Stránka 15 z 16

Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod

Napsal: 06.10.2023 18:57
od mike03
Pořádnou diagnostiku zatím nemám.
Mám pouze takovou tu přes mobilní aplikaci. Jestli bude umět přečíst verzi PCM, nevím. Ale určo vyzkouším.

Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod

Napsal: 06.10.2023 19:12
od ZaQik
VIN auta?

Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod

Napsal: 06.10.2023 19:14
od mike03
WF0KXXGCBKBC52181

Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod

Napsal: 06.10.2023 19:59
od ZaQik
mas patrne fw BV61-12A650-BC (byl nahran pri vyrobe auta) ... misto C tam jde dat az verze J (6 urovni)

Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod

Napsal: 06.10.2023 20:47
od mike03
Dík. Zítra zkusím vyčíst přes ELM a forscan co tam přesně je...

Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod

Napsal: 09.10.2023 16:27
od mike03
Tak jsem to projel car scanerem a je tam opravdu původní verze fw, jak píšeš.
Jsem předběžně, snad, domluven s místním klubákem, že mi tam nahraje novější verzi.

Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod

Napsal: 19.11.2023 18:07
od Sclerry
Tak opět drobný update či spíše rekapitulace k mému řešení škubnutí kolem nulového polohy pedálu plynu:

Situace zůstává prakticky beze změny, jenom teď s klesajícími teplotami pozoruji, že škubání "zastudena" je silnější. Škubání "zatepla" zůstává beze změny, nezmizí ani po sebelepším ohřátí motoru. Pouze teď, když vzhledem k okolní teplotě trvá motoru delší dobu dosažení provozní teploty, tak se i déle projevuje "tupý" projev, neochota táhnout a škubání. První dva zmiňované problémy s prohřátím motoru odpadnou, škubání přetrvává.

Aktuální nájezd cca 230tis km, ve snaze vyřešit škubání bylo již provedeno:
  • Nové svíčky (Motorcraft)
  • Nové zapalovací kabely
  • Nový zapalovací modul (Bosch)
  • Smazání dlouhodobých adaptací ŘJ
  • Přehrání SW na nejnovější aktaulizaci (díky tomu vyřešen zdechající/kolísacíjí chod motoru na volnoběh - viz toto vlákno výše)
  • Výměna obou lambda sond
  • Výměna těsnění pod škrtící klapkou, vyčištění škrtící klapky (téměř nebylo co čistit)
Mimo zmíněné byla také provedena výměna rozvodů (bez posuvníků variabilního časování), pravidelně aditivuji VIF, sem-tam použiju také nějaký přípravek na vyčištění vstřikovací soustavy či katalyzátoru. Žádný ze zmíněných úkonů neměl na škubání motoru vliv (tj. situaci nezlepšil, ani nezhoršil).

Auto jezdí převážně dálnice (60%), občas okresky (25%) a zbylých 15% město. Motor se snažím (po důkladném prohřátí) protahovat skrz celé spektrum otáček, určitě ne dušení na 5° po městě. Většina tras je tak 50 km dlouhá.

Auto mám od nájezdu 125tis km, jsem druhý majitel. Problém se projevuje cca od 180tis km, byl jsem s ním v autorizáku, kde mi bylo zděleno, že "to ty 1.6-ky dělají všechny".

Pokud by měl někdo nějaký tip, co ještě zkusit, tak si rád nechám poradit. Není to problém, kvůli kterému by se s autem nedalo jezdit, ale na komfort jízdy to vliv pochopitelně má :)

Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod

Napsal: 20.11.2023 21:41
od TomBaa
Ahoj. Nemohl by být na vině plynový pedál nebo to co udává míru jeho stlačení. Ano ten tupý projev a neochota jít do otáček u studeného motoru u tohoto motoru (IQDB..) je dost výraznější než třeba u původní verzce 1,6tky (mám variantu FYDA). TAm to prostě táhne i za studena, žádný ohled na emise a bohatost směsi. TAky prvávě Focusy mk1 měly citlivější plyn pedál, u mk.3 mě to přijde že když na to lehce ťuknu tak se buď ani nezvednou otčáky nebo až se zpožděním... je to vše emisně dokřivené, z pohledu živelnosti projevu samozřejmě.

Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod

Napsal: 20.11.2023 21:56
od Sclerry
Popravdě ten plynový pedál mi také pořád leží v hlavě. Na jednu stranu by to asi smysl dávalo, na druhou stranu jsem snad ještě nenarazil tady na fóru na nikoho, kdo by měl problém s plynovým pedálem u této motorizace (možná jsem špatně hledal). Lze nějak (např. přes Forscan na livedatech) vyčíst, jaký vychází z pedálu signál? Nebo by větší smysl dávalo vymontovat a proměřit multimetrem?

Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod

Napsal: 26.12.2023 17:30
od Joni
Jen praktický dotaz: Je třeba po výměně VN kabelů a zapal. cívek zadávat Reset jednotky PCM, nebo Obnovení adaptací PCM? Protože po výměně VN kabelů Bosch (nových) to jelo jen na 2 válce... po vrácení původních - chod kultivovaný. Dík.

Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod

Napsal: 26.12.2023 18:22
od stano.
Tak asi chyba pri montazi. Zle poradie alebo zle zacvaknute fajky/na cievke.

Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod

Napsal: 26.12.2023 18:36
od Joni
Právě - že jsem si na to dal bacha, jak pořadí, tak i "dotlačení". Nakonec diagn. vypsala několikrát Chyba na 3. válci a po vrácení původních kabelů vše ok. Proto se ptám, zda je nutno něco resetovat apd. (adaptace)...

Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod

Napsal: 27.12.2023 12:02
od ZaQik
ne, vymena kabelu na tohle nema vliv

Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod

Napsal: 09.01.2024 13:09
od 8vasa8
ZaQik píše: 06.10.2023 19:59 mas patrne fw BV61-12A650-BC (byl nahran pri vyrobe auta) ... misto C tam jde dat az verze J (6 urovni)
Je prosím možné zjistit jaká verze bude pravděpodobně zde: WF0LXXGCBLCA57361

Díky

Edit:// Také to škube při rozjezdu studeného motoru.

Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod

Napsal: 09.01.2024 13:43
od ZaQik
z vyroby BV61-12A650-CPB (92kW) ... novejsi samozrejme je