Stránka 13 z 31
Re: Zaslepení EGR u 1,6TDCi 80kw
Napsal: 07.04.2014 23:58
od hihi
Pasivní = saze se samy o sobě průběžně spalují, protože filtr je hned za motorem (imho aditivum Eolys není třeba - DPF-C). Kdo má filtr pod autem, tam je tenhle proces nesmysl, tam se imho děje a má smysl až aktivní regenerace (a té pomáhá aditivum = DPF-A). No a když už ta pasivní nestíhá, spustí se aktivní (+sahara +spotřeba na volnoběh skoro dva litry za hodinu). Cokoliv mnou uvedené je bez záruky. Nucená regenerace je servisní záležitost (minimálně s domácí diagnostikou) a protože trvá dlouho a kolem všech těch rozpálených věcí je hromada oleje, tak se doporučuje ho vyměnit (kdo to neudělá, bude dřív měnit turbo, protože olej karbonizuje). Takhle jsem to celé pochopil já. Za zásadní považuji fakt nemyslet si, že, co je na mém autě, platí pro všechna...
Napsal: 08.04.2014 06:42
od vita_k
Už to motate všechno dohromady. U mého auta je třeba eolys i když mám DPF za motorem
Re: Zaslepení EGR u 1,6TDCi 80kw
Napsal: 08.04.2014 07:59
od Komi
jj je to tu taka zmes poulicna....
ja tu pisem oficialne udaje z prirucky Fordu pre system PSA s aditivom, o ktorom tu diskutujeme mnohi majitelia Focus II, pre Slidov suchy system v Mondeu su niektore veci naozaj ine, z toho vyplyva rozpor o pasivnej reg ze zacina pri 350stupnoch - mozno to funguje u systemov so vzacnymi kovmi ktore by mohli znizit potrebnu teplotu (nap. u BMW) ale v nasich PSA systemoch s keramikou treba vyssie teploty:
1. potvrduju to aj udaje Forda ktore suvisia so zakladnymi chemickymi principmi spalovania uhlika:
Oxidace uhlíkových částic funguje ovšem teprve při teplotě výfukových plynů nad asi 550 °C.
Použitím katalytického aditiva do paliva (cer) může však být teplota spalování snížena až na 450°C.
2. potvrdili mi to moje merania ked mi reg nastala po 25km dialnicnej jazdy pri teplote nad 350 -kde by sa uz zrejme mala uz uskutocnovat nejaka pasivna reg - skutocne nie, 350 je malo, a to mam filter hned za motorom, u 2 litra kde je vzdialenost vacsia a tym teplota plynov mensia to musi byt vyraznejsie
hihi uvazuje celkom logicky z precitanych informacii - jedine co nesedi je to, na co upozornuje Vita -aditiv treba aj pre motor s filtrom hned za motorom, jeho hlavny prinos je prakticky pri regeneracii v meste, kde dokaze znizit teplotu oxidacie uhlika na 450, cim zlepsuje ucinnost reg pri mestskom cykle kde sa dosahuje mensia teplota ako mimo mesta, aj preto nemusime mat kontrolku reg ako niektore systemy napr. u koncernu a jazdit povinne kilometre 80kmh a podobne komplikacie - radove pred 10 rokmi bol tento PSA system skutocne spica,
zaslepenie EGR skutocne znizuje teplotu v mestskom cykle, vtedy je vyhodna indikacia reg aby sa jazdou na nizsie prevodove stupne lahsie dosiahla potrebna teplota
Re: Zaslepení EGR u 1,6TDCi 80kw
Napsal: 08.04.2014 08:16
od Slid
Komi ja vim ze jsem Vam dotohodle tematu najel spise OT, protoze se mne to netyka, omlouvam se, neslo mi vubec o dohadovani, myslel jsem, ze focus to ma stejne, ale pak mi doslo, ze focus je vzdy modelove napred oproti mondeu. Slo mi spise o to, ze pokud nekdo laboruje s Egrem a jeho zaslepenim, at nezapomina proc tam je a na dalsi komponenty v aute, ktere muzou mit na nej navaznost

Re: Zaslepení EGR u 1,6TDCi 80kw
Napsal: 08.04.2014 10:19
od Komi
jj plne s tebou suhlasim, napr. zaslepenie moze priniest tomu kto jazdi hodne mesto skorsie zanesenie DPF - cize viac skody ako uzitku - to treba jasne povedat (hlavne pokial nesleduje regeneracie)
Re: Zaslepení EGR u 1,6TDCi 80kw
Napsal: 10.04.2014 22:44
od hihi
"hihi uvazuje celkom logicky z precitanych informacii - jedine co nesedi je to, na co upozornuje Vita -aditiv treba aj pre motor s filtrom hned za motorom"
Já aditiva nemám, protože "můj" systém už ho nepotřebuje. Proč nevím, zbytek jsem skutečně pouze dedukoval. Ale jak opět vidno, co focus, to originál. Odhaduji, že jsou na něm tři systémy (čtyři, pokud má i vlastní vstřikovače paliva do výfuku). A každý "známe" ten svůj

.
Re:
Napsal: 10.04.2014 23:07
od foki
vita_k píše:i když mám DPF za motorem
prosim foto , dik
Napsal: 11.04.2014 00:04
od vita_k
To je spíše špatně pochopeno: hned za motorem z hlediska vzdálenosti cesty spalin. Tzn. DPF by měl být žhavejsi než když je filtr hodně vzdalen od motoru. Stačí se chladit
A i tak potřeba aditiva u 1.6
Re: Zaslepení EGR u 1,6TDCi 80kw
Napsal: 11.04.2014 07:49
od foki
uz jsem si rikal

Re: Zaslepení EGR u 1,6TDCi 80kw
Napsal: 03.05.2014 08:25
od Mancistrus
Někde jsem četl, že vývod spalin některých korejských dieselových motorů (Kia nebo Hyundai) je přímo dozadu a tedy nejsou spaliny tak chlazeny jako u našeho Focuse, kde to jde dopředu. Tzn. že regenerace probíhá rychleji a snáze...
Re: Zaslepení EGR u 1,6TDCi 80kw
Napsal: 04.05.2014 22:28
od djcraty
Někdo z Mostu a okolí, kdo by mi pomohl zaslepit egr ventil? Už jenom to, že musím shodit stěřače.. tak se bojím toho, že už je zpět nenahodim.
Napsal: 05.05.2014 10:32
od vita_k
Ale no tak, to dáš

Re: Zaslepení EGR u 1,6TDCi 80kw
Napsal: 16.07.2014 08:49
od czjawa
Zdravím -máte někdo zkušenosti se zaslepením EGR ventilu u 1.6.TDCI 66kw r.v.2007 ?
Na netu jsem našel tuhle firmu
http://www.egr-ventil.cz/ a píšou, že je potřeba nejenom mechanicky,ale i soft v řídící jednotce.
Díky za info
Re: Zaslepení EGR u 1,6TDCi 66kw+80kw
Napsal: 16.07.2014 09:04
od lucky.jack
Není nutný nic SW řešit. Pakliže ti teda nehlásí PC žádnou chybu a vše funguje jak má.
Re: Zaslepení EGR u 1,6TDCi 66kw+80kw
Napsal: 01.08.2014 11:13
od smooo3
Zdar chlapci,
mam taký problém, robil som to zaslepenie ale pri mojej šikovnosti som skrivil tú sponu a nejde mi zacvaknuť, tak som ju tam nedal. Myslíte že veľký problém?
Druhá vec je že ten egr ked som po nom klepkal prstom tak čudne bzučal, ako keby tam bolo niečo odlomené, pružina alebo niečo také? Vadí to, či to tak robí od nova?
Tretia vec, zaslepoval som pre chybu motora zapísanú v RJ, išlo o niečo s EGR, teda som to zaslepil, chybu dal zmazať a zdá sa mi že zatiaľ ok.
Čo vy na to? DIk