Koupe FF2

Pouze rady - žádná inzerce!
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: FOFO 1,6 TDCI 66kW nebo 80kW

Příspěvek od V12 » 19.02.2014 09:09

V kazdom pripade je to velmi blizko katu a DPF. Pritom na trubke nie je ziadny tepelny stit, ci ina izolacia. Cize velmi dobre premyslene kurvitko, aby motor musel po zaruke na drahy servis :twisted: :puke_r:
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: FOFO 1,6 TDCI 66kW nebo 80kW

Příspěvek od Nicco » 19.02.2014 09:55

A 66kw verzia bez DPF ma katalyzator pod autom alebo presne tam pred motorm?
Teplota katalyzatora je 300-600C, niekde az do 1000C.
Teplota pasivnej regeneracie DPF 350-500C
Aktivnej 600C
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19257
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: FOFO 1,6 TDCI 66kW nebo 80kW

Příspěvek od foki » 19.02.2014 09:59

stejne , jen tam neni v roure DPF .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: FOFO 1,6 TDCI 66kW nebo 80kW

Příspěvek od V12 » 20.02.2014 18:42

1.6 ma vzdy kat pred motorom :dih: Ked to ma DPF, je tam aj ten :irre:
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: FOFO 1,6 TDCI 66kW nebo 80kW

Příspěvek od smoula » 20.02.2014 18:49


pzad
Nováček
Nováček
Příspěvky: 24
Registrován: 22.02.2012 10:56

Re: FOFO 1,6 TDCI 66kW nebo 80kW

Příspěvek od pzad » 20.02.2014 20:13

Mam otazku. Myslim, ze renault berie vstup na recirkulaciu EGR az za DPF a zenie to cez turbo. Co to spravi s turbom, ak bude DPF vykuchany ?
Focus II HB 2011, 1.6 TDCi 80kw

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: FOFO 1,6 TDCI 66kW nebo 80kW

Příspěvek od Nicco » 20.02.2014 20:52

Ten 1.6dCi ma podla obrazku obive turba (a teda aj Kat/DPF) za motorom.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: FOFO 1,6 TDCI 66kW nebo 80kW

Příspěvek od V12 » 21.02.2014 12:06

Celkom sa mi to paci. Je to ale uz kua zlozite, uvidime co zivotnost. 120 tisic - zaruka - to snad vydrzi, potom cert ho ber. Aby ta jedna-sestka utocila 380 Nm bude potrebovat davky paliva ako dvojliter. K tomu samozrejme zodpovedajuce mnozstva vzduchu, s tym suvisia otacky turbin. A ano, vzadu za motorom vidiet velky tepelny stit, co sa skryva pod nim neviem, mozno prave tam bude kat a DPF klasicky pod autom. Je zjavne, ze nie vsetci zabozruti maju medzi usami nasrate.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Hockto
Nováček
Nováček
Příspěvky: 58
Registrován: 14.03.2014 09:11

Re: FOFO 1,6 TDCI 66kW nebo 80kW

Příspěvek od Hockto » 14.03.2014 10:51

Zdravim,
chcel by som sa opytat na vas nazor pri kupe jazdeneho auta. Uz zhruba 4 mesiace zhanam auto. Uplne prvotny vyber bol z troch typov: Focus, Octavia, Astra (verzia kombi, ale v pripade dobreho kusu by som siel aj do HB), z ktoreho vysiel vitazne Focus. Rozpocet na auto bol 5000,- eur z coho mi vychadzalo, ze by som mohol skusit pozerat FF II, niekde po roku 2005. Predosle auto, moje sukromne, bola Felicia kombi, benzin+lpg, 11 rocne (pri "kupe"), na ktorom som najazdil za 21 mesiacov 41tkm, takze predpoklad je aj pri novom aute 20tkm+/rok. Jazdene v pomere cca 60% dialnica, 30% okresky, 10% mesto.

Prioritne som chcel FF v benzine, nakolko je menej problemovy, ale vzhladom na rocny najazd a druh ciest som bol ochotny pozriet aj nejake dieslove motory, pokial by sa nasiel fakt pekny, zachovaly kus... V meste ktorom zijem, som mal moznost v jednom servise nechat auto prezriet, v pripade ze by majitel suhlasil, klasicka serviska +diagnostika. Takze som zhruba vyse 2 mesiacov sledoval na vsetkych moznych strankach ponuku benzinovych FF (motor 1.6, ktory mi vychadzal tak nejak najlepsie) v okoli do 50km. Za ten cas sa objavilo par kandidatov, ktory vsak "padli" bud na neochotu majitela prist do mnou vybraneho servisu, alebo zistene nedostatky uz len pri prevereni zaslaneho VIN cisla, takze dalej som ani neriesil.

