Stránka 12 z 76
Re: opotrebované turbo?
Napsal: 17.02.2009 16:43
od mosquito
Tak to ,,pískání´´ by mělo být asi tohle: když začne plnit TD hodně,tak jsou vysoké tlaky a velká rychlost(opravdu velká) a dochází tam k přechodu z podzvukové do nadzvukové rychlosti,to by mělo být to pískání. A s tou regulací se to má asi takhle:Je tam obtokový ventil(tzv turbine bypass),který většinou ovládá táhlo membrány, která je připojená k přetlakové části kompresoru. Při dosažení optimálního plnícího tlaku se přemáhá pružina silou vyvozenou na membráně a tím je pomocí táhla otevírán ventil obtoku turbíny. Při poklesu plnícího tlaku se ventil zase sám uzavře. Pokud by se ventil neotevřel, hrozilo by přetočení rotoru turbodmychadla a jeho destrukce.
Re: opotrebované turbo?
Napsal: 17.02.2009 17:07
od Maverick_cz
hmm to je zajímavý s tím přechodem do rychlosti zvuku.. osobně si myslím, že to pískání má hodně společného s rychlostí proudění, ale asi to není úplně tak, že tím, že to přechází z podzvukové do nadzvukové rychlosti to bude takto pískat. To spíš záleží na průměru trubky (hadice) a rychlosti toho proudění a možná ještě tlaku... čili prostě tím, jakou rychlostí a jakou tryskou ten vzduch proudí... protože přeci hranice podzvukové a nadzvukové rychlosti nemá nic společného s přechodem na slyšitelný zvuk... Každopádně máš pravdu podle mě v tom, že tohle pískání neni o nějakém ventilu, který to vypouští ven, ale o přímym proudění vzduchu za turbem a tím jak se zvyšuje rychlost proudění, tak se vlastně přijde do fáze, kdy dojde k extrémnímu natlakování a zvýšení rychlosti proudění... Proto je to taky u různých typů motorů trochu jiné. Klasicky oktávky i ty slabé 66kW pískali, že to bylo slyšet všude venku a u některých turbodiesely to tolik patrné není... myslím, že je to právě o kombinaci těch atributů ...
A nebo to tak vůbec není a to pýskání dělá čistě ten ventil, který popisuješ. V principu by to bylo stejné, protože je tam velký tlak a ten ventil podle toho, jak moc je otevřenej tak zvětšuje/zmenšuje průřez, kterým stlačenej vzduch od turba utíká ven a tím to dělá tyhle zvuky. Taky mi to právě tak připadá, protože pomocí plynu, jak přidáváš víc/míň/držíš otáčky tak mi přijde, že se právě někde otevírá nějakej přetlakovej ventil jako u papiňáku ;o)
Re: opotrebované turbo?
Napsal: 17.02.2009 17:18
od mosquito
hehe,no asi jsme si moc nerozuměli,ale je to jak říkáš(oba říkáme) ono se to toiž ještě urychlý(vzduch)Vyjde to z kompresorové části do difuzoru(v tomto případě bezlopatkový)ten to usměrní aby to pod správným uhlém letělo do spirální skříně(která se postupně zužuje(což jak říkáš je to urychlení-klasická fyzika tekutin)...ale pro mě tohle pískání je opravdu jen teoretizování,tím jsem se nezabýval,to je vedlejší efekt.Takže opravddu jen hádám čím to asi může být...jinak myslím že jsme to dali dobře dohromady,ne?

Re: opotrebované turbo?
Napsal: 17.02.2009 18:14
od Maverick_cz

) nu já myslím, že alespoň částečně jo ;o) ale to nám ještě určitě někdo potvrdí, nebo vyvrátí... každopádně jsem rád, že jsem si o tom s někým moch poklábosit páč jsem si na to neudělal nikdy jasnej názor co to vlastně je... takže díky a třebas se to tady ještě rozroste o nějakou tu myšlenku ...
Re: opotrebované turbo?
Napsal: 17.02.2009 18:32
od mosquito
třeba jo,každopádně tohle je fajn téma

snad se ještě někdo přidá

Re: opotrebované turbo?
Napsal: 18.02.2009 20:18
od peterkos2
planci,,skús si pozrieť hadice od turba,či nie sú uvolnené alebo prasknuté.Takisto opotrebované turbo by sa malo prejaviť vyššou spotrebou oleja
Re: opotrebované turbo?
Napsal: 21.02.2009 02:17
od BobTDCi
Re: Problémy s Turbo ve FoFo 1,6 TDCI 66kW Kombi
Napsal: 24.02.2009 16:16
od evasarlot
Já teda nevím,jsem ženská,ale co je za blbost nechat auto po dojezdu klapat?Akortá mě upozornili že u TDCI se vypíná motor se spojkou.Já mám FF 2007,1.6TDCi najeto 47tis
Re: Problémy s Turbo ve FoFo 1,6 TDCI 66kW Kombi
Napsal: 25.02.2009 10:21
od tomason
přesně tak ,to auto má v olejovém oběhu sítko pokud odejde turbo vždy se musí vyměnit to sítko ,většinou je přicpané a dojde k omezení mazání turba a to se opětovně může poroučet toto alespoň popisovali v autoojetinách ,ale jestli pak může dojít k totAl strátě oleje až k zadřenému motoru nevím ,ale určitě to auto nebylo v pořádku Eurodiesel je obyčejný obchod mam od nich taky auto a protože si nedělají zpětnou vazbu od svých klientů ani nedávají žádný protokol ke stavu vozu NEDOPORUČUJI OD NICH NIC KUPOVAT
tchifla píše:trans-beskyd: Myslim si, ze nemas dovod zanevriet na focusa. To co si dostal do ruky kupil vyzera, ze malo hodne zanedbanu udrzbu... Je to skor chyba predchadzajuceho majitela. Nieco take sa ti moze stat aj na inom aute...
Re: Problémy s Turbo ve FoFo 1,6 TDCI 66kW Kombi
Napsal: 25.02.2009 10:25
od chmelko
trans-beskyd:skor by si mal skončit s takou partičkou ako je eurodiesel..celu dobu tu varujeme ludí, ale maju pekne stránky, predavaju same fordy..zase sa niekto chytí..
Re: Problémy s Turbo ve FoFo 1,6 TDCI 66kW Kombi
Napsal: 25.02.2009 10:32
od tomason
ono to neznamená ,že všechny auta sou špatný ,ale ten kdo tomu nerozumí ať tam prostě neleze .Maj tam nový i se zárukou fordprotect je fakt ,že těch aut prodali mraky vždy se nějaký špatný kus najde otázkou je jestli dělají taková zvěrstva jako falšování servisních knížek a omlazování vozů.Já aspoň vim že to moje bylo trefený na původních gumách ,tak snad sem měl štastnou ruku

ps:samozřejmě tvrdili že si myslí že ne

Chlazeni Turba FOFOII 1,8Tdci
Napsal: 05.03.2009 08:24
od xxxvin
Vazeni, ted jsem se doslechl, ze pri delsi jizde, co turbo hodne zabira a je pekelne zahraty, tak kdyz motor vypinate, zte by mel zustat jeste chvili bezet na volnobeh, aby se tim turbo samo uchladilo. Pry kdyz se vypne motor okamzite, nechladi se samo a nastavaji silnejsi tlaky pri chlazeni a odchazi loziska apod. Co vy na to? Delate to taky?
Nerad bych investici do turba, to by byl asi ranec

Re: Chlazeni Turba FOFOII 1,8Tdci
Napsal: 05.03.2009 08:28
od zirafak
ale to nieje ziadna novinka,ale uz moooc stara a na tomto fore a nielen na nom znama vec

Re: Chlazeni Turba FOFOII 1,8Tdci
Napsal: 05.03.2009 08:30
od TripleJay
Tak tak, robim to aj po 5km jazde

Re: Chlazeni Turba FOFOII 1,8Tdci
Napsal: 11.03.2009 00:04
od t.dudis
ja to taky delam i když se mi ešte ani neohřeje motor
