakt tristni - takhle se to auto driv proste nechovalo. Zaprvy jsem zkousel maximalku i driv (lehce pres 200 s o trosicku vic promerujicim tachometrem (v zime jsem ho nechal zkalibrovat), ale na 6ku - tenkrat me ani nenapadlo to zkouset na petku), za druhy se mi obcas stalo, ze jsem se zamyslel ve 160ti a najednou jsem se podival na tacho, kde bylo pres 190 na 6ku jak nic.

Pointou neni, ze nemuzu jezdit 193 km/h (stejne takhle rychle nejezdim - pokud se nezamyslim :D ), ale proste fakt, ze neco neni uplne v poradku. Prislo mi, ze po zminovany vymene vzduchovyho filtru se to zlepsilo - mozna to bylo, jak rikal Andurill, jen placebo, mozna se to nechova uplne konzistentne; na zacatku mesice neco nebylo ok, do vcerejska jsem si naopak neztezoval.

Napsal jsem to na zakaznicky centrum Ford CR, tak jsem zvedavej, co mi prijde za odpoved :D Premejslim, jestli s tim mam zajet na zkusebnu a nechat zmerit vykon, nebo proste rovnou do servisu - v unoru mi prehravali software ridici jednotky motoru a to je tak jediny, co me napada - je pravda, ze unor a brezen jsem byl pracovne docela vytizenej a auto jezdilo primarne po Praze, takze jsem si toho nemusel vsimnout. Nebo ze by prece jen v Ecoboostech uradoval pan Karbon? Pri najezdu 29tkm, jakozto i faktu, ze 1.0 EB je navrzenej kompletne od nuly s primym vstrikem, mi to moc pravdepodobny neprijde...
Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2

Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi

Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4039
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od djdekl » 04.05.2014 10:27

Co treba zimni a letni benzin ?? ;-)

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13551
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od stano. » 04.05.2014 10:48

To uz aj take je? :D

C4R3W
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 662
Registrován: 06.04.2011 14:49
Bydliště: Praha

Příspěvek od C4R3W » 04.05.2014 11:28

:D
Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2

Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi

Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4039
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od djdekl » 04.05.2014 12:57

Tak ma trochu jine slozeni samozrejme... ale spis muze byt znatelny rozdil po prehrati SW...

C4R3W
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 662
Registrován: 06.04.2011 14:49
Bydliště: Praha

Příspěvek od C4R3W » 04.05.2014 13:43

Nedivil bych se, kdyby vydali ekologictejsi verzi sw, ktera by obsahovala jinou charakteristiku plynovyho pedalu. Delava se progresivni, aby se pri ekojizde dal citlivejc davkovat plyn: takze pri seslapnuti treba na 40% rj motor zatizi jen na 20, pomer se vyrazne zmeni az v druhy pulce chodu. To by vysvetlovalo i to, ze na nej pocitove vic slapu a mam pak pri dynamictejsi jizde vyssi spotrebu, zatimco pri mereni akcelerace (viz par prispevku zpet) se chova ok, protoze takovej test se dela s plnym plynem.

Otazkou je, jestli by takova zmena sw zpusobila i jakysi priskrceni ve vyssich rychlostech... Pokud jedu treba 150 a zrychluju na 6ku na 170, neni to problem a tech 170 je tam rychle, ale jak se priblizi 180, tak jet prestava...

Mozny je ale vsechno. Moje auto je jeden z prvnich produkcnich 1.0 EB (vyroba 22.03.2012), byla to na malym meste nechtena verze, takze stal skoro rok na showroomu, nez jsem se ho ujal - kdo vi, co za zmeny se v sw udalo...
Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2

Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi

Uživatelský avatar
unicorn
Nováček
Nováček
Příspěvky: 103
Registrován: 30.05.2009 16:56
Bydliště: Kosice

