Stránka 17 z 41

Re: Brzdy

Napsal: 14.05.2015 18:40
od miki21
Je rozdíl jednou prudce zabrzdit (nezahřeje se tak) jako jet delší dobu pilu systémem brzdy plyn. :wink:

Re: Brzdy

Napsal: 14.05.2015 19:21
od petulak
miki21 píše:Je rozdíl jednou prudce zabrzdit (nezahřeje se tak) jako jet delší dobu pilu systémem brzdy plyn. :wink:
:palec_nahoru: :palec_nahoru: :palec_nahoru: :palec_nahoru:

Re: Brzdy

Napsal: 14.05.2015 20:56
od pkadecka
mrazik78: nojo, to se nedalo nic dělat než na to dupnout.

Re: Brzdy

Napsal: 14.05.2015 21:23
od ballu
petulak píše:
miki21 píše:Je rozdíl jednou prudce zabrzdit (nezahřeje se tak) jako jet delší dobu pilu systémem brzdy plyn. :wink:
:palec_nahoru: :palec_nahoru: :palec_nahoru: :palec_nahoru:
Nemusí ani jet brzda-plyn , stačí brzdit celých 15 km sjížděných serpentýn, tam se teprve pozná kvalita brzd. :mrgreen:

Re: Brzdy

Napsal: 14.05.2015 21:28
od miki21
A dole vzít nějakou větší kaluž a pořádně ten materiál kotoučů zakalit. :palec_nahoru: :mrgreen:

Re: Brzdy

Napsal: 15.05.2015 00:23
od stano.
Alebo dole zastavit na odpocivadle a cely cas drzat nohu na brzde/zatiahnut rucnu, nech platnicky dobre pripecie....

Re: Brzdy

Napsal: 15.05.2015 08:01
od vitr73
material kotoucu nejde zakalit...je to jemnozrna litina...jde jen max prudkym zchlazenim zkroutit a nebo roztrhnout
teda pokud to neni znackovej vyrobek z ciny a puvodne ten material byl asi 50 hrncu na maso... :D :D :D ..v lepsim pripade hrubozrna litina z kola od tanku ...

Re: Brzdy

Napsal: 17.05.2015 12:54
od vitr73
a podle mne je vcelku jedno co je za vyrobce kotouce....zelezo jeko zelezo..to nema na treni pri brzdeni vlastne skoro zadnej vliv..i kdyby byli vytoceny z kotloveho plechu-jde jen o teplotni meze toho materialu...podle mne nejdulezitejsi je material desticek
znam pripad ze kdysi na Ducati po revoluci nemohli sehnat kotouc na predni przdy...tak aby se mohlo jezdit tak ho nasprostaka vytocili z kusu kotloveho silneho plechu...a hle..dukarna s tim bezproblemu brzdila 5 sezon... takze ja verim ze kotouc je jedno jestli bude za 1500kc nebo za 400...dulezite jsou desticky(a pri normalnim jezdeni se to ani nezahreje...a RZtu verim ze nikdo z nas bezne nejezdi)

Brzdy

Napsal: 17.05.2015 17:38
od djdekl
No jasne :-)

Re: Brzdy

Napsal: 17.05.2015 18:51
od vitr73
z cehoz vyvstava muj osobni poznatek ze od STARLINE kotouce klidne...ale desticky a treba loziska ani nahodou...
mne prijde padle na hlavu -proc za kus zeleza (mysleno kotouc) davat treba az 2 tisice korun kdyz stejne poslouzi ten samej kus zeleza za 400 korun(mit takovej kus jemnozrne litiny tak si ho na soustruhu vyhrabnu taky)...teda pokud se nekdo chysta jezdit brutalne prez brzdy tak teda doporucuju keramiku ale to je uz jinej financni level...mnohdy nekolikrate prekracujici cenu stroje na kterem to bude jezdit :mrgreen: :mrgreen:
ale uznavam ze jsou lide tak bohati ze ty penize do toho nacpou...uz jen pro ten pocit ze "prece kdyz to je drahe musi to byt lepsi" ...ale ja rikam -zelezo jako zelezo...
nejvic se vzdy smeju kdyz tu nekomu davam dozadu kotouce s dirama,drazkama atd...proc? :bebng: v zadnich brzdach je prece omezovac brzdneho ucinku aby to auto pri brzdeni bylo vubec ovladatelne..a ty diry v kotouci stejne museji vic zrat desticky a na chlazeni stejne nemaji skoro zadny vliv..to mne nikdo nevymluvi

Re: Brzdy

Napsal: 17.05.2015 21:07
od spooon
na brzdný účinek má samozřejmě největší vliv materiál destičky, ale drážkovaný nebo vrtaný kotouč může opravdu přispět k lepšímu brzdnýmu účinku, ovšem až při velice tvrdým nasazení (okruh a tak). A ne, nejedná se o lepší chlazení kotouče (i když teoretický by to tomu mohlo pomoct) ale hlavně o odvedení výparů a nečistot z povrchu destičky při ostrém brždění.

Ovšem běžný destičky od Feroda se mi ani na okruhu (10minut na plno v Sosně) nepodařilo utavit.

Re: Brzdy

Napsal: 17.05.2015 21:20
od stano.
vitr: Prasknuty brzdovy kotuc si este nevidel? Ci to nebyva materialom?

Napsal: 17.05.2015 21:55
od Nonid
Ja jsem videl prasklej z nehody...prudky brzdeni z vic jak 200 a sup do rybnika v nejakejch -5*C :D

Re: Brzdy

Napsal: 18.05.2015 13:24
od vitr73
prasklejch kotoucu jsem videl mnoho...ale vetsinou to prasklo az letama pouzivani a byli o moc slabsi nez je minimalni doporucena tloustka kotouce..
jednou jsem sundaval z feldy kotouce ktere byli sjete jen na 5 mm tloustky a drzeli porad v celku...
a kdysi jsem mel auto daihatsu o kterem ani v krame nevedeli ze to existuje a kdyby jste videli kotouce co jsem z toho zahazoval kdyz jsem nahodou sehnal nove ...to byla spis ziletka nez kotouc...ale je fakt ze neodesel ani po 5 sjetejch destickach :D
..ale prasklej kotouc co neni sjetej na minimum a nebo i min jsem v ruce za ty roky co to delam jeste nemel... vzdycky byl tezce po konci sve zivotnosti... a nebo po rane do patniku....
..ja osobne do nedavna jezdil TRW vzadu...desticky ted sezenu od naseho dovozce za 268 kc a kotouc zadni za 380kc...a to stale jde

Re: Brzdy

Napsal: 20.05.2015 11:41
od spooon
za boha nemůžu najít fotku, ale na Mondeu mi kotouč popraskal tak po 2-3tisících km. Co to bylo za značku nevím, protože mi to tam dávali v servisu. A příčinou prý bylo, že moc brzdím :roll:

Tak pak sem si koupil Brembo max, který vydržely asi 3 destičky a 5 let a shodou okolností pasovaly i na Focuse, takže když sem ho koupil, tak sem je jen nechal lehce líznout na soustruhu a už jedou 4 destičky a na druhým autě :D a ani nepočítám, kolikrát červeně žhnuly, když sem si dával ostřejší downhill z Ještědu.

Susma sumárum, na výdrž kotouče má jeho kvalita vliv, a mám to z vlastní zkušenosti.