Atmosféra vs. downsizing motory
- vcedula
- .
- Příspěvky: 4065
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: stara benzinova atmosfera vs novy turbo benzin
KERS ? Podla mna zbytcnost pre bezne auta. Povedz mi, kedy budes potrebovat v beznej premavke vyssi vykon len na 7 ci 10 sec ? Ved normalne auto sa za tento cas ani nedostane na 100 km/hod. A to este nehovorim o cene vsetkych tych casti, ktore KERS tvoria: napriklad baterie s vysokym prudom nabijania, ci alternator generujuci silny odpor a silny prud. Mozno by ti dali KERS do auta, ale predpokladam ze by to nestalo menej ako 2-3 tisic EUR a za tu cenu sa na to mozes vybodnut a radsej si kupit uz rovno vykonnejsie auto. KERS mam rad preto, lebo firmy ktore tlacia velke peniaze do motorsportu budu teraz tlacit peniaze aj do vyvoja baterii, toho alternatora a podobnych srandiciek, ktore su doteraz velkym problemom elektromobilov.
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
- yozefb
- Pokročilý
- Příspěvky: 521
- Registrován: 27.10.2008 07:41
- Bydliště: TV
Re: stara benzinova atmosfera vs novy turbo benzin
si ma nepochopil, ja nechcem kopiu KERS z F1 ale obdobu, nieco medzi lexusom h a tymto.
Uz davno sa vyvija zotrvacnik s elektromotorom.
Uz davno sa vyvija zotrvacnik s elektromotorom.
Focus 1.6 16V HB 2003 silver
-
- Test driver
- Příspěvky: 4196
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Levice (SR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: stara benzinova atmosfera vs novy turbo benzin
niekde som cital ze elektromobily su slepa vyvojova vetva, nakolko pri masovom rozsireni absolutne neriesia energeticku zavislost... Vodik je cesta 

- Anndy
- Test driver
- Příspěvky: 4963
- Registrován: 10.08.2008 22:07
- Bydliště: Bratislava
Re: stara benzinova atmosfera vs novy turbo benzin
vcedula diky za vysvetlenie. Ja sam som takto nejako chapal dovod preco vlastne spojili kompresor a turbo. A ked si hovoril o pusteni plynu, t.j. o znizeni otacok motora pri opatovnom pridavani, tak kompresor pracuje od zaciatku plynule, cize nahradza turbo, ktore sa pripoji az ked je v plnej sile
. Proste krasne spojenie vyhod turba a vyhod kompresora a zaroven co najvacsia minimalizacia ich nevyhod.
k tym elektromotorom. podla mna je to cele chore. jednak sice emisie maju nizsie, avsak malo kto zaratava aj emisie potrebne na vyrobu takehoto auta. Za dalsie, celkovo automibily (teda len svojojou prevadzkou, o ktoru sa kazdy otiera) sa podielaju na celkovych emisiach tusim len okolo 7-8% a to su tam zaratane aj nakladne!
V nejakom britskom casopise skusili zratat emisie aut, nielen vyprodukovane ich pohonom za zivotnost, ale aj emisie potrebne na vyrobu toho auta. A kupodivu, pre nerozmyslajucich, najhorsie skoncil prius. A to nehovorim o dalsich nakladoch na ekologicku likvidaciu akumulatorov...
A tiez z praktickeho hladiska - kto kupi po mne 5 rocny hybrid so 120 tis. km a akumulatorom za 2/3 zivotnostou? A ak ano, za kolko? Lebo zatial investicia do noveho je vyrazne vysoka polozka a pre ludi kupujucich jazdene auta nepripustna, ci nelogicka.
jo vodik ma len maly problem -ako ho nizkoenergeticky ziskavat, lebo zatial je toto najvacsi problem.

