Stránka 203 z 280
Re: Baterie
Napsal: 10.02.2018 12:09
od jarod72pm
Do města je to stejně jedno tam to nedobijete snad nikdy takže klasika dobít přes nabíječku doplna.
Re: Baterie
Napsal: 10.02.2018 16:08
od hudyss77
Prostě Murphyho zákony fungují. Akorát dnes dopoledne jsem si tu trochu četl tento topic a článek o SS. Teď odpoledne, že jedeme na nákup do Glóbusu, jdu pro auto do garáže a jen si to cvakalo
Tak už je připojená.
Re: Baterie
Napsal: 10.02.2018 16:57
od ACEMajky
Hledam v navodu k autu, kde ma. pojistka na odpojeni toho kurvi, co "ridi" (kurvi) nabijeni a napadlo me, kdyz napojuju nabijecku, napojit ji na + a - poly baterie, nebo na + pol baterie a na original kostrici bod dat - pol nabijecky (u focusu III) - ten co je nad levym kolem (tlumicem). De mi o to, ze kdyz to dam rovnou na baterku, obejdu to kurvitko, kdyz to dam na kostrici bod, tak abych ji nenapojoval za kurvitko (smerem od baterie) - aby nabijeci proud nesel pres kurvitko
Finak i FF3 jsem nasel, ze by kurvitko mohla byt pojistka v motorovem prostoru - F22 - System sledovani akumulatoru
Re: Baterie
Napsal: 10.02.2018 17:10
od hudyss77
Já dávám klasicky + na baterku a - na ten kostřící bod. Však u Cmaxu je ten - až někde pod oknem.

Re: Baterie
Napsal: 10.02.2018 17:53
od ACEMajky
Jj, ale kurvitko je udajne aktivni neustale, tak aby nabijeni nekur. ilo - ale mam pocit ze kostrici bod de primo na - pol baterky, kor kdyz pres nej se ma napojovat i startovaci kabely
Re: Baterie
Napsal: 11.02.2018 11:08
od LH
Klidně to nabíjej přes ten kostřící bod u tlumiče. To sledování baterie má vliv jen na dobíjení z alternátoru (regulace buzení alternátoru), tahle elektronika nemá šanci regulovat tvoji externě připojenou nabíječku.
Re: Baterie
Napsal: 11.02.2018 21:30
od ACEMajky
OK, to je fakt, stejne ji mrse vypnu privod stavy

Re: Baterie
Napsal: 12.02.2018 09:59
od Sagic
Rad bych se jeste jednou vratil k nabijeni nabijeckou. Ted sem tu svoji automatickou nabijecku pripojil k moto baterce kterou sem mel venku z moto a ukoncila nabijeni pri napeti 15,6 - 15,7V. Minule kdyz jsem dobijel auto tak jsem to pri vice jak 15V radsi vypnul. Muzu nechat nabijet baterii v aute (pripojenou) neudela tech temer 16V neco s elektronikou v aute?
Re: Baterie
Napsal: 12.02.2018 10:57
od LH
Pro klasické olověné "nalévací" baterie se doporučuje ukončit nabíjení při 16,2 – 16,8V. Pro gelové baterie by výstup nabíječky neměl překročit cca 14,4V. Pro AGM pak 14,6V - 14,8V. Pokud se jde výš s napětím, tak se prý zkracuje životnost baterie. Za určitých okolností, například vzhledem k teplotní kompenzaci, je možné nabíjecí napětí zvýšit, ale obecně by mělo platit výše uvedené.
Je možné si o tom počíst třeba zde :
http://www.motola.cz/UserFiles/Diskuzni ... latory.pdf
Re: Baterie
Napsal: 12.02.2018 11:33
od C-Maxis
V C-Maxovi nabíjím přímo přes póly baterie a ano, musím sahat hodně pod sklo. Používám tu dobře hodnocenou "chytrou" nabíječku ULTIMATESPEED z Lidlu a přiznávám se- napětí neřeším.
Re: Baterie
Napsal: 12.02.2018 12:00
od ACEMajky
Lidlacka by mela davat tusim 14,4V v zinim rezimu tusim 14,6V (ci 14,7V) jako MAX
Re: Baterie
Napsal: 12.02.2018 12:14
od stano.
To je nabijacie napatie. Udrzovacie ma 13,1V.
Re: Baterie
Napsal: 12.02.2018 13:15
od ACEMajky
Psal ze napeti pri nabijeni neresi (psal ze pripojuje nabijecku na svorky, ...), tak sem napsal nabijeci...
Jinak s udrzovacim u LIDL anbijecky nesouhlasim na hodnote 13,1V, jelikoz kdyz ma baterka 12,8V, tak nabijecka ennabiji, tusim ze na 12,7V zacina nabijet, cili bych jako udrzovaci napeti (pod ktere to neklesne) stanovil prave tech 12,7V
Re: Baterie
Napsal: 12.02.2018 13:33
od stano.
Ide do 13,1V a potom vypina. Aspon co sa mi podarilo odsledovat.
Mam na mysli tu verziu s displejom.
Re: Baterie
Napsal: 12.02.2018 14:26
od LeonardoTM
Netušíte někdo, jestli to má i MK2 ? Díval jsem se do Etzolda a Návodu k použití (česky) a na web (anglicky) a našel jsem, že u MK2 má existuje pojistka č. 31 (úplně v rohu v pojistkovém boxu v motorovém prostoru), která se jmenuje "Snímač inteligentního nabíjení baterie / Battery sensor smart charging". Že by to tam dali už dříve, než v roce 2011? U FF MK3 je to prý pojistka P22 pro "Battery Monitoring System" jak píše bembek ve výše uvedeném odkazu.
Byl jsem totiž přeměřovat svoji zánovní Vartu Silver Dynamic (v autě namontovaná necelých 5 měsíců) a protože jsem v poslední době (2 měsíce) jezdil jen kratší trasy po městě. Tak jsem byl změřit napětí v klidu a zjistil jsem znepokojivých 12,17V. Připojil jsem tedy nabíječku přes noc (něco podobného jako ta z Lidlu, baterie při nabíjení odpojená). Po 24h v klidu změřeno napětí 12,5V. Podle Etzolda a podle experta z článku v SM / auto.cz je to na okamžité dobití nebo výměnu baterie, podle jiného zdroje
https://www.autobaterie-pema.cz/cs/udrz ... terie.html by to byla baterie nabitá na 75%. No nevím, zítra zkusím nastartovat a uvidím, jak snadno to bude roztáčet motor. Vidím, že diskuze se ubírá k tomu, jaké je napětí při startu (také mám ELM327 modul, zkusím to s tím sledovat).
Když to nepomůže, měl bych asi rychle rychle reklamovat, dokud je v záruce. U Silver Dynamic (zavřená) nemám šanci detekovat vadný segment nebo vás napadá nějaký další způsob diagnostiky?
Případně dlouhodobě vyřadit to inteligentní dobíjení jako to udělal bembek u MK3 (jestli to MK2 opravdu má)... Rozložení pojistkové skříně MK2 je zde (dolní část stránky):
http://www.autogenius.info/ford-focus-m ... x-diagram/