Stránka 234 z 279

Re: Baterie

Napsal: 26.01.2019 16:56
od pepeF
to ACEMajky:
Můj názor: baterie v pořádku, doporučil bych pořídit voltmetr do šachty zapalovače ( čistě voltmetr bez měření teploty, proudu, ať je stále vidět napětí, a sledovat co se děje, existuje,mám ho,a je stále zapojený - nízký odběr, podobný viz předchozí strana).

Nabíječ podle obrázku těžko hodnotit, každopádně vždy volím nabíjení mimo vozidlo.
Předpokládám, že po zapnutí ampérmetr ukazuje konstantní nabíjecí proud, a napětí na baterii roste, a po dosažení určité úrovně napětí, začne ručička ampérmetru klesat ( v podstatě se chová stejně jako Ctek v kroku č 3,4 podle návodu. Ve chvíli kdy začne klesat, je třeba změřit napětí (nejlépe mít trvale připojený voltmetr a kontrolovat). Od této chvíle by napětí mělo být konstantní a bude klesat jenom proud. Takže trpělivost a tak se dá zjistit těch 15 - 15,5V. Určitě je to lepší než 14,4V.

Re: Autobaterie

Napsal: 26.01.2019 17:39
od ZaQik
u FF3 je to pojistka F22 ... u mondea mk5 to tak snad nejde

Re: Autobaterie

Napsal: 26.01.2019 18:14
od robbert
Chápu to dobře, že na tom něco je?

Případně lze to u mk5 vypnout diagnostikou?

Re: Baterie

Napsal: 26.01.2019 18:16
od phofy
pepeF ty jsi elektrikář?

Re: Baterie

Napsal: 26.01.2019 20:21
od ACEMajky
pepeF - jj do zapalovace mam voltmert (i s teplomerem) od chinana, presnost oproti jinym merakum co mam doma +- 0,1V
V aute mam odpoejne inteligentni nabijeni - cili dobijim cca 15,1V ted v zime, kdyz je delsi trasa, klesne na cca 14,2V, na miste na volnobeh na 13V

Bohuzel jak auto je vikendovka, tak autak treba 3 tydny stoji a 1,5roku sem mel inteligentni nabijeni - cili auto stalo a ana baterce 12,1V a to si myslim ji dorazilo... - proto ted klesa pod 12,5V

JJ, nabijeni tou nabijeckou fachci cca jak rikas, standartne mam napojenyho victrona (neco jako CTEK) a ten mi udrzuje baterku na 13,2V permanentne.

A tahle baterka je taky teda s vapnikem? - nikde sem to v popisku nenasel....

Re: Baterie

Napsal: 26.01.2019 21:33
od pepeF
to phofy :
jo, jo nějaký takový vzdělání jsem vyzískal a už se v tom nějakou dobu plácám.

to ACEMajky:
tahle baterie je silver - calcium, alespoň jsem to tak pochopil a předpokládám z popisu Baterie Ford.doc, ještě jsem ji neměl v ruce.
Podle auta je tvoje cca dva roky stará .
Předně : na volnoběh 13V - někde je chyba (regulátor?), správně na volnoběh 15,1V, při zapnutí světel 15,0V, vyhřívání předního okna na volnoběh - už nestíhá dodávat 13,8V, lehce přidat plyn a 15,0V.
Nerozumím - mam odpojené inteligentni nabijeni - dobijim 15,1V. To jsi přerušil jeden ze tří drátů (ten správnej) k alternátoru? Kdyby nefungovalo chytré dobíjení tak bude alternátor dávat stále 14,4V (nouze).(regulátor?)

Re: Baterie

Napsal: 26.01.2019 21:44
od Wolf78
pepeF píše: Nerozumím - mam odpojené inteligentni nabijeni - dobijim 15,1V. To jsi přerušil jeden ze tří drátů (ten správnej) k alternátoru? Kdyby nefungovalo chytré dobíjení tak bude alternátor dávat stále 14,4V (nouze).(regulátor?)
Předpokládám ,že nebudeš autoelektrikář ,že :wink:

Re: Baterie

Napsal: 26.01.2019 22:01
od pepeF
to Wolf78:
pravda, autoelektrikář ne. Něco je špatně? Vidím ale, že máš FF III, jakou autobaterii, kolik ukazuje voltů po nastartování ?
Děkuji za info

to ACEMajky:
Ten victron dává 13,2V permanantně od připojení, zapnutí ?

Re: Baterie

Napsal: 26.01.2019 22:09
od ZaQik
pepeF - nejdriv si nastuduj, jak pokrocila "chytrost" dobijeni od 90. let minuleho stoleti, pak pochopis

Re: Baterie

Napsal: 26.01.2019 22:28
od ACEMajky
Aha, tak ti to vysvetlim (v dobrym, ej mi jasny ze kvuli tomu ciost cele vlakno je nesmysl).

Me auto uz ma start stop - mam odpojeno cca po roce provozu.

Pka sem se tady v tematu docetl, ze moje auto (obecne vsechny se start/stop maji kurvitko (nejaky 3 pismena se to oznacuje B.. modul) co je na - polu baterie a meri, kolik energie baterka dala, kolik prijala - no proste EKOkurvitko. Pokud ma baterka vic jak 12,1V, tak auto nedobiji, jen pokud brzdis motorem (coz chapes, ze u RS moc casto neni :) ). Proste kazda kapka paliva se pocita. Ja podle navodu tady vytahl v motorovem prostoru pojistku cislo F22 a tim odpojil tohle kurvitko.

Cili nakopnu auto - zitra jedu cca 100+100km, tak pak pisnu presne hodnoty - a dobijim rekneme 15,1V (i na volnobeh). Kdyz se baterka dobije, mam kolem 14,4V-14,6V a kdyz zastavim na krizovatce, klesne to na 13V (asi proto, ze je dobito, jak pridam, vylitne to zase nahoru a zase to tam drzi, dokud nestojim dele na volnobeh)...

Cili kdyz kurvitko bylo pripojeno a fungovalo, prijel sem dom a baterka mela 12,1V, jelikoz pro auto nebyla vyhodnocena jako vybita a auto 3-4 tydny klidne stalo....

Jo dodam, ze kdyz zvysis odber, tak se dobijeni s kurvitkem sepne (kdyby autak mel moc zdimat/zatezovat baterii).


Jinak mi rposim vysvetli jednu vec. Rikas ze 14,4V je pro baterie ve fordech malo a nici je. Tak proc mi 2,2TDCi mondeo rok 12/2005 dobiji 14,4V - 14,6V a baterka vydrzela 10 let a pak jeste slouzila 2 roky v benzinovem aute, ktere vyjelo jedou za mesic na nakup do penny - po 10 letech sem ji vymenil, jelikoz autak nestartoval, ale baterkou to nebylo - padala asi nafta

Re: Baterie

Napsal: 26.01.2019 22:41
od ballu
Zdar majky, samá kurvítka. Zlaté časy, kdy auta fungovala jak měla.
Zlatý Escort ve všech variantách. I Natálek u heřmánku vzpomíná.

Re: Baterie

Napsal: 26.01.2019 23:16
od ACEMajky
JJ, taky vzpominam - kdyby ty kurvitka aspon k necemu byla...
Ale start/stop a kurvitko na baterku jak nekdo muze dat na RS - fakt, jestli mi to bere 14 nebo 14,1L/100km mi je uplne u zadni casti tela....

Re: Baterie

Napsal: 26.01.2019 23:22
od stano.
pepeF: S tymi 16.5V "za kazdych okolnosti" som si nie isty. Nabijacie napatie olovenych baterii zavisi aj od ich teploty. Pre nabitie na rovnaku kapacitu treba na kazdych -10°C pridat +0,15V.
Takze autobateria nabijana pri 20°C napatim 14,4V sa musi pre rovnaky efekt pri -10°C nabijat 14,85V.
Ja osobne by som pri izbovej teplote viac ako 15V do baterky netlacil.

Re: Baterie

Napsal: 26.01.2019 23:29
od ballu
Majky, no a k tomu dochlazení turba start/stop, je nějak počítáno?
Již u starých kár byl dobíjecí proud regulován ŘJ, i teplotou v motorovém prostoru. Když to selhalo, přišel na řadu grécův můstek. Já minulý týden měnil baterku po 11 letech. Koupil tu nejlacinější za 1150 Kč záruka 2 roky, V ceně forďácké, mám tyto baterky tři a šest let záruka. Origo jen ty dva. Tak co Sedmohorky?

Re: Baterie

Napsal: 26.01.2019 23:32
od ACEMajky
Tady Sedmihorky neres :)