Stránka 13 z 79

Re: Pneu,disky...

Napsal: 27.05.2009 18:32
od Kóťa
A kdo jste jezdil continental premium contact?Dávali se tuším originál,ne?Hučely Vám ke konci?Až budu muset kupovat,tak přemýšlím nad nima,ale přijde mi,že ke konci hučí a nebo barum bravuris2???Můžete mi někdo přeložit tohle?Co je třeba ochrana rádku atd.?

Kód: Vybrat vše

LI/SS - index nosnosti / index rychlosti
RF - zesílené provedení
XL - zvýšená nosnost
FR - ochrana ráfku
ML - ochrana bočnice
SSR - Self Supporting Runflate - samonosná pneumatika
J, M3, M0, N0, N1, N2, * - specifikace výrobců 

Re: Pneu,disky...

Napsal: 27.05.2009 18:45
od iggyrock
Ochrana ráfku je lem na gumě z boku u ráfku, který chrání ráfek před odřením např. od obrubníku - viz. obrázek (MFS). Iggyrock
tire_technologies_MFS.jpg
tire_technologies_MFS.jpg (13.03 KiB) Zobrazeno 2618 x

Re: Pneu,disky...

Napsal: 27.05.2009 18:48
od jama
index nosnosti : maximalne hmotnostne zatazenie pneumatikyň
index rychlosti : maximalna konstrukcna rychlost pneumatiky ( mozes ist aj rychlejsie ale vyrobca
nezarucuje stalost, pevnost konstrukcie pneumatiky pri prekroceni rychlosti na
ktoru je pneu testovana/stavana )
ZP/EMT/ROF/RFT/SSR/DSST : skratky, ktore znamenaju to iste - pneu ma spevnenu bočnicu a umožnuje
nudzovy dojazd v pripade defektu na prazdnej pneu rychlostou do 80km/h na
vzdialenost 100km tusim-možne použit iba na autach vybavených signalizaciou poklesu tlaku v pneumatike
RF/XL : pneumatika so zvysenou nosnostou - vyšší index nosnosti, zosilena bocnica
FR : ochrana proti poškodeniu ráfku, v podstate zvýšena hrana v okoli disku aby si
napr. pri parkovani pri obrubniku nezodrel disk ale oprel sa o tu gumenu hranu
v praxi žiaden zázrak ak sa na ten obrubnik natlacis tak stejne oškulis disk,ale
ked ten obrubnik len "líznes" tak to schyta len ta gumova hrana


čo je ML a tie specifikace neviem :( to ML by mohlo byt taka gumova hrana ako FR ale z vnutornej strany diery kde sa obuva disk, aby to utesnila a nedostalo sa tam trebars blato alebo iny sajrajt... ale neviem na 100%

tak nieco som nasiel aj k tomu:
to ML je vraj ochrana bočnice
a tie specifikacie su poziadavky jednotlivych vyrobcov :
N0,N1,N2,N3 musia byt oznacene pneumatiky ktore montuje PORSCHE v prvovýrobe
C1 pre Chrysler Viper 99-02
K1 pre ferrari
...

Re: Pneu,disky...

Napsal: 27.05.2009 19:23
od Kóťa
Díky za vysvětlení kluci....Nejvíc mi asi jde o ten FR.Dnes otec kupoval ty bravurisy 2 ve stejném rozměru jako na mondeo a přišly mi jako děsný balóny.Prostě se mi zdálo,že ta bočnice nebyla kolmo k silnici.Na starých Bravurisech to tak je.Tak,že by to nebyl ten typ FR?Zítra to zkusím pofotit.... :roll:

Re: Pneu,disky...

Napsal: 27.05.2009 20:36
od Ma.rt
m.a.x.i.m.u.s píše:Ma.rt: To jsi vůbec neodpověděl na moji otázku :wink:

Jednou jsem koupil gumy jeté necelou sezony, tedy skoro nové za super cenu. A i nyní se dá na nějakých fórech nakoupit podobně.
Nevidím tedy jediný důvod někoho odsuzovat :roll:
Ja netvrdil, ze by si nekdo mel kupovat 7 let stare gumy :D ja tvrdil, ze jsem je ted vyhodil. Predpokladam, ze pokud nekdo kupuje jete gumy, tak rok dva stare. Ale pokud je akce, o ktere jsem se zminoval, tak si myslim, ze se nove jednoznacne vyplati. BTW neco jsem ted na nich najezdil a jsou tiche jedna basen. Tak jsem zvedav, az je zajedu

Re: Pneu,disky...

Napsal: 28.05.2009 11:39
od m.a.x.i.m.u.s
Včera jsem se díval na své gumy a budu muset zajet do pneuservisu, aby mi prohodily přední kola se zadníma. Jinak bych to nevydržel ani do konce sezóny :roll:
Je to síla jak ty předky letí. Za posledních 6 let jsem měl 2 Omegy a s náhonem na zadek byl klid. Nyní náhon na předek + brždění dává předkům pěkně zabrat :(

Re: Pneu,disky...

Napsal: 28.05.2009 13:51
od ballu
Technické informace
Značení pneumatik:
195 / 65 R 15 91 H
195
šířka v milimetrech
65
poměr výška/šířka v procentech
R
konstrukce - Radiální
15
průměr disku v palcích
91
index nosnosti
H
index rychlosti

POZOR! - index nosnosti a rychlosti musí být vždy totožný s údaji v technickém průkazu, popř. vyšší.

Další značení:
TT
Tube Type - dušová (nelze použít bez duše)
TL
Tubelles - bezdušová
M+S
Mud + Snow - zimní
regumerat, retread
jedná se o protektor
regroovable
možnost prořezání dezénu, u pneumatik bez tohoto označení je zakázáno dezén prořezávat!

Na každé pneumatice musí být uvedeno datum výroby. To se zpravidla uvádí ve čtyřmístném číselném kódu.
např.:
0604
tzn. šestý týden roku 2004. Pokud je u kódu uvedena šipka, jedná se o rok 94. (Tato šipka se používá střídavě co deset let.)

Pneumatiky starší než čtyři roky by se neměly prodávat.



Označení dojezdových pneumatik u výrobců:
Bridgestone - RFT
Continental - SSR,CSR
Dunlop - DSST, ROF
Firestone - RFT
GoodYear - EMT, ROF (RunOnFlat)
Michelin - ZP
Pirelli - RFT
Yokohama - Run Flat




Zkratky u pneumatik:
FR - ochrana ráfku
MFS - ochrana ráfku
RPB - ochrana ráfku
RF - zesílená pneumatika
XL - zesílená pneumatika
C - pneumatiky pro užitkové vozy
ZR - pneumatika konstruována pro rychlosti nad 240km/h
RW - bílý nápis na bočnici
OWT - bílý nápis na bočnici
OWL - bílý nápis na bočnici
RBL - vystouplá písmena na bocích pneumatiky
DSST - dojezdová pneumatika
RFT - dojezdová pneumatika
ROF - dojezdová pneumatika
SSR - dojezdová pneumatika
ZP - dojezdová pneumatika
M0 - homologace pro Mercedes-Benz
J - homologace pro Jaguar
N0 - homologace pro Porsche
* - homologace pro BMW
S/T - Sport Truck
A/S - All Season
A/T - All Terain
RHD - Right hand drive
M+S - Mud + Snow (bláto a sníh)
r.v. - rok výroby

Re: Pneu,disky...

Napsal: 28.05.2009 16:51
od HmerX
m.a.x.i.m.u.s : Mě se taky hodně rychlejc sjíždí přední gumy jak zadní ... Jestli je to i těma většíma motorama? :roll:

Re: Pneu,disky...

Napsal: 28.05.2009 16:59
od m.a.x.i.m.u.s
Pouze se domnívám, ale po cca 6 letech co jsem měl 2 Omegy se zadním náhonem (2,5 a 3,0) na kterém jsem nepozorovaltakový úbyt vzorku na jedné z náprav tak přední kola dostávají hodně zabrat už i bržděním a když je náhon na předek tak díky tomu i při "běžném" ježdění tak proto jde ten vzorek tak moc dolů. Je pravda, že ST dávám o něco víc, ale ne zase o tolik, aby v tom byl takový rozdíl. Nevím teda kolik na těch gumách najel minulý majitel, ale oproti zadnímu vzorku šly po cca 8t dost dolů :(

Re: Pneu,disky...

Napsal: 28.05.2009 17:08
od HmerX
Taky jezdim rychlejc, ale žádné extrémy, hrabání, ani brždění do zásahu ABS. Tak nevim ... už se s tim smiřuju, na předek budu shánět pneu častejc :?

Re: Pneu,disky...

Napsal: 28.05.2009 19:31
od m.a.x.i.m.u.s
Brzdit až na ABS taky neprovádím, ale i když se to nezdá tak se větším bržděním sjíždejí gumy solidně... A prohrab se mi bohužel občas podaří třeba i na trojku :(

Re: Pneu,disky...

Napsal: 05.06.2009 16:11
od ballu
Přední náhon odrovnává gumu akcelerací a bržděním , ale tím méně se opotřebuje zadní. Prohodí se předek za zadek a jede se dál . U zadního náhonu je zadní guma sjetá více akcelerací ale zase více vydrží předek. V součtu km to vyjde u předku i zadku nastejno.Tam jde jen o způsobu jízdy a včasného prohození , aby se dojely gumy a vzorek který zbude, bude stejný jako na předku tak i na zadku. Důležité je sledování poměru úbytku vzorku na předku a zadku pro dobrý odhad prohození. :o Horší na tom jsou směrové gumy , ty nejdou prohodit do kříže. :evil: :evil:

Re: Pneu,disky...

Napsal: 09.06.2009 17:25
od iggyrock
Ještě záleží na tom, kde je motor. Pokud je to normální auto, tak asi vepředu. Navíc přední kola slouží ještě k zatáčení. Iggyrock

Re: Pneu,disky...

Napsal: 11.07.2009 22:13
od kadelst
Budou mi na mondeo mk4 pasovat 16´´ plechace z mk3? Nemam velky TP,takze ani nevim co tam ma byt.Dik

Re: Pneu,disky...

Napsal: 11.07.2009 22:27
od zirafak
Bezproblemov sadnu:idea: