Škubání motoru

Odpovědět
Uživatelský avatar
gargulakj
Junior
Junior
Příspěvky: 467
Registrován: 30.04.2009 17:05
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Cukání pod 2500 ot., kolísání otáček na neutrál

Příspěvek od gargulakj » 22.11.2014 13:40

Mě to dělá taky a řešit to nebudu :D Na rozvodech mám nejakých 80t km. Myslím že to dělá hodně focusů a přičiny můžou byt různé... Emise mám ukázkové a spotřebu taky..
Focus r.v. 2002, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW

Uživatelský avatar
Tomin123
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 540
Registrován: 09.07.2009 16:02
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Cukání pod 2500 ot., kolísání otáček na neutrál

Příspěvek od Tomin123 » 22.11.2014 19:56

Case a Stano: ty LTFT hodnoty jsou posunute protoze se tim jen kompenzuje zmena ucinnosti plneni motoru. -17% je proto, ze ecu musi o 17% ubirat benzinu aby mela smes lambdu 1.00.
Pokud to bylo hozenejma rozvodama, je jasne ze motor mel
za a, jine plneni
a za b, jine tlaky v sani pri danych otackach.
A protoze tenhle motor ma MAP (strategie rizeni "speed density"), tak se to samo. cele posune.
U speed density jakakoliv zmena v podtlaku v sani znamena nepresne davkovani benzinu
a to se pak projevi v korekci pomoci LTFT.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě

Uživatelský avatar
Dingo-zetec se
Junior
Junior
Příspěvky: 491
Registrován: 08.01.2009 01:19
Bydliště: Trenciansky kraj

Re: Cukání pod 2500 ot., kolísání otáček na neutrál

Příspěvek od Dingo-zetec se » 23.11.2014 11:13

ten problem mam presne zhodny ako na tom videu,motor taha fajn spotreba 7L , a obcas trhne ale nie moc, ano kable k svieckam menene, cievka nova,sviecky nove aj klapka nova vsetko Ford.Podarilo sa mi ukecat toho mechanika aby sme to este raz prekontrolovali ale s tym ze si prinesiem ten trn do kluky.Ked nahadzoval ten novy remen,tak len srobovakom kontroloval vysku piestu vacky len tak natlacil do pravitka a tvrdil ze tak to musi ist, vsetko je v poriadku vraj ze nema zmysel to kontrolovat , ale preco mam teda presne tie iste priznaky ako na tom videu? uplne do botky..a este aj zle emisie ....
1.6 16v zetec-se 2004 Black Panther metal
Dingo-Black Panther
Obrázek
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13478
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Cukání pod 2500 ot., kolísání otáček na neutrál

Příspěvek od miki21 » 23.11.2014 11:20

Ten trn se tam pro prdel nedává. Je to sice jen kontrolní pomůcka, ale šroubovák ve válci moc přesný asi nebude. :wink:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
Dingo-zetec se
Junior
Junior
Příspěvky: 491
Registrován: 08.01.2009 01:19
Bydliště: Trenciansky kraj

Re: Cukání pod 2500 ot., kolísání otáček na neutrál

Příspěvek od Dingo-zetec se » 23.11.2014 12:41

vsak prave,ze tomu srobovaku vobec neverim,dal som si vyrobit na mieru ten trn,hned to dam skontrolovat podla toho a doladit. Mozno ze tam bude mala odchylka ktora to zrovna zapricinuje...
1.6 16v zetec-se 2004 Black Panther metal
Dingo-Black Panther
Obrázek
ObrázekObrázek

Case
Nováček
Nováček
Příspěvky: 70
Registrován: 02.07.2014 01:47
Bydliště: Olomouc

Re: Cukání pod 2500 ot., kolísání otáček na neutrál

Příspěvek od Case » 23.11.2014 23:34

Tomin123: Přiznávám, že nemám nejmenší tušení, proč mi to vysvětluješ. Jak funguje LTFT vím (a stano nepochybně taky) a navíc jsme se nebavili o stavu před seřízením rozvodů (kde asi nikoho potenciálně nestandardní LTFT příliš nepřekvapí), ale o stavu po něm.
Focus kombi Mk1.5 2002, 1.6 16V 74kW FYDD

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13539
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Cukání pod 2500 ot., kolísání otáček na neutrál

Příspěvek od stano. » 24.11.2014 07:26

Tomin123 píše:Case a Stano: ty LTFT hodnoty jsou posunute protoze se tim jen kompenzuje zmena ucinnosti plneni motoru. -17% je proto, ze ecu musi o 17% ubirat benzinu aby mela smes lambdu 1.00.
.....
Ja rozumiem ako to funguje. Nechapal som, ze preco. V spojitosti s ostatnymi datami to nedavalo zmysel. Navyse Case pisal, ze servis potvrdil spravnost nastavenia rozvodov. Az neskor v inom servise, a aj to na 2. krat zistili, ze je to zle.
Ale diky, ze si to rozpisal. Mozno to niekomu inemu, kto to bude neskor citat pomoze.

Uživatelský avatar
jenik_f
Nováček
Nováček
Příspěvky: 30
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Boletice, Český Krumlov

Re: Cukání pod 2500 ot., kolísání otáček na neutrál

Příspěvek od jenik_f » 30.11.2014 20:17

Díky moc za tuto diskusi, úplně stejný problém už řeším několik let. Byl jsem už ve čtyřech Ford servisech a nikdo na nic nepřišel. Vyměnili mi akorát podtlakovou T hadičku pod sáním. Já mám tento problém spojený s velice drobným pocukáváním při akceleraci, které jsem tu na fóru taky řešil, ale i přes všechny rady, Vás kamarádů Forďáků, co mám všechno vyměnit a nic nepomohlo (kabely, svíčky, cívku, váhu vzduchu, škrtící klapku, snímač kliky, snímač vačky, zatím jsem ještě vstřiky nevyměnil). Možná jsou i v tomto případě na vině rozvody. Je fakt, že se mi v rozvodech už jednou vrtali, servis kousek od Tábora, a jak si matně vzpomínám, zlobí to od té doby. Věřil jsem jim, že rozvody nastavili dobře, tak jsem problém hledal jinde.
Zatím čau a pak dám vědět.
Ford Focus I po FL, Kombi, Futura, Zetec-SE 1.6 16V 74kW *22.2.2002
Ford Focus I, 5dv. HB, Ghia, Zetec-SE 1.6 16V 74kW *14.9.1998
Škoda Forman GLXi, Silver line, 1.3/40kW,*1994-†4.10.2013
VAZ 2105, 1,3 l 47kW,
Wartburg 353, 0,1 l 2T, 37kW

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Cukání pod 2500 ot., kolísání otáček na neutrál

Příspěvek od petulak » 01.12.2014 09:04

Tady, se jen potvrzuje, že nastavit rozvody u fordů, není sranda. :D
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Škubání motoru

Příspěvek od vitr73 » 01.12.2014 12:40

..tak tak...civka od ENERGY,kobely NONAME a svicky obyc NGK za 90kc jedna a jezdi to bez skubnuti uz vic nez 2 roky....taky bych se toho nebal..
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
vrána
Nováček
Nováček
Příspěvky: 191
Registrován: 24.06.2010 05:17
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele:

Cukání pod 2500 ot., kolísání otáček na neutrál

Příspěvek od vrána » 30.12.2014 10:45

Ahoj forďáci, posledních pár set kilometrů jsem začal pociťovat slabší tah motoru (FoFo 1, 1.6 benzín) a včera se při dojezdu objevily velké problémy s volnoběhem - po vyřazení letí otáčky nahoru, nebo motor jakoby sám "pumpuje", když auto stojí s minimálními otáčkami.
Asi před rokem jsem řešil totéž, vyměnil jsem tehdy regulátor volnoběhu, váhu vzduchu, snímač polohy škrtící klapky a takové ty obvyklé bebechy. Nakonec pomohla výměna podtlakových vzduchových hadiček, udělalo se to komplet a byl klid. Až najednou tohle.

První, co mě napadlo, bylo tedy podívat se, jestli zase někde něco neupadlo nebo není děravé. Kouknu dozadu za motor a co nevidím! Plastová trubka skoro celá utavená, akorát nějak nechápu od čeho (zřejmě se nějak dostala do kontaktu s blokem, ale sakra jak? Nechybí tam nějaké držáky?). Já nejsem žádnej odborník, napadá někoho, co to je přesně za díl nebo dokázal byste to prosím někdo dohledat v katalogu?
Přílohy
uploadfromtaptalk1419932627824.jpg
Naposledy upravil(a) vrána dne 30.12.2014 11:40, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus 1.6 16V ZETEC, 5D hatchback (2000), Trend + vyhřívané čelní sklo a 4x kotoučové brzdy.
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
vrána
Nováček
Nováček
Příspěvky: 191
Registrován: 24.06.2010 05:17
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele:

Cukání pod 2500 ot., kolísání otáček na neutrál

Příspěvek od vrána » 30.12.2014 10:46

Ještě detail závady:
Přílohy
uploadfromtaptalk1419932815425.jpg
uploadfromtaptalk1419932815425.jpg (26.58 KiB) Zobrazeno 2384 x
Ford Focus 1.6 16V ZETEC, 5D hatchback (2000), Trend + vyhřívané čelní sklo a 4x kotoučové brzdy.
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
vrána
Nováček
Nováček
Příspěvky: 191
Registrován: 24.06.2010 05:17
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele:

Cukání pod 2500 ot., kolísání otáček na neutrál

Příspěvek od vrána » 30.12.2014 10:48

Trubka vede kamsi pod motor a na druhém konci vede spolu s dalšími sem:
Přílohy
uploadfromtaptalk1419932901998.jpg
Ford Focus 1.6 16V ZETEC, 5D hatchback (2000), Trend + vyhřívané čelní sklo a 4x kotoučové brzdy.
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
vrána
Nováček
Nováček
Příspěvky: 191
Registrován: 24.06.2010 05:17
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele:

Cukání pod 2500 ot., kolísání otáček na neutrál

Příspěvek od vrána » 30.12.2014 12:00

Provizorně opraveno - volnoběžné otáčky opět v normálu. Uff. Binderpáskou jsem to zlehka odtáhnul od bloku. Jsem zvědav, jak dlouho na to budu jezdit :roll:8-)
Ford Focus 1.6 16V ZETEC, 5D hatchback (2000), Trend + vyhřívané čelní sklo a 4x kotoučové brzdy.
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
vrána
Nováček
Nováček
Příspěvky: 191
Registrován: 24.06.2010 05:17
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele:

Cukání pod 2500 ot., kolísání otáček na neutrál

Příspěvek od vrána » 30.12.2014 12:03

Za kus hadice děkuji zastoupení Fordu v Táboře Na Kopečku :)
Přílohy
uploadfromtaptalk1419937316774.jpg
Ford Focus 1.6 16V ZETEC, 5D hatchback (2000), Trend + vyhřívané čelní sklo a 4x kotoučové brzdy.
Obrázek
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti