petulak píše:Dal jsem nový snímač km na převod. Za 2. nový volnob. ventil. Za 3. vyčistil drážky na sníma. klapky. Za 4. vyčistil váhu vzduchu. Za 5. vyčistil klapku a celé těleso klapky. Dále jsem na dorazový šroub klapky dal matičku M5. Odpojil jsem konektor od volnob. ventilu, přitáhl jsem tu matičku M5, tak aby motor držel cca 1000 ot. Pak jsem zapojil zpět konektor voln. ventilu, ot. se zvednou asi na 1500-1700. Povoloval jsem pak tu M5 a zárověn přitahoval ten šroubek na volno.vent. až jsem se dostal na těch 750-800 ot. Klapka je sice ne na 100 procent zavřená, ale tu mezírku cca 0.01-0.02 milimetru snímač klapky nezaznamená, vůle tam jsou nepatrné. Toto jsem dělal na teplém motoru. Za studena po nastartování jsou ot. tak 1200-1300. Asi po 2 až 3 minut. spadnou na 950. Pak už při jízdě drží 750-800. Při přeřazování ani nelezou nahoru. Je fakt,že než odjedu od garáže a zamnknu vrata a branku tak už jsem na těch volno. ot. je to tak cca 5 min.
Jinak před tím jsem na tom volnoběhu laboroval dlouho a dělal i jiné skopičiny s odpoj. konekt. na všech čidlech a zkoušel a zkoušel. I jsem si udělal vypínač voln. ventilu přijízdě ale to ŘJ nebrala. Zatím to funguje. Snad ti tento "návod " bude k něčemu!
O víkendu jsem udělal poladění otáček podle uvedeného návodu a vyzkoušel během týdne chování:
- klapka+okolí a MAF jsem nečistil - vše bylo čisté
- voln.ventil mám krátce nový, stejně tak ventilek odvětrání klikovky, zkontrolovaná funkce snímače polohy klapky, veškeré hadice kolem sání těsní
- nasadil jsem spínač spojk.pedálu, aby normálně fungoval
- teplý motor: při odpojeném konektoru voln.ventilu jsem matičkou na dorazovém šroubku klapky nastavil 1000ot.(znamená to jako trochu sešlápnutý plyn)
- po zapojení konektoru voln.ventilu otáčky vylezly něco pod 1500ot.(petulak píše 1500-1700)
- petulak píše "Povoloval jsem pak tu M5 a zárověn přitahoval ten šroubek na volno.vent. až jsem se dostal na těch 750-800 ot." - tady si nejsem trochu jistý, šroub na voln.ventilu se dá zcela zašroubovat a k tomu ty otáčky doladit matičkou. Nebo kde mám skončit s utahováním toho šroubu?
Poznatky:
- po nastavení teplý motor běžel dobře, po několika startech volnoběh stále držel, při prošlápnutí plynu se otáčky vracely na volnoběh ukázkově
- druhý den ráno(studený motor) motor naskočil, ale volnoběh nízko(tak ani ne 700ot.), potom ot. vylezly tak na 1500ot., chvíli docela kolísaly 1000-1500, pak se ustálily, ale se znatelným neklidem
- během prvních km jízdy otáčky při řazení padaly hodně rychle, ale moc nízko(pod 500), motor vždy skoro chcípnul(blikla kontrolka nabíjení) - tohle se ale během několika km zlepšilo(zřejmě s ohřátím motoru). V té době bylo chování otáček podle mých představ.
- po nějakých 10km, ve městě najednou začala hrůza - ŘJ si nějak začala držet otáčky = pomalé padání a vystřelování otáček při řazení, při rozjezdech bylo cítit, že ŘJ přidává voln.ventilem a tím auto začalo zrychlovat, musel jsem hodně ubrat plyn, pak i po mírném přidání plynu si zase ŘJ přidala ještě víc, takže stabilní jízda skoro nemožná
- odpoledne cesta z práce podobný děs - vystřelování ot. a pomalé padání při řazení, samovolné přidávání
- musel jsem zase vyndat spínač spojky, což chování vrátilo přibližně na úroveň před "laděním" otáček, jen je studený volnoběh méně stabilní(ŘJ má více práce je uregulovat více přivřeným voln.ventilem) a za tepla je volnoběh trochu níže, což ale nevadí.
Takže teď už vážně nevím, co s tím.