Stránka 13 z 15
Re: 1,6 tdci cuká
Napsal: 04.03.2017 11:16
od marosmanik25
Toto je presne moj pripad, takze by to malo byt tym ventilom:
Re: focus2 podtlakova regulacia turba 1,6tdci 80kw
Poslaťod Dusheyn » 04 Okt 2013 12:39
ja som mal taky problem ze mi auto na dialnici (alebo 2x pri zatazi do kopca) zacalo cukat. ako keby ste sa hupali v hupacom kresle. dal som vymenit menic tlaku turba ( podtlakovy ventil turba) ,predvcera som presiel 1050km a auto uz necuka. je len aby ste vedeli ze coho je este ten ventil schopny
tu je este nieco k tomu
http://uloz.to/xTLkjkeW/3ce0140c503a400 ... oc2287-srv
http://uloz.to/x71DbD4M/3ce0140c503a400 ... oc2289-srv
C-Maxík 1.6tdci Ghia black panther, 80kw/109koní, 9/2008, DPF odstránený,S Packet, 18" Y origo, strešné krídlo vo farbe auta, chrómové lišty okna + kľučky + lišta nakladacieho priestoru, led osvetlenie interiéru,rádio s mp3,dvd,gps,dvb-t,
Ford Focus II 1.6tdci 80kw 2008 - cukání
Napsal: 17.05.2022 18:52
od Michelle
Zdravím auto je po výměně EGR, Turba, rozvodů, a dalších věcí.
Teď se měnil EGR a hadice z interkoleru do sání, avšak auto při menším přidání plynu cuká, na diagnostice jde vidět pokles paliva. Na 3rychlosti to dělá v rozmezí 1500-2200 otáček a při 4 rychlosti to dělá od 1500-2000 otáček. Opravdu ale jen při menším sešlápnutí plynu, při sešlápnutí až skoro na zem se to rozjíždí dobře bez cukání.
Samozřejmě cukání je i při jiných rychlostech a i při 5 rychlosti.
Nevíte čím by to mohlo být?
Děkuji
Re: Ford Focus II 1.6tdci 80kw 2008 - cukání
Napsal: 17.05.2022 19:26
od dusanlulka
Palivovy filter meneny?
Palivova sustava tesni?(ak prisava vzduch tak to cuka,)
Re: Ford Focus II 1.6tdci 80kw 2008 - cukání
Napsal: 17.05.2022 21:12
od stano.
Ak prisava vzduch, po dlhsom stani nenastartuje.
Re: Ford Focus II 1.6tdci 80kw 2008 - cukání
Napsal: 17.05.2022 21:23
od dusanlulka
Ak nenastartuje (padne nafta) tak je tam velka netesnost.
Aj novy filter kladie cerpadlu urcity odpor a ak perfektne netesni spojka filter-cerpadlo mas problem.
Re: Ford Focus II 1.6tdci 80kw 2008 - cukání
Napsal: 18.05.2022 09:19
od Michelle
Auto startuje v pořádku jen prostě při té jízdě a málem sešlápnutí plynu cuká. Palivový filtr měněny minulý rok. Ukazuje to i neustále chyby navázány na EGR ventil, turbokompresor a kladkou. Nemůže to váznout i v elektrice?
Tak ještě jednou AUTO STARTUJE NORMÁLNĚ NADRC, PŘI ZEŠLAPNUTÍ PLYNU NAZEM NECUKÁ. JEN PŘI MENŠÍM ZEŠLAPNUTÍ (POMALÝ ROZJEZD)
Re: Ford Focus II 1.6tdci 80kw 2008 - cukání
Napsal: 18.05.2022 09:47
od dusanlulka
ERG bol resetovany cez diagnostiku?
Re: 1,6 tdci cuká
Napsal: 18.05.2022 21:29
od Michelle
Ano EGr je v pořádku, cukalo to už i přes tou výměnou. I před výměnou hadice z interkoleru do sání. Mysleli jsme tím že je prasklá to má všechny ty závady, tekl olej i do altiku. Ale cukání bohužel tím nebylo. Startuje krásně, i po zahřátí motoru stejně cuká, dokonce i jednou vyskočila kontrolka motoru ale po vymazání z diagnostiky už se poté neobjevila.
Re: 1,6 tdci cuká
Napsal: 10.12.2022 12:23
od Hans25
Ahoj. Popis mých závad + řešení:
Ford Focus 1,6 TDCI 2007 - kombi, koupen s nájezdem 30 tis.
První cuk: podzim, cca 50 tis, krátké zahřátí, dlouhé mírné stoupání a najednou při 3.000 ot krátké cuknutí. Nic víc.
V autorizovaném servisu nic nenašli a uzavřeli to tím, že mi proklouzly obě kola naráz na ledu ...
90 tis. odešel EGR - kompletní výměna - v autorizovaném servisu.
Při 150 tis v létě motor začal opět cukat, krátce, 1, max 2x - někdo mi poradil zahejbat + očistit kontakty na motoru. Projel jsem všechny a přestalo to.
Při 190 tis. Opět. Podzim, studený motor, krátké zahřátí pomalou jízdou. Rozjezd na semaforu, do křižovatky, motor na 3.000 ot a cuknutí. Nejprve 1x, později se počet cuků zvyšoval.
Finále. Zadup jsem to před přechodem (chlap honil autobus) a asi jsem po ránu zaspal a nevyšlápl spojku včas - motor chcípnul a už jsem ho nenatočil.
ŘEŠENÍ: Nejprve mi strašili že přeskořil rozvodový řemen, pak zjistili že byl v háji snímač tlaku vstřiků (při zadupnutí dostal údajně štos a zablokoval motor - proto pak nešel natočit) a při výměně se ještě zjistilo, že podfukovalo těsnění EGR ventilu. Výměna (snímač tlaku vstřiků je hodně nepřístupný

