ford focus ST - úprava motoru
- killerhammer
- Test driver
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
Re: ford focus ST - úprava motoru
presne, toto je ukazkove maximum co mozes z 2.5T dostat
samozrejme, dostat by sa dalo aj 800k ale cena by tam bola ina
proste tymito standartnymi upravami, ktore sa cenovo (do 5k eur) daju akceptovat v pomere k cene auta (nejakych 20k za 3rocne ST)
samozrejme, dostat by sa dalo aj 800k ale cena by tam bola ina
proste tymito standartnymi upravami, ktore sa cenovo (do 5k eur) daju akceptovat v pomere k cene auta (nejakych 20k za 3rocne ST)
- killerhammer
- Test driver
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
Re: ford focus ST - úprava motoru
inac, poviem ti, ked vidim tie grafy, ze mam 100 chuti k wolfovi zaniest aj moje mondeo
ako 230 kW (sice to nie je 250+kW o ktorych snivam) musi na nase cesty bohato stacit

ako 230 kW (sice to nie je 250+kW o ktorych snivam) musi na nase cesty bohato stacit

- maxo111
- Zkušený
- Příspěvky: 1039
- Registrován: 23.10.2008 18:53
- Bydliště: BB, BA
- Kontaktovat uživatele:
Re: ford focus ST - úprava motoru
To si daj porobit rovno aj podvozok, nech to s tym vykonom aj udrzis na ceste 

Focus II. Tournier 1.8 TDCi, 2010
- Bob Wolf
- Pokročilý
- Příspěvky: 609
- Registrován: 20.07.2009 00:05
- Bydliště: Praha
Re: ford focus ST - úprava motoru
killerhammer píše:inac, poviem ti, ked vidim tie grafy, ze mam 100 chuti k wolfovi zaniest aj moje mondeo![]()
ako 230 kW (sice to nie je 250+kW o ktorych snivam) musi na nase cesty bohato stacit
Mondeo Ti upraví rádi - stropová úprava (úroveň II) Ti potom dá maximální krouťák 420 Nm a 300 PS - viz připojený přehled v příloze dole ve formátu .pdf - je to přímo z jejich stránek a máš tam všechny Fordíky které jsou schopní vylepšit včetně cen.....

- Přílohy
-
- Wolf Competition - Leistungssteigerungsliste.pdf
- (70.33 KiB) Staženo 149 x
Focus II. ST - r.v. 2006, úprava Wolf Racing (340 PS,545 Nm), Bilstein B16 Gewindefahrwerk PSS9, AP Racing (kotouče 362 mm, 6 pístků) - desky Raybestos směs ST31, samosvorný diferenciál Quaife, výfuk MILLTEK turbo back, Semi Slick TOYO R888
- Bob Wolf
- Pokročilý
- Příspěvky: 609
- Registrován: 20.07.2009 00:05
- Bydliště: Praha
Re: ford focus ST - úprava motoru
Moc hezké video, klasicky odblokovaný restriktor maximálních otáček jako u mně, navíc odpojená i červená kontrolka - šipka - upozorňující na nebezpečí přetočení motoru.Marťas píše:http://www.youtube.com/watch?v=k-6iacYAL5s
Jen trošku lituji toho motoru..... ten motor fakt není vysootáčkový japonec...

Focus II. ST - r.v. 2006, úprava Wolf Racing (340 PS,545 Nm), Bilstein B16 Gewindefahrwerk PSS9, AP Racing (kotouče 362 mm, 6 pístků) - desky Raybestos směs ST31, samosvorný diferenciál Quaife, výfuk MILLTEK turbo back, Semi Slick TOYO R888
- urban
- .
- Příspěvky: 26
- Registrován: 13.09.2009 19:53
- Bydliště: Banská Bystrica, Slovensko
Re: ford focus ST - úprava motoru
K tomu videu(snad nie OT), ja osobne si myslim, ze sa majitel len "pohral" s otackomerom. Znie takto zvuk 9K otacok 2,5T???Aj ked audio nieje kvalitne, aby sa to dalo 100% posudit. Aj commenty pod videom tak naznacuju 

Ford Focus ST '06 Black 3D... zatial stock 



-
- Test driver
- Příspěvky: 4196
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Levice (SR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: ford focus ST - úprava motoru
njn, mne sa to tiez stale nezda
Ked si predstavim ze uz seriozne od Cosworthu upraveny 2.0HE toci max. 8000ot, atmosfera, tak turbo benzin ziadny som nepocul ze by tocil nad 7000ot. To by museli potom na brzde vyjst ine cisla... Alebo potom jedine ako vravi KH, ze tocit to moze, ale pri takych otackach by turbo uz urco fungovat nemohlo (seriove turbo).
Nechcem tu nejak mudrovat, hlavne ked Bob tolke prachy vyhodil za merania, ale to druhe od Mercedesu je podla mna total volovina
Ten prvy je ok, ale zas je v nom minimum dodatocnych informacii...
Zas na druhej strane, bez ohladu na merania, o spolahlivosti a serioznosti a cislach Wolfa nepochybujem

Nechcem tu nejak mudrovat, hlavne ked Bob tolke prachy vyhodil za merania, ale to druhe od Mercedesu je podla mna total volovina

Ten prvy je ok, ale zas je v nom minimum dodatocnych informacii...
Zas na druhej strane, bez ohladu na merania, o spolahlivosti a serioznosti a cislach Wolfa nepochybujem

- Bob Wolf
- Pokročilý
- Příspěvky: 609
- Registrován: 20.07.2009 00:05
- Bydliště: Praha
Re: ford focus ST - úprava motoru
A abychom to měli u toho kolektivního přemýšlení ještě složitější, jak to vlastně objektivně je, tak za 3 týdny - poté, co už bude kompletně průchozí spodní gril (v pátek 30.10. tam už bude jen tahokov, jinak nic
) se objednávám na brzdu v Auto Jarov (MAHA LPS2000).
Už jen pro tu srandu - sice další litr navíc - ale bude třetí sada grafů a budeme moct mudrovat a přemýšlet kolektivně dál.....
Auto Jarov všichni chválí, včera jsem o tom mluvil s Lumpym, jezdí tam opravdu hodně sportovních i běžných aut a údajně tam mají velmi dobré zkušenosti....
Nechám to tam změřit na pětku (a budeme tak moct porovnávat s grafem ze zkušebny od Mercedesu, který vyšel nic -moc...) a samozřejmě - hlavně na šestku - a tu budeme moct porovnávat s tím prvním měřením u Camp Performance (kde naměřili 444 Nm, ale zase tam ten krouťák ve vyšších otáčkách neudrželi tak dlouho, jak je třeba....).
Určitě trošku k výsledkům pomůže ten kompletně otevřený spodek - včera jsem to ještě v garáži měřil, intercooler tím, že půjde do pryč SPZ a originál gril, bude odkrytý navíc o cca 7 cm (myšleno 7 cm na výšku) , což při jeho šířce cca 1 m znamená zvýšení aktivní činné plochy o 700 čtverečních cm navíc....a to by už mělo být trošku znát
Prostě když už to vylepšuju a ladím, tak ať se ví, jakou to má efektivnost....
A jak to vidím, tak nakonec ty parametry letos, nebo příští rok po tom výfuku naměřím tak, jak by tam měly být..................................a za půl roku začnu přemýšlet, co dál - a do 2 let koupím slušně jeté RSko a zajedu k Wolfům aby tam dodali těch 60 PS.....
...typický projev přemýšlení tunera -maniaka....je to prostě závislost a nemoc.....

Už jen pro tu srandu - sice další litr navíc - ale bude třetí sada grafů a budeme moct mudrovat a přemýšlet kolektivně dál.....

Auto Jarov všichni chválí, včera jsem o tom mluvil s Lumpym, jezdí tam opravdu hodně sportovních i běžných aut a údajně tam mají velmi dobré zkušenosti....
Nechám to tam změřit na pětku (a budeme tak moct porovnávat s grafem ze zkušebny od Mercedesu, který vyšel nic -moc...) a samozřejmě - hlavně na šestku - a tu budeme moct porovnávat s tím prvním měřením u Camp Performance (kde naměřili 444 Nm, ale zase tam ten krouťák ve vyšších otáčkách neudrželi tak dlouho, jak je třeba....).
Určitě trošku k výsledkům pomůže ten kompletně otevřený spodek - včera jsem to ještě v garáži měřil, intercooler tím, že půjde do pryč SPZ a originál gril, bude odkrytý navíc o cca 7 cm (myšleno 7 cm na výšku) , což při jeho šířce cca 1 m znamená zvýšení aktivní činné plochy o 700 čtverečních cm navíc....a to by už mělo být trošku znát

Prostě když už to vylepšuju a ladím, tak ať se ví, jakou to má efektivnost....

