Stránka 206 z 279
Re: Baterie
Napsal: 16.02.2018 18:44
od C-Maxis
Já si pamatuju 10% pro možnost zůstat trvale na nabíječce. Ale pořád si myslím, že hl. pro NiCd.
3A pro startovačku nebude na delší připojení po nabití vhodné. Jen bude plynovat... Ale nejsem bůhvíjaký bateriák a nechávám to na nabíječce.
Re: Baterie
Napsal: 16.02.2018 19:35
od stano.
Bud nabijas konstantnym napatim alebo prudom. Nemozes oboma naraz. Mozes nabijat podla jedneho a druhe limitovat.
Vacsinou sa nabija napatim a prud sa obmedzuje.
Ked budes do nabitej baterii tlacit 3A vylezie napatie mozno na 16V. Potom samozrejme buble.
Prud do 10% kapacity neplati ani pri nabijani alternatorom. Ten nabija napatim a dost tvrdym. Tam tecie zo zaciatku ovela viac ako 10A.
A mysliet si, ze potom raz nabijas nabijackou s limitom 3A, a setris baterku je naivne.
Tam je to o cene nabijacky. A dlzke nabijania.
Re: Baterie
Napsal: 16.02.2018 19:59
od LH
Stano: ty první dvě věty zní dost děsivě. Chápu jak to myslíš, ale je to trochu nešťastná formulace, potřeba jsou obě veličiny najednou, bez proudu nelze nabít nic a bez napětí také ne. Formuloval bych to spíše takto: nabíjení lze řídit proudem, nebo napětím, .
Re: Baterie
Napsal: 16.02.2018 20:20
od jenikHK
memento píše:Nema to nejak tenky privodny kablik?
Max nabijaci prud 3.8 A, nabijacka vhodna pre baterie do 120 Ah.
Na 3,8 A staci kabel 0,5mm2
Ta Lidl nabijecka ma udrzovaci nabijeni 0,1A (ale neni trvale). Proud pro kompenzaci samovybijeni tipuju nekde kolem 10-20 mA (a pokud je v aute, tak navic jeste co spotrebuje elektronika).
Re: Baterie
Napsal: 16.02.2018 20:23
od stano.
LH píše:Stano: ty první dvě věty zní dost děsivě. Chápu jak to myslíš, ale je to trochu nešťastná formulace, potřeba jsou obě veličiny najednou, bez proudu nelze nabít nic a bez napětí také ne. Formuloval bych to spíše takto: nabíjení lze řídit proudem, nebo napětím, .
Sorry, mas pravdu. Dopisal som slovicko KONSTATNYM, aby to bolo jasne. No bezne sa tomu hovori nabijanie prudom alebo nabijanie napatim - zalezi, ktora velicina sa nemeni a ktora sa meni podla stavu baterie - znali hned vedia, o co ide.
Re: Baterie
Napsal: 16.02.2018 20:28
od LH
jj, já vím, je mi to jasné, šlo mi jen o to, aby někoho méně znalého nenapadlo vzít zdroj třeba 10V / 100A a jít si nabít baterku v autě (jako že to teda nabije tím proudem)

....
Re: Baterie
Napsal: 16.02.2018 20:37
od stano.
Ked bude niekto robit nieco take - nevie, co ide robit a montuje sa do toho - za skody si zodpoveda svojou hlupostou

Re: Baterie
Napsal: 17.02.2018 12:10
od jarod72pm
LH píše:jj, já vím, je mi to jasné, šlo mi jen o to, aby někoho méně znalého nenapadlo vzít zdroj třeba 10V / 100A a jít si nabít baterku v autě (jako že to teda nabije tím proudem)

....
Tak tohle by sedělo spíš k blondýně.Přeci jenom i když jsem neměl páru co jak a kolik tak stačí se zeptat a když má člověk i oči stačí se podívat jaké nabíječky se prodávají a co je nejčastější používané. Je fakt že i tady platí 100 lidí -100 názorů ale když už to potvrdí víc lidí nezavisle na sobě tak už na tom něco je. Pro mě jsou naopak nejhorší ti kteří o tom mudrují a přitom jim kolikrát chybí základní znalosti a to mě docela točí
A přitom se stačí zeptat když si člověk není jistý. Že...
Re: Baterie
Napsal: 17.02.2018 14:07
od stano.
Este k tym Lidl nabijackam:
Ked nabijate v garazi, kde je 10 stupnov, nezapinajte ten zimny rezim s vlockou. Potom samozrejme zle prepina na udrzovaci rezim.
Re: Baterie
Napsal: 17.02.2018 20:17
od ACEMajky
stano - jak to myslis, jako kdyz je nad +10 tak nezapinat? nebo pod +10...
Re: Baterie
Napsal: 17.02.2018 20:29
od stano.
Standardne nabija do 14,4V. Vlocka do 14,7V. Takze na vlocku ide o 0,3V vyssie. To udavaju pri +20°C.
Korekcia nabijacieho napatia by mala byt pri 12V baterii -0.3V na kazdych +10°C a naopak +0.3V na kazdych -10°C.
Maju ten rezim nastaveny teda tak, ze vlocka sa ma zapinat, ked je teplota baterie nizsia ako +10°C.
ALE: bateria ma velku tepelnu zotrvacnost. Dalej, pri nabijani sa zohrieva. A po prijazde do garaze je zohriaty motor bateria, cele auto. Vychladnutie na teplotu okolia trva hodiny.
Ak aj zlezie v noci teplota vzduchu nizsie, bateria sa tak rychlo neochladi.
Ja by som vlocku zapinal, az ked je dlhodoby priemer teploty v garazi pod +5°C.
Teraz som robil na Cmaxe motor. Focus sa nabijal a sledoval som nabijacku. Po nabijani sa prepla do udrziavacieho rezimu a minimalne 2 hodiny (potom som isiel prec) drzala 12,8V.
Re: Baterie
Napsal: 17.02.2018 21:21
od ACEMajky
Dik za upresneni o to mi slo, ze to nebylo uplne jasne pro ostatni. Zase za jizdy mi dnes mondeo nabijelo 14,5 - 14,6V, cili 14,7V ji neublizi. Osobne zimni rezim davam jak rikas, kdyz je kolem 0.
Re: Baterie
Napsal: 17.02.2018 22:14
od stano.
Nejde ani o nabitie. Tam 14,7V na vapnikovej baterii nejako neuskodi. Ale potom nemusi spravne prepinat na udrziavaci rezim a moze cyklovat nabijanie.
Re: Baterie
Napsal: 17.02.2018 23:19
od ACEMajky
Nerozumim, dosahne 14,7V a ukonci nabijeni a ptejde do udrzovani, cili jak klesne napefi pod rekneme 12,6V,začne nabijet a jak dosahne stanoveneho maxima, ipet vypne a bude cekat na pokles
Re: Baterie
Napsal: 18.02.2018 08:04
od stano.
Podla manualu a aj podla zdraveho rozumu by sa to tak malo spravat. Tymi 12,6V som si neni isty. Neskusal som, kde je prahova hodnota. A ta sa prave lisi podla teploty. No ked bateria ma inu teplotu a ine prahove hodnoty ako je nastavene na nabijacke, moze to robit problemy.
To bolo len na margo toho, ze niekomu sa vraj nabijacka neprepne do udrziavacieho rezimu a stale do nej tlaci nabijacie napatie.