Bohužel autor si něco přečetl někde na webu bez znalosti věci, fyziky apod.
Objektivně, v každém motoru je hlídaný spalovací poměr vzduchu a paliva a ten se prostě nemění. Nejde o to, že do motoru dostanu více vzduchu, ale o to, jak rychle jej tam v případě potřeby dostanu. Takže pokud šlápnu na plyn a filtr má výrazně vyšší propustnost než sériový, tak motor nasává potřebný objem vzduchu rychleji a i turbo pak může rychleji a více tlačit. Resp. turbo pak není bržděno takovým podtlakem sacího vedení, jeho délkou a odporem filtru. A to už skutečně můžou být znatelné výkonové přínosy.
Stejně tak propustnost - představa, že vyšší propustnost je proti standardním papírovým filtrům dělána pomocí větších otvorů v materiálu filtru je dnes v době kosmických a nanotechnologií vcelku úsměvná.
Takže jedinou lidskou blbost předvedl autor blogu jeho napsáním bez jakékoliv znalosti věci. Pokud ovšem má pravdu, tak moje minulé auto je dnes absolutní zdechlina a průtokáč oleje, protože sportovní filtr tam je už 10 let a asi 160tkm.