k tym elektromotorom. podla mna je to cele chore. jednak sice emisie maju nizsie, avsak malo kto zaratava aj emisie potrebne na vyrobu takehoto auta. Za dalsie, celkovo automibily (teda len svojojou prevadzkou, o ktoru sa kazdy otiera) sa podielaju na celkovych emisiach tusim len okolo 7-8% a to su tam zaratane aj nakladne!
V nejakom britskom casopise skusili zratat emisie aut, nielen vyprodukovane ich pohonom za zivotnost, ale aj emisie potrebne na vyrobu toho auta. A kupodivu, pre nerozmyslajucich, najhorsie skoncil prius. A to nehovorim o dalsich nakladoch na ekologicku likvidaciu akumulatorov...
A tiez z praktickeho hladiska - kto kupi po mne 5 rocny hybrid so 120 tis. km a akumulatorom za 2/3 zivotnostou? A ak ano, za kolko? Lebo zatial investicia do noveho je vyrazne vysoka polozka a pre ludi kupujucich jazdene auta nepripustna, ci nelogicka.
jo vodik ma len maly problem -ako ho nizkoenergeticky ziskavat, lebo zatial je toto najvacsi problem.
- vcedula
- .
- Příspěvky: 4065
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: stara benzinova atmosfera vs novy turbo benzin
sa mi to zatial paci
Najprv k elektromobilu: tu plati vsetko to, co som uz pisal. Ak by do tejto oblasti automobilky natlacili tolko prachov ako do turbo-dieselovych agregatov, tak verim tomu, ze by to az taky problem nebol s tymi emisiami. Ja ta chapem, v sucasnosti nic take nie je, ale ja skor pozeram dopredu, co by mohla byt buducnost. A elektromobil ma obrovske vyhody (skoro rovnaky krutiak, nepotreba prevodovky, ziadne emisie pri prevadzke...), to je to co moze priniest revoluciu.
Ano, aj vodik vyzera dobre, ale bohuzial sa doteraz nechytil. Problem bol skoro neprekonatelny ale aj tak sa dal vyriesit (cena vyroby vodika bola vyssia ako cena ropnych produktov). Co sa tyka vyroby vodika, tam sa to uz pohlo dalej. Pocul si uz o norskom vodikovom projekte (teda tusim norskom) ? Postavili dialnicu, ktoru osadili vodikovymi stanicami. Princip je taky, ze cerpacie stanice vodika stoja pri vodnych zdrojoch, maju velke zasobniky na uskaldnenie vodika a maju slnecne kolektory, ktore neustale vyrabaju vodik. Su bez obsluhy. Takze ked mas vodikove auto v norsku, vybehnes na dialnicu, vojdes na cerpacku, nacerpas vodik, zaplatis kartou a ides dalej
to je prvy uspesny pokus o zavedeniu vodiku do prevadzky. Este sa to cele doladuje a tak, ale uz to funguje.

Najprv k elektromobilu: tu plati vsetko to, co som uz pisal. Ak by do tejto oblasti automobilky natlacili tolko prachov ako do turbo-dieselovych agregatov, tak verim tomu, ze by to az taky problem nebol s tymi emisiami. Ja ta chapem, v sucasnosti nic take nie je, ale ja skor pozeram dopredu, co by mohla byt buducnost. A elektromobil ma obrovske vyhody (skoro rovnaky krutiak, nepotreba prevodovky, ziadne emisie pri prevadzke...), to je to co moze priniest revoluciu.
Ano, aj vodik vyzera dobre, ale bohuzial sa doteraz nechytil. Problem bol skoro neprekonatelny ale aj tak sa dal vyriesit (cena vyroby vodika bola vyssia ako cena ropnych produktov). Co sa tyka vyroby vodika, tam sa to uz pohlo dalej. Pocul si uz o norskom vodikovom projekte (teda tusim norskom) ? Postavili dialnicu, ktoru osadili vodikovymi stanicami. Princip je taky, ze cerpacie stanice vodika stoja pri vodnych zdrojoch, maju velke zasobniky na uskaldnenie vodika a maju slnecne kolektory, ktore neustale vyrabaju vodik. Su bez obsluhy. Takze ked mas vodikove auto v norsku, vybehnes na dialnicu, vojdes na cerpacku, nacerpas vodik, zaplatis kartou a ides dalej

Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
- Anndy
- Test driver
- Příspěvky: 4963
- Registrován: 10.08.2008 22:07
- Bydliště: Bratislava
Re: stara benzinova atmosfera vs novy turbo benzin
no to je zaujimave, ale co suchozemske krajiny? Sice ani teraz nie je vela krajin, kde sa da ropa tazit... 

- vcedula
- .
- Příspěvky: 4065
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: stara benzinova atmosfera vs novy turbo benzin
situacia sa obrati, budeme im predavat vodik a vyvazat ho do napriklad Saudskej Arabie
posledni budu prvymi a prvi poslednymi
ja som to tusil, ze sa im to raz vrati 



Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
- Anndy
- Test driver
- Příspěvky: 4963
- Registrován: 10.08.2008 22:07
- Bydliště: Bratislava
Re: stara benzinova atmosfera vs novy turbo benzin
a z fica bude vodikovy sejk... 
aj ked malom bol uz atomovy...

aj ked malom bol uz atomovy...
-
- Test driver
- Příspěvky: 4196
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Levice (SR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: stara benzinova atmosfera vs novy turbo benzin
Ja som s tou elektrinou nenarazal na emisie vyroby a naslednej likvidacie, ale na stav, keby doslo k seriovej vyrobe elektromobilov a naslednemu masovemu rozsireniu a k tomu, ze vecer o 20:00 sa do siete naraz pripoja statisice (miliony celosvetovo) aut
Ono bude treba x-krat viac elektriny = viac elektrarni, ktore zas nebudu len z obnovitelnych zdrojov, proste to nikam nevedie...
Ja osobne vidim pouzitie elektromobilov v dvoch extremoch:
1. male, cisto meststke vozitka = idealna aplikacia pre elektromobil
2. kvazi supersporty = je ich minimum
Ak to ma byt ale globalne rozsirene v milionoch, tak to elektrina byt nemoze...

Ja osobne vidim pouzitie elektromobilov v dvoch extremoch:
1. male, cisto meststke vozitka = idealna aplikacia pre elektromobil
2. kvazi supersporty = je ich minimum
Ak to ma byt ale globalne rozsirene v milionoch, tak to elektrina byt nemoze...
- vcedula
- .
- Příspěvky: 4065
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: stara benzinova atmosfera vs novy turbo benzin
TJ, pozeras sa na to velmi priamociaro. Za elektromobil je povazovane auto, ktoreho pohonna jednotka je elektromotor. On sice potrebuje na pohon elektricku energiu, ktora je v sucasnosti kumulovana v bateriach, ale existuju aj ine zdroje. Jednym z nich je aj spominany vodik, ktory sa moze len obycajne spalovat (toto je smer, ktory presadzuje BMW), ale moze sa pouzit aj na teraz neviem aku reakciu (to vedia skor fyzici a chemici), vysledkom, reakcie je elektricka energia, ktora sa moze napr. naplnit do baterie (lebo tusim ze ta reakcia sa neda velmi riadit).
Preto si myslim, ze ak by automobilky vlozili svoje peniaze radsej do vyvoja elektormobilov a vsetkeho naokolo, tak by to bola len otazka niekolkych rokov, kym by vysiel na svetlo bozie nastupca sucasnych ropnych spalovacov.
Lenze ziadna automobilka nepreskoci dobu a radsej si este nechaju zaplatit za nakladne vylepsenia sucasnych dozivajucich technologii, takze v najblizsom case nas urcite caka nastup fukanych benzinov s priamym vstrekovanim a mozno sa este ozve aj Wankel
Preto si myslim, ze ak by automobilky vlozili svoje peniaze radsej do vyvoja elektormobilov a vsetkeho naokolo, tak by to bola len otazka niekolkych rokov, kym by vysiel na svetlo bozie nastupca sucasnych ropnych spalovacov.
Lenze ziadna automobilka nepreskoci dobu a radsej si este nechaju zaplatit za nakladne vylepsenia sucasnych dozivajucich technologii, takze v najblizsom case nas urcite caka nastup fukanych benzinov s priamym vstrekovanim a mozno sa este ozve aj Wankel

Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
- Anndy
- Test driver
- Příspěvky: 4963
- Registrován: 10.08.2008 22:07
- Bydliště: Bratislava
Re: stara benzinova atmosfera vs novy turbo benzin
Len pri kúpe noveho auta si bude treba dať pozor, aby si človek nekúpil este benzínové a o 3-4 roky, ak ho bude predávať, nikto ho nebude chcieť, bo už nájazdí na nový pohon 

- killerhammer
- Test driver
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
Re: stara benzinova atmosfera vs novy turbo benzin
inac ford vlastnil automobilku co sa venovala vyvoju mestskych elektrickych aut.
ale ju predal, pretoze bola stratova
niekde som cital s nimi rozhovor, uz dnes predavaju okolo 1000 aut rocne a cakaju na velky tresk
auta su zalozene podvozkovo aj technicky na fieste tusim
oni ale maju fantasticky obchodny model, ze zaplatis za auto bez baterky nejaku malu sumu (do 25k eur) a bateriu si akoze prenajmes, platis mesacne poplatky ktore su nie mensie ako das za benzin mesacne do benzinoveho maleho auta. zaroven ak sa ti bateria poskodi, opotrebuje, znehodnoti cokolvek, oni ti ju v ramci prenajmu vymenia
takto dosiahli konkurenciaschopne ceny s malymi benzinovymi autami
myslim si, ze oni tiez smeruju k pumpam, kde budu jednoducho vymienat bateriove clanky do aut. nebudes musiet 4h nabijat ako pako. proste auta budu predavat bez baterii, samozrejme prvu dostanes gratis (resp. za cenu jednej benzinovej nadrze) a dalsie budes vymienat na pumpach za poplatok (ako za benzin), pripadne dobijes doma tiez za vlastne
ale ju predal, pretoze bola stratova

niekde som cital s nimi rozhovor, uz dnes predavaju okolo 1000 aut rocne a cakaju na velky tresk

auta su zalozene podvozkovo aj technicky na fieste tusim
oni ale maju fantasticky obchodny model, ze zaplatis za auto bez baterky nejaku malu sumu (do 25k eur) a bateriu si akoze prenajmes, platis mesacne poplatky ktore su nie mensie ako das za benzin mesacne do benzinoveho maleho auta. zaroven ak sa ti bateria poskodi, opotrebuje, znehodnoti cokolvek, oni ti ju v ramci prenajmu vymenia

takto dosiahli konkurenciaschopne ceny s malymi benzinovymi autami
myslim si, ze oni tiez smeruju k pumpam, kde budu jednoducho vymienat bateriove clanky do aut. nebudes musiet 4h nabijat ako pako. proste auta budu predavat bez baterii, samozrejme prvu dostanes gratis (resp. za cenu jednej benzinovej nadrze) a dalsie budes vymienat na pumpach za poplatok (ako za benzin), pripadne dobijes doma tiez za vlastne

- Anndy
- Test driver
- Příspěvky: 4963
- Registrován: 10.08.2008 22:07
- Bydliště: Bratislava
Re: stara benzinova atmosfera vs novy turbo benzin
ked to zhrniem vzhladom na nazov vlakna, zistili sme, ze je uplne jedno, ci turbo alebo atmosfera 

- killerhammer
- Test driver
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
Re: stara benzinova atmosfera vs novy turbo benzin
neviem, ja som cital to co napisal vcedulak
osobne som si myslel, ze na turbo motore sa neda velmi zapretekat
ale akceptujem co napisal vcedulak, ze tie motory sa daju tiez brutalne poladit aby tahali v celom spektre otacok. ak su prachy a motivacia dostat taky motor na trh
to bude asi jedna velka pravda

osobne som si myslel, ze na turbo motore sa neda velmi zapretekat
ale akceptujem co napisal vcedulak, ze tie motory sa daju tiez brutalne poladit aby tahali v celom spektre otacok. ak su prachy a motivacia dostat taky motor na trh
to bude asi jedna velka pravda


- killerhammer
- Test driver
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
Re: stara benzinova atmosfera vs novy turbo benzin
tiez sa stotoznujem s nazorom ze automobilovy priemysel nas dopuje inovaciami po kvapkach.
oni tvrdia, ze je to kvoli nasej bezpecnosti
ale my vieme, ze pokial bude vytekat zo zeme ropa, oni nemaju zaujem zmensovat svoje zisky z vyvoja motorov na ktorych robili roky, aj ked su uz konstrukcne desiatky rokov zastarale
oni tvrdia, ze je to kvoli nasej bezpecnosti
ale my vieme, ze pokial bude vytekat zo zeme ropa, oni nemaju zaujem zmensovat svoje zisky z vyvoja motorov na ktorych robili roky, aj ked su uz konstrukcne desiatky rokov zastarale

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Amazon [Bot] a 3 hosti