Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
Napsal: 15.04.2014 00:12
Tak... Zacina tu byt nuda, toz to ozivime
O vikendu jsem prezul na letni (na kolech Design je to auto fakt nadherny:) a ritil se po D1 domu. A prislo mi, ze se tomu nechce. Normalne jsem zvyklej drzet cestovni rychlost 160-170, kopce brat na 6ku a pokles rychlosti nastane maximalne v opravdu prudkych stoupanich nebo pri frontalnim utoku fabiatika (obvykle v sedanu); ted mi prislo, ze ma problem udrzet 160ku i v mirnejch kopcich. Nedalo mi to, vecer jsem ho vzal na projizdku a jen tak se zkusil dohrabat na papirovou maximalku - a moc to neslo a to ani z kopce.
Zacal jsem premejslet, co muze bejt spatne, a vzpomnel si, ze minulej tejden mi to nekolikrat divne startovalo (o 1-2 vteriny dyl, ale chytil vzdycky). To by mohlo poukazovat na spatnej benzin (tankovano na Benzine v HK, vyjeto skoro do mrte a tesne pred inkriminovanou jizdou plna nadrz u Lukoilu v Pelhrimove). Jenze jeste tak 2 tydny predtim jsem si pri kontrole oleje vsimnul na hadici vedouci od turba k hlave rozprsklyho oleje u cehosi, co vypada jako rezonator - dotahnul jsem tu kovovou pasku, v sobotu na to upozornil v servisu a dostalo se mi odpovedi, ze dotazenim by se problem mel vyresit.
Teoreticky se nabizi vysvetleni, ze problem je psychickyho razu - prezul jsem, letnaky maji o trochu vetsi obvod (cca 4cm), tudiz se zpresnil tachometr. Nicmene 4cm jsou 2% (205/55/R16 = 198.5 cm obvod, 215/55/R16 = 202 cm obvod) - v realu to znamena, ze na zimacich ukazovala GPSka pri tachometrovych 160ti 153 km/h, na letnacich 157 km/h - a myslim, ze ty 4 km/h rozdilu takovej efekt neudelaj.
A ted co dal
Neresit, vyjezdit nadrz (uz ji moc nezbyva), natankovat lepsi benzin a pozorovat? Zacit panikarit, koupit diagnostiku a zkontrolovat plnici tlak turba? Zamirit na brzdu a nechat zmerit vykon? Usoudit, ze jsem magor a zvyknul jsem si od nej moc cekat? Pokud ano, proc sel drive pocitove lip a co ten olej na hadici?
V nizsich rychlostech mi prijde chovani normalni, otazkou je, jestli mam skutecne na dalnici nerealny ocekavani, nebo se pripadnej pokles vykonu projevi hlavne ve vysokejch rychlostech, kde se to prece jen musi prat s vyrazne vyssim odporem vzduchu...

O vikendu jsem prezul na letni (na kolech Design je to auto fakt nadherny:) a ritil se po D1 domu. A prislo mi, ze se tomu nechce. Normalne jsem zvyklej drzet cestovni rychlost 160-170, kopce brat na 6ku a pokles rychlosti nastane maximalne v opravdu prudkych stoupanich nebo pri frontalnim utoku fabiatika (obvykle v sedanu); ted mi prislo, ze ma problem udrzet 160ku i v mirnejch kopcich. Nedalo mi to, vecer jsem ho vzal na projizdku a jen tak se zkusil dohrabat na papirovou maximalku - a moc to neslo a to ani z kopce.
Zacal jsem premejslet, co muze bejt spatne, a vzpomnel si, ze minulej tejden mi to nekolikrat divne startovalo (o 1-2 vteriny dyl, ale chytil vzdycky). To by mohlo poukazovat na spatnej benzin (tankovano na Benzine v HK, vyjeto skoro do mrte a tesne pred inkriminovanou jizdou plna nadrz u Lukoilu v Pelhrimove). Jenze jeste tak 2 tydny predtim jsem si pri kontrole oleje vsimnul na hadici vedouci od turba k hlave rozprsklyho oleje u cehosi, co vypada jako rezonator - dotahnul jsem tu kovovou pasku, v sobotu na to upozornil v servisu a dostalo se mi odpovedi, ze dotazenim by se problem mel vyresit.
Teoreticky se nabizi vysvetleni, ze problem je psychickyho razu - prezul jsem, letnaky maji o trochu vetsi obvod (cca 4cm), tudiz se zpresnil tachometr. Nicmene 4cm jsou 2% (205/55/R16 = 198.5 cm obvod, 215/55/R16 = 202 cm obvod) - v realu to znamena, ze na zimacich ukazovala GPSka pri tachometrovych 160ti 153 km/h, na letnacich 157 km/h - a myslim, ze ty 4 km/h rozdilu takovej efekt neudelaj.
A ted co dal


V nizsich rychlostech mi prijde chovani normalni, otazkou je, jestli mam skutecne na dalnici nerealny ocekavani, nebo se pripadnej pokles vykonu projevi hlavne ve vysokejch rychlostech, kde se to prece jen musi prat s vyrazne vyssim odporem vzduchu...