A jak to vidím, tak nakonec ty parametry letos, nebo příští rok po tom výfuku naměřím tak, jak by tam měly být..................................a za půl roku začnu přemýšlet, co dál - a do 2 let koupím slušně jeté RSko a zajedu k Wolfům aby tam dodali těch 60 PS.....



...typický projev přemýšlení tunera -maniaka....je to prostě závislost a nemoc.....

Focus II. ST - r.v. 2006, úprava Wolf Racing (340 PS,545 Nm), Bilstein B16 Gewindefahrwerk PSS9, AP Racing (kotouče 362 mm, 6 pístků) - desky Raybestos směs ST31, samosvorný diferenciál Quaife, výfuk MILLTEK turbo back, Semi Slick TOYO R888
-
- Test driver
- Příspěvky: 4196
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Levice (SR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: ford focus ST - úprava motoru
pekne, som zvedav na treti graf
A urco si to daj zmerat aj na predposledny stupen, t.j. 5 u teba
V BA nas tak merali vsetkych a myslim ze vysledky viacerich boli dost konzistentne...

A urco si to daj zmerat aj na predposledny stupen, t.j. 5 u teba

V BA nas tak merali vsetkych a myslim ze vysledky viacerich boli dost konzistentne...
- killerhammer
- Test driver
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
Re: ford focus ST - úprava motoru
podla mna to meraju na takom stupni na ktorom poznaju staly prevod (musia mat v databaze alebo im ho musis povedat alebo to kalibruju pred meranim) a zaroven na takom stupni aby nezasiahol obmedzovac
preto sa to robi na predposlednom stupni, lebo ten je vacsinou este sprevodovany na vykon a pritom dosahuje skoro max speed, ten posledny uz byva skorej na udrziavanie rychlosti
podla mna je jedno ci to meria na 4tke, 5tke alebo 6tke na 2.5T, vysledky by mali vyjst rovnake
na 1,2,3 by narazil na elektroniku, obmedzovac otacok, alebo na obmedzovac krutaku, tzn. nenameral by vykonovu spicku
pri merani sa nikdy nedostane na top speed auta, preto ta debata o tom obmedzovaci na 250km/h sa mi nezda
ako pochopil by som to, kebyze meria nejaky 400kW V8, tam ked vykon vrcholi niekde na 8000 otackach tak aj na 5tke aj na 6tke bude daleko za tou 250km/h rychlostou a tam to musi riesit
preto sa to robi na predposlednom stupni, lebo ten je vacsinou este sprevodovany na vykon a pritom dosahuje skoro max speed, ten posledny uz byva skorej na udrziavanie rychlosti
podla mna je jedno ci to meria na 4tke, 5tke alebo 6tke na 2.5T, vysledky by mali vyjst rovnake
na 1,2,3 by narazil na elektroniku, obmedzovac otacok, alebo na obmedzovac krutaku, tzn. nenameral by vykonovu spicku

pri merani sa nikdy nedostane na top speed auta, preto ta debata o tom obmedzovaci na 250km/h sa mi nezda
ako pochopil by som to, kebyze meria nejaky 400kW V8, tam ked vykon vrcholi niekde na 8000 otackach tak aj na 5tke aj na 6tke bude daleko za tou 250km/h rychlostou a tam to musi riesit

