Motor měl nepravidelný chod za studena po nastartování. Měl tendenci chcípnout. Jelikož jsem od koupě neměnil svíčky (cca 60000km LPG), tak jsem je vyměnil (orginál z forda). Vyměnil jsem i kabely a baterku ( tu jsem měl už v předchozím autě cca celkem 9 let ).
Od té doby:
nedrží volnoběh vůbec za studena. Po ujetí cca 10 km je vše relativně v pohodě (nechcípá, ale volnoběžné otáčky občas dost kolísají až do rozsvícení kontrolky baterky).
pokud nastartuju studený motor, tak musím trochu s plynem a chytne až na 4-5 otočení. Pak pomalu otáčky klesnou až to chcípne. Další start je možný až po cca 10s, jinak motor jen točí a nechytne. Motor nemá výkon, občas nereaguje na plynový pedál (za studena po vyjetí)
diagnostika na displeji hlásí chybu D262, diagnostika na PC nic neukázala, volnoběžný ventil vyčištěn, hadičky podtlaku vypadají OK, vlnovec na výfuku je loni vyměněný, klapka čistá. Když odpojím váhu vzduchu, jsou starty o mrňousek lepší.
Když se motor sám přepne na plyn a není ještě plně ohřátý (po cca 2 km v 0 stupních) tak volnoběh nedrží ani na plyn. jinak mám pocit, že to začalo i trošku víc žrát olej.
Já si na to relativně zvyknu, ale autem jezdí i manželka a .....

edit: dneska jsem přidal víc plyn, motor šel do otáček a najednou se vypnul plyn a nešel nahodit. dojel jsem na benzín, šel nakoupit. po nastartování pořád nechtěl přepnout na plyn. Plyn potřebuje k zapnutí 2 podmínky. Motor 30 stupňů a 1600 otáček. Obě podmínky byli splněny (na budíkách) a přesto se plyn nezapnul, odjez od obchodu, lehký zhoupnutí na retarderu a plyn naskočil.......


edit: plyn vyřešen: bylo špatné čidlo teploty v reduktoru. proběhla výměna. chyba D262 už nesvítí.
stále však přetrvává problém se starty a výkonem. Auto jde ve středu do nemocnice na rozborku. podle zvuku to vypadá že jeden ventil podfukuje.
P.S. musel jsem dát opět nové svíčky. V servisu co dělali plyn mi je zničili. Když pod mým dozorem vyndal svíčky v druhém servisu, tak zjistil, že jsou na všech popraskané porcelány - ale dokažte jim že to udělali tam a ne já

edit:
27.2.14 takže další servis a tam to vypadá, že tomu ten človíček rozumí. Věděl na diagnostice na co se podívat. Motor má na volnoběh 30% zatížení, to prý je hodně. Nechal jsem mu to tam přes noc. za studena nenaměřil prý vůbec žádný tlaky, za tepla už jo. takže sundávají hlavu

edit
4.3. 14 - motor stále není rozebrán - nikomu se do toho nechce.Změřili tlak oleje. Tlak je 6 barů. Prý má být tak jeden. další poznatky zítra.
