Stránka 22 z 90

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Napsal: 15.04.2014 00:12
od C4R3W
Tak... Zacina tu byt nuda, toz to ozivime :)

O vikendu jsem prezul na letni (na kolech Design je to auto fakt nadherny:) a ritil se po D1 domu. A prislo mi, ze se tomu nechce. Normalne jsem zvyklej drzet cestovni rychlost 160-170, kopce brat na 6ku a pokles rychlosti nastane maximalne v opravdu prudkych stoupanich nebo pri frontalnim utoku fabiatika (obvykle v sedanu); ted mi prislo, ze ma problem udrzet 160ku i v mirnejch kopcich. Nedalo mi to, vecer jsem ho vzal na projizdku a jen tak se zkusil dohrabat na papirovou maximalku - a moc to neslo a to ani z kopce.

Zacal jsem premejslet, co muze bejt spatne, a vzpomnel si, ze minulej tejden mi to nekolikrat divne startovalo (o 1-2 vteriny dyl, ale chytil vzdycky). To by mohlo poukazovat na spatnej benzin (tankovano na Benzine v HK, vyjeto skoro do mrte a tesne pred inkriminovanou jizdou plna nadrz u Lukoilu v Pelhrimove). Jenze jeste tak 2 tydny predtim jsem si pri kontrole oleje vsimnul na hadici vedouci od turba k hlave rozprsklyho oleje u cehosi, co vypada jako rezonator - dotahnul jsem tu kovovou pasku, v sobotu na to upozornil v servisu a dostalo se mi odpovedi, ze dotazenim by se problem mel vyresit.

Teoreticky se nabizi vysvetleni, ze problem je psychickyho razu - prezul jsem, letnaky maji o trochu vetsi obvod (cca 4cm), tudiz se zpresnil tachometr. Nicmene 4cm jsou 2% (205/55/R16 = 198.5 cm obvod, 215/55/R16 = 202 cm obvod) - v realu to znamena, ze na zimacich ukazovala GPSka pri tachometrovych 160ti 153 km/h, na letnacich 157 km/h - a myslim, ze ty 4 km/h rozdilu takovej efekt neudelaj.

A ted co dal :D Neresit, vyjezdit nadrz (uz ji moc nezbyva), natankovat lepsi benzin a pozorovat? Zacit panikarit, koupit diagnostiku a zkontrolovat plnici tlak turba? Zamirit na brzdu a nechat zmerit vykon? Usoudit, ze jsem magor a zvyknul jsem si od nej moc cekat? Pokud ano, proc sel drive pocitove lip a co ten olej na hadici? :D

V nizsich rychlostech mi prijde chovani normalni, otazkou je, jestli mam skutecne na dalnici nerealny ocekavani, nebo se pripadnej pokles vykonu projevi hlavne ve vysokejch rychlostech, kde se to prece jen musi prat s vyrazne vyssim odporem vzduchu...

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Napsal: 15.04.2014 07:45
od unicorn
mozno to je kombinacia viacerych faktorov. nemas nahodou pred vymenou oleja? a predtym si dal papierovu maximalku bez problemov?

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Napsal: 15.04.2014 07:54
od stano.
V nizsich rychlostiach 10-15% rozdiel vykonu nespoznas. Ak sa to zhorsuje postupne, podla mna ti kludne unikne pozornosti aj 30%. Pri nizsich rychlostiach tolko motor netocis a nezenies ho k limitu. Na dialnici a pri maximalke je to samozrejme naopak.

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Napsal: 15.04.2014 09:01
od ZaQik
nefoukal moc vitr?

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Napsal: 15.04.2014 11:16
od C4R3W
Mam 5 tkm po vymene oleje, predtim sel i za papirovou maximalku - s vic promerujicim tachometrem, ale ted se mu nechce ani na ni...

Zaqik: To me napadlo taky, jenze jsem to projizdel ruzne vice smerama :)

Stano: Souhlas - 30% bych asi poznal, ale par procent, ktery by ve finale chybely v litem boji proti odporu vzduchu ve vyssich rychlostech do nejakych 120-130km/h asi clovek jen tak nepozna. I kdyz mu v nizsich rychlostech slapnu na krk, tak se mi nezda, ze by ztratil chut do zivota, pocitove lenivet zacina az za dalnicnich maximem.

Uvidime, zatim zkusim dojezdit tuhle nadrz, hodit tam Vervu 100, jeste kouknu pod kapotu a pujdu po trubkach od turba. Nejcernejsi scenar, co me napada, je zaneseni karbonem, na coz primovstrikovy motory trpej, ale vsichni tvrdi, ze EB se to netyka a navic pri takovym problemu by asi zlenivel i v nizsich rychlostech...

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Napsal: 15.04.2014 11:23
od stano.
Kolko mas najazdene? 30t km? A evidentne ho prehanas z casu na cas. Zakarbonovanie nepredpokladam.

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Napsal: 15.04.2014 11:45
od C4R3W
27tkm, jizdni styly stridam - po Praze jezdim svizne, ale v klidu, nicmene na dalnici ho nesetrim a radne ho prohanim ;-) Ano, je to asi nepravdepodobny... Nektery motory na to trpej i pri prohaneni (1.6 THP od Peugeotu budiz toho prikladem), ale EB by s tim problem mit nemely...

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Napsal: 15.04.2014 18:41
od C4R3W
Napad... Mozna zacnu vymenou vzduchovyho filtru, je totiz podle ETISu predepsana az po 3 letech nebo 60tkm, coz mi prijde trochu moc... Stejne tak to bylo i na moji FF2 1.6, ale co jsem prosel archiv faktur, tak mi ho menili v intervalu 1 rok/20tkm...

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Napsal: 15.04.2014 21:59
od PapoS
Podla mna problem bude niekde medzi vymenou gum a psychikou :) Dnes som menil ja som zvedavy ci zajtra aj mne nepojde slabsie :)

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Napsal: 15.04.2014 23:00
od C4R3W
Jojo, 1.6ka ti urcite nepojede :D

Ale ted vazne: Co si myslite o vymene vzduchovyho filtru po 60tkm nebo 3 letech? Mne to prijde jako trosku cunarna, zrejme ustupek fleetovejm zakaznikum, aby se srazily predpokladany naklady na servis. Ja zil vzdycky v tom, ze max. rok nebo 20tkm a u vsech aut jsem to tak delal...

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Napsal: 16.04.2014 06:14
od djdekl
Menim s olejem 12-15tkm

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Napsal: 16.04.2014 07:22
od Anduril
Nemyslím, ze to bude filtrem...to by musel byt za... jak jetel, aby to mělo až takový vliv, a to asi po necelych 30k nebude.
Já jsem měnil po 40k, na ostravsku, a žádný vliv to nemělo. Ted mám KN a po 10k je filtr čistý.

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Napsal: 16.04.2014 09:32
od C4R3W
premejslim nahlas: Jenze taky mas trochu jinej vykon, takze drobnej pokles se u tebe pocitove moc projevit nemusi, ale u trihrnku v situaci, kdy se ve vysoky rychlosti pere s odporem vzduchu, uz vliv mit muze...

Nevadi, v patek jsem objednanej na vymenu, tim rozhodne nic nezkazim. Pozadam je, aby zkontrolovali vedeni kolem turba, natankuju lepsi benzin a uvidime :)

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Napsal: 16.04.2014 09:34
od Anduril
Sorry, nemluvil jsem o svem nynejsim aute, ale o FF2 1.6 74kW :) Na soucasnem jsem tolik jeste nenajel. KNko jsem mel pak i na FF2.
Myslim si, ze to bude castecne psychologicky a fyzikalni efekt sirokych pneu a nebo pak teda neco horsiho. Ale tak vsechno je mozne :)

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Napsal: 16.04.2014 09:58
od Nicco
Ja ked som vymenil filter po nejakych 50tisic km, tak to islo lepsie do otacok asi nad 3500. Ale trvalo to tak mozno 5000km a uz je to zase pri starom. A ked som si kedysi davno dal na auto 16" Alu a isiel to projet, tak do ~15% kopca to nemalo tah, akoby som tahal obytny prives. Musel som podradit az na 3ku. Zastavil som, a pozeral, ci mi niekde nesuchaju nove hliniky. Niekto by si to mozno nevsimol, ale ja som v aute kazdy den. Chcel som auto predat, ale nakoniec som predal tie kolesa a dal tam 15" plechy a bolo z toho ine auto. Minimalne mozem povedat, ze to nejazdi o velmi horsie, nez lahsia Fabia 1.2TSI77kw. Predtym to jazdilo trochu lepsie, nez FabiaII 1.4MPI, ktoru sme mali predtym a tam bolo tiez treba podradit do prudsieho kopca o 2 stupne s tym rozdielom, ze ani tak nezrychlovala, ale aspon urzala rychlost 80-90kmh :?