EGR - zaslepení

Odpovědět
kibut
Nováček
Nováček
Příspěvky: 67
Registrován: 30.04.2013 08:14
Bydliště: Košice

Re: Zaslepení EGR u 1,6TDCi 66kw+80kw

Příspěvek od kibut » 06.03.2015 14:39

marosmanik25:
Vdaka za typ :beer:
staram sa o:
Ford Focus Combi II 12/2006, DA3, 1,6TDCi, 80kW, CVT ZF alias CFT23 7.st. automat, 6,2l/100km, najazdene 165000 km
Ford Focus Combi II 6/2005, DA3, 1,6 HWDA Zetec-S PFI, 74kW, 5st. manual, 7,1l/100km, 127500 km

Munga
Nováček
Nováček
Příspěvky: 103
Registrován: 08.02.2013 22:27
Bydliště: Praha

Re: Zaslepení EGR u 1,6TDCi 66kw+80kw

Příspěvek od Munga » 06.03.2015 17:07

Komi píše:myslim ze tam nebude problem - oni su vracane aby klesla teplota spalovania a tym tvorba NOx , takze pri vyssej teplote ked je zaslepeny EGR by mohlo vznikat menej sadzi,
co pise Munga ze po zaslepeni sa mu viac zanasa si viem realne predstavit pri mestskej jazde - ja tiez v zime okrem dvoch dlhsich jazd (lyze) mesiace jazdim len mesto a to je problem - uz som to tu niekedy pisal - po zaslepeni je problem pri mestskej jazde so stanim na krizovatke udrzat aspon 450 stupnov potrebnych na ucinne spalovanie sadzi - teoreticky by to tak nemalo byt, lebo pocas regeneracie je EGR zavrety, ale zjavne ventil prepusta cast plynov - ono v sani je pri reg celkom slusny podtlak okolo 0,25 - 0,30 ... nie je to len u mna, stretol som sa s tym aj na nemeckom fore
takze Munga ma pravdu - nezaslepovat, pokial sa jazdi prevazne mesto a bez kontrolky regeneracie... :lol:
pricina ovsem neni viac sajrajtu, ale neucinne regeneracie z dovodu nedostatocnej teploty a z toho vyplyvajuca ich zvysena frekvencia
Je to tak - v současné době jezdím především město a ještě krátké trasy. Že se spustí regenerace zjistím až když parkuju a to je pozdě.. Ta kontrolka regenerace by to vyřešila,ale bohužel si tohle udělat nedokážu..ta by to řešila
Focus 1,6tdci 80kw Kombi Ghia 2009 po ff
Focus 1,8 tddi r2000
Autounion DKW Munga F4

memento
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 716
Registrován: 24.12.2012 08:01
Bydliště: Greater Bratislava

Re: Zaslepení EGR u 1,6TDCi 66kw+80kw

Příspěvek od memento » 09.03.2015 15:07

kibut píše:Alebo radsej kupit original EGR za cca 330 € ?
Kamaratovi to nedavno menili a ventil stal 200 eur. Servisman tvrdil ze tam dal taky aky tam patri = original Delphi.
(Snad si dobre pamatam.)
focus combi 2009 1.8 TDCi titanium
skusenosti s S 1000 MB, Ziguli 2101, S Favorit, Ford Escort, S Fabia, R Megane, S Octavia

kibut
Nováček
Nováček
Příspěvky: 67
Registrován: 30.04.2013 08:14
Bydliště: Košice

Re: Zaslepení EGR u 1,6TDCi 66kw+80kw

Příspěvek od kibut » 10.03.2015 10:27

memento píše:
kibut píše:Alebo radsej kupit original EGR za cca 330 € ?
Kamaratovi to nedavno menili a ventil stal 200 eur. Servisman tvrdil ze tam dal taky aky tam patri = original Delphi.
(Snad si dobre pamatam.)
Tak neviem, my sme tam mali predtym VALEO a ten stoji cca 250€. Neviem, ktory je original od Fordu, ale pytaju si zan 330€.
staram sa o:
Ford Focus Combi II 12/2006, DA3, 1,6TDCi, 80kW, CVT ZF alias CFT23 7.st. automat, 6,2l/100km, najazdene 165000 km
Ford Focus Combi II 6/2005, DA3, 1,6 HWDA Zetec-S PFI, 74kW, 5st. manual, 7,1l/100km, 127500 km

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Příspěvek od vita_k » 10.03.2015 21:52

Já bych to za to nedal. Raději 2 z vrakace než 1 nový ;-)
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
Libiq1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 118
Registrován: 03.07.2014 09:41
Bydliště: Hajany Brno - venkov

Re: Zaslepení EGR u 1,6TDCi 66kw+80kw

Příspěvek od Libiq1 » 28.03.2015 15:00

zdravím tak mam dotaz FOFO II 1.6 tdci 80kw bez dpf. Špatně se chytá turbo jednou sepne jak má a někdy až na 2500ot. dignostika mě napsala EGR frozen a ted nevím jestli je EGR v haji a nebo by stačil vypnout přes SW a nebo vyndat vyčistit a nechat být, btw ten návod na zaslepení je stejný jak na čištění? myslím tím montáž,demontáž asi jo že? :-D
Ford Focus II combi Ghia 1.6tdci 80kw aka Pepik :-D

kibut
Nováček
Nováček
Příspěvky: 67
Registrován: 30.04.2013 08:14
Bydliště: Košice

Re: Zaslepení EGR u 1,6TDCi 66kw+80kw

Příspěvek od kibut » 10.04.2015 15:40

Tak mam zaslepene EGR, ale aj po zmazani kodov mi po case zase vyskocila chyba s EGR.
EGR som zatial nedeaktivoval v riadiacej jednotke, ale chystam sa to urobit, lebo auto nema vobec vykon. Neviem sa s nim na rovinke rozbehnut ani na 100 km/h. Turbo vyzera byt relativne OK.
Fakt nechapem cim to je.
Snad mi pomoze deaktivacia EGR, lebo uz som zufaly :x
staram sa o:
Ford Focus Combi II 12/2006, DA3, 1,6TDCi, 80kW, CVT ZF alias CFT23 7.st. automat, 6,2l/100km, najazdene 165000 km
Ford Focus Combi II 6/2005, DA3, 1,6 HWDA Zetec-S PFI, 74kW, 5st. manual, 7,1l/100km, 127500 km

Uživatelský avatar
Libiq1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 118
Registrován: 03.07.2014 09:41
Bydliště: Hajany Brno - venkov

Re: Zaslepení EGR u 1,6TDCi 66kw+80kw

Příspěvek od Libiq1 » 10.04.2015 19:32

věcná odpojil sem kabl od EGRu a auto jede jak oheň přemýšlím že to tak nechám může to něco polámat nebo tak? tu orandžovou kontrolku tam přežiju :-)
Ford Focus II combi Ghia 1.6tdci 80kw aka Pepik :-D

Uživatelský avatar
Mishel
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Zaslepení EGR u 1,6TDCi 66kw+80kw

Příspěvek od Mishel » 24.04.2015 13:32

chci se zeptat jakým způsobem se kalibruje nový EGR ventil? Tuším, že ve Fordiagu je tlačítko nový EGR ventil, je to ono nebo se to dělá úplně jinak?
FFII combi 2005 1.6 TDCi 80 kW s DPF

Uživatelský avatar
Libiq1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 118
Registrován: 03.07.2014 09:41
Bydliště: Hajany Brno - venkov

Zaslepení EGR u 1,6TDCi 66kw+80kw

Příspěvek od Libiq1 » 24.04.2015 13:46

Myslim si že by to mělo jit přes ford diag nebo elm jen vymazat hodnoty egru ale jistej si nejsu
Ford Focus II combi Ghia 1.6tdci 80kw aka Pepik :-D

kibut
Nováček
Nováček
Příspěvky: 67
Registrován: 30.04.2013 08:14
Bydliště: Košice

Re: Zaslepení EGR u 1,6TDCi 66kw+80kw

Příspěvek od kibut » 12.05.2015 09:50

Chcem sa podelit o svoje konecne vyriesenie problemu s chybnym EGR ventilom. 8O

Kedze sa mi zasekavalo aj 9 mesiacov stare EGR, rozhodol som sa ho zaslepit podla navodu na tomto fore.
Po zaslepeni, som sa pokusil vycistit mechanicku cast. Cievka na EGR bola OK.
Bohuzial, vycistenie nepomohlo, ale EGR nadalej ostavalo vysiet a motor padal do nudzoveho rezimu, pricom mi svietila aj kontrolka motora.

Zaujimave je, ze ak som uplne odpojil kabel od EGR, riadiaca jednotka zaznamenala logicky novu chybu. Uz to nebolo zasekavajuce EGR, ale NEFUNKCNE EGR. Na moje pocudovanie, v takom pripade motor do nudzoveho rezimu nepadne.

Mal som na vyber, kupit dalsie nove EGR, alebo toto nechat zaslepene a zaplatit v servise cca 80 € za deaktivaciu EGR v riadiacej jednotke.

Nakoniec mojmu bratovi pri pive :nazdravi: napadlo, ze kedze je cievka na EGR funkcna a zasekava sa iba ta zasrata klapka v mechanickej casti, rozhodli sme sa, ze odpojime cievku od mech. casti a nechame ju zapojenu behat na prazdno, pricom mechanicka cast ostane namontovana a zaslepena.
Riadiaca jednotka si totiz funkcnost EGR overuje iba cez polohu tejto cievky. Pokial jej nic nebrani natacat sa podla potreby, tak je vsetko OK.

Nasa teoria sa nakoniec potvrdila. Auto zatial najazdilo vyse 1000 km a jazdi skvele. Chybovi kod nevybehol ziaden.

PS: je mozne ze ten nudzovy rezim motora pri zasekavajucom EGR plati iba pre nas Focus s automatom a jeho modelovy rad, pretoze nikto tu na fore s manualnou prevodovkou nespominal nudzovy rezim pri problemoch s EGR. :nnou:
Přílohy
Foto po operacii:
Foto po operacii:
staram sa o:
Ford Focus Combi II 12/2006, DA3, 1,6TDCi, 80kW, CVT ZF alias CFT23 7.st. automat, 6,2l/100km, najazdene 165000 km
Ford Focus Combi II 6/2005, DA3, 1,6 HWDA Zetec-S PFI, 74kW, 5st. manual, 7,1l/100km, 127500 km

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19256
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Zaslepení EGR u 1,6TDCi 66kw+80kw

Příspěvek od foki » 13.05.2015 06:29

kibut píše:

Nasa teoria sa nakoniec potvrdila. Auto zatial najazdilo vyse 1000 km a jazdi skvele. Chybovi kod nevybehol ziaden.
:
jeste bych zkusil zjistit kdy to naposled regenerovalo , protoze egr je potrebny pro regeneraci a pokud je stale zavreny a vse jde rovnou do vyfuku tak se muze brzy stat ze se to zastavi na zabukovany DPF .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Zaslepení EGR u 1,6TDCi 66kw+80kw

Příspěvek od Komi » 13.05.2015 07:19

nestras Foki - pri regeneracii je EGR uzavrety, je nas viac co mame EGR zaslepene a za seba mozem povedat ze nedoslo ani k najmensiemu znizeniu vzdialenosti medzi renegeraciami
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

kibut
Nováček
Nováček
Příspěvky: 67
Registrován: 30.04.2013 08:14
Bydliště: Košice

Re: Zaslepení EGR u 1,6TDCi 66kw+80kw

Příspěvek od kibut » 13.05.2015 08:05

Neviem kedy ani ako to regeneruje. Cital som tu ako to sledujete, ale nechapem ako to viete.
Auto pokial nemalo problem s EGR, nevykazovalo nejake vykyvy vo vykone. Za posladne 2 roky u nas nabehalo asi 12000km vacsinou dlhe trasy. Ale regeneraciu som si nikdy nevsimol. Nie vzdy som vsak soferoval ja.

Toho DPF sa trochu obavam, ale nestoji mi za to aby som kupoval dalsi EGR. Ani neviem v akom stave je a pravdepodobne je este povodne a auto ma 150000km. Ked sa upcha a nepomoze vycistenie, tak pojde von aj to.
staram sa o:
Ford Focus Combi II 12/2006, DA3, 1,6TDCi, 80kW, CVT ZF alias CFT23 7.st. automat, 6,2l/100km, najazdene 165000 km
Ford Focus Combi II 6/2005, DA3, 1,6 HWDA Zetec-S PFI, 74kW, 5st. manual, 7,1l/100km, 127500 km

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19256
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Zaslepení EGR u 1,6TDCi 66kw+80kw

Příspěvek od foki » 13.05.2015 08:38

Komi píše:nestras Foki - pri regeneracii je EGR uzavrety, je nas viac co mame EGR zaslepene a za seba mozem povedat ze nedoslo ani k najmensiemu znizeniu vzdialenosti medzi renegeraciami
pokud vim tak ids umi jen pocet pokusu o regeneraci , ty vis kolik regeneraci na kolik km ma delat novy filtr a kolik dela ten tvuj ze jsi si jisty ze se vzdalenost nezmenila ?
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti