Výměna žhavicích svíček

Odpovědět
Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Výměna žhavicích svíček

Příspěvek od Eidž » 30.01.2012 21:32

Tak to se blíží hodinářské práci. Otázkou je, co bude rychlejší. Sundat intercooler a ztratit tím čas, ale získat víc pracovního prostoru.
Tím odpadne pinzeta a podobné přípravky, protože pak to jde rukou. Pokud má člověk cit a trpělivost, tak by to s přípravky mohlo být do hodiny.

Výsledek měření:
1. žhavení 67 A a postupně klesá na 40 A, po cca 3s relé vypne, takže 0A.
2. žhavení hned po tom - 55 A a klesá na 35 A
3. žhavení hned po tom 50 A a klesá na 30 A

Pak krátká pauza.

4. žhavení 55 A a klesá na 40 A.

Pak dlouhá pauza.

5. žhavení 62 A a klesá na 40 A.

Teplota okolí 3C - ve stínu bylo míň, ale auto bylo na sluníčku.

Primární problém tedy zůstává - koupit si 4 žhaviče a měnit (i když třeba současné budou OK?). Jaká je teoretická životnost žhavičů?

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Výměna žhavicích svíček

Příspěvek od Jardak » 30.01.2012 21:44

Jestli máš bosch tak jsou pravděpodobně všechny OK. Na svíčky co máš pod cr děličkou ti demontáž intercoleru stejně moc nepomůže.

Pokud chceš usnadnit starty dej svíčky beru (nebo jiný na 10V) rozdíl je znát.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Výměna žhavicích svíček

Příspěvek od Eidž » 31.01.2012 06:12

Dnes -11C. První start nic, druhý OK. Ale kdybych 2x žhavil, tak to určitě chytne na první pokus.
Uvidíme zítra, bude hůř...

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
Radekjo
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1517
Registrován: 08.12.2009 18:30
Bydliště: OVA

Re: Výměna žhavicích svíček

Příspěvek od Radekjo » 31.01.2012 10:23

Eidž píše:Jaká je teoretická životnost žhavičů?
Na tohle Ti nikdo neodpoví. Já Ti odpovím pouze na to že žhavič s napětím 10V podle mě vydrží méně.
Já používám NGK D-Power 11V
FM MKV 2,0 TDCI 15

FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije) :nunu:
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Výměna žhavicích svíček

Příspěvek od V12 » 31.01.2012 12:38

Neviem co za zhavice mi tam mechos pred dvoma rokmi dal, v kazdom pripade to ale vcera aj dnes pri -8 natocilo na brnknutie. Ale to chrochtanie... Keby ste poculi ako krasne znel susedin cerstvo natoceny japoncik :twisted:
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Výměna žhavicích svíček

Příspěvek od Jardak » 31.01.2012 16:38

Radekjo píše: Já Ti odpovím pouze na to že žhavič s napětím 10V podle mě vydrží méně
Životnost svíček nedokážu posoudit,nicméně Beru GN 993 ,10V prodává ford pro 1.8 TDCi ve své krabičce jako origo.
Dneska -9 start hned po zhasnutí kontrolek a chytil naprosto v pohodě a ani chod mi nepřišel nijak hrubý.Jak to tak vypadá,tak počasí nám umožní vyzkoušet start ještě za menších teplot.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Výměna žhavicích svíček

Příspěvek od Eidž » 02.02.2012 18:35

Tak dnes objednáno, zítra si je vyzvednu, o víkendu montuji.
V pondělí se uvidí, jestli Bosh byly KO nebo ne. Maximálně nabídnu 4 nové Beru žhavičky...

