Stránka 3 z 15
Re: Duratec HE 1.8 - 2.0 - 2.3 + LPG
Napsal: 24.09.2012 08:59
od Dreede
No ja som si preto kupil rukavice a zrovna dnes som si dal iba na jednu ruku a ci mi nefrklo na ruku bez...
A najnovsia skusenost so spotrebou presne zmeranou. Natankovane pred odchodom a dialnicou az za Brno 130km/h tempomat, z dialnice par km po rozbitej ceste 3. 4. stupen. Cesta spat ta ista trasa 120km/h tempomat a par km 190km/h kde som testol jednu oktavku. Celkovo teda 360km dialnicou a cca 17km mimomesto. Doma natankovane v tej istej Slovnaft Eco+ cerpacke a spotreba 9,16.
Re: Duratec HE 1.8 - 2.0 - 2.3 + LPG
Napsal: 24.09.2012 16:23
od bee
Ty brdo, to chcem aj ja taku super spotrebu

Re: Duratec HE 1.8 - 2.0 - 2.3 + LPG
Napsal: 02.10.2012 09:42
od bee
bee píše:ak mas FF hlavu valcov, tak by si mal byt vklude. Kolko ti to zere LPG?
tak toto je jeden z mytov vzhladom na to, ze mam potvrdene, ze hlavy valcov su u vsetkych Duratecov 1.8 identicke (teda aj FFV ma rovnaku hlavu valcov ako obycajna cisto benzinova 1.8ka)

Re: Duratec HE 1.8 - 2.0 - 2.3 + LPG
Napsal: 02.10.2012 09:55
od Dreede
Nemyslim si. Cital som to na oficialnych fordackych strankach ked uvadzali tieto modely a aj na nemeckych forach kym som kupil tento. Trebalo by asi porovnat katalogove cisla ak sa to da. Flexifuel malo byt tvrdene kvoli vysokej teplote horenia E85ky
Re: Duratec HE 1.8 - 2.0 - 2.3 + LPG
Napsal: 02.10.2012 10:18
od Dreede
Re: Duratec HE 1.8 - 2.0 - 2.3 + LPG
Napsal: 03.10.2012 08:42
od bee
ved praveze sme vcera s p. Bauerom v Auto Kois BN pozerali katalogove cisla...hlava valcov existuje IBA JEDNA PRE VSETKY VERZIE BENZIN 1.8 (Teda aj FFV) - rozdiely su, ale inde, napr. olejove vane su rozne... zial hlava valcov je identicka

(zial preto, lebo sam som s nou dobuducna v tichosti pocital, napr. z vrakoviska, v pripade problemov so sedlami ventilov... nova hlava stoji takmer 2000 €).
Re: Duratec HE 1.8 - 2.0 - 2.3 + LPG
Napsal: 03.10.2012 08:46
od Dreede
To je zaujimave. Nechce sa mi verit, ze by Ford tak verejne zavadzal najma ked sa to dokaze vycitat z cisel, ale vsetko je mozne. A nevies ako su na tom 2.0 FFV ?
Re: Duratec HE 1.8 - 2.0 - 2.3 + LPG
Napsal: 04.10.2012 23:46
od bee
to je fakt haluz, v tom prvom clanku hovoria vyslovene ze FFV ma tvrdene sedla ventilov...
nie, 2.0 sme nepozerali, ale mozem skusit zavolat zajtra
Re: Duratec HE 1.8 - 2.0 - 2.3 + LPG
Napsal: 13.10.2012 18:26
od miro fox
Zdravim,chcem sa opytat na Vas nazor ,nasiel som FF 2.0i 2009 uz originalnou zastavbou na LPG,ma to najazdenych 95 000km.Ist do toho alebo kupit bez plynu a dat si ho dorbit.Inac neviet,aky typ splynovaca montuje Ford?Dakujem
Re: Duratec HE 1.8 - 2.0 - 2.3 + LPG
Napsal: 13.10.2012 20:15
od Karel2
No muj nazor je, ze original je original.

Re: Duratec HE 1.8 - 2.0 - 2.3 + LPG
Napsal: 14.10.2012 11:29
od miro fox
Len potom,ci najdem daky servis na ten plyn.A inac ako je s tymi sedlami u 2.0 ,by ma tiez zaujimalo.
Re: Duratec HE 1.8 - 2.0 - 2.3 + LPG
Napsal: 15.11.2012 20:19
od Dreede
Rozhodol som sa spraviť zhrnutie pre Focus 2.0 bi-fuel s originálnym LPG.
Články s popismi produktu od Fordu:
http://media.ford.com/article_display.c ... e_id=26810
http://www.ford.de/Pkw-Modelle/Alternat ... dFlexifuel
Označenie motora 2.0L Duratec-HE Bi-Fuel (145PS) MI4
LPG montuje priamo v závode do predpripraveného auta firma CNG-Technik GmbH.
Používa sa systém BRC.
Podľa materiálov má byť hlava valcov z FF verzie s tvrdenými sedlami ventilov
Čo sa týka servisu, oproti bežnému 2 litru sa menia sviečky každých 20tis a kontrolujú vôle ventilov.
Vo Ford Szilcar BA zoservisovali auto, no LPG nevedia. Na Slovensku sa vraj priamo na BRC špecializujú 3 firmy.
Moje skúsenosti sú zatiaľ kladné, nemám problémy so štartovaním, na plyn prepína v tieto rána pri 3-4°C po približne 500m, v lete po cca 200, cez najväčšie horúčavy prakticky okamžite. Nepodarilo sa mi ani raz postrehnúť prepnutie LPG/benzín nejkým sprievodným javom ako trhnutie a pod. Výkonovo do 3500ot/min nepostrehnuteľný rozdiel medzi palivami.
Spotreba sa výrazne odvíja od natankovaného LPG. Tie isté trasy do práce (diaľnica 15km 120km/h, 10km mesto posúvačky) so starou 1.6i za 6,5L mám teraz za cca 8,5L s razantnejšou akceleráciou. Mimo mesto tiež 8,5-9 .... predsa len cítim že jazdím rýchlejšie... No minimum je tých 8L/100km. Priemerku mám v podpise.
Na plnú nádrž viem prejsť 420-460km
Prikladám foto DE manuálu s popisom, fotkami a náčrtom systému.
Re: Duratec HE 1.8 - 2.0 - 2.3 + LPG
Napsal: 21.09.2013 17:43
od bee
Tak páni a moja smola je tu:
Motor na volnobeh dost silno vibruje do karoserie,
koisovcom v TN Turnej to nedalo a pátrali... čekli sviecky, káble, cievky.. a na prvom valci našli zanesenu sviečku (už po 2500km od vymeny

)
a aj namerali znizeny kompresny pomer. Skratka ten valec nedrží tlak a teda to tam zrejme aj zle hori...
Chystam sa na endoskop, snad odhali pricinu.
Otázka je, ako k tomu došlo:
1. Chyba od vyroby, materiál a pod...
2. Poškodenie od E10 benzínu,
3. Poškodenie od LPG (prestavba SOLARIS, prvych 30 tis. km od prestavby, LPG tankujem na rôznych pumpách v Nemecku a Rakusku, na SK minimalne a ak tak Autoplyn Slovnaft, štýl jazdy tempomat dialnica 130-140 km/h, cca 4000-4100 ot/min, 500-1000 km štreky vkuse s prestavkami na dotankovanie, z flakania sa po okreskach sa stali zriedkave vikendove/dovolenkové akcie).
Re: Duratec HE 1.8 - 2.0 - 2.3 + LPG
Napsal: 22.09.2013 12:58
od sitalik
chyba z vyroby to byt samozrejme muze, E10 urcite ne, ale v tvm pripade bych to videl na LPG. Bud podpaleny ventil nebo propaleny pist. Nezacalo ti to brat olej? Meril ti nekdo nekdy ventilove vule? Resil si je tady ve vlaknu, ze je snad v servise neumi zmerit nebo nemaj vybaveni ...
Dalnicni provoz pro LPG neni optimalni, motor pracuje ve vysokem zatizeni, vysoke teploty na ventilech, vetsi zaklepavani, a kdyz k tomu prijde jeste open loop rezim se spatne nastavenym LPG.
Svitila ti zluta kontrolka motoru behem tech 30tis km na LPG nebo normalne zhasinala?
Re: Duratec HE 1.8 - 2.0 - 2.3 + LPG
Napsal: 22.09.2013 17:00
od bee
Nie žiadne problémy s kontrolkou alebo zle nastaveným plynom. Šlape to ako ho dinky.
Vôle ventilov som chcel dať skontrolovať teraz, ale v značkovom servise je to dosť veľká pálka.
A už to teraz aj tak nebudem potrebovat, keď je valec v čudu.
Na poškodenie od LPG je to Hoooodne brzy.... hned po prvych 30k km.
A uz plynar si vsimol ze motor ide ako traktor, takze je podozrenie ze to tam uz bolo pred prestavbou na LPG
Sakra...