Stránka 13 z 26

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Napsal: 22.10.2008 11:24
od ondris
len tak teoreticky, nemoze to byt cidlo otacok motora? lebo ked mam 2500 ot na rychlost a vyradim, klesaju v pohode, ale ked mam 3000ot, tak potom uz len drzia... kde bude chyba?????????? :?:

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Napsal: 22.10.2008 18:02
od Beri
zet píše:zdravim mam focuse 1.8 i 85 kw rv.1999 combi. mam taky problem s volnobeznyma otackama. ale jak na to koukam nikdo jeste poradne neprisel na to cim to je. Jeste bych potreboval poradit jestli nekdo neví cim to muze byt ,ze kdyz brzdim motorem tak motor stale zere 2-3.5 litru podle toho jak jedu rychle s kopce. Muze to mit spojitost s volnobeznyma otackama. A co vlastne vypina privod paliva pri brzdeni motorem. dik
Musím s Tebou souhlasit, taky se mi to takhle chová, ale není to pravidelně. Když tam mám 5st. a ot. tak 2500-3000 tak to pořád ukazuje nějakou spotřebu (jak píše zet). Ale pokud motor vytočím do vyšších otáček a pak začnu brzdit motorem, tak spotřeba klesna na nulu. Takže se mi to taky chová podivně, ale problém s volnoběhem nemám. To funguje (aspoň si myslím) dobře.

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Napsal: 22.10.2008 18:06
od ondris
beri:
ked brzdis tym motorom a spotreba neni na nule, skus vyradit rychlost bez spojky, uvidis ci ti drzia otacky alebo nie.
bez spojky kvoli tomu aby si nestlacil ten spinac co je tam, ten spinac znizuje otacky..

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Napsal: 22.10.2008 18:30
od Beri
Až budu mít cestu autem, tak to zkusím. Ale je mi divný že když vytočím třeba 4500 na 5ku a pustim plyn, tak to ukáže nulu, ale z 3000 už ne, to už ukáže nějakou spotřebu. Ale taky jsem vypozoroval, že pokud se tam drží těch 3000 a sešlápnu spojku a vytočím otáčky do 5000 (prostě rychle prošlápnu plyn) a pustím plyn i se spojkou, tak pak to klesne na nulu a začne opět brzdit motorem.
To samý se chová u nižších rychlostních stupňů. Ale ne pravidelně. Tzn. že někdy jedu na 5ku a točím 3000 a pustím plyn, tak klesne spotřeba na nulu. Takže jednou se to chová tak a po druhý onak.
Moc to zatím neřeším a spíš sleduju toto vlákno a zareagoval jsem na stejnou situaci jako měl Zet.

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Napsal: 22.10.2008 19:02
od Bullitt
S tím brzděním motorem mě to taky zklamalo, byl jsem zvyklej z Escortu, že motor brzdí mnohem víc, jakmile dám nohu z plynu, tady je to skoro nepoužitelný a v některých situacích radši vyřadit a brzdit brzdama, protože motor prostě moc nebrzdí, tedy ve většině případů(na palubáku je to krásně vidět). Když vyhodím kvalt, tak je spotřeba cca kolem 0,8-1,5l/100km(podle rychlosti), ale bez plynu se zařazenou rychlostí, tak kolem 2,5-3l/100km - to se fakt vyplatí. Jinak jsem vysledoval, že je nutné mít otáčky nad 3000(asi), pak to úplně vypíná palivo až to klesne někam pod 2000.
Ono se brzdění motorem řešilo na escorťácký diskuzi a došlo se k tomu, že různý generace různě brzdí motorem, tedy liší se nad jaký otáčky to musí aspoň vylézt, aby to pak vypínalo vstřikování a taky kam až to klesne, kdy ŘJ obnovuje dodávku paliva. Závěr byl, že novější motory zcela palivo vypínají jen zřídka kdy, ŘJ se rozhoduje podle okolností, zřejmě kvůli emisím(udržení ohřátého katalyzátoru). Ale možná kdyby to důsledně vypínalo palivo při brzdění motorem, jak bývalo zvykem, tak se ušetří víc paliva a emisí.

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Napsal: 23.10.2008 00:35
od ondris
to sa mi nezda, lebo oktavka benzinova, tam v otackach nieje ziadny proble a so spotrebou tiez nie... pri brzdeni motorom je tam vzdy nula...

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Napsal: 24.10.2008 20:01
od pařez
Taky mi při dojíždění při vyřazení rostou otáčky až na 3tis a když zastavím tak klesnou. Tak jsem tady někde četl, že pomůže odpojit čidlo tachometru a mně to teda asi taky funguje, mám ale otázku, když to budu mít trvale vyplý - neudělá to něco s řídící jednotkou? případně s motorem? že nepůjde tachometr mi nevadí. Díky za rady.

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Napsal: 29.10.2008 18:03
od Beri
ondris píše:beri:
ked brzdis tym motorom a spotreba neni na nule, skus vyradit rychlost bez spojky, uvidis ci ti drzia otacky alebo nie.
bez spojky kvoli tomu aby si nestlacil ten spinac co je tam, ten spinac znizuje otacky..
Tak jsem to vyzkoušel s tímto závěrem: když brzdím motorem a spotřeba není na nule a vyhodím rychlost bez sešlápnutí spojky, tak otáčky klesnou blízko k volnoběžným ot. (lehce pod 1000).
Jako druhou věc jsem zjistil (tak jak to zde nikdo již popisoval), že když mi otáčky vylezou ke 3000 a pak pustím nohu z plynu, tak to ukáže nulovou spotřebu. Takže to vypínání paliva se děje až po překročení určité hranice otáček, nejspíše těch 3000.
Akorát by mě teda zajímalo jaký má tohle smysl, když vemu např. Fábku, kde vypínání paliva dochází při jakých koliv otáček (už i při 1200). Myslím si že tohle akorát zvyšuje nepatrně spotřebu paliva. Proto se začínám snažit vyhazovat rychlost, kdy spotřeba je o dost nižší.

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Napsal: 29.10.2008 21:19
od Bullitt
Beri: je to tak, pokud je to nad 3000ot., pak vypíná palivo. A jak jsem už psal, probírali jsme to dlouho na fóru Escortů a většinou novější ročníky(tak 1997(?) dál, EEC V) vypínají vstřikování až při klesání z vyšších otáček, tedy jako u Focusu. Ona řídící jednotka(základní chování, tedy program) Focusu a Escortu se tak moc lišit nebude - vývoj nebude tak odlišný od vývoje softwaru pro spotřební elektroniku.
V Escortu jsem brzdění motorem využíval, u Focusu díky uváděnému chování to tolik efektivní není a je lepší někdy vyhodit kvalt. Podle mě se tím výhoda vstřikování při brzdění motorem degraduje na auto s karburátorem.

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Napsal: 30.10.2008 10:45
od fordus
Zdravim, mame s pritelkyni 1,8 kde byly dve zavady, jednak nam obcas klesaly otacky tak ze to az zdechlo a pri jizde to k tomu obcas cuklo, dalsi vec ze obcas vyletly otacky na 3500. Cukani a zdechnuti jsme vyresili novoym venntilem vzduchu, ale ted se naplno projevila zavada s vysokyma otackama, ted uz litaji na 4000 skoro porad (pri vyrazeni) a nechce se jim dolu. Kdyz se seslapne spojka tak pomalu, ale fakt pomalu jdou dolu. Volnobezny ventil jsme vymenili, zadna zmena, tak ted patrame po hadickach. Jo a diagnostika neukazala nic. Ted nas strasi ze muze byt vadna RJ... :-(

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Napsal: 30.10.2008 11:35
od Beri
to fordus:
S těmi vylétajícíma otáčkama by bylo super kdybys přišel čím to je. Mě se tohle stalo několikrát. Počítam tak cca 10x během dvou let, ale v posledním půl roce ani jednou, ale nevěřím tomu že se mi závada sama od sebe odstranila.

