Stránka 211 z 218
Re: žárovky - info v 1. príspevku
Napsal: 10.11.2017 13:28
od ballu
Neurážej!!! Tvé rady dalšíma větami neguješ, pokus se to po sobě přečíst a pak to odesílej a nejprve něco v literatuře o elektrice naštuduj , máš mezery.
Re: žárovky - info v 1. príspevku
Napsal: 14.11.2017 10:38
od Honz8
Ještě ze zvědavosti, na životnost žárovek má větší vliv doba svícení nebo počet intervalů vypnutí/zapnutí ?
Re: žárovky - info v 1. príspevku
Napsal: 14.11.2017 11:09
od ballu
1- počet zapnutí
2- přepětí na žárovkách. Proto se u aut které mají k vůli typu baterky nastaveno dobíjení až na 14,6 V dává se před žárovku předřadný odpor.
Re: žárovky - info v 1. príspevku
Napsal: 14.11.2017 11:27
od jarod72pm
1.doba svícení -jak dlouho žhaví vlákno to je hlavní destrukce
2. přepětí 15V a více proto se dává odporový drát (u fordů hrozí zcela vyjímečně hlavně díky nějakému problému ) nebo transil přímo do patice (umí přepětí propustit před žárovkou a tím ji ochrání)
žárovka je sice udávana 12V ale pracovní je 13-14V (podle toho je dělaná životnost)
Re: žárovky - info v 1. príspevku
Napsal: 14.11.2017 12:59
od stano.
Parametre ziaroviek (hlave svietivost) udava vyrobca pri 13,2V. Co je cca realne napatie na patici, ak alternator dava 14,2V. Ten rozdiel je napatovy ubytok na kabloch.
Re: žárovky - info v 1. príspevku
Napsal: 14.11.2017 14:37
od ballu
https://www.autoelektrika.cz/clanky/ziv ... utozarovek
Nemusím asi pokračovat v dalších odkazech.
Propustí napětí před žárovkou, co to je za výraz? A kam ho propustí,do luftu? Každé zapnutí dá studenému vláknu proudový šok a tím se nejvíc snižuje životnost.
Vidím, že vy dva jste tu na mne jak na čekané na vysokou.
Re: žárovky - info v 1. príspevku
Napsal: 15.11.2017 09:09
od jarod72pm
Transil pokud nevíš jak pracuje najdi si to. Pracovní Voltáž žárovek je dána včetně doby svícení. Nikde se neuvádí doba blikání ani u směrovek.
Mimochodem transil to pouští to přepětí do milisekundového zkratu který ale není problém protože pojistky a jiné ochrany na autě ho v pohodě zvládnou.Jinak svícením se vlákno opotřebovává nejvíc a pak tím zapnutím po určité době vykonané práce svícení jak uvádí prodejci i výrobci se přepálí (ale ne vždy ,někdy se přepálí i během svícení při vibracích atd).Žárovky jsou od výroby dimenzovány až do 14,2V (většinou)
ps: v jednom máš pravdu pokud nějaký magor bude zapínat a vypínat potkávačky 50x za den tak to asi dlouho žárovky nevydrží.On s tím výrobce ani nepočítá.
Re: žárovky - info v 1. príspevku
Napsal: 15.11.2017 10:01
od ZaQik
Honz8 píše:Ještě ze zvědavosti, na životnost žárovek má větší vliv doba svícení nebo počet intervalů vypnutí/zapnutí ?
zivotnost vlaknovych zarovek je charakterizovana dobou sviceni ... bohuzel se do toho nezapocitava cetnost zapnuti/vypnuti
pri kazdem zapnuti dojde k rychle zmene teploty vlakna, coz zkrati zivotnost zarovky (u vypnuti to uz neni tak vyrazne)
ja potkavacky (protoze prasknou) menim kazde dva roky vzdy na podzim, kdy mi ovladac svetel v poloze AUTO behem pulhodinove jizdy nekolikrat rozsviti a zhasne svetla ... pouzivam obycejne zarovky, ktere by mely vydrzet podle doby sviceni 4-5 let, ale chovam se k nim "nehezky"
Re: žárovky - info v 1. príspevku
Napsal: 15.11.2017 10:07
od ballu
Samozřejmě se svícením opotřebovává, ale otázka byla kladena, co nejvíce snižuje životnost. Životnost je daná a faktory co jsem psal ji snižují. Ano žárovky vydrží 14, 2V , ale na úkor rapidně snížené životnosti. Jsou stavěné na 12V + x% tolerance.To však neznamená, že jsou stavěné na 14V. Jsou obkleštěné předpisem 55/60W a což by se 14V nesplnili homologaci.
Re: žárovky - info v 1. príspevku
Napsal: 15.11.2017 10:55
od jarod72pm
Mno běžně se bere že životnost je dána opotřebením a tím jak vlákno strácí pevnost,strukturu nebo jak to nazvem tak tím je náchylnější pak na nějaký podnět -rožnutí,vibrace atd . Dalo by se tedy říct že rožnutím ji většinou usmažíš když už je nějak opotřebovaná.Proto výrobci spíš udávají dobu svícení než počet rožnutí.Ale to už se zase opakuju.A opravdu jsou běžně stavěné na pracovních 13-14V .
Navíc některé automobilky měli problém se světlama(konstrukčně-plasty zvýšená teplota atd) kde jim žárovky praskali častěji (příčina je standartní větší voltáž do patice jak 12V) i výrobci žárovek mají výrobu uzpůsobenou aby žárovky fungovali stabilně při větším napětí(předimenzované parametry) platí to i ostatních součástkách na autě které musí splŇovat zákonné a bezpečnostní normy.Proto známé problémy u škodovek(a nejen u nich) řešili odporovými kabely .
Re: žárovky - info v 1. príspevku
Napsal: 30.11.2017 18:42
od Sagic
Prosim o radu, mozna to tu je ale neni v mych silach bohuzel precist 211 stranek tematu. Mam klasicke svetla se zarovkou a po presednuti z FF II do noveho v noci nevidim. Resp kazde auto proti me "presviti" a ja v tu chvili nevidim ani caru na sve strane. Nevim co tam je ted ale drive jsem kupoval
https://www.autodilyjimo.cz/zarovka-12v ... gJqAvD_BwE
Ja vim ze je to urcite smejd uz kvuli cene ale videl jsem s nima fakt dobre, ale az dnes jsem zjistil ze maji 100W. Neni to moc? Nerad bych v novem neco tim podelal protoze jsem koukal ze normalne byva i 55W?
Re: žárovky - info v 1. príspevku
Napsal: 30.11.2017 18:50
od Wolf78
do plastových světlometů 100W

Kup si Osram Night Breaker , nebo OSRAM H7 Nightbreaker Laser a uvidíš ten rozdíl

žárovky - info v 1. príspevku
Napsal: 30.11.2017 18:51
od FLA
Vyčistí svetlá a daj si ich nastaviť, potom riešen ziarovky
Re: žárovky - info v 1. príspevku
Napsal: 30.11.2017 18:58
od Sagic
Heh ja to hledal na netu podle krabicky, byl sem linej jit do auta

takze nemel jsem 100W ale 55W ale jinak stejny. Kazdopadne musim neco pohledat protoze ted se jezdi fakt blbe.
Re: žárovky - info v 1. príspevku
Napsal: 30.11.2017 19:02
od ballu
Udělat jak píše FLA, ale z vlastní zkušenosti mám osram odzkoušený.
Dej tam raději Philips, jak životnost, tak hezký osvit cesty a odraz značek.
Věkem jízda pro mne muka, ale s těma jsem o deset let omládl
