1.8 - volnoběžné otáčky

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
Filous
Nováček
Nováček
Příspěvky: 50
Registrován: 01.08.2009 17:23
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Příspěvek od Filous » 29.09.2009 21:04

Myslím ,že jsem měl ten samý problém před časem ,dal jsem auto do Fordu a mělo to nějakou souvislost s tachometrem ,ale už nevím přesně asi také nějaký snímač elektronický nebo něco přímo s těmi přístroji ( budíky ) . Opravili to od té doby ok je to tak 9 měsíců a stálo to něco okolo 2500 kč !
1.8 16v Ghia combi 1999

martin.killer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 40
Registrován: 09.10.2009 21:40
Bydliště: Slaný
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Příspěvek od martin.killer » 09.10.2009 22:51

Před týdnem jsem si koupil FF 1.8 kombiku a dělalo už mi to v bazaru,ptal jsme se na to a prý že to dělaj fordi normalně,ale podle me kecal jen aby to prodal.Při přeřazování mi pokaždý vyletí otáčky ještě o 300 otáček(jako kdyby jsem pozdě pouštěl plyn) a pak padnou na 1500 a drží se dokud nezastavim a občas i kdyý brzdim motorem,tak na 2000 otáčkách se to zasekne(pokaždy jen na rovině nebo s kopce nikdy ne ve velkym tahu ,do kopce).Byl jsem s tím na diagnostice a nic mi tam nezjistili(neoriginální autoservis).Teď se radči objednám do original fordu (v praze v motole) a nechám ho celej prohlídnout.Začalo se mi oběvovat divnej zvuk ,pokaždý když přejedu nerovnost nebo zabrzdim\zrychlim tak se mi ozve praskáni jako kdyby byl volnej zadní tlumič(uložení tlumiče),nevíte někdo co to muže být?
ford focus combi 1.8 r.v.99

Bullitt
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 653
Registrován: 18.09.2008 22:13
Bydliště: Plzeň

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Příspěvek od Bullitt » 10.10.2009 17:36

Zajímalo by mě, co ti ve Fordu řeknou, zkus se zeptat i na možnost přehrání firmware v ŘJ, údajně by to mělo pomoci. Normální chování otáček to prostě není, nenech se odbýt, že ano. Já se do Fordu chystám už dlouho, ale zatím jsem si nenašel čas(musím jinam, v jednom Ford servisu mi pořád tvrdili, že to je normální).

A ještě jak píšeš o té ráně od zadní nápravy - tohle se mi občas stane, takové slyšitelné lupnutí, jako kdyby se tam něco napnulo a najadnou to povolilo(připomíná mi to zvuk napnutého ocelového lana). Nejčastěji když prudčeji zabrzdím(nemusí to být natvrdo) a potom se rozjíždím, tak ve chvíli rozjezdu lupnutí. Připadně když pomalu přejíždím nějaké větší nerovnosti(třeba nájezd na obrubník), tak to občas taky lupne. Zatím jsem na příčinu nepřišel.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004

martin.killer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 40
Registrován: 09.10.2009 21:40
Bydliště: Slaný
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Příspěvek od martin.killer » 11.10.2009 17:22

čestl jsem o rozpatlých nadičkách,tak jsem se kouknul a fakt že jsem je měl taky rozpadlý(jsou to trubičky z tvrdého plastu),podle mě se rozpadají kvůli teplu od motoru.jsou tam dvě.obě sají vzduch.jsou vzadu za motorem na levo od nádobky posilovače.Pro zatím jsem tam dal hadičky(v elitu je nemaj,musim do fordu).po udělání se mi ustálily otáčky,ale pořád na neutrál než zastavim tak mi držej 1500ot.Pak napíšu jak mi to dopadlo po servisu u origo fordu
ford focus combi 1.8 r.v.99

martin.killer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 40
Registrován: 09.10.2009 21:40
Bydliště: Slaný
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Příspěvek od martin.killer » 30.10.2009 14:48

kamos ma 1.8 T octavku a delalo mu to taky tak mu rekli ze ma spatny tlaky a jeste neco k tomu tak oprava za 50tis. po telefonu pak jel pro auto a na miste mu rekli ze by se vesel i do 30tis.Jezdil s tim dal asi mesic a pak mu to nedalo a kouknul se na to sam a zjistil ze ma praskoul hadicku ktera vraci spaliny zpet nad pisty(jestli to tedy pisu spravne),oprava tedy za 800kc a uz mu to jezdi v poho. do servisu jsem se jeste nedostal jelikos maj plno,pockam do pondelka a pak to dam jinam.
ford focus combi 1.8 r.v.99

