Stránka 3 z 9
Napsal: 29.11.2007 21:21
od Blodiac
byl bych 110 klidně, ale s těmi 122 bych mel obavy
Napsal: 30.11.2007 18:26
od Honzajs
K té otázce životnosti, to je asi vždy problém. Ale zajímálo by mne, jaký je rozdíl např. mezi motory o stejném objemu a různém výkonu. Kolik je tam jiných mechanických dílů ? Podle mě se to liší mezichladičem vzduchu, turbem s proměnou geometrií lopatek a jiným SW v jednotce. Možná jiný vstřiky (průměr?). Ale spojka, klouby a převodovka bude stejná. Nebo se mýlím ? Co na to naši odborníci? a co na to Jan Tleskač ?
Napsal: 30.11.2007 18:29
od chmelko
tak hlavne prevodovka dostava u silneho motoru po čuni, takže by som ju videl ako jedneho s prvých adeptov na poruchu,,
Napsal: 01.12.2007 16:55
od Honzajs
chmelko píše:tak hlavne prevodovka dostava u silneho motoru po čuni, takže by som ju videl ako jedneho s prvých adeptov na poruchu,,
Čím? Větší krouťák na zubech ? Já bych to viděl tak na spojku a pak celek ojnice, klika, tam pokud bude aušus, mohlo by to jít do kytek.
No dobře, ale přece pokud máš motor 66kW a 80 kW, tak NEBUDE mít jiný ojnice, kliku, převodovku, spojku. Já si pořád myslím, že existuje jeden motor a ten se liší výkonem, který je dán turbem, vstřiky a nastavením řídící jednotky.
Zatím mi to nikdo nevyvrátil a v podstatě se tady polemizuje o tuningu a nikdo o tom moc neví (včetně mě). Bylo by dobrý, aby někdo kdo se vrtá v motorech řekl, v čem se liší v jedné objemové třídě výkonové verze motoru. Posunulo by nás to dál

Napsal: 01.12.2007 17:16
od Konik
Já se teda v motorech nevrtám, ale tohle jsem našel na stránkách Fordu:
1.6 Duratorq TDCi 66 kW (90 k):
Řadový čtyřválec / DOHC / 16ventilový / hlava a blok válců z lehkých slitin / vysokotlaký systém přímého vícebodového vstřikování paliva typu common rail / turbodmychadlo s fixní geometrií/ mezichladič / elektronicky řízená škrticí klapka / dvouhmotový setrvačník
1.6 Duratorq TDCi 80 kW (109 k)
Vznětový / řadový čtyřválec / DOHC / 16 ventilů / hlava
a blok válců z lehkých slitin / vysokotlaké vícebodové přímé vstřikování paliva common-rail / turbodmychadlo s variabilní geometrií s mezichladičem a funkcí overboost / DPF - filtr pevných částic / elektronicky řízená škrtící klapka / dvouhmotový setrvačník
Takže když necháme stranou filtr pevných částic, tak z mechanických věcí má silnější motor variabiní geometrii lopatek turba, toť vše.
Napsal: 01.12.2007 18:43
od Honzajs
Jo, to jsem zjistil taky, ale je otázkou, zda třeba nepoužívají rozdílný ložiska, teoreticky jiný spojky (keramika to asi nebude).
Zřejmě by to šlo zjistit z katalogu náhradních dílů, pokud to má rozdílný objednací čísla....
Podle mě je to o tom (bavíme se o úpravě dat v ŘJ, žádným prasočipu) že po úpravě dat (za předpokladu že jsou upraveny hodnoty všechny a v rozumné míře) při normálním používání FF to životnost asi nijak významně nezkrátí. Pokud ovšem budu jezdit jak hovado, do prokluzu s plným rejdem a nechladím turbo po doběhu atd..... tak ten motor + ostatní odstřelím taky, ať s úpravou nebo bez.
pokud čipem změním jeden parametr tak je to normální prasárna.
Musím říct, že u nás ve firmě jezdí především WV TDI a některý s úpravou ŘJ a v poho. No a pak taky máme jednoho střelce, který to sice nemá upravený, ale jezdí jako prase a v servise je furt (turbo, převodovka, vstřiky, klouby) a určitě to není tím, že by ten jeho pasát by šit.
Napsal: 01.12.2007 18:52
od Konik
Sorry za OT, ale teď koukám, že máš v podpise RED TANGO. Nechceš se k nám přidat
http://www.ford-focus.cz/modules.php?na ... &start=540
Napsal: 01.12.2007 19:16
od Honzajs
není to moje FF, je to firemní
já bych jinak jezdil tak MHD

Napsal: 01.12.2007 19:17
od Konik
To nevadí, můžeš vstoupit i se služebákem.
Napsal: 01.12.2007 23:46
od fplisek
Pokud vím, tak motory TDDI a TDCI jsou na chlup stejný, je tam rozdíl v řídící jednotce a ve vstřikovacím čerpadle, převodovky jsou myslím taky stejné (sám mám v TDDI motor z TDCI 85kW), takže si myslím, že čip TDDI na nějakých 81kW by na motor, spojku nebo převodovku neměl mít až takový drastický následky, další věc je čerpadlo a turbo
Napsal: 02.12.2007 09:18
od HonzaV
Zjišťoval jsem zda-li je rozdíl mezi turbem na TDCi 1.8 100k a 115k -podle objednacího čísla jsou turba stejná. Trochu mě to vyvedlo z míry, protože turbo na 115k má variabilní geometrii a na 100k nemá. Kdysi mi Foki ukazoval, jaký je tam na 1 pohled rozdíl, ten 100k nemá podtlakový ventil s hadičkou vedoucí k turbu. Tak mě napadá, jestli náhodou ta turba nebudou stejná a jedno má zapojený podtlak a druhé ne.
Napsal: 02.12.2007 09:36
od Honzajs
No to je teda gól, pokud mamají stejný objednací číslo, měly by být stejné.
A nezapojený podtlak řídí proměnu geometrie?
Z hlediska výroby je opravdu možné, že s ohledem na snížení výrobních nákladů dělají 1 typ turba a hotovo.
Něco podobného je i u mobilů, resp. smartphone s OS Wokna, kde třeba bývá neaktivovaný GPS čip a pod.
Napsal: 02.12.2007 16:31
od Honzajs
HonzaV píše:Zjišťoval jsem zda-li je rozdíl mezi turbem na TDCi 1.8 100k a 115k -podle objednacího čísla jsou turba stejná. Trochu mě to vyvedlo z míry, protože turbo na 115k má variabilní geometrii a na 100k nemá. Kdysi mi Foki ukazoval, jaký je tam na 1 pohled rozdíl, ten 100k nemá podtlakový ventil s hadičkou vedoucí k turbu. Tak mě napadá, jestli náhodou ta turba nebudou stejná a jedno má zapojený podtlak a druhé ne.
Koukal jsem na to turbo a kdesi od motoru tam vede hadička a končí na vzduchové "turbíně" kde je podtlakový převodník (píst převádí podtlak na přímočárý pohyb) a odtud jse táhlo k výfukovému turbu, kde to cosi šteluje. že by to byla nějaká škrtící klapka ? Moje TDCI nemá mít proměnnou geometrii

Napsal: 02.12.2007 17:43
od Ahmed
Konik píše:
Takže když necháme stranou filtr pevných částic, tak z mechanických věcí má silnější motor variabiní geometrii lopatek turba, toť vše.
Ktery vyrobce ti do prospektu napise porovnani dvou motoru s vypisem 10000 soucastek a objednacich cisel? Ten prospekt je akorat k tomu, aby ti rekl v cem je to a to auto lepsi, ne abys tam mel detailni rozbor

Napsal: 03.12.2007 15:36
od Konik
No to máš pravdu. Honzajs se ptal, jestli někdo neví, čím se liší dvě výkonové verze motorů, tak jsem našel aspoň tohle