- Bob Wolf
- Pokročilý
- Příspěvky: 609
- Registrován: 20.07.2009 00:05
- Bydliště: Praha
Re: ford focus ST - úprava motoru
killerhammer píše:podla mna to meraju na takom stupni na ktorom poznaju staly prevod (musia mat v databaze alebo im ho musis povedat alebo to kalibruju pred meranim) a zaroven na takom stupni aby nezasiahol obmedzovac
preto sa to robi na predposlednom stupni, lebo ten je vacsinou este sprevodovany na vykon a pritom dosahuje skoro max speed, ten posledny uz byva skorej na udrziavanie rychlosti
podla mna je jedno ci to meria na 4tke, 5tke alebo 6tke na 2.5T, vysledky by mali vyjst rovnake
na 1,2,3 by narazil na elektroniku, obmedzovac otacok, alebo na obmedzovac krutaku, tzn. nenameral by vykonovu spicku![]()
pri merani sa nikdy nedostane na top speed auta, preto ta debata o tom obmedzovaci na 250km/h sa mi nezda
ako pochopil by som to, kebyze meria nejaky 400kW V8, tam ked vykon vrcholi niekde na 8000 otackach tak aj na 5tke aj na 6tke bude daleko za tou 250km/h rychlostou a tam to musi riesit
Pokud tam ten omezovač rychlosti na maximálku 250 km/h mám aktivní - což zatím vypadá, že ano - tak stejně po té úpravě nedostanu při měření na šestku strop výkonu - ten má být v cca 6.100 otáčkách.... viz předposlední strana s tabulkami výkonu v článku Auto Bild.
Mně při tom budoucím, třetím měření bude stačit, když to bude na šestku změřené v rozsahu od těch 1.000 ot./min. až do chvíle, kdy si omezovač v autě vyhodnotí tu maximálku 250 na kolech a v ten okamžik ať se to klidně zase odpojí....
Tím, že to bude zase MAHA, se tam tím spodním fukarem dostane dost vzduchu (čemuž pomůže ta odstraněná stávající spodní mřížka, nahrazená komplet tahokovem), křivka kroutícího momentu bude objektivní a nebude padat už v těch cca 4.200 ot/min., kde to padalo u toho prvního měření - protože tam nebyli schopni řádně intercooler chladit.
Ať už ti technici v Mercedesu měřili jak měřili - všimni si, že krouťák (měřený na pětku) jde trvale od cca 2.700 ot./min. až do 6.000 ot./min. trvale nahoru - a až tam začíná padat - prostě to turbo má svou účinnost, pokud se k intercooleru dostane tolik vzduchu, kolik tam má jít.....
Od třetího plánovaného měření očekávám především co nejvíce objektivní křivku kroutícího momentu, v co nejsirším spektru otáček.... a podle dosavadních zkušeností ty nejlepší hodnoty tento upravený motor vykazuje právě při měření na šestém rychlostním stupni...

Že ty naměřené stropové hodnoty z měření u Mercedesu vypadají divně - především ta hodnota krouťáku - to už prověřím na Jarově, kde mají MAHU 2000, což je předchozí verze této.....změří to opět na pětce a potom na šestce, a budeme moudřejší....

Focus II. ST - r.v. 2006, úprava Wolf Racing (340 PS,545 Nm), Bilstein B16 Gewindefahrwerk PSS9, AP Racing (kotouče 362 mm, 6 pístků) - desky Raybestos směs ST31, samosvorný diferenciál Quaife, výfuk MILLTEK turbo back, Semi Slick TOYO R888
- killerhammer
- Test driver
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
Re: ford focus ST - úprava motoru
sak preto sa nemeria na 6-tke lebo ti zasiahne obmedzovac na max rychlost, odmeraju to na 5tke alebo na 4ke.
totiz kazdy prevodovy stupen toci pri rovnakych otackach inu rychlost na kolesach (podla prevodoveho pomeru), napr. pri 6000ot 6tke budes mat >250 km/h, na 5-tke ale uz budes mat len dajme tomu 220 km/h a odmerias to
praveze ak ti merali na 6tke prvykrat a namerali celu krivku v pohode, tak neprekrocili nikdy tych 250km/h ak tam naozaj mas obmedzovac
a nemozes sa dostat do stavu ze na 6tke ti odmeraju 6000ot a obmedzovac nezasiahne a naopak na 5-tke ti zasiahne?
totiz kazdy prevodovy stupen toci pri rovnakych otackach inu rychlost na kolesach (podla prevodoveho pomeru), napr. pri 6000ot 6tke budes mat >250 km/h, na 5-tke ale uz budes mat len dajme tomu 220 km/h a odmerias to

praveze ak ti merali na 6tke prvykrat a namerali celu krivku v pohode, tak neprekrocili nikdy tych 250km/h ak tam naozaj mas obmedzovac
a nemozes sa dostat do stavu ze na 6tke ti odmeraju 6000ot a obmedzovac nezasiahne a naopak na 5-tke ti zasiahne?

