Stránka 18 z 21

Re: Pístní kroužky

Napsal: 20.11.2013 20:18
od Dingo-zetec se
aj ked si ich oznacia ,, ono to uz nebude presne pasovat,,ked sa raz rozobere hlava tak sa jemne prebrusi, prebrusia sa aj ventily aj dosadacie sedla a uz to nepasuje,, a rozobrat hlavu dat len gufierka to sa uz vobec neoplati :(

Re: Pístní kroužky

Napsal: 20.11.2013 23:04
od Fíkus1596
Je to neorigo servis no... asi to mělo vůle, ale podle mě pořádné... Hulilo to jak blázen, brnknul jsem o plyn a za mnou nebylo vidět (bílo modrej kouř)

Re: Pístní kroužky

Napsal: 21.11.2013 05:04
od vitr73
a kolik ze to melo najeto ze to tak huli a zere olej? ---tipuju ze aspon 450 tisic km...kdyz ja mam skoro 340 tisic a zatim v pohode.....

Re: Pístní kroužky

Napsal: 21.11.2013 17:44
od Fíkus1596
Hele má to najeto 208 tis a nějaký drobný... Přikládám video, které jsem pořídil hned po příjezdu ze servisu, někteří si možná všimnou jak ten motor vynechává, během minuty to jelo na 2 válce...

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Wp57b9Zd8o8[/youtube]

Re: Pístní kroužky

Napsal: 21.11.2013 19:03
od Jardak
Video mi nejde pustit - pouze se objeví nápis že video je soukromé....

Re: Pístní kroužky

Napsal: 21.11.2013 19:22
od Dingo-zetec se
presne tak tie vole ak sa nedoladia podla hodnot , tak to nebude jazdit skoro vobec,,ja som daval druhy motor a ked som ten povodny rozobral tak to tam bolo na zaplakanie vole od 0,1 az po 0,75mm

Re: Pístní kroužky

Napsal: 21.11.2013 19:31
od Fíkus1596
Už by to mělo jít.

Re: Pístní kroužky

Napsal: 21.11.2013 19:38
od Jardak
Pokud by byly malý vůle ventilů, tak by to ale jelo na dva hned od začátku, ne?
Tady bych prvně pátral jestli je jiskra na všech svíčkách.

Re: Pístní kroužky

Napsal: 21.11.2013 19:40
od Fíkus1596
Nebyla na jedný, dala se nová a jak se to ohřálo tak znovu a pak to jelo na dva.

Re: Pístní kroužky

Napsal: 21.11.2013 19:50
od Dingo-zetec se
ked je motor studeny tak tie vole mozu byt ako tak tesne ale ak sa motor zohreje tak sa to vsetko roztiahne a nemusia mat vole skoro ziadne a vtedy to ide mozno na 3 alebo menej vacov

Re: Pístní kroužky

Napsal: 21.11.2013 19:54
od Jardak
Vůle ventilů se s ohřátím motoru zvětšuje... :wink:

Re: Pístní kroužky

Napsal: 21.11.2013 20:12
od sitalik
dovolil bych si nesouhlasit, proc by se tedy na vyfukovych ventilech nastavovala vetsi vule nez na sacim, kdyz je vyfukovy ventil teplejsi a mela by se tedy vule vice zvetsit?
je fakt ze se hlinik (material hlavy) roztahuje vice nez ocel (material ventilu), ale tam bude hrat velky vliv rozdil teplot jednotlivych materialu, kde hlava bude mit odhadem 100°C, ale ventil bude mit treba i 3x-8x?? vic, takze z toho vyjde, ze se ventil prodlouzi vice nez jeho ulozeni a tim padem se vule s ohratim zmensi.
ruku do ohne bych za to nedal, jen logicky uvazuju a na Favoritu to mam i vlastnorucne zmerene (vim, ze tam je OHV a na focusu OHC, takze to muze byt jinak) Mozna ta zavislost muze byt u kazdeho motoru jina...

Re: Pístní kroužky

Napsal: 21.11.2013 21:06
od Jardak
sitalik: nemáš pravdu i u š favorit se vůle s ohřátím zvětšuje. Vůle je nutná hlavně proto, aby při velkých mrazech nezůstávaly ventily nedovřený, proto by se měla kontrolovat při cca 20°C.
Tady máš důkaz z DP na š favorit (docela by mi zajímalo jak jsi to měřil...)

Re: Pístní kroužky

Napsal: 21.11.2013 21:22
od sitalik
tak bych rekl, ze mame pravdu oba, ale ja o trochu vic (v souvislosti s tematem :wink: )
meril jsem to tak, ze jsem hned po zastaveni zahrateho motoru shodil viko ventilu a zmeril vuli listovyma merkama. Pak jsem pockal az sam zchladne a zmeril znova, vysledek byla vetsi vule na studenem motoru.
V te DP se meri vule (jestli to dobre chapu) na temperovanem motoru, takze vsechny dily (ventily i hlava) maji stejnou teplotu, takze se zde uplatni vesi teplotni roztaznost hliniku a vule s teplotou roste. Souhlasim, ze je treba vule nastavovat/kontrolovat na studenem motoru, ale za provozu se vule zmensi, jak uz jsem psal, rozdilnou teplotou hlava x ventil.

Re: Pístní kroužky

Napsal: 22.11.2013 08:23
od Dingo-zetec se
ano za studena su vole vacsie,preto aj motor za studena viacej klepe,vo Forde mi merali vole pri 19° a pri teplote 100° sa ventil roztiahne a zmensi sa aj vola... takze ked mas velmi male vole za studena motor ako tak pojde trhano ale akonahle sa zohreje tie male vole uz nebudu male ale mozno ziadne,ventil zostane stale otvoreny dochadza k strate kompresie a upaluje ventil, auto nema vykon az zhasne,,,, takto mi odovzdal jeden neznackovy servis auto po repase hlavy,,vraj je hotove a ide :dih: