Musim s enjoyem souhlasit, ale bal jsem se to napsat jako prvni
Cim nizsi otacky, tim nizsi spotreba. Toto plati u kazdeho bezneho motoru od hoodne priblizne 1500 otacek, kdy kroutici moment vyskoci, kdyz to prezenu, na skoro maximum. Tam se pak s otackami vicemene drzi a vykon delaji uz pouze otacky.
To co pise ballu by platilo tehdy, pokud by sla krivka krouticiho momentu s otackami tak hodne nahoru, ze by benefit z prirustku vykonu byl takovy, ze by s rezervou pokryl ztraty vznikajici prave otacenim motoru pri techto zvysenych otackach.
Kdyby byla pravda to co pise ballu, tak bychom jezdili vsichni pri maximu tociveho momentu motoru, u benzinu okolo 4000, coz je nesmysl. Ten kdo ma palubak s okamzitou spotrebou v litrech za hodinu, tak potvrdi, ze cim vyssi otacky volnobehu, tim znatelne vyssi hodinova spotreba bude. A tato spotreba je naprosto jalova a nepomaha autu k pohybu. Zivit tuto spotrebu za provozu/pohybu auta by muselo mit nejaky duvod, coz nema, protoze ten kroutak se s otackami o tolik nezvysi.
Jednim dechem ale dodavam, ze jezdit permanentne na spotrebu neni dobre pro motor (a prislusenstvi) i kdyz to ten motor nedava hned znat. To je bez debat. Nejlepsi je jezdit tak nejak normalne a trochu predvidave...vhodne a vcasne vyrazeni dokaze usporit vic nez honeni motoru v nizkych otackach.
Jeste pro jistotu dodavam, ze to co jsem psal se tyka rovnomerne jizdy kdy neni potreba vykon. Kdyz chce clovek zrychlovat, tak souhlasim s balluem, ze je lepsi mit otacky vyssi a priblizit se maximu kroutaku