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Bastr
Nováček
Nováček
Příspěvky: 77
Registrován: 30.07.2011 12:32

Re: Výměna žhavicích svíček

Příspěvek od Bastr » 02.02.2012 18:50

Dneska -22° a šlo to na první žhavení jak koťátko.... :) takže žhaviče jsou asi ještě OK :)
Ford Focus kombi 1.6TDCi 80kW

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Výměna žhavicích svíček

Příspěvek od Eidž » 03.02.2012 04:56

Tiše závidím. Pokud u mě budou žhaviče OK, tak je na řadě startér.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
Sobull
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1393
Registrován: 24.08.2009 18:09
Bydliště: Polička

Re: Výměna žhavicích svíček

Příspěvek od Sobull » 03.02.2012 07:31

Já dával forda včera do servisu na žhaviče. Ještě ráno při -22 nastartoval na jedno žhavení, sice rambajz jak když spadne brašna s nářadím a točil asi 5s, ale chytnul. Mechanik mi pak volal, že jsou dva žhaviče pod drnem. V létě by to snad startovalo i bez nich...
Zato dneska mám dovolenou... bratrovo fiat, co ho mám zatím půjčenej, dnešních -26 nedal...
FFII kombi 2,0TDCI, 2006

Bastr
Nováček
Nováček
Příspěvky: 77
Registrován: 30.07.2011 12:32

Re: Výměna žhavicích svíček

Příspěvek od Bastr » 03.02.2012 15:49

Já mám druhé auto FIat Grande Punto 1.3 Multijet r.v 2007 a měníl sem ted žhaviče protože 3 byly mrtvé a ted krásně staruje aj při dnešních -23° na první žhavení akorát trochu potom ten motor rachotí..
Ford Focus kombi 1.6TDCi 80kW

Uživatelský avatar
Radekjo
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1517
Registrován: 08.12.2009 18:30
Bydliště: OVA

Re: Výměna žhavicích svíček

Příspěvek od Radekjo » 03.02.2012 19:42

Dnes jen -15 a start nic moc. Zdálo se že motor klekne protože otáčky šly k 500 ale pak se to zvedlo na obvyklých +-1050. Rambajs jak sviňa. Už jsem myslel že ten motor když se rozletí nedá nikdo do kupy. Startoval jsem i v -32 a takové zvuky neznám. Není to žádný mlaďoch ale ještě musí snad něco vydržet kua!
FM MKV 2,0 TDCI 15

FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije) :nunu:
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Výměna žhavicích svíček

Příspěvek od V12 » 05.02.2012 13:35

Sobull píše:Ještě ráno při -22 nastartoval na jedno žhavení, sice rambajz jak když spadne brašna s nářadím a točil asi 5s, ale chytnul.
Pri -14 sa zabozrut trepal, klepal, otriasal, myslel som, ze skrze kapotu lezie von (dvojhmota bola ale ticho :shocked: - zeby jej nic nebolo :?: ) Po 10 sekundach to vzdal a utisil sa. Hned som natankoval premiovu naftu, som zveday, co to bude robit.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

paranmax
Junior
Junior
Příspěvky: 253
Registrován: 24.07.2010 10:06
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: Výměna žhavicích svíček

Příspěvek od paranmax » 05.02.2012 14:52

Ahoj. Tak jsem byl v servisu na podezreni va vadny žhavič nebo zhaviče. Tak me řekli ze je jeden vadný. Auto do -13 startovalo jako za tepla. V patek bylo -16 a už sem malem nenastartoval. V utery jdu na vymenu zhaviču. Takze pocitam ze od stredy bude zase kolem 0.stupnu. Jinak palivo verva od benziny bez pridanych aditiv.
Ford Focus C-Max 2004,Ghia,1.6 tdci,80kw.Bez DPF
a druhé aby se ford netrápil sám Mercedes Benz A160,74kw,benzín
předtím:Ford Mondeo mkII 1998,Ghia ,2.0i, 96kw

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Výměna žhavicích svíček

Příspěvek od Eidž » 05.02.2012 22:22

Tak nabízím 4 žhaviče....

Vlítl jsem na to, i s hledáním spadlého posledního šroubu :dih: to byla práce na 2 hodinky. Bosh žhaviče jsou OK, ale když jsem to rozdělal, abych se k nim dostal a vymontoval je, abych je přeměřil, tak jsem tam šupnul Beru. Vidím to, jako vyhozené peníze :palec_dolu:

Zatím venku -13C, takže zítra jsem zvědavý, jestli to byla ztráta času a peněz. Ještě v práci změřím proud při žhavení, jestli tedy bude vyšší jak 65 A (to měly Bosh).

A připravuji se na startér :nixw:

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů