Výměna vstřikovačů a čerpadla - věci okolo

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Výměna vstřikovačů a čerpadla - věci okolo

Příspěvek od V12 » 17.09.2013 08:35

Este maly pridavok k tomu prispevku o ojnici v P207 :
Do auta bol po 80k km natankovany benzin a slo sa s tym az do chcipnutia motora. Nasledok - vstreky v nerepasovatelnom stave, nutna vymena, poskodene CR cerpadlo, taktiez vymenene za nove. Kolega to ma od novoty, za 3 a pol roka mu dal takmer 200 tisic km. Okrem uz spomenutych problemov bolo po 160k repasovane turbo. Auto bolo vcera odkupene nejakym malovykupcom, ani v Ackach ho uz nechceli. Dnes ide objednat OIII TDI.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Výměna vstřikovačů a čerpadla - věci okolo

Příspěvek od smoula » 17.09.2013 08:44

Tak pak auto-diskont, ne? :mrgreen:

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Výměna vstřikovačů a čerpadla - věci okolo

Příspěvek od V12 » 17.09.2013 12:59

Nie, AutoDiskont to nie je, to u nas nemame. Je ale po okoli spusta roznych bazarov, ktore priamo auta vykupuju, aj ja som sa tak zbavil kachiel...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9506
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna vstřikovačů a čerpadla - věci okolo

Příspěvek od phofy » 11.10.2013 18:35

Nevíte někdo co znamená: krátkodobé přizpůsobení paliva - bank1/2 v aj: short trim bank
Dlouhodobé přizpůsobení paliva - bank1/2 v aj: long trim bank
Hodnoty jsou v %

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Výměna vstřikovačů a čerpadla - věci okolo

Příspěvek od V12 » 14.10.2013 11:29

Je to regulacia bohatosti zmesi paliva pri benzinakoch.
Ked budes systematicky a dlhodobo jazdit hore kopcom nalozeny po strechu a dole kopcom prazdny, zistis, ze mas dost velke longterm korekcie. Shortterm korekcie su zasa okamzite prisposobenia bohatosti zmesi na zaklade udajov z lamda sondy pred katalyzatorom, ak sa nemylim. Ides na konstantny plyn po rovine, korekcia by mala byt nulova alebo velmi blizka nule. Zadupnes plyn do podlahy, korekcia vybehne do plusu, ked budes brzdit motorom, korekcia pojde do minusu. Po opatovnom stabilizovani rychlosti znova padne do blizkeho okolia nuly.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9506
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna vstřikovačů a čerpadla - věci okolo

Příspěvek od phofy » 14.10.2013 18:43

Super děkuju za vysvětlení, ještě kolik může být maximální vyrovnávací dávka na vstřiku?

Uživatelský avatar
sitalik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 111
Registrován: 21.08.2012 09:05
Bydliště: České Budějovice

Re: Výměna vstřikovačů a čerpadla - věci okolo

Příspěvek od sitalik » 14.10.2013 20:36

V12 píše:Je to regulacia bohatosti zmesi paliva pri benzinakoch.
Ked budes systematicky a dlhodobo jazdit hore kopcom nalozeny po strechu a dole kopcom prazdny, zistis, ze mas dost velke longterm korekcie. Shortterm korekcie su zasa okamzite prisposobenia bohatosti zmesi na zaklade udajov z lamda sondy pred katalyzatorom, ak sa nemylim. Ides na konstantny plyn po rovine, korekcia by mala byt nulova alebo velmi blizka nule. Zadupnes plyn do podlahy, korekcia vybehne do plusu, ked budes brzdit motorom, korekcia pojde do minusu. Po opatovnom stabilizovani rychlosti znova padne do blizkeho okolia nuly.
jak to je presne u dieselu nevim(maji vubec nejake korekce?), ale pro benziny to je trochu jinak, nema to nic spolecnyho s tim, jestli jedes z kopce nebo do kopce. Ukazuje to o kolik % se lisi davka paliva od mapy v ridici jednotce. Dlouhodoba korekce se hybe pomaleji a reaguje na dlouhodobejsi vlivy (nadmorska vyska, klimaticke podminky, pruchodnost vzduchoveho filtru, atd.). Kratkodobe korekce jsou rizeny presnym pozadavkem od lambda sondy a reaguji napr na aktualni teplotu nasavaneho vzduchu, na presnost vstriknute davky paliva atd. Plyn na podlaze znamena tzv. open loap(otevrena smycka)= motor jede jen podle mapy (v mape nastavena mirne obohacena smes) a dlouhodobych korekci (kratkodobe=0%). Jedes z kopce=brzdis motorem= nevstrikujes palivo=je jedno jaky mas korekce, neb je vstrikovaci cas 0.
Bezne by se mely korekce pohybovat okolo 0, s toleranci (ca +-5%?), kdyz dlouhodoby korekce u benzinu prekroci vetsinou ca +-20% ridici jednotka rozsviti zlutou kontrolku check engine, vetsinou chyba o bohatosti smesi - rika, ze neco neni v poradku, kdyz se vstrikovaci casy musi tak moc korigovat (napr. spatny nejaky senzor odmerovani vzduchu, vadny vstrikovac, dira v sacim nebo vyfukovym potrubi, atp.)

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9506
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna vstřikovačů a čerpadla - věci okolo

Příspěvek od phofy » 14.10.2013 21:42

Hele jak je to u nafty to taky nevím, jenom vím, že jsem vyčetl krátkodobou 1% a dlouhodobou 2% :nixw: :nixw: :nixw:

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Výměna vstřikovačů a čerpadla - věci okolo

Příspěvek od V12 » 15.10.2013 08:43

sitalik :
Pekne vysvetlenie s tym percentom odchylky skutocnej davky od mapy.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9506
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna vstřikovačů a čerpadla - věci okolo

Příspěvek od phofy » 09.07.2014 22:00

Nevíte kolik stojí repas vstřikovačů na 1.8 TDCI :?: :mrgreen:

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Výměna vstřikovačů a čerpadla - věci okolo

Příspěvek od V12 » 10.07.2014 05:58

Ked na tvoj voz (Siemens/Conti/VDO), tak pocitaj 200 EUR za kus. Viac to urcite nebude a ked to bude podstatne menej, o to vacsi dovod na radost.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Ing.King
Nováček
Nováček
Příspěvky: 141
Registrován: 05.03.2012 10:35

Re: Výměna vstřikovačů a čerpadla - věci okolo

Příspěvek od Ing.King » 10.07.2014 08:55

nuž to by som radšej zobral nové za 280€ kus...
už bez Forda

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9506
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna vstřikovačů a čerpadla - věci okolo

Příspěvek od phofy » 10.07.2014 09:09

jj je to namoje, zeptam se kdyz koupim. jety vstriky, tak jak y kody se pak zadavaji do rj?

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Výměna vstřikovačů a čerpadla - věci okolo

Příspěvek od V12 » 10.07.2014 12:15

Ked mas Siemensy, tak na vrchu vstrekovaca je jedno cislo v kruzku. Je to trieda vstrekovaca a prave toto cislo sa zadava do RJ.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Výměna vstřikovačů a čerpadla - věci okolo

Příspěvek od Jardak » 10.07.2014 12:26

Nechci kecat, ale mám dojem, že 1,8 TDCi siemens vstřiky se kódy do řj nezadávají.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti