Stránka 3 z 3

Re: Výkonné motory je lepšie štartovať bez spojky

Napsal: 05.04.2021 09:05
od ZaQik
FF3 poFL nastartujes jen se seslaplou spojkou (bez ohledu na to, jestli je v aute spinacka nebo startovaci tlacitko), takze takhle skonci asi vsechny fordy
jinak cely zivot startuji se seslaplou spojkou - inu, co se v mladi (v autoskole) naucis ... :wink:

Re: Výkonné motory je lepšie štartovať bez spojky

Napsal: 05.04.2021 09:14
od stano.
Naftak hlavne vypinat s vyslapnutou spojkou :mrgreen:

Re: Výkonné motory je lepšie štartovať bez spojky

Napsal: 05.04.2021 09:30
od dusanlulka
Mam 1,6 tdci 2008,startujem bez spojky ale prvykrat ma dost zaskocila hlaska "pred startom stlac spojku" bolo -25c.
Ak padnu teploty pod -25 nastartujem len zo spojkou.

Re: Výkonné motory je lepšie štartovať bez spojky

Napsal: 05.04.2021 10:06
od enjoy
Mondeo bez spojky, Rangera se spojkou :mrgreen:

Re: Výkonné motory je lepšie štartovať bez spojky

Napsal: 05.04.2021 11:28
od Sentik
Já už vím, kde jsem to řešil... u Focusu 2009 1.6, duratec.
Byla tam nějaká "zrada", o který servis věděl, ale nikdy jsme to nedořešili - občas po jízde, auto zahrátý, když člověk do chvíle startoval znovu, tak auto dlooouho točilo než naskočilo a nebo bylo lepší natuknout a točit za chvíli znova..

U toho jsme se s technikem Fordu dostali ke spojce a on se divil, proč startuju se sešlápnutou spojkou a koukal na mne jako na pako. (což jsem, ale u tohodle jsem si říkal, že je to "normální" :mrgreen: )

Tak jsem se zeptal jinýho a ten mi řekl, že samozřejmě startovat se sešlápnutou spojkou :oops: Proto jsem tady to téma oživil, ale jak říkám, at je to jak chce, Ford u nových start bez spojky nedovolí, tak asi věděj, co dělaj...

Re: Výkonné motory je lepšie štartovať bez spojky

Napsal: 05.04.2021 11:30
od Ma.rt
Myslim, ze vyslapnuta spojka pri startování ma dnes jen bezpecnostni důvody. Driv byly hodne huste oleje v motoru i převodovce, tam to melo tedy jeste důvod v podstatném snizeni mechanického odporu. Velky napor je třeba i pri podrazovani a schválně, kdo z vas dava meziplyn, ktery spojce a dvouhmote vyrazne ulevi.
Spojku, lozisko clovek spis znici zpusobem uzivani pri jizde. Jeden znamy se rozjizdel vzdy tak ze 2500ot., hruza, spojka vydrzela necelych 120 tis.km.

Re: Výkonné motory je lepšie štartovať bez spojky

Napsal: 05.04.2021 11:44
od ZaQik
Sentik píše: 05.04.2021 11:28 Proto jsem tady to téma oživil, ale jak říkám, at je to jak chce, Ford u nových start bez spojky nedovolí, tak asi věděj, co dělaj...
ne, kvuli motoru to nedelaj - diky tomu muzou mit jen jeden typ kabelaze do motoroveho prostoru, protoze startovani klickem se pak elektricky chova uplne stejne jako startovani tlacitkem :D
(otestujes cidlo spojky a ocekavas impuls na start)

Re: Výkonné motory je lepšie štartovať bez spojky

Napsal: 05.04.2021 12:19
od Sentik
Myslel jsem to hlavně tak, že pokud by to mělo vadit a případně něco poškodit, tak to nebudou "vyžadovat" u každýho startu každýho novýho auta...
Vždyt i stop/start funguje při sešlápnutí spojky. Pro mne tedy otázka bezpředmětná, ale zajímalo me, co a jak u starých aut.

Tam mi to víceméně vysvětlil Ma.rt, přiznám se, že tu spojku budu u starších aut asi šlapat dál :mrgreen:

Re: Výkonné motory je lepšie štartovať bez spojky

Napsal: 05.04.2021 12:20
od hudyss77
Cmax jedině taky se spojkou. Bez ní to nejde.

Re: Výkonné motory je lepšie štartovať bez spojky

Napsal: 05.04.2021 15:57
od Ma.rt
U me to take jde bez spojky, jen si myslím, ze je dalsich 100+1 věci, jak lze spojkovemu mechanismu zkrátit zivotnost a startování je proti tomu nic.
Kdyz jsem psal o starých autech, mel jsem na mysli dobu, kdy se jezdilo bezne na 15w40. Pak bylo obdobi, kdy spojky vydrzely kdeco a nyni mame na spojky bezne svolavacky a když uz vydrzi spojka, sype se zase třeba dvouhmota. Ale fakt si myslim, ze startovani bez/se spojkou není treba resit.