Stránka 15 z 31
Re: Egr - zaslepení
Napsal: 25.10.2014 19:51
od GeorgeT
Klvys píše:když jsem zaslepil 1.8 tdci 2008 tak motor měl najednou nepravidelny chod a vychazel odněkud nějaky zvuk jak kdyby někde něco jiskřilo...ale nejezdil jsem jen jsem to tam dal nastartoval a nelibil se mi chod a tne zvuk tak jsme to sundal..
Nepravidelný chod motoru po zaslepení byl způsoben řídící jednotkou, která při stejném množství paliva najednou zjistí že se motor točí rychleji - čistý vzduch bez spalin, a snaží se množství paliva uregulovat. Mě motor po zaslepení kolísal od 850 do cca 900 a zase 850 ot/min.
Ten divný zvuk je servomotor z EGR ventilu, který otvírá a zavírá klapku pro regulaci množství spalin vracejících do sání motoru, ŘJ kontroluje zda je EGR ventil funkční.
Řídící jednotka si po odjetí několika km "sedne", naučí se regulovat palivo za současných podmínek - nasávaní čistého vzduchu bez spalin.
Z počátku jsem měl strach, že na EGR ventilu je ještě teplotní senzor, který kontroluje zda EGR ventilem procházejí spaliny, protože byl vždy horký, avšak diagnostika stále neukazuje žádnou chybu.Možná to je tím, že záslepka je z hliníku, a nějaké teplo převádí na tělo ventilu.
Můžu objektivně napsat, že kombinovaná spotřeba se mi v tuto chvíli pohybuje okolo 5,4l/100km, jezdím 20+20 km denně, jedna jízda je 5 km ve městě 15 km mimo město.
Re: Egr - zaslepení
Napsal: 25.10.2014 20:17
od djdekl
Zaslepku bych dal spis z nerezu, po dvou letech byla obyc plechova, hlinikova propalena

a vcucnuta do motoru...
Napsal: 25.10.2014 20:44
od vita_k
Jj. Hliník teče. To nestojí za risk.
Re: Egr - zaslepení
Napsal: 26.10.2014 19:23
od GeorgeT
Aha, tak to potom nechápu proč je celý blok motoru a hlava ze slitin hliníku včetně pístů.
Spaliny jdou skrz chladič, a hliníková (možná duralová) záslepka má tloušťku 1,5 mm, takže nepředpokládám že spaliny budou mít teplotu 660°C aby záslepku propálily. EGR ventil je taktéž z nějaké slitiny hliníku a drží.
Na mém prvním Focusu jedničkové řady jsem použil stejný materiál před šesti lety a do teď plní funkci.
Napsal: 26.10.2014 19:49
od vita_k
Ok, dural a hliník je 100 a 1.
Re: Egr - zaslepení
Napsal: 26.10.2014 20:26
od djdekl
Re: Egr - zaslepení
Napsal: 26.10.2014 21:18
od GeorgeT
OK, na jaře zkontroluji stav záslepky a podělím se o foto.

V tuto chvíli po 14 dnech od zaslepení je kontrola zbytečná.
Re: Egr - zaslepení
Napsal: 01.11.2014 14:29
od kiblik
Nemohl by me tady nekdo poucit a ukazat mi kde ja na 1.6 tdci EGR a jak ho odtamtud demontovat? Diagnostika mi bleje nejaky kody s EGR, tak je asi po smrti nebo ucpany. Rad bych ho procistil.
Napsal: 01.11.2014 15:06
od vita_k
Je to myslím v navodech. Já to podle toho dělal.
Re: Egr - zaslepení
Napsal: 01.11.2014 15:22
od kiblik
ok, mrknu tam.
Re: Egr - zaslepení
Napsal: 14.11.2014 17:18
od dolphino
Dnes zslepen EGR dle GeorgeT s tím rozdílem že jsem se o něco více dělal s tvarem záslepky.Jinak instalace cca3min.poté 40km jízda.
A světe div se,to protivné cukání je pryč,ale je asi ještě brzy dělat závěry.To platí i pro spotřebu zatím to ukazuje 6.1.
Po deseti km.se rosvítila oranžová kontrol.motoru,tak uvidíme co to udělá jak si stím ŘJ vyrovná.Dám vědět
Re: Egr - zaslepení
Napsal: 14.11.2014 23:04
od kiblik
Tak uz mam taky dve zaslepky z ALLEGRA. Nerez tvar odpovida nacrtku tady na foru...
Re: Egr - zaslepení
Napsal: 15.11.2014 15:17
od marosmanik25
Kiblik, potrebuješ obidve záslepky..??...
Re: Egr - zaslepení
Napsal: 15.11.2014 17:24
od kiblik
Asi ne ale ja tu druhou vzal kdyby se to nahodou casem propalilo......
Re: Egr - zaslepení
Napsal: 15.11.2014 18:11
od marosmanik25
Aha chápem, už som si myslel, že mám nádej a jednu mi pošleš..