- Bob Wolf
- Pokročilý
- Příspěvky: 609
- Registrován: 20.07.2009 00:05
- Bydliště: Praha
Re: ford focus ST - úprava motoru
Souhlasím 100% s tvým názorem že je to vše jen a jen o převodových poměrech - na pětku to teď při tom druhém měření točili až na těch 7.580 ot./min. a nic se elektronicky neodpojovalo - z toho odvozuju, že i v těchto otáčkách na pětce byla rychlost na kolech max. cca 220 až 230 km/h.....killerhammer píše:sak preto sa nemeria na 6-tke lebo ti zasiahne obmedzovac na max rychlost, odmeraju to na 5tke alebo na 4ke.
totiz kazdy prevodovy stupen toci pri rovnakych otackach inu rychlost na kolesach (podla prevodoveho pomeru), napr. pri 6000ot 6tke budes mat >250 km/h, na 5-tke ale uz budes mat len dajme tomu 220 km/h a odmerias to![]()
praveze ak ti merali na 6tke prvykrat a namerali celu krivku v pohode, tak neprekrocili nikdy tych 250km/h ak tam naozaj mas obmedzovac
a nemozes sa dostat do stavu ze na 6tke ti odmeraju 6000ot a obmedzovac nezasiahne a naopak na 5-tke ti zasiahne?
Na té šestce to auto dává na kolech těch 250 km/h přesně při těch cca 6.000 ot./min. tak, jak je to vidět na prvním grafu - to mi potrvrdili ti technici s tím, že tu jejich brzdu mají zkalibrovanou a že jim počítač právě v těchto 6.000 otáčkách /min. u mého auta indikuje okamžitou oběhovou rychlost kol na měřícím válci přesně 250 km/h (na palubce byla v tu chvíli ručička rychloměru nadoraz, na 260 km/h - o 10 km/h mi to "podměřuje").
Ten motor má ale i v těchto otáčkách sílu jak kráva -vlastně přesně tam by měl podle tabulek Wolfa přijít ten stropový výkon v kW (krouťák je tady už na poklesu) - ale dle mého lze motor (pokud by byl deaktivovaný omezovač rychlosti) na tu šestku točit v klidu dál a výš, a to až k těm cca 7.560 ot./min., které naměřili u Mercedesu.
Při těchto extrémně vysokých otáčkách máš pravdu, že krouťák a výkon budou už hodně dole, ale ta reálná maximálka - teď to myslím na těch válcích, v klidu - je podle všech těch techniků kolem 265 až 270 km/h.....viz upravené ST 225 od Wolfů na :
http://www.youtube.com/watch?v=cZxSA9T_QIM
- otázkou je reálný provoz, kde hraje největší roli odpor vzduchu který auto brzdí (+ samozřejmě další vlivy, které maximálku změřenou v laboratorních podmínkách stáhnou dolů - valivý odpor na kolech, nejen čelní aerodynamický odpor vzduchu, ale i jeho tření, apod.... ).
Naposledy upravil(a) Bob Wolf dne 23.10.2009 22:04, celkem upraveno 1 x.
Focus II. ST - r.v. 2006, úprava Wolf Racing (340 PS,545 Nm), Bilstein B16 Gewindefahrwerk PSS9, AP Racing (kotouče 362 mm, 6 pístků) - desky Raybestos směs ST31, samosvorný diferenciál Quaife, výfuk MILLTEK turbo back, Semi Slick TOYO R888
- killerhammer
- Test driver
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
Re: ford focus ST - úprava motoru
tych 260 km/h ti to moze dat ale 270 ?
to uz sa mi zda vela na 195 kW auto
mozno na brzde, tam nie je ziadny odpor vzduchu
to uz sa mi zda vela na 195 kW auto
mozno na brzde, tam nie je ziadny odpor vzduchu
- Tesna
- .
- Příspěvky: 100
- Registrován: 26.05.2009 16:52
- Bydliště: ValMez
Re: ford focus ST - úprava motoru
Tohle je právě ta zásadní kravina, co naměřili. Turbobenzín se vyznačuje tím, že má plochou křivku krouťáku ve velmi širokém pásmu otáček, přičemž maximum je obvykle někde mezi 2500 - 3500 a pak pomalu klesá. U sériových motorů je ta křivka pak často totálně plochá s maxime 2000-5000 ot., čehož je dosažno elektronickým přiškrcením, stačí se kouknout prakticky na jakýkoliv současný sériový turbobenzín , ST nevyjímaje. A právě ladění softu, při kterém se využije potenciál motoru do plných tu křivku krouťáku nahrbí.Bob Wolf píše:
Ať už ti technici v Mercedesu měřili jak měřili - všimni si, že krouťák (měřený na pětku) jde trvale od cca 2.700 ot./min. až do 6.000 ot./min. trvale nahoru - a až tam začíná padat - prostě to turbo má svou účinnost, pokud se k intercooleru dostane tolik vzduchu, kolik tam má jít.....
Navíc, průběh krouťáku na jednotlivé stupně je stejný, takže i měření by měla být velmi podobná co do průběhu křivek i hodnot.
Graf od Mercedesu doporučiji dál vůbec neřešit, zahodit nebo efektivně využít při velké potřebě

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti