Tazko sa hladaju. Take aj s vyobrazenymi medzivysledkami. Casto najdes len, ze testovali sme toto a toto, a tu je vysledok. Take... zaplatene mi to pride

A dalsie co sa potvrdilo aj mne, a pisu to viaceri seriozni testeri (nielen auto ziaroviek, ale napr. aj LED svetiel), ze vacsina "uspechu" je zalozena na konstrukcii samotneho reflektoru. Ci ide o sosovkovy, klasicku parabolu s krycim sklom a lomovymi plochami alebo najbeznejsie parabolove svetla s cirou optikou. A teda dolezite je aj samotne prevedenie. Niektore svetla (napriklad nove Punto/Bravo) svietia naprd, nech tam das cokolvek.
Lepsie vysledky dosiahnes cistymi svetlami ako lepsou ziarovkou - majitelia FoFo I so zajdenymi zltymi svetlami alebo starsie Mondea so spinavymi sosovkami by vedeli rozpravat.
A dalsia vec, na ktoru nemozno zabudat. Ludske oko, podobne ako aj ludske ucho, nevnima svetlo/zvuk linearne, ale ma tzv. logaritmicky priebeh. Po lopate povedane, dvojnasobny vykon nevnima subjektivne ako dvojnasobne silnejsi, niekde sa pise, ze to vnima ako 30% viac, niektori ze ako 50% viac (malo by 100% pri linearnom vnimani).
A rozdiel medzi ziarovkami zo 1350lumenami a 1500 lumenami (+11%) si nema sancu vsimnut - to by s prihliadnutim na "priebeh" vnimania bolo cca 3-5% rozdiel. Tych 11% vykonu je priblizne rozdiel medzi tymi lepsimi ziarovkami navzajom.
Oko vnima hlavne rozlozenie svetla v priestore (to je konstrukciou reflektorov) a vnima aj teplotu svetla. Ako si aj ty ballu potvrdil, tie modre su nanic. Podla tohto testu (a dalsich inych) maju tie modre preukazatelne a viditelne nizsiu svietivost.
Ku konstrukcii reflektorov treba spomenut aj konstrukciu ziarovky. Nie vsetky H7 maju rovnako umiestnene vlakno, rovnako dlhe. Drobny posun na vlakne znamena obrovsky posun luca na ceste. Len tak zo srandy skuste pri vymene ziarovky tu novu trosku zle zalozit (milimeter nakrivo), co to urobi. Alebo si pozrite fotky Corsy vo vlakne o porovnavani: tam bol spodok ziarovky odchyleny o menej ako milimeter. A co to urobilo so svetelnym lucom.
Tu je jedna tabulku, ktora ukazuje, ze v niektorych svetlach su rozdiely medzi ziarovkami nemeratelne, a v niektorych to vyznie viac:
http://www.bimmerfest.com/forums/attach ... 1226736300
Mne sa potvrdilo to iste - rozdiel na tej Corse medzi Cool blue a X-treme Vision bol obrovsky. Na mojom sice boli Cool blue horsie, no nie o tolko.
Tu je laboratorny test ziaroviek:
http://automoto.cas.sk/clanok/193878/dr ... sou-volbou
Vsimnite si rozdiely vo svetelnom toku najlepsie a najhorsej ziarovky.