Stránka 3 z 191
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 16.11.2008 11:57
od czhawk
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Položím pár otázek, třeba vás napadnou další:
Jak s tím jezdit ? Co vám o tom říkal dealer ?
Jak poznám, že opravdu mám DPF ? (nikde to nevidím napsané, třeba je to nějaká šifra)
Už se u někoho projevil problém popisovaný na webech ? Jak se k tomu postavil servis ?
Co ta nová verze software o které se zmiňuje ten první link ? (ale to je o Mondeech, řekl bych)
Jaké jsou servisní náklady oproti TDCI bez DPF, co je bráno jako spotřební materiál ?
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Zdravím a dovolím si reagovat na položené otázky. Jsem majitelem Ford FOCUS II 1.6 TDCi 80 KW, COMBI r.v. 2005 dovoz ze SRN, stav 114 100 Km. Nemám žádné osobní zkušenosti, jsem nováček a zatím pouze studuji všechna možná fóra.
1) jak s ním jezdit ......
http://www.autoweb.cz/autonovinky-nova- ... jici/11624
2)osobně nevím, našel jsem si to v MICROCADU, který jsem si někde stáhl ... při rozkódování vin to program vypíše.
3)Pokud jde o problém filtru pevných částic v naftě osobně doporučuji prohledat zejména fóra o citronech .... tam to maj sakra zmáknutý + přikládám jeden návod co jsem našel
http://www.hakbus.eu/FAP/. Protože u Forda je distribuce vozidel s filtrem více orientována na bohatší trhy, servisní střediska fordu nemají zatím moc zkušeností. Klub Citronu však vše vynahradí
otázky
4) a
5) ponechám bez reakce .... neb nic více nevím
Snad to bude někomu k užitku ...
Zdravím všechny Focusáky

Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 16.11.2008 15:27
od Maverick_cz
díky za článek o těch dieselech. Většinu jsem věděl, ale je dobré si to skompletovat. Jen by mě zajímalo jak píší o tom pískání turba, že je v řiti, když se to děje. Píská ale přeci skoro každé auto s turbem. Viz všechny VW. Já jsem teď spozoroval pískání při roztáčení turba, kterého jsem si předtím nevšiml. Je to vždycky otázka tak 1-2vteřin. Trochu se bojím, že je to právě to ono neblahé pískání. Jelikož je to ve fázi, kdy se turbo roztáčí a tak by to mohlo být ložisko na turbu.

(
Jinak podle článku z autorevue jsem pochopil, že novější diesely od Fordu (článek byl tuším z roku 2005 nebo tak nějak, tak už mají bezúdržbový DPF filtr. Osobně bych ho měl mít v autě také a pokud je motor studený, tak neskutečně smrdí. Nekouří, ale smrdí! Je to jak když někdo hodil kočku do kamen ;o)
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 16.11.2008 16:44
od czhawk
Jak je to s pískáním turba nevím

) prý nemám hudební sluch, tak to nemůžu nikdy poznat.Měl jsem ještě jeden moc hezkej článek o olejích do auta z nějakého výzkumáku či co .... ale nemůžu jej najít. Pokud to shrnu, tak se tam psalo, že je nutné dodržovat specifikaci oleje ( ne značku ) a rozhodně nepřekračovat najeté Km a dobu ( vesměs 1 rok ) - tedy buď jedno nebo druhé, záleží co nastane dříve. Při vyšší zátěži, nebo provozu pouze - či z větší části ve městě lehce interval zkrátit. Zejména u dieselových motorů s přeplňováním. Souvisí to právě s mazáním turba a s karbonizací oleje. Jako příklad tam uváděli Fy Renault ..... a její nesmyslnou prodlouženou servisní výměnu na 30 000 Km ( což byl celkem nepovedený marketingový trik, který se asi dost prodražil nejen servisům ). Bylo to někdy v době nástupu nové Laguny a na základě problémů s poškozením turba si některé servisy objednaly olejové rozbory u výše neuvedeného výzkumáku .... v současné době již servisy Renault údajně doporučují interval výměny oleje 15-20 000 Km, ( nemám to samozřejmě nijak ověřeno, pouze jsem čerpal z článků na IT ).
Obávám se, že Ford navozech do r.v. 2007 rozhodně nemá bezúdržbový DPF ( nebolli FAP - nakonec je to stejně francouz ). Když jsem volal do FORD Mlčák a ptal se na filtr a údržbu a tak kolem, tak jsem je dost vyděsil, nejprve dlouho hledali někoho, kdo by se odborně vyjádřil, a pak mi řekli, že se "nic takového nedělá, protože by to bylo hrozně drahé"

... myslím, že to vypovídá samo za sebe. Přes to jim nic nevyčítám, chápu to - Ford prostě tyhle modely tlačí na bohaté trhy .... k nám se většinou dostávají pouze jako dovozy a ojeté

Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 16.11.2008 18:58
od martasak
foki píše:no delaly asi 3x regeneraci , pak bouchla hadice k turbu , tak se vymenila a pak zase asi 2x regeneraci a od te doby ok . tuk tuk
1. No a byla to služba placená, nebo neplacená v záruce?
2. Jestli to chápu dobře, tak opravdu byl problém způsoben filtrem, hadice k turbu praskla náhodou nebo jako důsledek ?
3. Kde jezdíš ? Kolik najedeš kolik město a kolik zbytek ?
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 16.11.2008 18:59
od martasak
No vidím, že je to pole neorané, nezbývá, než si vzájemně vyměňovat VŠECHNY zkušenosti. Takže pls pište jakékoli poznatky.
Jinak ten článek je částečně pravda, ale pro zdejší členy nic nového všichni už jsme to četli. A ten z nás, kdo si koupil Diesel a ještě s FAP, tak jistě po zralé úvaze a s akceptací možných rizik.
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 25.11.2008 09:25
od bubo60
Pozdravujem vsetkych focusakov, kym sa tu rozkukam tak strucne, mam FOFO II r.v. 12/2006, 1,6 TDCi 80 kW, strieborna metla (foto sem prihodim), no a k teme DPF, vcera som bol v szilcare v BA (inak sa sustreduju na firemne vozove parky ktorych maju v BA dost, preto ani moc nexcu prijmat sukromne zakazky velmi, inak sef sa celkom vyzna) na diagnostike (ziadne chybove hlasenia, predtym som mal tri hned po dovoze, deletli sa, najazdil som cca 3000 km a znova sa presla diagnostika)a pytal som sa prave na ten DPF, tak pri 1,6 kach 80 kW vymena pri 120 000 km a cena so vsetkym vraj 70 000 SK
ako nex sa nikto na mna nehneva ale takto urobit auto?? to som radsej mal kupi 1,8 alebo 1,6 66 kW, sucks. no nic mam 55 tis. km tak budem zhanat nieco z buracky, inak auto fici ako hodinky, ziaden problem. dovoz z ITA, behane po rakuskych dialniciach (aspon nalepka mi ostala na skle pre tento rok

)
a si predstavte ze v bazare ponukaju FOFO II 1,6 80 kW s DPF so 100 -110 tis. km (origo) a chudak kupujuci.. silne pochybujem ze ho na to bazarista upozorni

Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 25.11.2008 18:09
od peterkos2
Zdravím všetkých!Mám fofo II 2005 1,6TDCI duratorq 80kW .Nedávno som menil olej,ale nič také ako je nejaký filter na výfukovom potrubí nemám-pozeral som to nad jamou.Keď je to taká drahá záležitosť-filter pevných častíc-myslím,že by sa to dalo nahradiť nejakým medzikusom a nahodiť to tam napríklad pred STK.Čo vy na to?
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 25.11.2008 20:20
od czhawk

musíš hledat před motorem pod TURBEM ... pod plechovým krytem ... řekl bych, že tam je.
Maj ho motory 1.6 TDCi 80 KW .... je to produkce PSA ( Peugeot-Citroen ).

Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 25.11.2008 20:31
od czhawk
bubo60 píše:Pozdravujem vsetkych focusakov, kym sa tu rozkukam tak strucne, mam FOFO II r.v. 12/2006, 1,6 TDCi 80 kW, strieborna metla (foto sem prihodim), no a k teme DPF, vcera som bol v szilcare v BA (inak sa sustreduju na firemne vozove parky ktorych maju v BA dost, preto ani moc nexcu prijmat sukromne zakazky velmi, inak sef sa celkom vyzna) na diagnostike (ziadne chybove hlasenia, predtym som mal tri hned po dovoze, deletli sa, najazdil som cca 3000 km a znova sa presla diagnostika)a pytal som sa prave na ten DPF, tak pri 1,6 kach 80 kW vymena pri 120 000 km a cena so vsetkym vraj 70 000 SK
ako nex sa nikto na mna nehneva ale takto urobit auto?? to som radsej mal kupi 1,8 alebo 1,6 66 kW, sucks. no nic mam 55 tis. km tak budem zhanat nieco z buracky, inak auto fici ako hodinky, ziaden problem. dovoz z ITA, behane po rakuskych dialniciach (aspon nalepka mi ostala na skle pre tento rok

)
a si predstavte ze v bazare ponukaju FOFO II 1,6 80 kW s DPF so 100 -110 tis. km (origo) a chudak kupujuci.. silne pochybujem ze ho na to bazarista upozorni


myslím, že je to jen další velmi mylná informace ze servisu ... nejkvalifikovanější informace jsou asi na fóru Cironů ... ty ho už používaj nejdéle, takže je tam nejvíce informací k filtru pevných částic. Pokud jde o tu výměnu, tak filtr se nemusí měnit pokud není zanesený, souvisí to se způsobem provozu vozidla. Filtr se na 120 000 kontroluje, pokud je zanesen, mění se ( kromě doplnění náplně aditiva ELOYS ), dnes již pomocí repase, což znamená vyčištění filtru. U Citronu stojí tato prácička kolem 14-16 00,-Kč, cena zahrnuje náplň aditiva, demontáž, výměna keramického tělesa filtru za repas ( vypraný ) a montáž. Svépomocí to vypadá cenově asi kolem 4000,-Kč, tedy 3200,-Kč sada s aditivem a dále arvu na vyprání filtru a následné vyčištění vysokotlakou horkou VAPkou. Nic složitého, kamarád s Citronem C5 to má již za sebou. Bohužel servisy FORD jsou zatím ještě poněkud mimo a to jak cenou tak informací.

Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 26.11.2008 08:01
od tchifla
peterkos2 píše:Zdravím všetkých!Mám fofo II 2005 1,6TDCI duratorq 80kW .Nedávno som menil olej,ale nič také ako je nejaký filter na výfukovom potrubí nemám-pozeral som to nad jamou.Keď je to taká drahá záležitosť-filter pevných častíc-myslím,že by sa to dalo nahradiť nejakým medzikusom a nahodiť to tam napríklad pred STK.Čo vy na to?
1.6 80kW mali DPF myslim az niekedy od roku 2006. Motory bez DPF splnovali emisnu normu EuroIII, s DPF uz Euro IV.
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 26.11.2008 15:39
od bubo60
czhawk: dufam ze je to tak a ze mas pravdu lebo ak to naozaj stoji 30 tis a viac tak podla mna je to dobra sprostost cely ten peugeot motor 1,6 80 kW
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 26.11.2008 18:16
od czhawk
bubo60: ničeho se neboj, u nás stále platí, že jsme trochu pozadu a v tomto případě je velký rozdíl mezi tím, co zamýšlel výrobce a jak se k celé věci staví autorizovaný prodejce a jeho servis. Takže to, že je motor z PSA ber jako výhodu, protože se můžeš opřít o znalostní databázi citrónů ... Ti už mají dětské nemoci za sebou
Jenom jako příklad je cena aditiva ELOYS .... dvě naprosto totožné sady ( kanystr 5 L aditiva + souprava k napuštění ) lišící se pouze nálepkou a tím podstatným - cenou, CITRON-PEUGEOT 3200,-Kč a FORD téměř 6000,-Kč ....

chápu, že cena za rozvoz je vysoká

Nakonec i nechat si vyměnit olej a filtr u Forda v SRN je

levnější

než v u nás

( má to svojí logiku, tady je práce fakt drahá

)
Jinak na vývoji fitru pevných částic ( FAP, DPF a podobně ) spolupracovalo s PSA i BMW, které se asi i vzhledem k ceně a k hladině svých zákazníků použilo na keramickém tělese filtru pokovení platinou a filtr je tak komplet bezúdržbový.

bohužel vlastní zkušenost nemám neb na BMW nemám

Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 26.11.2008 20:18
od peterkos2
TO czhawk.Ako vieš,že to pod turbom je DPF? Teraz som zhodil ten kryt pod turbom a nejaké veci okolo toho,prístup fakt mizerný-aby som sa k tomu dostal.Neidú z toho žiadne káble ani trubky ani nič podobné.Pripadá mi to skôr ako tlmič.Je tam šípka smeru prúdenia a gravírované toto: CCJ 036
15-07-05 08-46
3M51-5F297-RA-16192 N
FoMoCo
CUTCA
3M51-SE211-ADA
Vie niekto čo to vlastne je?Za odpovede dík.Možno som sa pri opisovaní pomýlil,pretože som používal zrkadlo.Fakt zážitok.
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 27.11.2008 19:58
od czhawk
peterkos2: jestli ho máš, to opravdu nevím, motor 1,6 TDCi 80 KW jej má mít, ta samá verze s výkonem 66 KW jej nemá. Jinak filtr vypadá tak jak na obrázku níže, je to prostě větší válec, ve kterém je keramické těleso.
Vše je kryto tepelným štítem. Nad tím je turbo a pod filtrem - motorem je spodní plastový kryt motoru. Přijde mi to rozhodně lépe přístupné než u CITRONU C5, kde je vše přístupné pouze ze spodu, takže odpojit z toho kabeláž a přívod paliva je trochu problém. Viz odkaz na postup při rozebrání a čištění v prvním příspěvku.
Jinak pro Tvojí informaci, taky jsem jej ještě nerozebíral, mám auto chvilku, původně jsem chtěl kupovat Peugeot 307, ale nakonec se mi tahle varianta líbila více. Stejnej motor a mnohem lepší podvozek. Každopádně když si posvítím pod turbo pod tepelný štít, tak jej naprosto jasně vidím

Jinak to zda máš či nemáš filtr se dá zjistit podle vin.

a nemusíš to nijak rozebírat. Na víc by jsi měl mít u palivové nádrže v zadní části další nádržku na aditivum, které se přidává automaticky do paliva.

prostě žádnej problém.
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 27.11.2008 20:40
od peterkos2
Tiež som chcel najprv kúpiť Peugeot 307SW.Dúfam,že toto bola lepšia voľba-zatiaľ spokojnosť.Inak podľa VIN mám v kolónke emisie- 2000 EEC(EEC 7)