Skusil som teda rozsirit okruh aj na diesle a zhruba pred tyzdnom som natrafil na jeden od pohladu celkom slusny kus: Ford Focus kombi 1.6 TDCi (66kW), r.v. 11/2007, najazdenych 177tkm, vybava Trend. Prvych 4 a pol roka vlastnila auto jedna vacsia zahranicna firma. Pocas tej doby auto najazdilo cca 140tkm (neviem aky typ ciest) a bolo vraj pravidelne servisovane. Nasledne ho kupil terajsi majitel, ktory mal v spominanej firme znameho, ktory mu to auto odporucil, nakolko o neho bolo dobre starane. Sucasny majitel najazdil na aute za necele 2 roky 37tkm (tak pol na pol mesto/dialnica). Pocas tej doby nemal vraj ziadny zavaznejsi problem, akurat pred cca pol rokom mu odisli 2 zhavice, tak dal vymenit vsetky 4. Par mesiacov dozadu mal mat STK/EK, tak pre pokoj duse dal vymenit predne aj zadne brzdy komplet. Znelo to fajn, tak sme sa dohodli na prehliadke v servise. Mechanik auto prekontroloval zvonku, zvnutra aj zo spodu. Az na minoritne veci (starsia baterka, jedna cast vyfuku ktoru bude treba v dohladnej dobe vymenit, mierny unik oleja od tesnenia + jedna nejaka tycka ktoru bude treba zazvarat/vymenit), je vraj auto oki. Nic ani neklepe, nehuka, nepiska. Takze zatial s autom spokojnost.

Malinko som sa ale teraz pozastavil nad tym, ked sme riesili servisnu knizku. Firma ako prvy majitel si servisovala auto v nimi vybranom servise, kde boli zapisane prehliadky pri ktorych mal byt meneny olej atd pri 20tkm, 40tkm, 60tkm (tu vraj bol meneny aj roz. remen, vodna pumpa a kladky, co mi je trosku zahada, pretoze som mal za to ze tento motor mal od vyrobcu urcenych tuto vymenu az 200tkm/10rokov... tak zeby nejaka porucha??) a 80tkm... potom vsak nasleduje pauza a dalsi zaznam je az o rok a pol a pri 140tkm, ktoru uz dal robit 2. majitel. Nasleduje dalsie pauzu, pretoze majitel sa pozabudol a dalsia serviska bola az pri 168tkm. A toto su prave tie veci co ma trosku trapia. Co som sa tak bavil, tak ideal je menit ten olej niekde medzi 15-20tkm, nakolko tieto motory su vraj haklive hlavne na prehrievanie oleja? No a tu viem minimalne o jednom pripade, kedy bola vymenu az po 28tkm a o obdobi medzi 80tkm a 140tkm neviem nic. Myslite ze je realne ze by proste firma len nevyplnila v papieroch 2 dalsie prehliadky, alebo to proste uz neriesili, nakolko vedeli ze im bude do cca roka koncit liesing a potom auto aj tak predaju? Alebo je vobec realne aby to auto „prezilo“ 60tkm bez akehokolvek zasahu?

Auto sa mi pocitovo paci, mechanik povedal ze za cenu na ktorej sme sa po obhliadke dohodli (majitel suhlasil so znizenim ceny ktora v podstate pokryje problemy zistene pri obhliadke), je to auto dobra kupa. Veci ako turbo, egr ventil, vstreky atd ktore su vraj najcastejsie problemy tohto motora pri takom najazde, teraz neberiem do uvahy, pretoze s tym ratam, ze sa to proste moze pokazit nech je auto v akomkolvek stave, to je uz risk. Jedine co ma teda tak nejak odradza, je prave ta nie uplne jasna historia prehliadok/menenie oleja a filtrov + ta jedna celkom oneskorena vymena po 28tkm. Nejaky nazor ako velmi by sa tieto veci mohli odzrkadlit na stave aute?
Viem, prilis dlhy post... ale chcel som podat co najviac info ake som mal
2019: Ford Focus III HB, EB 92kw, rv. 2015
2014-2018: Ford Focus II kombi 1,6TDCi, 66kW, 11/2007

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: FOFO 1,6 TDCI 66kW nebo 80kW

Příspěvek od V12 » 15.03.2014 21:57

Daj si do googla vyhladat 1.6 HDI carbon issue a uvidis, co s tym motorom urobia flakane vymeny oleja. Ja by som do toho nesiel za nic.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13562
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: FOFO 1,6 TDCI 66kW nebo 80kW

Příspěvek od stano. » 16.03.2014 08:03

Hockto píše:Firma ako prvy majitel si servisovala auto v nimi vybranom servise, kde boli zapisane prehliadky pri ktorych mal byt meneny olej atd pri 20tkm, 40tkm, 60tkm (tu vraj bol meneny aj roz. remen, vodna pumpa a kladky, co mi je trosku zahada, pretoze som mal za to ze tento motor mal od vyrobcu urcenych tuto vymenu az 200tkm/10rokov... tak zeby nejaka porucha??)
Mozno to nebolo realne menene. Len servis nauctoval firme nejaku pracu. Vo firme sa do toho nerozumeju, beru to ako naklady na vozovy park. A servisakom zostane nieco do vacku.
Hockto píše:Co som sa tak bavil, tak ideal je menit ten olej niekde medzi 15-20tkm, nakolko tieto motory su vraj haklive hlavne na prehrievanie oleja?
Presne tak.
Hockto píše:Myslite ze je realne ze by proste firma len nevyplnila v papieroch 2 dalsie prehliadky, alebo to proste uz neriesili, nakolko vedeli ze im bude do cca roka koncit liesing a potom auto aj tak predaju? Alebo je vobec realne aby to auto „prezilo“ 60tkm bez akehokolvek zasahu?
Prezije. Ale s akymi nasledkami....
Je mozne, ze pocas krizy alebo s vidinou skoreho predaja toho auta, ho neservisovali. Ak ho mali odpisane na nulovu zostatkovu hodnotu to mozno nechali tak. Nepojdu dalsie peniaze na servis. A ked to nahodou niekde zdochne, tak cert ho ber.

Ak si si isty, ze motor nie je zakarbonovany, tak mozes uvazovat. Ak ti to nikto nevie zarucit a ukazat, nechaj to tak. No stale tie zanedbane servisne intervaly nie su dobre.

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: FOFO 1,6 TDCI 66kW nebo 80kW

Příspěvek od Nicco » 16.03.2014 10:56

Existuje tam nejaky rychly sposob, ako overit zakarbonovanie este v bazare? Staci otvorit olejovu zatku alebo odpojit nejaku hadicu od sania?
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13562
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: FOFO 1,6 TDCI 66kW nebo 80kW

Příspěvek od stano. » 16.03.2014 12:35

Zhodit vanu a/alebo veko ventilov. Pripadne aj odpojit hadicku na mazanie turba a pozriet, kolko je toho na stenach.

Da sa zasvietit aj do diery na dolievanie oleja. A pozriet ako to vyzera okolo vackoveho hriadela. Ak je tam bordel alebo ohlodane vacky, tak ruky prec. Ze to je ciste ale neznamena, ze je to OK aj inde v motore.

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: FOFO 1,6 TDCI 66kW nebo 80kW

Příspěvek od V12 » 16.03.2014 16:13

Povinne citanie pre majitelov 1.6HDI (aj tych buducich) :
http://www.assuredperformance.ie/assets ... issues.pdf
Opakujem sa, ale ked tym zachranim kapsu co len jedneho zaujemcu o tento nepodarok, uz to je pre mna velke vitazstvo.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Hockto
Nováček
Nováček
Příspěvky: 58
Registrován: 14.03.2014 09:11

Re: FOFO 1,6 TDCI 66kW nebo 80kW

Příspěvek od Hockto » 16.03.2014 19:43

stano. píše:Ak si si isty, ze motor nie je zakarbonovany, tak mozes uvazovat. Ak ti to nikto nevie zarucit a ukazat, nechaj to tak. No stale tie zanedbane servisne intervaly nie su dobre.
ako da sa ist zase do toho servisu a poprosit ich nech sa pozru aj na toto. ale otazne je, ako velmi mi to pomoze, ked ako sam pises, aj ked to bude vizualne ok, neznamena to ze to bude uplne v poriadku ten motor. co vsetko by si preveril ty keby si chcel vediet o stave toho motora co najviac?

no a k tym intervalom servisiek, ono v podstate som uz bol tak dost rozhodnuty ze to auto zoberiem, ale toto ma dost nalomilo... lebo som si povedal hend na zaciatku, ze pokial sa mi na tom auto nebude cokolvek zdat, tak ho proste nekupim.
2019: Ford Focus III HB, EB 92kw, rv. 2015
2014-2018: Ford Focus II kombi 1,6TDCi, 66kW, 11/2007

Odpovědět

Zpět na „Rady prodej - nákup“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti