A právě v tom to vše je...šedá kůra mozková!!! IQ, EQ...poučení z chyb, rychlé načítání zkušeností...
Vzit v potaz....behem mžiku...
Stav auta, rychlost, podklad, výkon přenesený na kola, reakce auta na podklad, naklonenou rovinu, okolní klima a k tomu mozek potřebuje senzory ...oči, dlaně, zadek, chodidla, střední ucho/rovnovaha.
Víš Stano proč dnes je málo ,,dobrych,, řidičů? Dle dopravních psychologů za to může to, že děti, mladí málo jezdí obecně na kolech! Tam si mozek v ,,ranem,, stadiu zafixuje....adhezi, zrychlení všemi směry, naklony a další poznatky, který dospělí využije v jízdě autem za ,,zhorsenych,, podmínek.
Za mého dětství jsme litali po polnackach na arabech, skladackach v bahně na sněhu a hráli si na Ariho Vatanena a spol... Předháněli se komu do zatáčky nejvíce podklouzne přední kolo atd.
Dnes mladý řidič začíná? U PC na hře! V lepším případě horal po stezce, skútr a auto se všemi asistencemi + suv + 4x4 + ,,super,, pneu.
SUV = naklony v zatáčkách a ven po tecne protože je ještě těžší než ,,obyčejný,, auto. O setrvačnosti je již zbytečné psát. (dříve velké a těžké auto měl až zkušený řidič)
4x4 = i permanentní ctyrkola je nedotaciva! Takže klasickému produktu z autoškoly není spasou!
A že by to vše zachránili top pneu?!
Kde ty pneu byly, když jsme v devadesatkach lítali na Savach, Matadorech a Barumkach do Alp, Dolomitu...Beskyd..? A no problema...
MEZIKUS ne top pneu..
Rukama mě projde za rok mraky řidičů sypacu, komunální techniky, velkych sekacek včetně dálkově ovládaných a vždy je to o obsluze...jak kvalitně techniku ovládá/zvládá.
Dost se jich vymlouva na to či tam to

Pak přijde ,,venca,, a najednou to jde/jede/projede/odveze...