Stránka 194 z 280

Re: Baterie

Napsal: 23.12.2017 09:48
od jarod72pm
Ty baterky by meli byt bezudrzbove ,tedy vydrzet s naplni celou svou zivotnost.Zbytecne do nich rezat.

Re: Baterie

Napsal: 23.12.2017 10:12
od stano.
Celozivotna napln / bezudrzbova pocas zivotnosti - vies co to znamena? Vid napr. dozivotny olej v prevodovke.
Nie jednu bezudrzbovu bateriu som uz dolieval.

Takze Varta Silver ma ten vrchny plast s odvetravacim labyrintom komplet prilepeny nejakym lepiacim tmelom. Ani za slaka to nejde otvorit. Tak som si urobil sondu do clankov. Na moje prekvapenie toto je prva bateria, ktora po 5 rokoch nema hladinu uz na elektrodach. Nepracovala v rovnakych podmienkach ako ostatne. Ale asi odvetravaci labyrint funguje lepsie ako na inych.

Re: Baterie

Napsal: 23.12.2017 10:25
od jarod72pm
Jiny kraj jiny mrav , ja a me okoli zadnou bezudrzbovku nikdy nedolivali protoze je to zbytecnost je to celozivotni napln baterky taky neni nikde otvor pro dolivani ,protoze s tim vyrobce ani nepocita.
Dnesni baterky se delaji bezne na zivtnost +-5 let .Dolivani takove baterky je zbytecnost a blbost.

Re: Baterie

Napsal: 23.12.2017 10:28
od stano.
Tak ty mozes po 5 rokoch vymenit.
Ja po 5 rokoch dolejem, skontrolujem, desulfatujem, urobim 2 kompletne vybijacie cykly a moze dalej sluzit v aute. A ked po par rokoch bude startovat horsie, moze este sluzit v zaloznom zdroji.

Re: Baterie

Napsal: 23.12.2017 10:31
od jarod72pm
Jo pokud si tak prodluzujes zivotnost proc ne,ale ze baterky kolikrat odchazi driv (me po 3 letech) tak raději koupim novou .I když pravda vyrobni chyba se muze stát kdekoli a naopak muže přežít v pohodě i 8 let a vic což byla výsada origo baterek Motorcraft co tak sleduju lidi co píšou.

Re: Baterie

Napsal: 23.12.2017 10:42
od stano.
Ked urve dosku alebo sa rozsype mriezka, tak takej uz samozrejme nepomozem. To sa moze stat po 3 rokoch, aj po 8, aj neskor. To je vyrobna chyba.
Strata kapacity, samovybijanie alebo prerazenie clanku kvoli narastajucim krystalom zlucenin siry je dlhodoby a ciastocne zvratitelny proces. Baterka nebude zit vecne, ale podstatne sa jej predlzi zivot.

Re: Baterie

Napsal: 29.12.2017 15:26
od Permabond
Jen dotaz, jak baterky desulfátuješ? Jinak taky dolévám tzv "bez údžbové" baterky, strhnu horní plast a pod ním jsou normální šroubovací špunty, někdo to děla přes odvětráváni..

Re: Baterie

Napsal: 29.12.2017 18:01
od stano.
Paralelne s baterkou vybijaci rezistor. To cele pripojene na zdroj pulzujuceho napatia. Pozostava z trafa na nejake 2A a 15,5V naprazdno, ktore je usmernene jednou diodou. Jedna polvlna nabija, druha, ktora teda chyba, sa vyuziva na vybijanie cez spominany rezistor.
Nabijaci prud by mal byt dvoj az patnasobok vybijacieho.
A teda 2x vybit na 10,8V a spominanym zdrojom nabit do plna. Potom este kludne moze zostat pripojena par dni. Prud by potom mal tiect par desiatok mA a napatie neprekrocit 14,7V

Re: Baterie

Napsal: 03.01.2018 14:05
od memento
Uz som mal niekolko Vart silver aj blue (3 auta) a nikdy som v navode necital o dolievani.
Az pred cca 4 rokmi som na fore nasiel prispevok ze pod nalepkou su zatky. Odlepil som (teraz mam blue) a zatky nenasiel. Ale odlepil som iba nad prvym clankom. Dost pochybujem ze nad dalsimi su.

Re: Baterie

Napsal: 03.01.2018 14:12
od jarod72pm
Však jo , tady šlo o domácí kutilství jak baterce pomoct pokud to půjde . Pomoct ji lze i tím že koupíš chytrou nabíječku která umí baterku nejen dobít ale udržuje ji v kondici ,třeba taková Ctek má na to i program. :wink:

Re: Baterie

Napsal: 03.01.2018 15:29
od petulak
_vyr_2841AMPER-PLUS.jpg
_vyr_2841AMPER-PLUS.jpg (29.2 KiB) Zobrazeno 2905 x

Re: Baterie

Napsal: 07.01.2018 13:25
od stano.
Stara benzinova 1.4 dokaze nastartovat s bateriou, ktora ma podla merania cca 2-2.5Ah. Inak povedane, takmer mrtva bateria. Sice svietilo ABS (napatie pod 9V) pocas startu, no este to chytilo.

Re: Baterie

Napsal: 07.01.2018 14:34
od pkadecka
Baterie může odejít mnoha způsoby (může se zkratovat jeden článek, přerušit spoj mezi články...), že má nějakou kapacitu, neznamená, že dokáže nastartovat auto. Musí mít dostatečně malý vnitřní odpor (jinými slovy napětí nesmí příliš poklesnout). Tady jdou dvě věci proti sobě, když poklesne napětí, tak taky svíčky hůř pálej. Motor někdy chytá až v okamžiku, kdy pustíš klíček, protože se odpojí startér = odlehčí se baterie, zvýší se napětí a přeskočí jiskra na svíčce a zapálí se směs ve válci.

Re: Baterie

Napsal: 07.01.2018 19:01
od stano.
V dobe riadenia motora elektronikou (aj zapalovanie) to nie je take jednoduche. Pri prilis nizkom napati v RJ nemusi prebehnut startovaci proces a zapalovanie nenaskoci. RJ odpali prvu iskru aj tak iba v HU 1./4. valca - podla snimaca otacok (Pri novsich motoroch so start/stop sa niekedy snima aj HU 2. a 3. valca. Neviem, ci sa to vyuziva aj pri starte klucikom).
Co pises "fungovalo" na starych skodovkach s rozdelovacom.
Vnutorny odpor je problem odmerat. Tiez aj presnu kapacitu. Zalezi najma od teploty a vybijacieho prudu.
Ak by mala prerazeny clanok/odtrhnute dosky, uz by asi ani netukla.
Pisal som to iba ako zaujimavost. Posledny tyzden pri starte svietilo ABS. Baterka isla nova. Tu staru som zo zaujimavosti premeral. Plne nabitie -> vybijaci prud 5A -> do poklesu na 10.5V uplynulo menej ako 30 minut. Dolovalo sa z nej co to dalo, kedze pri starte evidentne isla pod 9V. Standartne sa meria zostavajuca kapacita do vybitia, co je 10.5V (niekedy sa udava 10.8V). Predpoklada sa, ze robis vybijaci cyklus a nabijes ju. Nie vymlatit do nuly.
Prekvapilo ma, ze na tak znicenu baterku to naskocilo. No moze mat 40Ah, odpadne doska, roztrhne separator, prerazi clanok a uz nenastartuje vobec. To sa stalo otcovi v Madarsku. Odstavil na benzinke na dialnici a uz nenastartoval.

Re: Baterie

Napsal: 19.01.2018 08:48
od ACEMajky
Ahoj, mam dotaz k baterce, mam focus 2016 rok a prekvapila me baterka. Baterii sem dobil, byl sem se projet asi na 1,5 hodiny, prijel dom, auto odstavil a oplachl. Nasledne jsem asi 15 minut tahal kabel ke kamere, takze sme mel otevrene dvere. Zaparkoval jsem auto do garaze a premerilnapeti na baterce na mela 12,2V. Tak jsem ji opet pichl na nabijecku (fungl nova z Lidlu) a dobil ji.
V 19:30 hod jsem ji odpojil, baterka mela 12,8V. Ve 23:30 sem ji dosel zmerit a mela 12,2V. Druhy den mela 12,1V.
Kdyz sem meril dobijeni, tak nastartovany motor a na abterce sem nameril 14,9V, po zapnuti vetraku (topeni) a xenonu bylo na baterce 14,6V (mozna 14,7V).

Udajne je to u novejsich fordu normalni, tak me zajima, proc to tak je a tak desne leze napeti dolu na stojicim vozidle.
Na druhem aute (mondeo 2006 rok 2,2 TDCi) jsem stejnou nabijeckou nabil 2 roky starou baterku. V tydnu se s autem jelo do mesta na nakup (cca 2+2km), cili minimalne 2 starty studeneho auta a pak zase auto stalo. Po tydnu do nabiti jsem baterku zmeril a mela 12,4V