Stránka 20 z 25

Re: Cukání pod 2500 ot., kolísání otáček na neutrál

Napsal: 13.09.2014 13:49
od stano.
Case píše:Ono není co vracet, ačkoliv tam to auto měli nakonec dva dny a minimálně přímo majitel (který tam bohužel nebyl, když jsem to tam dával, jinak to možná taky třeba už napoprvé dopadlo jinak) se evidentně poctivě snažil příčinu najít a strávil nad tím dost času, tak si za to odmítl cokoliv naúčtovat, protože jeho slovy "bych se musel stydět, kdybych po vás chtěl peníze za něco, co jsme nedokázali vyřešit a nestálo nás to žádný materiál"
Tak to potom ina vec. Palec hore za pristup. I ked ... nenasli to, na co boli aj upozorneni.
Dufam, ze je uz pokoj a auto bude sluzit :palec_nahoru: Este by som ale aj tak skontroloval tlaky vo valcoch a ventilovu volu. Pre istotu...

Re: Cukání pod 2500 ot., kolísání otáček na neutrál

Napsal: 13.09.2014 18:07
od Case
Díky :) Já v to taky upřímně doufám :)

Tlaky by měly být v pořádku, ale raději je při nějaké příležitosti určitě ještě někde nechám ověřit. No a přeměření vůle ventilů jsem měl v plánu příležitostně nechat udělat taky (nakonec to auto má najeto 160 tisíc, takže by se měly přeměřit tak jako tak), ale teď musím jednak trochu doplnit "fond oprav" a jednak si chci aspoň chvíli pro změnu užívat ježdění a o nic dalšího se pokud možno nestarat :)

Jinak jsem během odpoledního cestování zpozoroval ještě jeden velmi pozitivní důsledek opravy - průměrná spotřeba se vydala po sice pomalé, ale i tak sestupné křivce směrem dolů (doteď jsem měl průměr víc než 11 litrů, a to kombinovaný a dost úsporným stylem jízdy, po městě to bylo ještě horší), a okamžitá taky rázem ukazuje o poznání příjemnější hodnoty ;)

Re: Cukání pod 2500 ot., kolísání otáček na neutrál

Napsal: 13.09.2014 19:09
od stano.
Ak si trufas sam:
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 80&t=39328
Je to 1.4, ale to je v podstate ten isty motor ako 1.6, len ma mensie vlozky, piesty a hlavu.

Re: Cukání pod 2500 ot., kolísání otáček na neutrál

Napsal: 13.09.2014 20:27
od Case
Asi bych si i troufnul, kdysi ještě na škodovkách jsem vůle ventilů měřil nejednou, už jsem se dřív na ten návod i díval, ale nejspíš to stejně nechám nějakému mechanikovi. Já to navíc pořádně nemám kde dělat, bydlím na sídlišti a kdykoliv otevřu kapotu a začnu něco dělat, koukají na mě všichni kolemjdoucí jako na neskutečného exota (bez legrace, tak opovržlivé pohledy se hned tak nevidí), a občas dokonce vylézají i lidi do oken nebo na balkóny a civí. Tuhle, když jsem měnil tu cívku, se dokonce asi pět metrů ode mne zastavil nějaký pán, co šel z nákupu, a asi pět minut tam stál a koukal na mě. Nikdy jsem tu na tom parkovišti nikoho na autě nic dělat neviděl, a to z okna koukám celkem často (hodně sleduju a fotím oblohu), takže pro místní je něco takového evidentně hotovým divadelním představením. Takže se k tomu obvykle přiměju jen tehdy, když už fakt nemám jinou možnost ;)

Re: Cukání pod 2500 ot., kolísání otáček na neutrál

Napsal: 13.09.2014 20:36
od ballu
Já vloni na vánoce dělal na parkovišti motor na Golfu, celou repasi palice a rozvody :wink: Synátor ho rozhodil, jelikož měl buchnuté těsnění pod hlavou, tak jsem udělal hlavu komplet a to měl jet někde na Nový rok. :roll: Tak jen kontrola vůle na ventilech je i na parkovišti za pěkného počasí brnkačka.

Re: Škubání motoru

Napsal: 07.10.2014 16:18
od xxmisa
Zdravím. Dnes ráno začalo auto škubat, usuzuju, že bude čerpadlo OK, protože je kolem auta cítit benzín.. Pravděpodobně se jedná o zapalování. Našla by se nějaká hodná duše kolem Mošnova, co by mi byla ochotna zapůjčit díly na zkoušku, abych neobjednával zbytečně cívku a kabely.. Případné info a domluva do SZ... Díky

Re: Škubání motoru

Napsal: 07.10.2014 17:10
od Nonid
neom: Rekl bych, ze cerpadlo... Nema silu dodavat benzin pri vetsi zatezi...

Re: Škubání motoru

Napsal: 08.10.2014 18:51
od xxmisa
Problém vyřešen, výměnou zapalovací cívky... Cívku mám od rOmika.. Díky

Re: Škubání motoru

Napsal: 08.10.2014 19:54
od kratales
Jen přidám svoji zkušenost. Bylo tu několikrát zmiňováno, že Focus je citlivý na zapalování a že to chce origo zapalovací modul, kabely atakpod... Mně když začal cukat, tak jsem sehnal z druhé ruky zapalovací modul od Delphi a neoriginální kabely. V kombinaci s origo svíčkami není vůbec žádný problém a vše funguje jak má :) Najel jsem na tom již 36500km a naprosto bez problému :) Takže pokud někdo nechce moc investovat, tak bych se pořízení neoriginálního modulu nebál 8)

Re: Cukání pod 2500 ot., kolísání otáček na neutrál

Napsal: 31.10.2014 16:39
od sander
Case
Toto je asi tvoje video...??
Ak nie,nevadí,určite pomôže mnohým, ktorí sa neúspešne roky trápia s volnobehom,kolísaním otáčok atd. Poznám servis,kde naozaj poznajú tento neduh focusov,a ako prvé kontroluju rozvody,namiesto často nezmyselných výmen ventilov,čidiel,klapiek... Sám technik mi potvrdil,že u týchto motorov sa aj skúsený borec ľahko pomýli v rozvodoch. Mne v lete odišla cievka,auto zacukalo,išlo chvíľu na 3 valce, a až teraz keď sa ochladilo problém so štartami,a otáčkami. Prišlo sa na to,že preskočil asi vtedy rozvod.Čistím klapku,volnob. ventil,čidlo a nič. Až keď sa nastavili rozvody. Snáď to mnohým pomôže..
http://www.youtube.com/watch?v=L5eCetJb1qU

Re: Cukání pod 2500 ot., kolísání otáček na neutrál

Napsal: 31.10.2014 16:54
od Case
Ano, to je moje video, které jsem dělal právě proto, aby případně pomohlo dalším lidem, kdyby na tenhle problém narazili a nevěděli, co dál. Dával jsem ho na víc míst a měl jsem dojem, že i sem, ale asi ne, jak tak koukám.

Existuje i v anglické verzi (protože jsem na tyhle problémy narážel i v zahraničních fórech):

https://www.youtube.com/watch?v=MVsmudQq2V0

Re: Cukání pod 2500 ot., kolísání otáček na neutrál

Napsal: 31.10.2014 17:54
od Johny181
Hej tak přesně tohle mi to taky dělá ale spotřeba je je přímo predpisova na 7l se v podstatě nikdy nedostanu a při jízdě nic poznat není.

Re: Cukání pod 2500 ot., kolísání otáček na neutrál

Napsal: 11.11.2014 16:32
od wiori
Perfektní kluci, je to přesně ono! Dík moc.

Re: Cukání pod 2500 ot., kolísání otáček na neutrál

Napsal: 21.11.2014 10:22
od Dingo-zetec se
presne tento jav mam aj ja na mojom aute :( kolisanie otacok pri 2200ot. a tiez som to spozoroval az ked sa menili rozvody,, diagnost.vypisuje bohata zmes a zvysene emisie CO2,, bol som za mechanikom a tvrdi ze neexistuje aby to bolo zle,aj priamo vo forde tvrdili ze rozvody su spravne,, tak ja uz neviem :bebng: to fakt su tie rozvody take klamne ze nevedia na to prist ??

Re: Cukání pod 2500 ot., kolísání otáček na neutrál

Napsal: 22.11.2014 05:38
od Case
Podle všeho to může mít další příčiny, ale rozvody jsou zkrátka jednou z možností. Čili bych se na to asi neupínal kdovíjak intenzivně, pokud existují další možnosti, které ještě nebyly kontrolovány/zkoušeny (klasika cívka-svíčky-kabely, TPS...), ale na druhou stranu bych se stejně tak po těch mých zkušenostech kdovíjak neřídil ani tím, že mi někdo tvrdí, že jsou rozvody v pořádku - mně (jak jsem tu psal) to tvrdili v jednom servisu i poté, co tam auto bylo dva dny na prohlédnutí se speciálním důrazem na nastavení rozvodů, a ve Fordu mi taky tvrdili, že "tohle rozvody ale určitě není". A rozvody na tom autě dělali taky ve Fordu, navíc v Německu. A mechanikovi, který by mi bez kontroly tvrdil, že není možné, aby byly špatně, bych asi moc nevěřil obecně.

Jestli se ten problém začal objevovat po výměně rozvodů, tak to ale myslím leccos naznačuje. Asi bych sledoval důkladněji, co se tam vlastně přesně odehrává - jaký je fuel trim v jakých otáčkách, jaký předstih, co se děje během toho kolísání, co dělají lambdy (a jestli to dělá studený i teplý motor), jestli ŘJ zaznamenává vynechané zápaly...

Ale jsem jenom laik a můžu být úplně mimo.