Stránka 12 z 26

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Napsal: 14.07.2008 09:48
od Wolf2
pmika píše:Myslím že "kvalitní" benzíny u hypermarketů nemají mazací přísady, a pak se přidírá volnoběžný ventil.
Volnoběžný ventil se nedomazává a ani nijak nemaže benzinem ,ventil je ve vzduchové sekci a nemá na něj vliv žádný benzin a td. Je řízený řídíci jednotkou a max. co ho ovlivňuje a zanáší je tak maximálně čistota vzduchu. :wink: :wink: :wink:

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Napsal: 14.07.2008 12:33
od skramaj
Ahoj lidi.
Potřeboval bych poradit.Můj problém s volnoběžnýma otáčkama je v tom,že se mi poslední dobou stává,že mi při běžné jízdě,při vzřazení rychlosti ,otáčky motoru vylezou až skoro na 5000 ot/min.Když sešlápnu spojku,tak pomalu padají dolu a naopak.Díky za radu.J
Mám 1.8 16v
r.v.2000

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Napsal: 14.07.2008 12:37
od pmika
Volnoběžný ventil se nedomazává a ani nijak nemaže benzinem ,ventil je ve vzduchové sekci a nemá na něj vliv žádný benzin a td. Je řízený řídíci jednotkou a max. co ho ovlivňuje a zanáší je tak maximálně čistota vzduchu.
Tak v tom případě byl zakopanej pes asi jinde, ale každopádně na kvalitní benzín to jezdí bezvadně zatímco na ten zmiňovaný benzín z Hypernovy a Globusu to zlobilo hodně. Takže to už neřeším a jezdím

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Napsal: 19.07.2008 16:26
od SkyLK
Wolf2 píše:můžeš udělat fotku té hadice , kde se nachází na motoru ????? Podobný problém mám i já ,otáčky OK ,ale třes motoru mám.
Takhle vypadá ta hadička,mám jí na dvou místech jakoby roztavenou,ale prodřená nejspíš není.Taky mě záráží že když běží motor tak ta hadička je na konci v ohybu úplně zmáčnuta.Ale myslím si že to tak má být,dělá to ten podtlak.
Protože ja problémy s otáčkama nemám.
Teda kromě těch při řazení,že jim trvá než padnou dolů,ale to je asi taky normální.Jde ozvyk.

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Napsal: 24.07.2008 23:07
od ravyk
Taky sem přidám svůj první příspěvek.
Mám 1,6 16V 2001. Kolísání otáček mi začalo tak před 4 měsíci, ale bylo to tak, že po vyřazení mi spadly otáčky tak na 650 - 700 a pak se po zaškytání motoru srovnaly na 800. Pak se to nějak srovnalo až na jednu záležitost, která se projevila tak před měsícem. Objevuje se to ojediněle a nahodile, takže vůbec s tím nejde nikam zajet na diagnostiku. Problém je v tom, že na volnoběh mi auto samovolně tůruje, tzn. že si přidává a ubírá plyn. Je to jako by nervní řidič stál na semaforu a šlapal a pouštěl plyn. Rozmezí otáček je tak 800 - 1100. Nicméně jsem včera zjistil zajímavou věc, že když sešlápnu spojku, tak to přestane. Pustím ji a znovu to začne. Pak ujedu pár kilometrů a je po problému. Setkali jste se s něčím podobným? Nemohlo by být příčinou spojkové ložisko - už se mi nějakou dobu ozývá pískáním. Poraďte. Díky

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Napsal: 25.07.2008 08:51
od pmika
to Ravyk: Už jsem to tu psal, měl jsem podobný problém, a spravilo se to samo, když jsem začal používat kvalitní benzín. Stávalo se mi to samé, když jsem po ránu nastartoval motor. Při zahřátém motoru to bylo OK. Převodovka má hlavně za studena určitý odpor, takže motor musí trochu "přidat plyn" aby ho přemohl. Protože nešlapeš na plyn, reguluje to automatika - volnoběžný ventil vzduchu + vstřikování. Jen se dohaduju, ale nejspíš ten volnoběžný ventil nefunguje plynule jak má, ale "skokově", takže přidá, ale moc, pak ubere, atd..

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Napsal: 25.07.2008 09:24
od ravyk
to pmika: z 90% tankuju Shell, jiný jen pokud není možnost. A to kolísání není závislé na studeném nebo teplém motoru. Prostě je to náhodné. Je tu ještě jedno vlákno, které se zabývá kolísáním otáček, ale objevil jsem jej až dnes a tam někdo popisoval ten samý problém a prý byl problém v nedokonalé výměně rozvodového řemene (o 1 mm). Po opravě mu to přestalo dělat. Tak se o víkendu podívám do servisky a mrknu, kdy jsem jej nechával vyměňovat a pokud bude datum souhlasit s tím, kdy se to u mě začalo projevovat, tak mám asi vyhráno... snad!!!

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Napsal: 25.07.2008 10:29
od pmika
to ravyk: ještě zkus překontrolovat těsnost sání, jestli to někde nepřisává vzduch, někde za škrticí klapkou - dotáhnout příruby tělesa škrtící klapky, můžou být zpuchřelý hadičky atd. Špatný časování rozvodů by se asi projevilo i na jízdě, spotřebě, nejen na kolísání volnoběhu

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Napsal: 27.07.2008 10:55
od d3DEk
Můžete mi někdo vyfotit jak vypadá a kde se nachází volnoběžný ventil na autě (1.8 16V). Chci ho vyčistit. Díky.

Jinak jsem koukal na tu hadičku a mám ji vespodu uplně poblitou volejem, je to normální? :|

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Napsal: 24.08.2008 14:39
od Wolf2
Tak už mám po problémů s otáčkama po startu,jelikož jezdím na LPG a mám ten zázrak Flash lube a jelikož kolem benzinových vstřikovačů proudí LPG a domazávač ,tak se stává za čas ,že na vstřikovačích benzínu zůstane povlak a ten znemožní 100% rozstřik benzínu a tím pádem dochází k nekvalitnímu spalování a rozhození otáček. Vyřešil jsem to tak ,že jsem natankoval plnou nádrž benzinu a nalil jsem tam dvě balení čističe vstřikovačů ( STS injector cleaner) najel jsem 2 x 300km ( je potřeba najet alespoň 100km vkuse) na benzin a otáčky jsou teďka v pořádku. Doporučuji nalít čistič i těm co jezdí jen na benzín a zkusit ,jestli nejsou zanesené vstřiky a zda se potom neupraví volnoběh. Na Fiestě jsem to lil do nádrže pokaždé před nějakou delší trasou a výsledek byl znát. :wink:

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Napsal: 12.10.2008 21:14
od Boban
Tak sem dám fotku volnoběžného ventilu a jeho umístění, je to pro motory 1.8 a 2.0 Zetec, červeně je označené místo od kud je vyndán, vyndavá se od spoda, teda nikdy se mi nepodařilo ho dostat jen tak při otevřený kapotě a taky nikdy nepomohlo jen čištění :-)

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Napsal: 12.10.2008 22:27
od Bullitt
Mohl by někdo, kdo měl vyndanej volnoběžnej ventil(ten z tý fotky od Bobana), napsat jak se uvnitř chová ten pístek, jak uzavírá obě komory(v klidu/s napětím na cívce), nejlépe u 100% funkčního ventilu? Měl jsem volnob.ventil vyndanej na pročištění a v klidu je ventil stále pootevřenej(tak 1-2mm mezera), ale tak to přiotvírá ta pružina(možná podtlakem v sání se uzavře). Když jsem přived napětí, tak se táhlo hnulo jen málo, nevím, jestli dostatečně. Ale mechanicky to vše běhá volně. Jenom dodám, že mám problémy s pomalým padáním otáček při přeřazování nebo prošlápnutí plynu. V klidu je volnoběh OK, nechcípá, žádný propady otáček.
Co byl ventil volnoběhu na Escortu, tak v klidu byl zavřenej(pružinou) a s napětím cívka posunula táhlo a ventil se otevřel.

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Napsal: 13.10.2008 07:25
od Boban
na tý fotce od Bobana je ventil a ruka Bobana :idea: to nejsou fotky někde z netu :idea: :!: :evil: mám to doma nafocený i dovnitř tak to sem dám, ale jen tak z hlavy se domnívám, že to je přesně jak píšeš cca 1-2mm pootevřený.

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Napsal: 13.10.2008 17:56
od Bullitt
Díky, byl bych rád, kdybych se dozvěděl, jak se správně ten ventil uvnitř chová. Nerad bych vypláznul přes dvojku za novej ventil a pak zjistil, že to v tom nebylo.
Ale ostatní problémový věci jsem zkontroloval, každopádně chod toho ventilu se mi moc nelíbí. Pročistil jsem ho aspoň od karbonu, ale změny jsem nepozoroval.

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Napsal: 22.10.2008 06:07
od zet
zdravim mam focuse 1.8 i 85 kw rv.1999 combi. mam taky problem s volnobeznyma otackama. ale jak na to koukam nikdo jeste poradne neprisel na to cim to je. Jeste bych potreboval poradit jestli nekdo neví cim to muze byt ,ze kdyz brzdim motorem tak motor stale zere 2-3.5 litru podle toho jak jedu rychle s kopce. Muze to mit spojitost s volnobeznyma otackama. A co vlastne vypina privod paliva pri brzdeni motorem. dik