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od unicorn » 05.05.2014 08:50

lionzion píše:Jízdní styl "s provozem" v rámci předpisové rychlosti, výsledná spotřeba 4,5 l.
wow, tak to je super. chcel by som vidiet zaznam jazdy, aby som sa priucil jazde na spotrebu. :)

ja som bol cez vikend "prevetrat" tatosa. Kosice - Krakow - Warsava - Kosice. prvykrat som mu po zabehu daval zabrat a musim povedat, ze som velmi spokojny. jazdil som vecsinou sam, alebo max dvaja. Dialnice 150km/h, zvysok maximum co sa dalo vzhladom na dopravnu situaciu. overboost funkcia, uplne parada. pri podradeni to doslova vystreli. spotreba na prvu plnu nadrz super, len 6,5 litra. kedze boli useky, kde sa nedalo prebiehat, a bola tam velmi pomala premavka, tak mi to tam krasne klesalo. druhe tankovanie este nemam spocitane, lebo mi ostalo v nadrzi este na nejakych 200km dojazd.
Fofo MK3 2014, 1.0 Eco 92kW Obrázek
Ex: FoFo MK1 2002, 1.8 TDCi 74kW

Uživatelský avatar
lionzion
Nováček
Nováček
Příspěvky: 54
Registrován: 11.04.2011 11:27

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od lionzion » 05.05.2014 09:24

C4R3W
Já myslím, že ti zbývá jen objektivní test výkonu na brzdě a pak to porovnat s parametry udávanými výrobcem. Já jsem schválně zkusil dát na dálnici plyn na podlahu a dostal jsem se na tachometrových 205 km/h, které motor dokázal dlouhodobě na rovince udržet, takže si myslím, že by to mělo jít i tobě. Taky mám rok výroby někdy koncem 2012 myslím a auto stejně jako u tebe bylo asi rok odkázáno na čekání jako nechtěná motorizace než si mě našlo. Jestli se tedy na brzdě zjistí pokles výkonu pak už je to na papíře a mělo by se dát s tím něco dělat a zjistit, kde je příčina.

unicorn:
nevím kolik už máš najeto ale já jezdil prvních cca 5000 km se spotřebou od 6,5 do 7,5l. Potom to začalo klesat. Teď už se blížím najetým 20 000 km. Ta spotřeba 4,5l byla opravdu velmi pohodová jízda do 100 km/h s velmi lehkou nohou, takový rodinný výlet a kochačka. Dá se toho dosáhnout ale musí si člověk odpustit veškerou dynamiku a co nejvíce dojíždět bez brždění a následných rozjezdů.

Pro srovnání, jel jsem včera trasu Zlín - Liberec a zpět plus nějaké popojíždění po okolních kopcích dohromady 680 km. Rozdíl byl v tom, že jeli 3 dospělý a plný kufr, taky bylo na trase více dálnic a rychlostních silnic. Jízda už ne na kochání ale celkem svižně ale v rámci předpisů. Myslím si, že nejefektivnější jízda je splynout s proudem a jet tak abych nemusel nikoho předjíždět (dokud to není smradlavá Avie) a aby nikdo nemusel předjíždět mě. No a výsledná spotřeba bya 5,3l. Natankoval jsem před cestou plnou a po odjetí 680 km hlásí ještě dojezd kolem 270 km. Předtím jak jsem jel za těch 4,5l a natankoval jsem, tak jsem poprvé viděl dojezd 1001 km :) (bylo to tam jen na chvíli ale i tak to potěší).

Auto mám čím dál radši. Hlavně na delších trasách je to skvělý společník, velmi tiché, motor se doslova převaluje do 2000 otáček a většinou na okreskách kolem 1500 jako diesel, podvozek skvěle tlumí nerovnosti takže uvnitř je pohodka. Se spotřebou jsem už teď víc než spokojený i když ze začátku to žralo trochu víc než jsem čekal. Nevím nakolik má na tom podíl zajetí anebo, že jsem se naučil správný styl jízdy s tímto motorem, asi obojí. Jediné co mi chybí je tempomat na dálnice ale jinak bych za tu cenu neměnil.
Ford Focus MK3 - Trend - Ecoboost 1.0 125k
https://moje.auto.cz/ironlionzion/focus.html

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2011 - 2018“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: hawkeycz a 0 hostů