Uživatelský avatar
Rady
Nováček
Nováček
Příspěvky: 52
Registrován: 28.05.2009 19:56
Bydliště: Uherský Brod / Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Příspěvek od Rady » 15.11.2009 12:32

No tak i ja pridam jednu zkusenost s padajacim volnobehem u 1,6. Uz se s tim potykam nejaky mesic. Za tu dobu jsem nekolikrat opral ventil volnobeznych otacek. Pri druhem prani jsem zjistil, ze je opravdu nutne ho dukladne vycistit. Nejlepe se na to osvedcil benzin. Je ale dulezite dostat benzin i pod regulacni mebranu. Ta se da lehce sroubovackem potevrit a tak se benzin dostane i do mist kde je podle mne necistot nejvic.Je to pak videt i podle vytekajiciho benzinu, ktery je cerny. Dobre je to nechat delsi dobu namocene, aby se necistoty dukladne rozpustily.
Toto vycisteni ale odstranilo stav kdy otacky nesly pod 1000 ot/min Nevyresilo to ale problem kdy otacky se drzely kolem 700ot/min a na krizovatkach motor obcas chcipl.Take pri jizde v noci bylo videt, ze pri vyrazene rychlosti lehce pohasinaly svetla, coz je podle mne znamka nizkych otacek a nedostatecneho dobijeni.
Dnes mi to nedalo a pustil jsem se opet do reseni problemu. Prosel jsem vsechny hadice, ktere jsou jako nove a tak jsem prasklou hadici nenasel. Opet jsem tedy vymontoval ventil volnobeznych otacek a po dukladne prohlidnuti jsem zjistil, ze je na nem regulacni sroub z plastu na imbus, ktery byl strzen a tak se v nem imbus klic jen protacel a tim padem neslo nic seridit. Musel jsem ho tedy odvrtat a novy regulacni sroub jsem si udelal na soustruhu. Jelikoz je tam i jiny zavit, tak ten jsem musel jeste projet zavitnikem M8.
Pak jsem jiz nasrouboval novy regulacni sroubek a vse vratil do auta. Po nastarovani bylo nutne reg. sroubem nastavit otacky a po zahrati opet seridit. Ja jsem to nastavil na 800 ot/min. Od teto upravy je vse v poradku :D
Ford Focus 2000 combi 1.6 ZETEC 16V, Ghia - Stříbrná verze 7/100km Galerie
Obrázek
BMW K1200LT

martin.killer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 40
Registrován: 09.10.2009 21:40
Bydliště: Slaný
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Příspěvek od martin.killer » 15.11.2009 23:17

K tem otackam ,me stacilo jen vymenit hadicky,co jsou v zadu za motorem ,jsou z tvrdeho plastu a byly rozpadle ,tak jak je videt tak to ma hodne pricin.Byl jsem v servisu a tam mi rekli ohledne tech rostoucich otacek az do 1500ot/min ze by to mohli delat spatne cidlo v tachometru(nekdo to tady psal),ze uz tam meli ford Ka a ze to melo tuhle chybu.Byl jsem v servisu MZV ,takže nespecializovany servis na fordy.
ford focus combi 1.8 r.v.99

Uživatelský avatar
pařez
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 09.09.2008 11:31
Bydliště: Milovice nad Labem

otáčky - opraveny

Příspěvek od pařez » 19.11.2009 09:19

Jak jsem už výše psal otáčky mi při dojezdu na volnoběh lítaly až na 4000, dělalo to jen při zahřátém motoru a speciálně jen když jsem jej zahřátý zhasnul a potom zahřátý nastartoval.

Letos před létem jsem našel v motoru odpojený kablík od čidla co je na servopumpě. Zapojil jsem to, za pár jízd se to ustálilo a od té doby mám otáčky v pohodě.
Nechtěl jsem to zakřiknout, ale od té doby to v podstatě neudělalo a otáčky jsou v pohodě. Ale zřejmě to je jedna z více možných závad při špatných otáčkách, chce to holt zkoušet.
Přeju všem hodně zdaru.

v příloze posílám fotku čidla
Přílohy
P8200094.JPG
Focus 1.6 Ti VCT, Combi, 2005

martin.killer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 40
Registrován: 09.10.2009 21:40
Bydliště: Slaný
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Příspěvek od martin.killer » 03.01.2010 00:25

nevíte někdo kolik stojí přehrání ŘJ?
Ty řeči že řídicí jednotka se učí 8km nebo 100km to je blbost,ŘJ se učí pořád co je auto nastartovaný
ford focus combi 1.8 r.v.99

Uživatelský avatar
lucass
Nováček
Nováček
Příspěvky: 22
Registrován: 05.07.2008 11:09
Bydliště: Plzeň/Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Příspěvek od lucass » 06.01.2010 17:15

Zdar,

mám problém, který tu určitě už byl několikrát probírán. Nastartuju, otáčky jsou na cca 900 ot./min., rozjedu se a když vyřadím a stojím nebo i jedu na volnoběh, otáčky se drží na 1200 ot./min. a neklesnou ani po prošlápnutí plynu. Děje se to nejen zastudena, ale i po delší jízdě (např. dvě hodiny), kdy motor už je zahřátý.

Dnes jsem byl u známého automechanika, jestli by nevěděl, čím to může být. Odpojil nějaký kontektor pod baterií (vpravo dole) od něčeho, co prý reguluje právě ty otáčky. Po odpojení auto lítá jak fík a otáčky se drží ještě níž, něco kolem 800 ot./min. Řekl mi, ať zkusím jezdit bez toho chvilku, jak se to bude chovat při studených startech a vůbec při jízdě.

Moje otázka zní: jak se jmenuje ta věc, od které to odpojil?:) Abych se mrknul, kolik to tak stojí či jsem mohl tady na fóru hledat, co s tím.

Podle toho, co jsem četl, tak podobné chování může způsobovat zanešený MAF, ale nepodařilo se mi dohledat, kde se nechází (jestli to třeba není ono).

Díky za rady.
Ford Mondeo 1.8 TD MKII, kombi, 66 kW, 01/1998, fialová metalíza
Daewoo Nexia 1.5 MPi, hatchback, 55 kW, 04/1995, zelená metalíza

martin.killer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 40
Registrován: 09.10.2009 21:40
Bydliště: Slaný
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Příspěvek od martin.killer » 06.01.2010 21:44

Tak jsem zkousel stim volnobeznym ventilem otocit a nahovno jsem to zkousel pri nastartovanym motoru a asi ŘJ si to pořád upravovala na 750ot\min min to neslo na 700 tak jsem to asi 3 otocil a nic pak jsem to chcip a pokousel nastartovat a nic tak jsem to zkousel otocit na zpet a v poho .Pak jsem to zkousel zas a rozsteloval jsem to tak ze pri neutralu mi to zustavalo i na 5000ot. a obcas pri nastartovani to i chciplo.Po ceste ze skoly jsem to steloval protoze pri stani jsem s tim otacel a nic porad 750ot. jedine pri jizde jsem pocitil rozdil ,nasteloval jsem to 8km pred barakem tak nevim ale myslim ze uz jsem to nasteloval.PODLE MĚ BY SE TO ŠTELOVALO NEJLÉPE PŘI ZVEDNUTÉM ASPOŇ JEDNOM KOLE.Dneska mi rekli servisu Ford charouz v Žebráku ,že jak vyskakujou otacky pri prezařování že by to mohl dělat jen špatnej potenciometr klapky(2000kč) nebo hadičky co vedou myslim ke klapce ,tak jestli není spuchřelá.
ford focus combi 1.8 r.v.99

martin.killer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 40
Registrován: 09.10.2009 21:40
Bydliště: Slaný
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Příspěvek od martin.killer » 06.01.2010 22:36

lucass píše:Zdar,

mám problém, který tu určitě už byl několikrát probírán. Nastartuju, otáčky jsou na cca 900 ot./min., rozjedu se a když vyřadím a stojím nebo i jedu na volnoběh, otáčky se drží na 1200 ot./min. a neklesnou ani po prošlápnutí plynu. Děje se to nejen zastudena, ale i po delší jízdě (např. dvě hodiny), kdy motor už je zahřátý.

Dnes jsem byl u známého automechanika, jestli by nevěděl, čím to může být. Odpojil nějaký kontektor pod baterií (vpravo dole) od něčeho, co prý reguluje právě ty otáčky. Po odpojení auto lítá jak fík a otáčky se drží ještě níž, něco kolem 800 ot./min. Řekl mi, ať zkusím jezdit bez toho chvilku, jak se to bude chovat při studených startech a vůbec při jízdě.

Moje otázka zní: jak se jmenuje ta věc, od které to odpojil?:) Abych se mrknul, kolik to tak stojí či jsem mohl tady na fóru hledat, co s tím.

Podle toho, co jsem četl, tak podobné chování může způsobovat zanešený MAF, ale nepodařilo se mi dohledat, kde se nechází (jestli to třeba není ono).

Díky za rady.

viewtopic.php?f=197&t=13442&st=0&sk=t&sd=a&start=0
koukni se sem snad to najdeš....nebo sem přihoď nějaké foto
ford focus combi 1.8 r.v.99

Uživatelský avatar
Filous
Nováček
Nováček
Příspěvky: 50
Registrován: 01.08.2009 17:23
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Příspěvek od Filous » 07.01.2010 21:21

Už jsme to tu řešili tisickrát ty otáky a už je to tu zas nemyslím že něco jen tak odpojit a čekat co to bude dělat je zrovna to nejrozumější a hlavně skoro vždy se potvrdilo že to má pak vliv zase na něco jiného ale když jste stím pak spokojeni tak budiž mě to teď chodí docela dobře a na zbytek si musí člověk hold zviknout tohle je prostě zakopanej pes Focusu !
1.8 16v Ghia combi 1999

Matino14
Nováček
Nováček
Příspěvky: 41
Registrován: 25.07.2008 07:14

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Příspěvek od Matino14 » 08.01.2010 10:49

K voľnobežným otáčkam ktoré kolísali aj mne pripájam info čo to môže spôsobovať:
bolo to už spomínané ale zhrnutie nezaškodí.
1. príčina kolísania môžu byť už tu spomínané podtlakové hadice odvetrania. Ozaj sa na starších focusoch 1.6 1.8 a 2.0 stáva že popraskajú a pri demontáži sa doslova rozmrvia. únik vzduchu pri značne poškodenej hadici je počuť pri otvorenej kapote-to bol môj prípad. Výmena hadičky a voľnobežné otáčky sú bezproblémové. Mám focus 99 1.8 benzín.

Pokiaľ sa počas jazdy so zaradeným rýchlostným stupňom a minimálnou mierou
akcelerácie vozidlo správa bezproblémovo, môžeme s veľkou mierou
pravdepodobnosti predpokladať, že ide o závadu na nasledovných súčastiach:

- škrtiaca klapka vzduchu - ide o výhradne mechanický "kus železa", bez
akejkoľvek elektroniky - pri zanesení voľnobežnej štrbiny by sa mohlo
vozidlo správať presne tak, ako to vaše. Pri voľnobežnej - nulovej polohe
musí byť pri pohľade proti svetlu vo vnútri klapky viditeľná medzera -
polmesiac, pomáha vyčistenie ,

- TPS - alebo snímač polohy škrtiacej klapky - bez možnosti opravy - vždy
nutná výmena, hodnota o množstve prúdiaceho vzduchu nie je pravdivá,
následkom je kolísavý (alebo aj žiadny) voľnobeh (v takomto prípade by sa
ale závada pravdepodobne prejavovala aj počas jazdy)

- ISC - alebo ventil voľnobežného vzduchu - vyčistenie vždy závadu odstáni
len na veľmi krátky čas, doporučuje sa výmena

Identitikácia nebýva nikdy ľahká, vždy ale pomáha priamo výmena za nový
diel, ideálne by bolo, keby nejaký známy mal podobné auto s podobným
motorom. Zhodnosť dielu si viete overiť podľa čísla.

Kde sa konkrétne uvedené časti nachádzajú už na tomto fóre bolo veľakrát spomenuté-treba pohľadať.

Uživatelský avatar
dmagyar
Příspěvky: 1
Registrován: 12.12.2009 20:53

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Příspěvek od dmagyar » 13.01.2010 12:32

martin.killer píše:nevíte někdo kolik stojí přehrání ŘJ?
Ty řeči že řídicí jednotka se učí 8km nebo 100km to je blbost,ŘJ se učí pořád co je auto nastartovaný
Před Vánocema jsem byl s tímhle problémem ve forďáckým servisu, akorát s tou změnou, že otáčky mi při vyřazení vyletěly na 3 500 a pak výš a výš až do cca 5 000. Nejdříve vyčistili škrtící klapku, pak zkusili dát nový snímač polohy škrtící klapky a když ani to nepomohlo, tak přeprogramovali ŘJ (na diagnostice ukazovala prý úplné nesmysly, přeprogramování stálo cca 300,-). Problém je údajně v tom, že snímač rychlosti dával ŘJ špatné hodnoty a ona byla kompletně zmatená.
Teď je to ok, akorát mám pořád blbne ten snímač rychlosti - občas se vypne tachometr, nový stojí cca 1300,- plus práce. Ještě jsem ho neměnil, zkusím vyčistit kontakty a uvidím.

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti