žárovky - info v 1. príspevku

Karoserie, světla, lak ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: žárovky - info v 1. príspevku

Příspěvek od stano. » 28.10.2015 22:47

Predstav si, ze +- ma. A tvrdia to aj testy. Ty si asi jediny, co to nechape.
A ked porovnavas cisla, tak si pozri, akym sposobom su ziskane.
Ale stale nemame nikde tvojich 900lm :P

Uživatelský avatar
FLA
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1402
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovensko

Re: žárovky - info v 1. príspevku

Příspěvek od FLA » 29.10.2015 00:35

jarod72pm píše:ještě sem tam se narazí na diskuzi ohledně praskání žárovek ,trpí tím hlavně škodovky ale i Fordíci .
Prvotní řešení byli odporové dráty které však nedovolují žárovce po zapnutí stále svítit na 100% i když prodlužovali životnost prostě vlákno nejelo naplno.
Další řešení jsem našel a vypadá to že funguje k plnéí spokojenosti už mnoha majitelů aut.
V přiloženém popisu najdete co koupit a jak instalovat.
transil_ochrana_svetla.doc
Ked si napisal A zo skoda fora tak treba k transilom aj to B z toho isteho fora:

citat "Som elektrikár a tak si dovolím napísať jeden názora na túto tému. Ochrana prepätia transilom je síce funkčná, avšak je nežiadúca pre alternátor, lebo transil pri zvýšení napätia nad prahovú úroveň prechádza takmer do skratu a zaťaží alternátor a môže to vadiť ostatnej elektronike v aute ako napäťové náraz.
Rozumnejšie je obmedziť prúdový náraz pri zapnutí svetiel ako to vyriešil JARKO, a aj tá úprava ktorú vymysleli páni v skodovke /odporový drôt/ je lepšia ako transil.
Žiarovkám H7 vadí najviac nárazový prúd pri zapnutí a prehrievanie /napr.cestovanie v zápche so zapnutými svetlami/ .
Ideálne by bolo obmedziť napätie na žiarovke na cca 12 V trvale a vypínať svetlá pri jazde v zápche poprípade zlepšiť chladenie reflektora.
U starších fabií odchádzali H7 podla kamaráta zo škodovky kôli napäťovým nárazom v sieti auta pri zapínaní a vypínaní posilovača /serva/. Napätie vtedy podla meraní kmitalo od 11 V až po 14,5 V a žiarovky veselo odchádzali.
Transil by v tomto prípade neustále vytváral v sieti auta rázové skratové vlny a neviem ako by sa to páčilo napr. riadiacej jednotke. Síce aj v samotnej riadiacej jednotke je na vstupe transil aby sa nepoškodila pri napr. poruche alternátora a vyskočení napätia , ale tam je transil na cca 18 V a ten by proste skratol a odišla by poistka pre napájanie riadiacej dosky a doska by bola zachránená.
V žiadnom prípade tam nedávajte transil, ktorý otvára do skratu skôr ako pri cca 14,5V. Ten odporúčany BZW06-13B15V otvára pri 15,3 V. "
ObrázekKuga 2.0 Tdci AWD Spirit X
predtým:
C-Max 1.6 85kW TDCi Titanium X
Focus Combi Ghia 2007 1.6L Duratec-16V Ti-VCT
Focus Combi Trend '99 1.8TDdi

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: žárovky - info v 1. príspevku

Příspěvek od stano. » 29.10.2015 08:44

Tam treba dodat aj C: Vyrobcovia pocitaju s napatim 13,2V, nie 12V. A dat vysokosvietivu drahu ziarovku a pred nu zrazaci odpor nema zmysel. Spravi sa tym z nej obycajna, alebo podpriemerna. Radsej tam kupit lacnejsiu longlife, s hrubsim vlaknom. A netreba platit ani rezistor.

Dodatok D: Ano, tranzil odrezava spicky a napatove narazy. Lenze treba pocitat aj s privodnym kablom do svetiel ako predradnym odporom. Preto sa dava tranzil na paticu H7, nie alternator. A keby ide prilis dlho do skratu, odpraskne jeho alebo poistku svetiel. Tranzil skratuje iba tu spicku nad 15V, potom sa zavrie. Nejde do skratu uplne. Takze neviem o akom kolisani elektrikar hovori. Praveze nebude kolisat.
No tranzil je ochranny prvok. Nema sluzit na filtraciu napatia pocas beznej prevadzky.
Na toto je ale najlepsie riesenie poriadne ocistit silove kable, aby nebol prechodovy odpor na spojoch. A paralelne k baterke na hrubych kabloch pripojit 0.5 az 1F kapacitor (velky kondenzator, autohifisti poznaju).

Uživatelský avatar
jarod72pm
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2217
Registrován: 18.05.2012 21:51
Bydliště: Otrokovice

Re: žárovky - info v 1. príspevku

Příspěvek od jarod72pm » 29.10.2015 10:47

FLA píše:
jarod72pm píše:ještě sem tam se narazí na diskuzi ohledně praskání žárovek ,trpí tím hlavně škodovky ale i Fordíci .
Prvotní řešení byli odporové dráty které však nedovolují žárovce po zapnutí stále svítit na 100% i když prodlužovali životnost prostě vlákno nejelo naplno.
Další řešení jsem našel a vypadá to že funguje k plnéí spokojenosti už mnoha majitelů aut.
V přiloženém popisu najdete co koupit a jak instalovat.
transil_ochrana_svetla.doc
Ked si napisal A zo skoda fora tak treba k transilom aj to B z toho isteho fora:

citat "Som elektrikár a tak si dovolím napísať jeden názora na túto tému. Ochrana prepätia transilom je síce funkčná, avšak je nežiadúca pre alternátor, lebo transil pri zvýšení napätia nad prahovú úroveň prechádza takmer do skratu a zaťaží alternátor a môže to vadiť ostatnej elektronike v aute ako napäťové náraz.
Rozumnejšie je obmedziť prúdový náraz pri zapnutí svetiel ako to vyriešil JARKO, a aj tá úprava ktorú vymysleli páni v skodovke /odporový drôt/ je lepšia ako transil.
Žiarovkám H7 vadí najviac nárazový prúd pri zapnutí a prehrievanie /napr.cestovanie v zápche so zapnutými svetlami/ .
Ideálne by bolo obmedziť napätie na žiarovke na cca 12 V trvale a vypínať svetlá pri jazde v zápche poprípade zlepšiť chladenie reflektora.
U starších fabií odchádzali H7 podla kamaráta zo škodovky kôli napäťovým nárazom v sieti auta pri zapínaní a vypínaní posilovača /serva/. Napätie vtedy podla meraní kmitalo od 11 V až po 14,5 V a žiarovky veselo odchádzali.
Transil by v tomto prípade neustále vytváral v sieti auta rázové skratové vlny a neviem ako by sa to páčilo napr. riadiacej jednotke. Síce aj v samotnej riadiacej jednotke je na vstupe transil aby sa nepoškodila pri napr. poruche alternátora a vyskočení napätia , ale tam je transil na cca 18 V a ten by proste skratol a odišla by poistka pre napájanie riadiacej dosky a doska by bola zachránená.
V žiadnom prípade tam nedávajte transil, ktorý otvára do skratu skôr ako pri cca 14,5V. Ten odporúčany BZW06-13B15V otvára pri 15,3 V. "
Jenže to B z fora je jeden příspěvek a neřešilo se to na jednom foru ale třeba na motorkářském taky . Tady šlo o to že odporové drátky cca 120kč řešili pokles napětí o 0,5V což neumožnilo žárovce svítit naplno po celou dobu svícení i když chránilo před přepětí které se ukázalo jako rozhodující pro přerušení vlákna! Transil vyvolal skrat byť na mili/micro?sekundy což nemohlo ohrozit alternátor (transil je i jinde v autě a plní tu samou funkci) a cena 4-8kč v obchodech je ideální pro ochranu žárovek protože nijak neomezuje svícení jen hlídá .Pozitivní je to že jsem nezaznamenal více lidí kterým by to nějak haprovalo či omezovalo ,jen sem tam někdo napsal že to funguje a žárovky drží svoji +- předepsanou životnost .
Napsal jsem to v dobré víře že pokud má někdo obavy, tak ten transil je levnější řešení a neomezuje nijak žárovku jak dražší odporový drát .
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i

Uživatelský avatar
FLA
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1402
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od FLA » 29.10.2015 15:06

ja mam origo skodovacky odporovy drot a h7 osram 65w , max spokojnost za kazdeho pocasia, nikoho neoslnujem ani sa nic netavi, k tomu drl. dolezite je mat dobre nastavene svetla i ked trosicku vyssie a vsetko bude OK. kazdy ma ine oko a inak vnima rozne ziarovky.
ObrázekKuga 2.0 Tdci AWD Spirit X
predtým:
C-Max 1.6 85kW TDCi Titanium X
Focus Combi Ghia 2007 1.6L Duratec-16V Ti-VCT
Focus Combi Trend '99 1.8TDdi

Uživatelský avatar
unicorn
Nováček
Nováček
Příspěvky: 103
Registrován: 30.05.2009 16:56
Bydliště: Kosice

Re: žárovky - info v 1. príspevku

Příspěvek od unicorn » 29.10.2015 15:54

ti ktori ste uz menili ziarovky za ziarovky s vyssim vykonom, tak ste menili aj H1 do dialkovych, ci len H7 do stretavacich?
a co sa tyka H1, ktore sa oplatia v pomere cena/vykon?
Fofo MK3 2014, 1.0 Eco 92kW Obrázek
Ex: FoFo MK1 2002, 1.8 TDCi 74kW

Uživatelský avatar
FLA
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1402
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od FLA » 29.10.2015 16:14

H1 svietia sami osebe dobre, a ako casto a dlho svietis dialkovymi? tam nema zmysel davat drahe ziarovky, takze len H7
ObrázekKuga 2.0 Tdci AWD Spirit X
predtým:
C-Max 1.6 85kW TDCi Titanium X
Focus Combi Ghia 2007 1.6L Duratec-16V Ti-VCT
Focus Combi Trend '99 1.8TDdi

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: žárovky - info v 1. príspevku

Příspěvek od stano. » 29.10.2015 17:01

H1 su podstatne lacnejsie ako H7.
Ja som najprv dal CoolBlue. Ale bolo to uplne nanic. Som ich vyhodil a teraz su tam Nightbreakeri. No rozdiwl oproti obycajnej Silverstar je nulovy.

Uživatelský avatar
jarod72pm
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2217
Registrován: 18.05.2012 21:51
Bydliště: Otrokovice

Re: žárovky - info v 1. príspevku

Příspěvek od jarod72pm » 29.10.2015 17:13

Jeden z dobrých testů halogenek ....
http://www.autoexpress.co.uk/accessorie ... lb-reviews
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: žárovky - info v 1. príspevku

Příspěvek od stano. » 30.10.2015 16:48

Este jedna vec ma napadla pri jazdeni so starou Fiatkou s NightBreakermi. A teda platilo to aj na Formane, aj na mojich starych predFL svetlach:

Pre tych, co pouzivaju H4 halogenky: Nekupujte Nightbreakery! Dovod je ten, co som uz spominal. Modre dialkove su nevhodne. A prave NB H4 maju sfarbenie skla take, ze tlmenne vlakno svieti cez cire sklo a dialkove cez modre. Je to zle. Jednak v modrom dialkovom nic nie je vidiet, dalej ma to nizsi svetelny vykon, a na oci je neprijemne prepinanie so zltsieho tlmenneho na modrejsie dialkove.
Testy H4 a odporucania sa robia v 95% pripadoch iba na tlmennom vlakne. Dialkove neriesia. Preto sa toto nikde nespomina a stale su medzi top ziarovkami... na tlmennych.

Obrázek

Uživatelský avatar
Slid
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 858
Registrován: 27.07.2011 16:33
Bydliště: Praha / Semily
Kontaktovat uživatele:

Re: žárovky - info v 1. príspevku

Příspěvek od Slid » 03.11.2015 08:57

GE / TUNGSRAM - naprosto super, za tu cenu je to asi nejlepsi co jsem mel na aute ze zarovek.
Kupoval jsem je v kamene prodejne kupzarovky.cz maji je i skladem, lze prohlednout. Ted jeste chci do dalek dat H1 MEGALIGHT ULTRA +120%, cekam az mi prdne soucasna zarovka.
Hlavne nekupujte Philips WhiteVision polovicni vydrz, cena predrazena vykon prumerny. Mel jsem a dekuji nechci.

jarod72pm: koukam stale stejna pisnicka, v diskusich zarovek :totlsmile:

Jinak zajimava recenze na heurece to ses vyznamenal " pokud si odzkoušíte potkávačky zvednout do dálky svítí neskutečně daleko" :wallbash:


http://autozarovky.heureka.cz/philips-w ... e/#section
Mondeo, 2.0 TDCi 85kW, combi, r.v. 12/2006, EURO 4 + DPF, Futura X, Webasto

Uživatelský avatar
jarod72pm
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2217
Registrován: 18.05.2012 21:51
Bydliště: Otrokovice

Re: žárovky - info v 1. príspevku

Příspěvek od jarod72pm » 03.11.2015 11:11

Recenze je v pořádku , jinak dobrý pokus o flame , White Vision mám druhým rokem na autě a bez problémů(na srazu lidi viděli jak svítí a pokud si neumíš seřídit světla tak je to tvůj problém) .Jestli ti jde prezentovat ty tvoje zvratky tak si posluš ,už nehodlám na brouka pytlíka a tebe reagovat.
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i

Uživatelský avatar
sid
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1097
Registrován: 15.05.2009 00:06
Bydliště: Brno

Re: žárovky - info v 1. príspevku

Příspěvek od sid » 03.11.2015 20:02

Slíd dej je tam jsou super ,ale mají jednu nevýhodu když je zapnes oslnuji té značky na cestě :D vyzkoušeno

Omluva mluvil jsem v tomto případě o h1 na potkavackach neblikl nikdo.....
Naposledy upravil(a) sid dne 04.11.2015 08:56, celkem upraveno 1 x.
Ford focus II 1,8 HB 2007
Obrázek

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: žárovky - info v 1. príspevku

Příspěvek od stano. » 03.11.2015 21:26

Takze tie ziarovky oslnuju protiiducich, nie?

Uživatelský avatar
FLA
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1402
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od FLA » 03.11.2015 23:15

nie, myslel tym reflexiu osvietenych znaciek
ObrázekKuga 2.0 Tdci AWD Spirit X
predtým:
C-Max 1.6 85kW TDCi Titanium X
Focus Combi Ghia 2007 1.6L Duratec-16V Ti-VCT
Focus Combi Trend '99 1.8TDdi

Odpovědět

Zpět na „Karoserie“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti