Stránka 12 z 31

Re: Egr - zaslepení

Napsal: 11.07.2013 16:18
od spaghi
nakoniec to ani nebol EGR ventil, ale udajne intercooler bol prasknuty..
zobral som auto z autorizovaneho servisu, pretoze tam chceli za vymenu (novy ventil + praca = 700 + 300 = 1000eu), zobral som ho k jednemu mechanikovi, ten to rozobral, chcel ho povodne vycistit a pozriet sa tiez na to, ale ked ho rozobral, tak zistil, ze egr ventil je uplne cisty a 100% funkcny, ale intercooler je prasknuty..
tak ho vymenil min tyzden, ale az dnes idem pre auto, pretoze som nebol doma.. tak uvidime..
diky chlapi za rady!
s.

Re: Zaslepení EGR u 1,6TDCi 80kw

Napsal: 31.03.2014 16:28
od petis
Zdravím, tak od soboty mám EGR taky zaslepený. Díky moc za perfektní návod, podle něj je to hračka. Dlouho jsem se k tomu chystal, protože jsem řešil jemné trhání při velmi lehkém plynu a v přechodových režimech, když jsem z lehkého plynu potřeboval zrychlit. Původně jsem sázel na podtlakový ventil turba, ale výměna ventilu za nový nepomohla. Mám za sebou cca 200Km se zaslepeným EGR a s několika studenými i teplými starty a ťuk, ťuk, zatím všechno v pohodě. Zdá se mi, že motor má víc síly z nižších otáček a ochotněji jde za plynem - nedusí se. Ale možná je to jen placebo, abych si zdůvodnil ten čas s výrobou a instalacií záslepky :) Jinak žádná SW úprava není zapotřebí - ventil se otevírá a zavírá jako dřív, ale díky zaslepení nepouští do sání výfukové plyny a motor dýchá čerstvý vzduch...

Re: Zaslepení EGR u 1,6TDCi 80kw

Napsal: 02.04.2014 11:39
od petis
Tak po najetí cca 500 kilometrů potvrzuji první dojmy, které už jsem psal: po zaslepení EGR se motor ochotněji a s větší silou sbírá od volnoběhu a rychleji reaguje na přidání plynu. Vliv na spotřebu zatím spočítaný nemám (počítám od tankování do tankování), ale podle zobrazovaného dojezdu na PC bude spotřeba určitě nižší. Vše funguje, jak má, žádná varovná kontrolka se nerozsvítila. Zásadní pozitivum pro mě je, že úplně zmizelo jemné škubání po přidání plynu, kvůli kterému jsem zaslepení EGR zkusil. Jako bych teď jezdil s jiným autem :) Snad tato zkušenost pomůže někomu, kdo řešil podobný problém s občas líným a cukavým autem.

Re: Zaslepení EGR u 1,6TDCi 80kw

Napsal: 02.04.2014 13:04
od majko2000
Tu je vykres zaslepky EGR ak to niekomu pomoze. Staci na to 0,5 mm antikor plech.
Ja som to dal vyrezat na dratorezacke.

Re: Zaslepení EGR u 1,6TDCi 80kw

Napsal: 02.04.2014 22:39
od hihi
Mírně OT: jaký vliv na vznik sazí a tedy životnost DPF má zaslepený EGR? Přece jen se při opakovaném nasávání spalin asi něco "dopálí"... Jen úvaha...

Re: Zaslepení EGR u 1,6TDCi 80kw

Napsal: 03.04.2014 07:37
od Komi
ja som po zaslepeni zmenu vo vzdialenostiach medzi regeneraciami nezaznamenal,
zato vsak pokles spotreby a lepsiu reakciu pri malom plyne ano

Re: Zaslepení EGR u 1,6TDCi 80kw

Napsal: 03.04.2014 08:05
od Slid
Ja kdyz zaslepil egr s dpf na mondeu, tak jsem casteji regeneroval a skakala mi i nucena regenerace.
Delsi dobu trvalo dosahnout teploty pro vypaleni, motor mel hrubsi chod a jako bonus svitila kontrolka motoru.
Ale je pravda ze spotreba mi sla o 0,5l dolu a reagovalo to na plyn v nizsich otackach mnohem lepe :) Nakonec jsem koupil novy egr, dpf byl pro me velky strasak. :nnou:

Re: Zaslepení EGR u 1,6TDCi 80kw

Napsal: 03.04.2014 11:06
od Komi
....skakala mi i nucena regenerace

tomu nerozumiem - prosim o vysvetlenie

Re: Zaslepení EGR u 1,6TDCi 80kw

Napsal: 03.04.2014 11:45
od Slid
1. zrkacoval se mi inteval vypalovani dpf
2. diky nedosazeni optimalni teploty pro vypaleni, preruseni castejsiho cyklu, probehla nucerna regenerace, treba po 3-5tis km, takze sup vymena oleje.

Jak sem dal novy egr hned zase vse ve starych koleji a o vypalovani clovek ani nevi, proto bych rad dobastlil kontrolku kdyz probiha proces vypalovani.