) a všechny simulace předešlých jízdních režimů cukání nezopakovali. Tak snad mám klid.
Přeji všem mnoho šťastných kilometrů s fordy !

Re: 1,6 tdci cuká
Napsal: 19.04.2023 02:19
od Lukášf
Také se přidám a prosim o pomoc. 1.6 tdci 66 kw. Při zrychlování a zařazené 4 a trochu i u 5 mi auto jakoby lehce několikrát cukne, ale jen při 2200-2500 otáčkách. Před ani po těchto otáčkách se nic špatného neděje. Mám nově repasované vstřiky, vyméněný palivový filtr a všechny filtry kolem. Na diagnostice nic neni. Napadá někoho něco? Díky
Focus 1.6TDCI - cuká při nízkých otáčkách chyba regulace turba
Napsal: 19.03.2024 22:26
od Hrůša123
Zdravím vespolek, mám takový problém a už nevím co stím tedy kromě servisu. cca před půl rokem jsem koupil Ford Focus 1.6TDCI 80 kw 2006. Auto krásně a bez problému jezdilo. Každopádně jsem jednou jel z Prahy do Zahrádek přes Mělník, kde jsem tankoval, ale po nastartování a asi 3 min. jízdy mi vyskočila kontrolka červená kontrolka převodového kola s vykřičníkem. Zastavil jsem nechal jsem auto cca 30 min. zchladnou nastartoval a kontrolka pořád svítila, tak jsem radši jel zase zpět a auto jelo naprosto v pořádku. Následující den jsem jel s autem do servisu na diagnostiku a ta vyhodila chybu regulace turba, ale auto stále jezdilo. Mechanik mi řekl abych zatím jezdil a kdyby něco ať se ozvu a popřípadě si zjistím cenu nových dílů. Taky mi vlastně po doignostice vyskořil check engine, což hádám, že je spojené stou regulací. No každopádně auto jelo v pohodě. Další den jsem vyjel na cestu a auto už při nastartování si začalo přidávat na otáčkách a tak jakoby cukalo. Následně to dělalo i po čas jízdy mezi cca 1200-1600 ot. ve vyšších nebo při menším přišlápnutí pedálu už turbo normálně zabralo a auto zas frčelo. Tak jsem řekl otci, jestli by jsme na to nekoukli, zjistil jsme, že nejspíše u intercooleru byla hnutá spona a nejspíše tam vytékal olej, ale jen za běhu a v malém množství. Sponu jsme dali na své místo. Zkoukli ještě táhlo u regulace, které se po sundání nohy z plynu hnulo směrem dolů (akorát jen o kus nevím jestli se má stáhnout úplně.)Poté jsme vyjeli a auto cukalo méně teda alespoň mi to tak přišlo. Včera jsem to zkusil znovu projet auto semtam zahaprovalo, ale už to vypadalo, že to bylo tím. A dnes když jsem jel znovu, tak zase cukalo jako předtím. Nemáte s tím někdo zkušenost? třeba je to fakt jen ta regulace, ale chci si být jistý. Jinak ve vyšších otáčkách auto jede krásně klidně i 130 a pořád táhne. Jinak se v tom moc nevyznám a proto bych se i rád touto cestou popřípadě přiučil, kdyby mě něco takového potkalo i příště

Re: Focus 1.6TDCI - cuká při nízkých otáčkách chyba regulace turba
Napsal: 20.03.2024 09:36
od dusanlulka
ERG je OK?
Re: Focus 1.6TDCI - cuká při nízkých otáčkách chyba regulace turba
Napsal: 20.03.2024 16:27
od Hrůša123
To bohužel nevím, ale přemýšlím, že bych zavolal do servisu, jestli by to stihl vyřešit do velikonoc, ale nevím nevím
Re: Focus 1.6TDCI - cuká při nízkých otáčkách chyba regulace turba
Napsal: 20.03.2024 16:30
od Hrůša123
Ale kdyby to byl EGR, tak by to diagnistika hlásila nebo ne?
Re: Focus 1.6TDCI - cuká při nízkých otáčkách chyba regulace turba
Napsal: 20.03.2024 16:59
od Hrůša123
A ještě otázka dá se kdyžtak regulace vyměnit sama osobě?