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Napsal: 30.10.2008 16:08
od cr4sh3r87
fordus píše:Zdravim, mame s pritelkyni 1,8 kde byly dve zavady, jednak nam obcas klesaly otacky tak ze to az zdechlo a pri jizde to k tomu obcas cuklo, dalsi vec ze obcas vyletly otacky na 3500. Cukani a zdechnuti jsme vyresili novoym venntilem vzduchu, ale ted se naplno projevila zavada s vysokyma otackama, ted uz litaji na 4000 skoro porad (pri vyrazeni) a nechce se jim dolu. Kdyz se seslapne spojka tak pomalu, ale fakt pomalu jdou dolu. Volnobezny ventil jsme vymenili, zadna zmena, tak ted patrame po hadickach. Jo a diagnostika neukazala nic. Ted nas strasi ze muze byt vadna RJ... :-(
Po hadičkách pátrat nemusíš, kdyby si to sálo vzduch někama jinama, tak by to spíš chcípalo, jelikož by byla moc chudá směs, pač řj by neměla podle čeho domíchat palivo, jelikož by nasávanej vzduch, přes hadičku, neprocházel přes váhu vzduchu...

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Napsal: 30.10.2008 19:02
od pařez
už jsem to tady někde psal, ale napíšu svoji zkušenost sotáčkami ještě jednou -
závada je : při vysokém zahřátí motoru(na ventilátor) mi při vyřazené rychlosti, pouze když je auto v pohybu, začnou stoupat otáčky a stoupnou cca na 3000 ot. potom klesnou a začnou znovu stoupat. Když sešlápnu spojku otáčky klesnou na cca 1500 ot. Jakmile zastavím(tak že se přestanou točit kola) otáčky klesnou normálně na cca 900ot.-volnoběh, motor nechcípá a jinak vše funguje normálně, když stojím na místě volnoběh krásně drží.
Zkusili jsme :
1- vzduchovou klapku a potenciometr váhy vzduchu - (klapka vyčištěna potenciometr výměna- nepomohlo bylo to ještě horší jak píšeš asi 4000)
2- volnoběžný ventil - (zkouška výměny - to také nepomohlo)
3- hadice podtlaku - zkrácena a zkontrolována hadice odvětrání klik skříně( taky to nepomohlo)
4- snímač rychlosti - výměna - nepomohlo
5- teď údajně ve fordu zkusili jinou řídící jednotku a prý to nedělá, takže by to mělo být tím, ale čert jim věř, tak asi zkusím nějakou na vrakáči sehnat zkusit a uvidíme.

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Napsal: 03.11.2008 15:49
od Stejsky
Moje zkušenosti jsou následující:
1,8 16V hatchback r.v.2000 - zakoupen 2004
V roce 2005 potíže s otáčkami - návštěva v servisu - test WDS. přeprogramování PCM. vyčištění volnoběžného ventilu - celkem za 792 Kč.
Od té doby je to celkem OK, ale už jsem si taky trochu zvyknul.
1,8 16V turnier r.v 1999 - zakoupen od Bobana v 08/2008.
Nedávno začaly všeobecně popisované potíže s otáčkami - po nastartování u stojícího auta volnoběžné otáčky cca 800, když u zahřátého motoru vyřadím při cca 3000, otáčky postupně stoupají až na 5000. Pomůže vyšlápnutí spojky, ale padají dolů hrozně pomalu.
Po úplném zastavení je zase všechno OK, volnoběh 800.
Četl jsem už vícekrát, že by mělo pomoc přeprogramování PCM - nahrání nového softu.
Vyčištění volnoběžného filtru pomůže pouze krátkodobě.
U auta, které má jako moje najeto cca 130000, je asi lepší výměna za nový:
originál Ford - finis 1086369 - stojí 2228 Kč včetně DPH.
Do servisu jsem objednaný na příští pátek, tak jsem zvědavý , co s tím udělaj :?:

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Napsal: 03.11.2008 20:35
od Boban
koukám, žeuž to řešíš přes servis, někdy by to mohlo dělat čidlo rychlosti, ale z 85% to bude ten ventil a m,yslím, že za ty prašule je to OK.