Re: Zaslepení EGR u 1,6TDCi 80kw

Napsal: 03.04.2014 12:13
od Komi
...probehla nucerna regenerace, treba po 3-5tis km

volaky som z toho zmeteny...to si si spustil sam alebo v servise ?

...kontrolka je urcite dobra vec, pokial nesledujes priamo teplotu ako ja...vidim tam aj naozaj rychlejsie chladnutie pri volnobehu - stati na krizovatke po zaslepeni EGR, pri poslednej reg pri prejazde mestom som mal min 508 stupnov, keby som ale o nej nevedel a neprisposobil styl jazdy tak predpokladam ze by som padol pod potrebnych 450 stupnov, co by sa uz mohlo prejavit kratsou vzdialenostou do dalsej reg...

Re: Zaslepení EGR u 1,6TDCi 80kw

Napsal: 03.04.2014 14:22
od Slid
Ja to nepisu asi moc odborne, tak to zkusim ted :D v aute probihaji dva typy regenerace ( vypalovani ) DPF, jeden je pasivni teplota 300 - 450 °C coz probiha mimo mesto.
Pokud se jezdi po meste, nebo kratke vzdalenosti RJ naplanuje Aktivni cisteni ( aktivni regenerace ) , coz je tech 40km aspon 80km/h, pokud je prerusen po dalsim startu hned naskoci. Pak nasleduje zkraceny interval vymeny oleje.
Snad jsem to uz napsal dobre :D nucena jsem tam nemel psat :wink:

Muj problem se zaslepenim byl, nedosahoval jsem teploty pozadovane, proto casteji se zapinala aktivni regenerace. Ano pokud jsem jezdil jen po dalnici nebyl problem, ale clovek jezdi mesto okresky atd. Takze se zaslepenim se mi rozhla kontrolka vymeny oleje na 5tis ale i po 3tis km( v zime ).
Proto se zaslepeni s dpf nedoporucuje.

Re: Zaslepení EGR u 1,6TDCi 80kw

Napsal: 03.04.2014 14:58
od Komi
jedna regeneracia je podla vypoctu zanesenia DPF a takto o nej pise Ford manual

Protože kapacita ukládání částic sazí ve filtru je však omezena, musí se v pravidelných intervalech
regenerovat.
Pro řešení tohoto způsobu, jsou částice shromažďovány ve filtru a zde jsou odpovídajícím
způsobem spáleny při vyšší teplotě výfukových plynů. Oxidace uhlíkových částic funguje ovšem
teprve při teplotě výfukových plynů nad asi 550 °C.
Použitím katalytického aditiva do paliva (cer) může však být teplota spalování snížena až na 450
°C.
Protože teplota výfukových plynů během předepsaného evropského jízdního cyklu vzhledem k
nepatrnému zatížení motoru jen zřídka překračuje 270 °C, musí být proveden zásah řízením
motoru, aby tato teplota byla uměle zvýšena.

a druha reg je vynutena na mieste - spravidla v servise a ta trva dlhsie - ta prva v aute trva okolo 5 min - do 10km...

Re: Zaslepení EGR u 1,6TDCi 80kw

Napsal: 03.04.2014 20:06
od Slid
Tak u mondea je to vazne takhle a pochybuji ze focus to ma jinak :wink: Ty regenerace tam vazne probihaji dve aktivni a pasivni, pak je treti nucena v servisu dle diagnostiky. Proto sem rikal, ze to pisu blbe a nemel jsem pouzivat slovo nucena regenerace.Jeste jak pises " musí být proveden zásah řízením motoru, aby tato teplota byla uměle zvýšena " tento ukon je taky diky egru a kdyz je zaslepen, tak jak to udelas?

Tento text je z jineho fora na vysvetleni regeneraci u mondea
Ve stručnosti se to chová následovně. Pasivní regenrace (čištění) probíhá vždy, když teplota výfukových plynů stoupne nad 300°C (optimální je teplota mezi 300-450°C). U aut používaných na krátké vzdálenosti, nebo jízdy po městě, nedosahuje teplota výfukových plynu teplotu pro pasivní regeneraci, takže ŘJ podle provozních údajů a vyhodnocení údajů z čidel podle potřeby spouští cyklus aktivní regenrace. Při něm se změnou řízení mtoru a vstřikováním většího množtví nafty zvýší teplota výfukových plynů na požadovanou hodnotu 300-450°C. Aktivní regenerace trvá až 30 minut. Pokud je cyklus aktivní regenerace přerušen, ŘJ ho při dalším startu motoru spustí znovu.
Takže se doporučuje co nejčastěji jezdit rychlostí nad 80km/h po dobu alespoň 40minut.


Zkrácení intervalu výměny oleje v důsledu aktivní regenerace DPF: u aut provozovaných s malým zatížením a na krátké trasy spouští ŘJ cyklus aktivní regenerace častěji, než u aut jezdících dlouhé trasy s vyšší zátěží. Dodatečné vstřikování nafty při aktivní regeneraci DPF vede ke zředění motorového oleje a tedy ke zhoršené jeho vlastnsotí. ŘJ vyhodnocuje počet aktvních regenerací DPF a podle nějakého algoritmu z toho vypočítává stupeň znehodnocení motorového oleje. Když je olej znehodnocení nad určitou (vypočítatnou) hodnotu, rozsvítí ŘJ kontrolku výměny oleje a olej je nutné vyměnit bez ohledu na ujeté kilometry.

To jsou oficiální informace od FMC.

Re: Zaslepení EGR u 1,6TDCi 80kw

Napsal: 04.04.2014 08:02
od Komi
....Tento text je z jineho fora na vysvetleni regeneraci u mondea
Ve stručnosti se to chová následovně. Pasivní regenrace (čištění) probíhá vždy, když teplota výfukových plynů stoupne nad 300°C (optimální je teplota mezi 300-450°C).

toto je z fora kde sa pisu fory...never vsetkemu co sa na fore docitas...

snad je to zrozumitelne napisane vo Ford prirucke:

Protože kapacita ukládání částic sazí ve filtru je však omezena, musí se v pravidelných intervalech
regenerovat.
Pro řešení tohoto způsobu, jsou částice shromažďovány ve filtru a zde jsou odpovídajícím
způsobem spáleny při vyšší teplotě výfukových plynů. Oxidace uhlíkových částic funguje ovšem
teprve při teplotě výfukových plynů nad asi 550 °C.
Použitím katalytického aditiva do paliva (cer) může však být teplota spalování snížena až na 450
°C.

pytas sa
aby tato teplota byla uměle zvýšena " tento ukon je taky diky egru a kdyz je zaslepen, tak jak to udelas?

- teplota sa zvysuje hlavne postvstrekom - nafta nezhori v spalovacom priestore (preto moze nariedovat olej) ale hori az v katalyzatore a tym prudko zvysuje teplotu na vstupe DPF...EGR ma vplyv ako som uz pisal napr pri volnobehu kedy napomaha pomalsiemu poklesu teploty - teda vylepsuje situaciu pri reg v mestskom cykle - pri reg mimo mesta nema EGR prakticky ziadny vplyv - mnozstvo tepla ziskaneho z postvstreku je mnohonasobne vacsie ako trocha tepleho plynu vratene EGRkom pri pracovnych otackach od 2000ot (toto nie nejaky for, ale vyhodnotenie z mojich merani - desiatok zaznamenanych priebehov reg s motorom s a bez EGR)

ked nechces verit Ford prirucke, nemusis, mozes verit forom, musel som to ale pripomienkovat, aby sa tu nesirili taketo bludy ako :
Pasivní regenrace (čištění) probíhá vždy, když teplota výfukových plynů stoupne nad 300°C (optimální je teplota mezi 300-450°C
suche systemy-bez aditiva potrebuju vyssiu teplotu - nad 550 - tu je vyhoda nasho aditivovaneho systemu hlavne v mestskom cykle...
najkratsiu vzdialenost medzi reg som mal 25km a to bolo presne v tomto rezime - na vjazde na D som regeneroval, isiel som pianko 120-130kmh, teplota okolo 350 a po 25km sa reg spustila znova - pokial by to bolo tak ako pises ze nejaka pasivna reg prebieha 300-450 tak by som na D neregeneroval zrejme nikdy - skutocnost je uplne ina - pri mnohostokilometrovej jazde po D na dovolenku reg prebiehaju veselo jedna za druhou aj s novym filtrom kde samozrejme vzdialenosti medzi reg podstatne narastli

Re: Zaslepení EGR u 1,6TDCi 80kw

Napsal: 04.04.2014 09:49
od Slid
Komi: nechame to byt, dohadovat se s tebou nebudu, bludy zadne nesirim. Ten text byl sice napsan na foru, ale ten text je ofiko od Forda dole to mas i napsano FMC ( Ford Motor company ). Svuj egr jsem resil pul roku, laboroval, protoze mam el. rizeny tri konektory asi to nejhorsi co muze byt, chtel sem zaslepovat v minulosti a i mel zaslepeno pul roku, ale kazdy me varoval vcetne servisaku at nezapominam na dpf, budu mit problem pri regeneraci, to same se pise i na forech zahranicnich, reseni bylo jedine zaslepit, dpf ven, upravit jednotku, ale to ja nechtel.
Takze vim jake jsem mel problemy kdyz byl zaslepen, casta aktivni regenerace a vazne olej menit tak casto nechci :) Jinak pokud bezi aktivni regenerace, bezi soucasne i sahara, motor na neutral ma zvysene otacky, atd. dle toho to bezpecne poznam. Od vymeny egru opet bez zaslepeni, je to zase stare mondeo a regenerace probihaji jak maji, mam druhy DPF na aute a najeto 384tis.

edit: jeste me napadlo, nema nahodou focus uz nadobu? Protoze to by pak vse vysvetlovalo, proc kazdy mluvime o necem jinem :palec_nahoru:

Jinak si jeste prosim precti tohle, je to popis funkce dpf krasne rozepsano aktivni, pasivni, atd. http://www.bitpower.cz/index.php?module ... E1stic-DPF