Re: ford focus ST - úprava motoru
Napsal: 23.10.2009 20:12
Tesna píše:Tohle je právě ta zásadní kravina, co naměřili. Turbobenzín se vyznačuje tím, že má plochou křivku krouťáku ve velmi širokém pásmu otáček, přičemž maximum je obvykle někde mezi 2500 - 3500 a pak pomalu klesá. U sériových motorů je ta křivka pak často totálně plochá s maxime 2000-5000 ot., čehož je dosažno elektronickým přiškrcením, stačí se kouknout prakticky na jakýkoliv současný sériový turbobenzín , ST nevyjímaje. A právě ladění softu, při kterém se využije potenciál motoru do plných tu křivku krouťáku nahrbí.Bob Wolf píše:
Ať už ti technici v Mercedesu měřili jak měřili - všimni si, že krouťák (měřený na pětku) jde trvale od cca 2.700 ot./min. až do 6.000 ot./min. trvale nahoru - a až tam začíná padat - prostě to turbo má svou účinnost, pokud se k intercooleru dostane tolik vzduchu, kolik tam má jít.....
Navíc, průběh krouťáku na jednotlivé stupně je stejný, takže i měření by měla být velmi podobná co do průběhu křivek i hodnot.
Graf od Mercedesu doporučiji dál vůbec neřešit, zahodit nebo efektivně využít při velké potřebě
Máš pravdu v tom, že ten výsledek průběhu druhého měření je pravděpodobně atypický - to první, "primitivnější" měření mně ukázalo maximum krouťáku už v 2.974 ot./min. a potom to šlo až do cca 4.500 ot./min. pozvolna dolů - přesně jak píšeš (a potom to už padalo fest.....asi kvůli té nižší účinnosti intercooleru).
Také to první měření je mi současně sympatičtější "hladkou" křivkou krouťáku, bez výkyvů - u toho Mercedesu jim kola občas po válci proklouzla, tak tam jsou na křivce vidět ty "zuby"....
Těším se na tu MAHU 2000 u Auto Jarov za 14 dní - nechám to změřit na 5. i 6. rychlost a potom to kolektivně skoukneme - snad budeme moudřejší, statisticky 3 různá měření u jednoho auta v rozmezí 1 měsíce jsou už pro získání objektivního náhledu - myslím - dostatečná...
