Stránka 233 z 279
Napsal: 07.01.2019 13:12
od djdekl
Reset pres diag ?
Re: Baterie
Napsal: 07.01.2019 17:53
od ZaQik
Re: Baterie
Napsal: 07.01.2019 19:33
od Ma.rt
Jsem si myslel, ze si z nej delas srandu a ono jako fakt

ja se pos...

jeste ze tam tyhle blbosti nemam.. ted uz je to povinna vybava, ale na stodvace jsem puvodn mlhovku nemel, ta se dodelavala

Re: Baterie
Napsal: 24.01.2019 08:36
od pepeF
Pokusím se vysvětlit chování dobíjení většiny fordů - od data výroby 01/99 - Puma,Transit, Focus (všechny), Escort, Fiesta, Ka, a od 6/98 - Mondeo které mají smart charge, tedy chytré dobíjení a s tím související otázky ohledně typu baterie do těchto fordů.
Chytré dobíjení ( teplota nasávaného vzduchu + teplota hlavy motoru = teplota baterie ) se stará o šetrné dobíjení baterie, tzn. v létě, kdy je teplo dobíjí méně cca 14,1V, v zimě bez problémů 15,1V , v dnešních mrazech si po nastartování šáhne na 15,5V a ustálí se na cca 15,0V, také záleží na stavu baterie. Pro těch 15,5V je ve vozidlech instalována baterie originál FORD silver-calcium (dnes ji značí FORD SLI), které toto vyšší napětí nevadí a je na ně stavěná. Z toho vyplývá, že všechny ostatní obyčejné baterie jsou přebíjeny a po cca 2 letech končí svoji životnost. Baterie FORD silver-calcium je podle popisu nabitá při napětí 15,0 - 16,5V při měření při průchodu předepsaného nabíjecího proudu . To v podstatě znamená, že současné chytré nabíječky (vypínají dobíjení při 14,4V) tuto baterii jen lehce pošimrají, ale určitě nenabijí. Proto používám proudovou nabíječku (musí se hlídat čas nabíjení). Další prvkem, který má vliv na správnou funkci chytrého dobíjení je regulátor (pro někoho aktivní člen) alternátoru. Pokud totiž dojde k závadě na regulátoru (může, nemusí ho zničit i obyčejná baterie, špatný postup při startování druhého vozidla - pokud nenecháte druhou baterii déle připojenou a startujete hned, alternátor je schopen dodat do vybité až 18V a tím se zničí ) přechází dobíjení do "standardního dobíjení, tzn. trvale 14,4V. Osvědčený typ regulátoru HUCO 130771, nevěřil bych různým PL výrobkům za levné ceny.
Závěrem:
- do funkčního smart charge jedině originál FORD silver-calcium (SLI)
-nebojte se přebíjení, 15V je normál, bojte se nedobíjení
- zajděte do autosalonu, nechte si nastartovat nový vůz a změřte napětí baterie (musí mít smart charge)
Re: Baterie
Napsal: 24.01.2019 10:32
od Ma.rt
Myslel jsem, ze chytre dobijeni je zalezitost vyrazne novejsich aut nez od r. 99. Mne Varta vydrzi 6-7 let a to dostava docela na frak v zime (kratke trasy).
Re: Baterie
Napsal: 24.01.2019 10:44
od pepeF
V případě, že nefunguje chytré dobíjení, ale regulátor jede jen na standard,nouzi 14,4V, tak obyč baterce neublíží, ale origo FORD silver-calcium nedobije.
Re: Baterie
Napsal: 24.01.2019 11:10
od ACEMajky
Tak aj prihodim nejake moje poznatky.
Mondeo 2,2TDCi (12/2005) - baterka BOSCH stari 3 roky, auto jezdi kratke trasy (do 35km) a to rekneme 2x do mesice, obcas po meste na nakup sem tam nejaka delsi cesta podle situace (no recne 5-7000km), auto stoji venku - baterka jak nova, po napojeni nabijecky je do 5-10min hotovo... Po tydnu na baterce namerim 12,6 - 12,7V.
Focus 2016 rok - vikendovka, stoji klidne 3 tydny v garazi, pak projizdka, cca taky 5-7000km/rok. Baterka stari 2 roky a 3 mesice - po odstati (2 dny) napeti 12,4V (baterka odpojena od auta), kdyz je pripojena k autu, ma po 2 dnech 12,1V. Pred cca rokem dopojeno inteligentni dobijeni na focusu (auto po jizde stalo v garazi a baterka mela 12,1V - uzasne)
Nabijecka VICTRON - pouzivam ji na udrzovani baterie ve focusu (stale pripojena nabijecka, baterka pripojena k autu) - udrzovaci napeti 13,2V - 13,4V. Se selfataci nabijecka bojuje, jestli si to dobre pamatuju dobijenim vyssim napetim a malym proudem (pokud ten rezim aktivujete samozrejme) - po desulfatacnim rezimu sme zadnou zmenu nepocitil - ze by baterka lepe drzela napeti).
Ted se mi do ruky dostal CTEK mxs 5.0. Bohuzel v garazi byly +3 stupne,a le i tak sem odpojil baterku do auta a pustil rezim recond (desulfataci za pomoci pulzu, ci jak to je, nejsem odbornik). Baterka po dobiti odpojena od nabijecky (pri zacatku nabijeni CTEKem merak ukazoval 14,4V, takze asi nekeca) a ponechana odpojena i od auta. Po 2 dnech napeti 12,4V, tak sem CTEK pripojil, at ji dobije, po dobiti sem nameril (v garazi uz bylo -3 stupne) 13,9V v udrzovacim modu, coz mi pride hodne vysoke napeti.
Uvidime na jare, az se otepli, co udela recond rezim na CTEKu, mozna ta zima tomu nedovolila vyuzit rezim na max (neslibuji si od toho zazraky,a le na moto bateriich co mam doma jako prenosny zdroj 12V mi to pomohlo (baterka co mela 12,1V stabilne ma ted po recond rezimu po 10 dnech stani ma 12,65V - nebavim se o kapacite, tu sem nemeril)
Takze za me CTEK NA nabijeni a desulfataci asi jo, Victron na uskladneni baterie / auta a neustale napojeni nabijecky.
CTEK pri nabijeni doma v pokojove teplotech tech malych 12V moto baterii (7,4Ah) mel teplotu cca 32 stupnu obalu zespoda
Re: Baterie
Napsal: 24.01.2019 11:31
od pepeF
Doplnění k mému prvnímu článku: Regulátor HUCO 130771 pochopitelně pro typ alternátoru ve FF I 1,8 TDCI, pro ostatní dle typu alternátoru. Chtěl jsem poukázat na funkčnost HUCO.
Rozlišuj nabíjení :
obyčejná baterie - 14,4V nabito
orig FORD silver-calcium - 16,5V nabito
Napsal: 24.01.2019 11:35
od djdekl
V RSu mas uz AGM ne ?
Re: Baterie
Napsal: 24.01.2019 13:16
od ACEMajky
Ja tam mam tu levnejsi EFB ci jak to je... to vis ford....
Baterie
Napsal: 24.01.2019 16:35
od Stehnak
Potvrzuji slova Pepef.
I muj ff1 1999 pri -7 dobiji 14,8. V lete dava max 14,4.
Re: Baterie
Napsal: 24.01.2019 17:00
od petulak
Stehnak píše:Potvrzuji slova Pepef.
I muj ff1 1999 pri -7 dobiji 14,8. V lete dava max 14,4.
Re: Baterie
Napsal: 25.01.2019 11:25
od pepeF
Popis byl určen pro starší vozidla a opomenul jsem zmínit baterie Motorcraft. V nových vozech se systémem START - STOP budou zřejmě baterie FORD - AGM, EFB, stále se jedná o baterie silver - calcium.
Re: Baterie
Napsal: 26.01.2019 00:16
od ACEMajky
Tak ve focusu mam:
Pod stejnym oznacenim se asi prodava tato:
https://imdily.cz/startovaci-baterie-va ... -75ah-730a
Mam tedy i tuto baterii nabijet vyssim napetim. Mam krom CTEK a VICTRON a LIDL nabijecky jeste tuhle:
- co si pamatuji, tak pri nabijeni vysplna napeti na cca 15 - 15,5V, cili mam spise pouzit tuto? Kolik je bezpecne napeti pro elektroinstalaci vozidla?
Re: Autobaterie
Napsal: 26.01.2019 15:33
od robbert
Narazil jsem na zajímavou informaci:
Problém je u nových aut to, že se baterie v rámci úlitby ekoteoristům (emise) "inteligentně" nabíjí na max. 80% své kapacity, což ji samozřejmě ničí (sulfatace). Škodovka (a další automobilky) o tom v návodu samozřejmě nikde nepíšou. Pozná se to tak, že je na konci "-" kabelu u baterie sonda proudu, ze které jdou údaje (napětí, proud, teplota) přes konektor do řídící jednotky. Řešení, jak přepnout nabíjení na 100%, je jednoduché, rozpojit konektor u sondy (současně se vypne Start/Stop). Ideálním řešením, bez chybové hlášení v systému, je vypnutí "inteligentního" nabíjení v řídící jednotce BCM bez odpojení sondy.
A laicky se ptám, je to tak i u Forda? Je možné toto ekonabíjení deaktivovat ve fordí diagnostice? Přiznám se, že tomu moc nerozumím, tak proto se ptám zde těch, kteří tomu rozumí.
Je k tomu i článek na netu:
http://www.auto.cz/nespolehlivost-bater ... jet-125770