Stránka 227 z 280

Re: Baterie

Napsal: 18.10.2018 14:40
od Francois5
diky za reakce.A neni ta 72 ah malo?

Re: Baterie

Napsal: 22.10.2018 09:02
od spanel
Jestli se nepletu, ale už si nepamatuji přesně, tak origo Ford byla myslím jen 65 Ah.
A také například konfigurátor Varta doporučuje baterii 72 Ah.

Re: Baterie

Napsal: 22.10.2018 18:31
od Petr078
Jak jsem tady cetl o tom "udelatku" BMS , tak jsem chtel take odpojit pojistku F22 ...ale nejdriv jsem se chtel presvedcit ,ze to opravdu pada az k 12,5V za jizdy...jezdim uz treti tyden s pripojenym merakem v zapalovaci ,ale jeste se nestalo aby to padlo pod 14V (vetsinou 14,5-14,7) ...auto mam od novoty, takže se v nem nikdo nehrabal ....zda se ,ze to dobiji uplne normalne :nixw: je to mozný :?:

Re: Baterie

Napsal: 22.10.2018 19:30
od stano.
Mas to pokazene ;)
Vlastne, pockaaat... Alebo nemas? :mrgreen:

Re: Baterie

Napsal: 31.10.2018 19:52
od ACEMajky
phofy píše:Jj mám voltmetr a drží stále 14,4V
Nevim zdali mas nastaveny nabijeni jako ja, ja jen vyndal pojistku a drzi 14,4V a po delsi ceste (cca 45-60min pri stani na miste se zapnutym motorem mi dava 13V do doby, nez se rozjedu.

Optam se, tobe Phofy funguje Focuuuuuus na tvuj model 2016? Mozna ho uz nekdo poladil,ale pred 2 rokama se mi s 2016 nespojil - byl asi jen na FF II

Re: Baterie

Napsal: 31.10.2018 19:55
od ACEMajky
Petr078 píše:Jak jsem tady cetl o tom "udelatku" BMS , tak jsem chtel take odpojit pojistku F22 ...ale nejdriv jsem se chtel presvedcit ,ze to opravdu pada az k 12,5V za jizdy...jezdim uz treti tyden s pripojenym merakem v zapalovaci ,ale jeste se nestalo aby to padlo pod 14V (vetsinou 14,5-14,7) ...auto mam od novoty, takže se v nem nikdo nehrabal ....zda se ,ze to dobiji uplne normalne :nixw: je to mozný :?:
Je, jak dlouhe trasy jezdis. Buj je vybita moc a dobyji jako normalni dobijeni a nebo mas pustenych moc spotrebicu a zvedl se odber a tim to dobiji taky naplno....


Koupil sem nabijecku Victron, jelikoz umi udrzovat baterku pres zimu a davat napeti 13,2V pri udrzovani. Ma rezim na desulfataci (nabijeni nizkym proudem, dokud nedosahne baterka 16,2V). Zde uz asi nebude bezpecne nechavat baterku pripojenou k autu - kupodivu navod pripojeni / odpojeni neresi....

Re: Baterie

Napsal: 31.10.2018 20:07
od phofy
Mě to vždycky dělal ZaQik a nevím co používá :oops:

Re: Baterie

Napsal: 31.10.2018 20:34
od ACEMajky
phofy píše:Potřeboval bych radu ohledně baterie 8)
Když mám vypnutý start/stop a inteligentní dobíjení, tak teoreticky nepotřebuji EFB baterii, ale můžu dát klasickou :?:
Ja osobne myslim ze ANO

Re: Baterie

Napsal: 31.10.2018 20:35
od ACEMajky
stano. píše:LH: Nemam start-stop a teda baterka je klasicka zaliata.
A teda povodna otazka zostava:
Komu to s vytiahnutou poistkou po zahriati padne na 13,8V?
U me ne, jen pri delsi jizde 45-60 min podle stavu nabiti a stani na volnobeh klesne na 13V, po rozjeti de hned nahoru na cca 14,4V

Re: Baterie

Napsal: 08.11.2018 15:30
od LeonardoTM
ACEMajky píše:
phofy píše:Potřeboval bych radu ohledně baterie 8)
Když mám vypnutý start/stop a inteligentní dobíjení, tak teoreticky nepotřebuji EFB baterii, ale můžu dát klasickou :?:
Ja osobne myslim ze ANO
Také si myslím, že ano. V aktuálním SM (45/2018) je pěkný článek o tom, jak se chová klasické dobíjení (tedy FFII) a inteligentní (od FFIII). Také je tam tabulka převodu "stav nabití baterie podle napětí". http://www.auto.cz/nespolehlivost-bater ... jet-125770
Závěry jsou následující:
  • inteligentní dobíjení mnohem více namáha baterii vícenásobným dobíjením a vydrží to jen speciální vylepšení typy (tedy EFB)
  • i tak mají EFB baterie průměrnou životnost 3-4 roky
  • obyčejná baterie zkombinovaná s inteligentním dobíjením pak vydržela v testu jen 1/2 roku
Když to srovnáme s tím, že obyčejná baterie s klasickým dobíjením dokáže vydržet cca 8 let, nevidím důvod, proč to inteligentní dobíjení nechávat zapojené...

Připomíná mi to situaci s prodlouženými výměnami oleje - přes všechny pokusy se pro životnost motoru stejně doporučuje zůstat u pevných intervalů 15 tkm / 1 rok...

Re: Baterie

Napsal: 08.11.2018 15:50
od kratales
No u mého FF2 s klasickým dobíjením je za 8 let už třetí baterie. Origo vydržela 4 roky, pak neorigo Exide 3 roky a teď už budu mít druhou zimu Vartu Blue Dynamic. Dobíjení mám OK, pravidelně dlouhé trasy. Vždy když měřím, tak je baterie kolem 12,6 - 12,8V, takže je prakticky furt plně dobitá. Holt asi smůla na špatné kousky :roll:

Re: Baterie

Napsal: 09.11.2018 07:09
od ACEMajky
Muj ford mondeo MK3 2,2TDCi (prevazne jezdi trasy po meste nanakup, sem tam 25-30km, vyjmecne i dal...)

Baterie rok vyroby 45/2005 dodnes zije. Pred 3 roky sem ji vyndal a dal novou Bosch a ta z mondea je ve tchynovym aute (daewoo nexia) - toto auto jezdi max jednou do mesice a baterka stale zije. Ted sem ji myl dobit, mela uz jen 12V, takze uz ji ceka brzky konec, ale diky velke kapacite by ten daewoo na ni mohl i jezdit :)

Re: Baterie

Napsal: 09.11.2018 07:48
od ACEMajky
Dnes sem jel do prace druhym autem - focusem. Odpojene inteligentni nabijeni, auto je tyden na nabijecce, ktera ma storage rezim (udrzuje napeti na 13,2V). Odpojil sem nabijecku, odemkl auto, hodil veci do auta a nakopnul ho, nabijeni ukazovalo 14,9V-14,8V - cesta do prace cca 1,5km a stale 14,8V. Odpolko jedu delsi trasu (70km), tak pocitam, ze nabijeni padne na 14,5V - omrknu

Re: Baterie

Napsal: 09.11.2018 08:53
od Ma.rt
Trosku OT, ale tohle inteligentni dobijeni ma i mondeo MK4 bez S/S? Ja jen ze tam mam asi 5 let starou baterku a vubec o ni nevim :) jen v zime ji nekdy dobiju CTEKem, kdyz si rikam, ze tech krátkých tras bylo uz moc...

Re: Baterie

Napsal: 09.11.2018 08:53
od ZaQik
bud v klidu, nema