Stránka 14 z 16

Re: Reálná spotřeba 2.0 DURATEC

Napsal: 18.12.2013 09:11
od marx2000
Tak nyní už jsem zase na nějakých 15 l :( chjo. Po odpojení baterie to bralo o dost méně a postupně to roste.

Re: Reálná spotřeba 2.0 DURATEC

Napsal: 18.12.2013 17:21
od marx2000
Dnes mi to vrátili ze servisu, že je vše ok, jen chyba snímače plynového pedálu a škrtící klapky, a že to vymazali. Poté se to prý už neobjevilo. Teplotní čidlo, že hlásí maximální teplotu 80°C. Zkoušel jsem argumentovat spotřebama, které zde někteří uvádějí, a nebylo mi uvěřeno. Po Praze prý 10l normálka.

Re: Reálná spotřeba 2.0 DURATEC

Napsal: 18.12.2013 19:03
od viduka55
Ja musim rict ze kdyz jezdim do prace je to cca 15 km pres Plzen v nejvyssi spicce coz znamena popojizdeni v kolonach a to same zpet tak mam spotrebu taky kolem 10l. Jinak kombinouvanou kdyz jezdim nejaky dalky tak to mam kolem 8,5l a mimo mesto zvladam kolem 7 - 7,5l.

Re: Reálná spotřeba 2.0 DURATEC

Napsal: 21.12.2013 19:05
od marx2000
Dnes cesta mimo Prahu a průměr 9 l / 100 km 1:3 N95:E85. Ale opravdu eko-rallye. řadím kolem 2000ot, na dálnici nepřesáhnu 130 km / h :)

Re: Reálná spotřeba 2.0 DURATEC

Napsal: 22.12.2013 11:46
od ballu
Jestli si myslýš, že řadit na 2000 ot je eko, tal jsi na omylu. Motor by neměl jít v tahu pod 2000,ot to znamená řadit z 2500 - 3000 ot. Čtverka na 2000 ot ti může žrát více , než lechtaná trojka ve 2500ot.a to hlavně když chceš zrychlovat. :wink: Nejoptimálněji vychází každý kvalt lehce sešlápnout do 3000 ot a co nejrychleji se dostat na čtverku popřípadě pětku jako udržovací rychlost bez větší potřeby zrychlovat . Zrychlování ze 2000 ot na čtverku motor výkonově zvládne bez problému , ale žere jako tank. :wink:

Re: Reálná spotřeba 2.0 DURATEC

Napsal: 22.12.2013 11:48
od djdekl
a pouzivanim E85 spotrebu taky nesnizis...

Re: Reálná spotřeba 2.0 DURATEC

Napsal: 22.12.2013 12:43
od zeli
Jezdit na E85 se IMHO nevyplati, ta cena neni o tolik nizsi a spotreba to dorovna. Jestli se usetri par sestaku, tak to za to stejne nestoji. A kdyz to michas, tak se to vyplati o to mene a jeste to treba muze mast RJ.
Pises dalnice, tam to taky zere hodne, zvlast ve 130. Never tem bludum, ze ve 130 to jezdi za 6 benzinu, jak nekteri pisou. To je nesmysl.
Spotrebu je treba pocitat z tankovani, jinak to muze taky davat zcestne udaje, mas-li teda palubak.
Byt tebou, vyjezdim ten alkohol, dam plnou nadrz benzinu, zresetim RJ a 2-3 nadrze bych jezdil vylozene na benzin a po okreskach co nejmene mesto je-li ta moznost, abys videl jak nejniz se dostanes. A kdyz to nepujde pod 8, tak je to podezrely :)

Re: Reálná spotřeba 2.0 DURATEC

Napsal: 22.12.2013 19:44
od enjoy
ballu:

nerad s tebou nesouhlasím, protože ty si to nikdy nenecháš líbit, ale musím.
Řazením v nižších otáčkách se vždy snižuje spotřeba. Pojedu-li na lechtanou čtyřku 40km/h, tak budu mít vždy nižší spotřebu než na trojku. A to i do kopce. Prostě kdekoliv.
Vůbec tu ale nemluvím o podtáčení motoru, to je mimo téma. A každý snad pozná, když mu to motor přestává brát.
Mně bere palubák na desetinu přesně a věř mi, že jsem strávil hodně času při testování okamžité spotřeby.
A co se týče marx2000, to je skoro úsměvné.. žere mi to moc, ale až potom řeknu, že mi to nejezdí na benzín, ale na ten šílenej bazmek E85 :mrgreen:

Re: Reálná spotřeba 2.0 DURATEC

Napsal: 22.12.2013 20:31
od zeli
Musim s enjoyem souhlasit, ale bal jsem se to napsat jako prvni :mrgreen:
Cim nizsi otacky, tim nizsi spotreba. Toto plati u kazdeho bezneho motoru od hoodne priblizne 1500 otacek, kdy kroutici moment vyskoci, kdyz to prezenu, na skoro maximum. Tam se pak s otackami vicemene drzi a vykon delaji uz pouze otacky.
To co pise ballu by platilo tehdy, pokud by sla krivka krouticiho momentu s otackami tak hodne nahoru, ze by benefit z prirustku vykonu byl takovy, ze by s rezervou pokryl ztraty vznikajici prave otacenim motoru pri techto zvysenych otackach.
Kdyby byla pravda to co pise ballu, tak bychom jezdili vsichni pri maximu tociveho momentu motoru, u benzinu okolo 4000, coz je nesmysl. Ten kdo ma palubak s okamzitou spotrebou v litrech za hodinu, tak potvrdi, ze cim vyssi otacky volnobehu, tim znatelne vyssi hodinova spotreba bude. A tato spotreba je naprosto jalova a nepomaha autu k pohybu. Zivit tuto spotrebu za provozu/pohybu auta by muselo mit nejaky duvod, coz nema, protoze ten kroutak se s otackami o tolik nezvysi.

Jednim dechem ale dodavam, ze jezdit permanentne na spotrebu neni dobre pro motor (a prislusenstvi) i kdyz to ten motor nedava hned znat. To je bez debat. Nejlepsi je jezdit tak nejak normalne a trochu predvidave...vhodne a vcasne vyrazeni dokaze usporit vic nez honeni motoru v nizkych otackach.

Jeste pro jistotu dodavam, ze to co jsem psal se tyka rovnomerne jizdy kdy neni potreba vykon. Kdyz chce clovek zrychlovat, tak souhlasim s balluem, ze je lepsi mit otacky vyssi a priblizit se maximu kroutaku :wink:

Re: Reálná spotřeba 2.0 DURATEC

Napsal: 22.12.2013 22:15
od ballu
:mrgreen: Zkuste na čtverku sešlápmout a maximálně zrychlovat ze 2000 otáček. Co sežere čtyřka na 200 m , mě sice vezme trojka daleko více, ale jen na 100 m což je polovina menší vzdálenosti , ale určitě to nedělá dvojnásobek spotřeby co na čtverku. A určitě budu mít větší zrychlení, pak jen záleží kde se dostanu, dát tam čtverku, nebo jak někdy dávám z vytočené trojky pětku. :mrgreen:

Souhlas, ale jsou dvě věci, udržovací rychlost na jednotlivé kvalty a i sebemenší zrychlování . Těžký kvalt na čtverku a sebemeněí zrychlení ze 2000 otáček, okamžitá poleze při větším sešlápnutí i ke 12L. :wink:

Re: Reálná spotřeba 2.0 DURATEC

Napsal: 23.12.2013 00:45
od zeli
Tak jasne, ze kdyz chci razantneji zrychlit, tak rozum veli podradit a nema cenu to drtit z 1500 nebo i 2000 otacek a koneckoncu to mozna bude i uspornejsi. Ale pri klidne kochaci jizde ma smysl ten motor nechat bublat nize. Vsak pisu jezdit normalne s rozumem. Zadarmo to jezdit nikdy nebude :nixw: A jestli se nekdo hrozi, ze misto 8 litru jezdi za 9, tak si ma koupit malyho japonce.
No co, taky sem to driv resil :mrgreen: Ale pak sem prisel na to, ze kdyz to resit nebudu, tak se nic zasadniho nestane a bude se mi lepe usinat :wink:
Jsou na svete horsi veci nez spotreba auta :twisted:
Sorry za offtopic :nazdravi:

Re: Reálná spotřeba 2.0 DURATEC

Napsal: 23.12.2013 09:16
od ballu
:nazdravi: Tak nějak, ono jak se časem člověk naučí s tímto motorem jezdit zjistí, že netřeba se plácat na nízkých otáčkách , ale se spotřebou jen o litr vyšší se dá kochat pohledem, kdy sem tam přelétne ručička otáčkoměru přes celý budík. a za prdelí je "ohnivá čára". :mrgreen:
Jak píšeš, komu nevoní spotřeba, tak existuje něco jako Matiz a spol. Já jen bráním víceobsahové motory před tvrzením, že žerou i trávu kolem cesty a jsem schopný to dokázat, že i u těchto motorů je vše o noze řidiče a přizpůsobení se vlastnostem motoru a převodovky.

Tak veselé a šťastné km nejen přes svátky přeje Ballu :nazdravi:

PS: veškeré opravy v textu jsou zapříčiněny prvotní nepřítomností optiky na očích, pak opravuji :dih:

Re: Reálná spotřeba 2.0 DURATEC

Napsal: 23.12.2013 09:17
od smoula
Tak úplně ne. Už by to chtělo něco silnějšího :palec_dolu: :D :D Jako 107kW dobrý, ale chtělo by to tak 150+ :mrgreen: :mrgreen:

Re: Reálná spotřeba 2.0 DURATEC

Napsal: 23.12.2013 09:44
od ballu
Já již měl vyhlídnutý 2,5 L Mondeo, protože se mě taky zdá, že to je na mne již slabý ,ale manželka zakázala, chce něco vyššího, že se nemíní na staré kolena plazit do auta. :roll:

Re: Reálná spotřeba 2.0 DURATEC

Napsal: 23.12.2013 11:49
od Tomin123
zeli píše:....Cim nizsi otacky, tim nizsi spotreba.
Se spotrebou je to slozitejsi. Doporucuji nastudovat graf s BSFC - break specific fuel consumption
daneho motoru.
Viz. napr. http://en.wikipedia.org/wiki/Brake_spec ... onsumption
a
https://www.google.cz/search?q=bsfc&cli ... 74&bih=829
Z nej pak vyctes, ze v hodne malych otackach se spotreba opravdu prudce zvysuje. Tedy dulezite je, se pohybovat nad touto hranici.
Pak take - skrtici ztraty motoru (pri skoro zavrene skrtici klapce) jsou jedny z velmi podstatnych. Tedy, paradoxne, pokud motor pojede (treba ve 2000 ot.) zatizeny na 80%, bude mit BSFC (=spotrebu) znatelne mensi, nez kdyz ho budes lechtat od semaforu k semaforu.
Ale 80% vykonu se proste neda vyuzit a tak se s tim neda moc delat. To by bylo na dlouhe povidani ...