
Škubání motoru
- gargulakj
- Junior
- Příspěvky: 467
- Registrován: 30.04.2009 17:05
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání pod 2500 ot., kolísání otáček na neutrál
Mě to dělá taky a řešit to nebudu
Na rozvodech mám nejakých 80t km. Myslím že to dělá hodně focusů a přičiny můžou byt různé... Emise mám ukázkové a spotřebu taky..

Focus r.v. 2002, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW
- Tomin123
- Pokročilý
- Příspěvky: 540
- Registrován: 09.07.2009 16:02
- Bydliště: Kamenné Žehrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání pod 2500 ot., kolísání otáček na neutrál
Case a Stano: ty LTFT hodnoty jsou posunute protoze se tim jen kompenzuje zmena ucinnosti plneni motoru. -17% je proto, ze ecu musi o 17% ubirat benzinu aby mela smes lambdu 1.00.
Pokud to bylo hozenejma rozvodama, je jasne ze motor mel
za a, jine plneni
a za b, jine tlaky v sani pri danych otackach.
A protoze tenhle motor ma MAP (strategie rizeni "speed density"), tak se to samo. cele posune.
U speed density jakakoliv zmena v podtlaku v sani znamena nepresne davkovani benzinu
a to se pak projevi v korekci pomoci LTFT.
Pokud to bylo hozenejma rozvodama, je jasne ze motor mel
za a, jine plneni
a za b, jine tlaky v sani pri danych otackach.
A protoze tenhle motor ma MAP (strategie rizeni "speed density"), tak se to samo. cele posune.
U speed density jakakoliv zmena v podtlaku v sani znamena nepresne davkovani benzinu
a to se pak projevi v korekci pomoci LTFT.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
- Dingo-zetec se
- Junior
- Příspěvky: 491
- Registrován: 08.01.2009 01:19
- Bydliště: Trenciansky kraj
Re: Cukání pod 2500 ot., kolísání otáček na neutrál
ten problem mam presne zhodny ako na tom videu,motor taha fajn spotreba 7L , a obcas trhne ale nie moc, ano kable k svieckam menene, cievka nova,sviecky nove aj klapka nova vsetko Ford.Podarilo sa mi ukecat toho mechanika aby sme to este raz prekontrolovali ale s tym ze si prinesiem ten trn do kluky.Ked nahadzoval ten novy remen,tak len srobovakom kontroloval vysku piestu vacky len tak natlacil do pravitka a tvrdil ze tak to musi ist, vsetko je v poriadku vraj ze nema zmysel to kontrolovat , ale preco mam teda presne tie iste priznaky ako na tom videu? uplne do botky..a este aj zle emisie ....
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13478
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Cukání pod 2500 ot., kolísání otáček na neutrál
Ten trn se tam pro prdel nedává. Je to sice jen kontrolní pomůcka, ale šroubovák ve válci moc přesný asi nebude. 

Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- Dingo-zetec se
- Junior
- Příspěvky: 491
- Registrován: 08.01.2009 01:19
- Bydliště: Trenciansky kraj
Re: Cukání pod 2500 ot., kolísání otáček na neutrál
vsak prave,ze tomu srobovaku vobec neverim,dal som si vyrobit na mieru ten trn,hned to dam skontrolovat podla toho a doladit. Mozno ze tam bude mala odchylka ktora to zrovna zapricinuje...
-
- Nováček
- Příspěvky: 70
- Registrován: 02.07.2014 01:47
- Bydliště: Olomouc
Re: Cukání pod 2500 ot., kolísání otáček na neutrál
Tomin123: Přiznávám, že nemám nejmenší tušení, proč mi to vysvětluješ. Jak funguje LTFT vím (a stano nepochybně taky) a navíc jsme se nebavili o stavu před seřízením rozvodů (kde asi nikoho potenciálně nestandardní LTFT příliš nepřekvapí), ale o stavu po něm.
Focus kombi Mk1.5 2002, 1.6 16V 74kW FYDD
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13539
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Cukání pod 2500 ot., kolísání otáček na neutrál
Ja rozumiem ako to funguje. Nechapal som, ze preco. V spojitosti s ostatnymi datami to nedavalo zmysel. Navyse Case pisal, ze servis potvrdil spravnost nastavenia rozvodov. Az neskor v inom servise, a aj to na 2. krat zistili, ze je to zle.Tomin123 píše:Case a Stano: ty LTFT hodnoty jsou posunute protoze se tim jen kompenzuje zmena ucinnosti plneni motoru. -17% je proto, ze ecu musi o 17% ubirat benzinu aby mela smes lambdu 1.00.
.....
Ale diky, ze si to rozpisal. Mozno to niekomu inemu, kto to bude neskor citat pomoze.
- jenik_f
- Nováček
- Příspěvky: 30
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Boletice, Český Krumlov
Re: Cukání pod 2500 ot., kolísání otáček na neutrál
Díky moc za tuto diskusi, úplně stejný problém už řeším několik let. Byl jsem už ve čtyřech Ford servisech a nikdo na nic nepřišel. Vyměnili mi akorát podtlakovou T hadičku pod sáním. Já mám tento problém spojený s velice drobným pocukáváním při akceleraci, které jsem tu na fóru taky řešil, ale i přes všechny rady, Vás kamarádů Forďáků, co mám všechno vyměnit a nic nepomohlo (kabely, svíčky, cívku, váhu vzduchu, škrtící klapku, snímač kliky, snímač vačky, zatím jsem ještě vstřiky nevyměnil). Možná jsou i v tomto případě na vině rozvody. Je fakt, že se mi v rozvodech už jednou vrtali, servis kousek od Tábora, a jak si matně vzpomínám, zlobí to od té doby. Věřil jsem jim, že rozvody nastavili dobře, tak jsem problém hledal jinde.
Zatím čau a pak dám vědět.
Zatím čau a pak dám vědět.
Ford Focus I po FL, Kombi, Futura, Zetec-SE 1.6 16V 74kW *22.2.2002
Ford Focus I, 5dv. HB, Ghia, Zetec-SE 1.6 16V 74kW *14.9.1998
Škoda Forman GLXi, Silver line, 1.3/40kW,*1994-†4.10.2013
VAZ 2105, 1,3 l 47kW,
Wartburg 353, 0,1 l 2T, 37kW
Ford Focus I, 5dv. HB, Ghia, Zetec-SE 1.6 16V 74kW *14.9.1998
Škoda Forman GLXi, Silver line, 1.3/40kW,*1994-†4.10.2013
VAZ 2105, 1,3 l 47kW,
Wartburg 353, 0,1 l 2T, 37kW
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Cukání pod 2500 ot., kolísání otáček na neutrál
Tady, se jen potvrzuje, že nastavit rozvody u fordů, není sranda. 

FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škubání motoru
..tak tak...civka od ENERGY,kobely NONAME a svicky obyc NGK za 90kc jedna a jezdi to bez skubnuti uz vic nez 2 roky....taky bych se toho nebal..
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
- vrána
- Nováček
- Příspěvky: 191
- Registrován: 24.06.2010 05:17
- Bydliště: Praha 10
- Kontaktovat uživatele:
Cukání pod 2500 ot., kolísání otáček na neutrál
Ahoj forďáci, posledních pár set kilometrů jsem začal pociťovat slabší tah motoru (FoFo 1, 1.6 benzín) a včera se při dojezdu objevily velké problémy s volnoběhem - po vyřazení letí otáčky nahoru, nebo motor jakoby sám "pumpuje", když auto stojí s minimálními otáčkami.
Asi před rokem jsem řešil totéž, vyměnil jsem tehdy regulátor volnoběhu, váhu vzduchu, snímač polohy škrtící klapky a takové ty obvyklé bebechy. Nakonec pomohla výměna podtlakových vzduchových hadiček, udělalo se to komplet a byl klid. Až najednou tohle.
První, co mě napadlo, bylo tedy podívat se, jestli zase někde něco neupadlo nebo není děravé. Kouknu dozadu za motor a co nevidím! Plastová trubka skoro celá utavená, akorát nějak nechápu od čeho (zřejmě se nějak dostala do kontaktu s blokem, ale sakra jak? Nechybí tam nějaké držáky?). Já nejsem žádnej odborník, napadá někoho, co to je přesně za díl nebo dokázal byste to prosím někdo dohledat v katalogu?
Asi před rokem jsem řešil totéž, vyměnil jsem tehdy regulátor volnoběhu, váhu vzduchu, snímač polohy škrtící klapky a takové ty obvyklé bebechy. Nakonec pomohla výměna podtlakových vzduchových hadiček, udělalo se to komplet a byl klid. Až najednou tohle.
První, co mě napadlo, bylo tedy podívat se, jestli zase někde něco neupadlo nebo není děravé. Kouknu dozadu za motor a co nevidím! Plastová trubka skoro celá utavená, akorát nějak nechápu od čeho (zřejmě se nějak dostala do kontaktu s blokem, ale sakra jak? Nechybí tam nějaké držáky?). Já nejsem žádnej odborník, napadá někoho, co to je přesně za díl nebo dokázal byste to prosím někdo dohledat v katalogu?
Naposledy upravil(a) vrána dne 30.12.2014 11:40, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus 1.6 16V ZETEC, 5D hatchback (2000), Trend + vyhřívané čelní sklo a 4x kotoučové brzdy.




- vrána
- Nováček
- Příspěvky: 191
- Registrován: 24.06.2010 05:17
- Bydliště: Praha 10
- Kontaktovat uživatele:
Cukání pod 2500 ot., kolísání otáček na neutrál
Ještě detail závady:
- Přílohy
-
- uploadfromtaptalk1419932815425.jpg (26.58 KiB) Zobrazeno 2384 x
Ford Focus 1.6 16V ZETEC, 5D hatchback (2000), Trend + vyhřívané čelní sklo a 4x kotoučové brzdy.




- vrána
- Nováček
- Příspěvky: 191
- Registrován: 24.06.2010 05:17
- Bydliště: Praha 10
- Kontaktovat uživatele:
Cukání pod 2500 ot., kolísání otáček na neutrál
Trubka vede kamsi pod motor a na druhém konci vede spolu s dalšími sem:
Ford Focus 1.6 16V ZETEC, 5D hatchback (2000), Trend + vyhřívané čelní sklo a 4x kotoučové brzdy.




- vrána
- Nováček
- Příspěvky: 191
- Registrován: 24.06.2010 05:17
- Bydliště: Praha 10
- Kontaktovat uživatele:
Cukání pod 2500 ot., kolísání otáček na neutrál
Provizorně opraveno - volnoběžné otáčky opět v normálu. Uff. Binderpáskou jsem to zlehka odtáhnul od bloku. Jsem zvědav, jak dlouho na to budu jezdit :roll:8-)
Ford Focus 1.6 16V ZETEC, 5D hatchback (2000), Trend + vyhřívané čelní sklo a 4x kotoučové brzdy.




- vrána
- Nováček
- Příspěvky: 191
- Registrován: 24.06.2010 05:17
- Bydliště: Praha 10
- Kontaktovat uživatele:
Cukání pod 2500 ot., kolísání otáček na neutrál
Za kus hadice děkuji zastoupení Fordu v Táboře Na Kopečku 

Ford Focus 1.6 16V ZETEC, 5D hatchback (2000), Trend + vyhřívané čelní sklo a 4x kotoučové brzdy.




Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti