Stránka 189 z 218
Re: žárovky
Napsal: 12.12.2014 19:02
od Slid
jarod72pm: nikdo z tebe vola nedela

. Zarovky se testuji vzdy ve stejnem svetlometu. Ale uz koncim, hadat se s tebou nebudu, myslel jsem to celou dobu v dobrem.

Napsal: 12.12.2014 19:22
od Nonid
By bylo fajn, kdybyste zmerili ohnisko a podle toho dosvit

Re: žárovky
Napsal: 21.12.2014 12:57
od Johny181
stano. píše:Pri napati siete 14.4V je na ziarovke 13.2V. Mam tu dlhy post o presnom merani, mozem nalinkovat.
Kolik má byt správné napětí při nastarovaném motoru?Mě to ukazuje 14,7 -14,8V zjištěno přes Torque kde to bere napětí asi ze zásuvky OBDII kde mám zapojeno ELM327 nebo možná z ŘJ nwm.Když vypnu motor, poklesne to postupně na asi 12,3V při startu potom klesá na asi 10,8V.Teď mi před nedávnem odešla jedna Osram Night Breaker H4 po necelém roce a nájezdem cca 15000 přestalo svítit potkavací vlákno.Přemýšlím jestli mi to nedává třeba moc.Denní svícení nemám.
Re: žárovky
Napsal: 21.12.2014 13:34
od ballu
To vypadá na baterku po zenitu, její napětí by nemělo klesnout při motoru v klidu pod 12,6V a s napětím při startu k 10V, to již se blíží k tomu, že ti začnou při startu lítat budíky a zakódovávat rádio.
Re: žárovky
Napsal: 21.12.2014 16:32
od Johny181
Já si to tak nějak taky myslel.Když jezdím každý den a baterka se dobíjí tak nebyl zatím žádný problém .Ale teď po dlouhé době auto týden stálo venku a když sem pak startoval tak to trvalo neobvykle dlouho a vynulovalo se mi počítadlo ujetých km.A to napětí při nastarovaném motoru je v pořádku těch 14,8V?Na tu žárovku to nemá vliv?
Re: žárovky
Napsal: 21.12.2014 18:59
od ballu
Jestli máš krátké jízdy, tak ŘJ řídí napětí z altíku vzhledem k vybití baterky. Napětí při nastartovaném motoru by mělo být v rozmezí 13,8 -14,4V. Pro halogenku je každý volt nas 12V zátěží a snižuje její životnost. Ve tvém případě je třeba baterku nabít nabíječkou a zkusit stav zátěžovým měřákem. Jestli na měřáku padne do červeného, nic nezachráníš, je třeba baterku koupit novou. Když bude OK, tak změřit napětí dodávané altíkem při dobité baterce nebo pak koupit za 200Kč předřadný odpor před žárovku a bude klid.
Re: žárovky
Napsal: 22.12.2014 19:14
od Johny181
Já sem ten odpor sháněl už když sem tam ty žárovky dával ale na H4 jsem nikde nesehnal.
Re: žárovky
Napsal: 26.12.2014 23:48
od stano.
Re: žárovky
Napsal: 28.12.2014 09:35
od Karel2
stano. píše:
Mokra cesta: Ked je za "idealnych" podmienok takmer nemeratelny rozdiel medzi nimi, na mokrej ceste by to bolo uz uplne rovnake.
No dovolim si nesouhlasit, z vlastni zkusenosti. Na mokre ceste je hure videt pri osviceni napr. bilou halogenkou oproti originalni obycejne halogence. Auto pouzivam na jezdeni do prace a na podzim, za tmy, ci posmourna je osviceni mokre cesty docela problem.
Re: žárovky
Napsal: 28.12.2014 09:56
od Slid
Stano paradni prace!!! Ja do dalek koupim Tungsram Mega ultra light +120%, ted uz mam jasno

Re: žárovky
Napsal: 28.12.2014 11:24
od stano.
Karel2: To mas pravdu. Len tam je problem hlavne vyvazenie bielej. Keby v tom predchadzajucom teste posuniem vyvazenie viac na modro, tie CoolBlue by neboli az tak zle. Ale pre oko su citelne horsie. Ludske oko studenu bielu az tak nevnima, o to horsie v noci/za dazda/hmly/v prirode (ako som pisal, chlorofyl modre svetlo pohlcuje, neodraza, a tak su vsetky rastliny a stromy sive az cierne). A teda: ako mam nastavit vyvazenie bielej na mokrej ceste, aby to korespondovalo s okom? Akoze... mozem to skusit. Ale co z toho vznikne a ci to bude mat zmysel neviem povedat

Re: žárovky
Napsal: 28.12.2014 11:42
od Karel2
Problem s osvetlenim cesty za pops. podminek je horsi jak za sucha. Podle me by mela lepe svitit(videt) za techto podminek, jak za standartnich. Tehdy je vetsi pradepodobnost srazky se zveri, chodcem, jak za normalnich podminek, protoze se to svetlo vice rozptyli, jak pises.
Re: žárovky
Napsal: 28.12.2014 11:52
od ballu
Pak jen kombinace žárovek v levém a pravém světlometu......
Re: žárovky
Napsal: 28.12.2014 15:19
od stano.
Jasne. Len ako nastavit fotak, aby to zodpovedalo vnimaniu oka? Skusim napriklad prehodit tie GE Megalight, ako to budem vnimat na oko. Napriklad CoolBlue v dialkovych boli hrozne. To nesvietilo. Napisem subjektivne pocity. Nad nejakym "meranim" skusim este podumat. Ono treba trafit aj pocasie. Teraz je tu zima, snezi, mrzne najblizsi tyzden. Mokru cestu tu nenajdem. A sneh to skresli uplne.
Re: žárovky
Napsal: 28.12.2014 15:33
od stano.
Karel2 píše:stano. píše:
Mokra cesta: Ked je za "idealnych" podmienok takmer nemeratelny rozdiel medzi nimi, na mokrej ceste by to bolo uz uplne rovnake.
No dovolim si nesouhlasit, z vlastni zkusenosti. Na mokre ceste je hure videt pri osviceni napr. bilou halogenkou oproti originalni obycejne halogence. Auto pouzivam na jezdeni do prace a na podzim, za tmy, ci posmourna je osviceni mokre cesty docela problem.
A este znovu, nech sa chapeme. Tieto "idealne" podmienky ukazali, ze v pripade tej sady ziaroviek maju takmer totozny vystupny svetelny vykon. Na cestu teda "dodaju rovnake mnozstvo svetla".
Na mokrej ceste ide uz potom o vhodne vyvazenie bielej farby, kde su penalizovane tie s modrym nadychom. A teda. Ako nastavit fotak tak, aby to zodpovedalo vnimaniu oka? Mozem to skusit, len... neviem co z toho vznikne.