bee píše:killerhammer píše:aj kois meria u profituningu co viem
jednoznacne to treba odmerat, lebo to je uz fakt cudne, ze to nikto nema na grafe

to nikto nemate 30 evri na jedno meranie<
Takže pánové – fandové úprav motoru STček – je to konečně zde – aktuální grafy měření na válcové zkušebně výkonu !!!!
Tak, jak jsem před časem slíbil, dávám k diskuzi konkrétní výsledky měření mého auta, a to dokonce na 2 různých měřících zařízeních.
První měření jsem absolvoval na brzdě ve firmě Camp Performance v Praze na Zbraslavi dne 2.10.2009.
Šikovní kluci, trošku amatérské podmínky – brzda v garáži, starší počítač…
Auto bylo upevněné řemeny, přední hnaná náprava ležela pouze na 1 válci. Základní nevýhoda – málo účinné větrání, resp. chlazení intercooleru. Mají tam sice kruhový ventilátor o průměru cca 1,2 metru, ale ten míří na auto šikmo shora, takže většina vzduchu jde na chladič, nikoliv dolů na intercooler.
Kluci to měřili na 6. rychlostní stupeň, i přes to se jim auto škubalo jako zběsilé - ten krouťák i na té šestce způsoboval prokluzování předních kol na válci (

!!!) Měl jsem chvilkama strach, že se auto z těch řemenů utrhne a odletí do pryč….
Výsledky (6. rychlostní stupeň):
Maximální kroutící moment - 444,46 Nm při 2.974 ot/min.
Maximální výkon motoru – 190,6 kW (cca 260 PS) při 4.442 ot/min.
Krouťák jim však začal padat již kolem 4.100 ot/min. což je důsledek nízké účinnosti intercooleru, který dodával do směsi málo ochlazený vzduch právě díky tomu hornímu slabému větráku
(zlatá slova Teebee-ho – vzduch tam musí jít hlavně proti intercooleru, dole, napřímo – tak, jako když jedeš po silnici ). Standardní průběh krouťáku je o dost více plochý – viz oba níže připojené grafy…
A hlavní zjištění nakonec – moje STčko má elektronicky omezenou maximální rychlost na 250 km/h. To je krásně vidět na grafu – přesně při 6.000 ot/min (zařazená šestka) jdou obě křivky kolmo dolů, jak to ta elektronika odpojila. V té chvíli diagnostikoval počítač brzdy na předních kolech přesně 250 km/h – a tachometr v autě ukazoval přesně konec stupnice – 260 km/h (tzn. že mně to „podměřuje“ v těchto rychlostech přesně o 10 km/h).
To mně trošku nasralo, protože Wolf mi garantuje po té úpravě maximální krouťák 465 Nm při cca 6.150 ot/min., na šestku…. Takže díky té elektronice teď nemám šanci „šáhnout si“ na ta maxima….
Graf připojen níže.
Cena u Camp Performance – 1.200,- Kč vč. DPH.
Druhé měření proběhlo minulý týden v pátek 16.10.2009, na válcové zkušebně výkonu „Made in BRD“ MAHA LPS 3000 v servisu Mercedes v Praze na Chodově.
Tato brzda je v současné době naprostá špička v Evropě a v ČR je to to nejlepší, kam si jít výkon v současnosti změřit.
Dva technici na brzdě měli perfektní přístup. Nejprve přišly na řadu pneumatiky – kontrola tlaku – a trošku se dohustilo (na můj pokyn se měřilo při tlaku pneu přední nápravy 2,4 atm.)
Potom auto přikurtovali za přední hák, nastavili čidla do sání motoru a začali zahřívat gumy, motor a turbo. To vše trvalo cca 15 minut.
Dalším krokem bylo harmonizování otáček motoru s otáčkami na displeji počítače brzdy. To není až tak lehké, jak jsem myslel

– technik v autě dálkovým pagerem současně resetuje a startuje počítač a současně tůruje motor a srovnává to s otáčkami na palubce. Synchronizace jim trvala dalších cca 25 minut ( !!! ).
Pak jsme se pustili do vlastního měření. Technik tvrdošíjně trval na tom, že se bude měřit na převod, který je napřímo. Já jsem jim dodal tabulku od Forda s tím, že STčko má v podstatě přímý převod na 4.rychlostním stupni (cca 1,082). Sice jsem kroutil hlavou, ale nakonec jsem jim to odsouhlasil.
Naměřené výsledky na 4.stupeň potvrdily mé pochyby a byly v podstatě k ničemu. Maximální krouťák cca 350 Nm při 4.320 Nm, maximální výkon 187,7 kW (cca 255 PS) při 5.630 ot/min.
Tak jsme to odmávali a začali to měřit na pětku.
Chlapci tomu dávali celkem kouř, teplota oleje turba byla skoro 90 stupňů, krátkodobě to ten technik točil až k 7.600 ot/min. Řekl jsem jim, ať to nešetří…
Výsledky (5.rychlostní stupeň) :
Maximální kroutící moment - 314 Nm při 5.420 ot/min.
Maximální výkon motoru – 194,4 kW (cca 265 PS) při 5.965 ot/min.
Krouťák jim vydržel až do hezkých cca 6.600 otáček, křivka relativně hezky mírně zaoblená…. jsou tam na něm patrné malé „skoky“ – to jsou prokluzy kol na válci - krouťák je fakt dost velký (ten válec – když jsem odjížděl – byl o dost více černý než když jsem přijel…
).
Znovu se potvrzuje názor TeeBee-ho – když tam šel vzduch přímo na intercooler, ten krouťák to tam krásně „podrželo“, o více než cca 2.000 otáček dál, než na Zbraslavi…
Cena u Mercedesu - 1 hodina měření 1.500,- Kč plus DPH (měřili jsme 2 hodiny)
A co z toho všeho plyne ???
Wolf mi garantuje tato data:
Maximální kroutící moment - 465 Nm při 3.320 ot/min.
Maximální výkon motoru – 220 kW (cca 300 PS) při 6.130 ot/min.
Takže nejvíce se deklarovaným hodnotám přibližuje Zbraslav (444 Nm) – což je o cca – 5 % méně než mám v dokladech o mé úpravě …
Děsivý je však rozdíl mezi změřeným krouťákem Na Chodově a na Zbraslavi – 444 Nm oproti 314 Nm …… ????? To je fakt o dost – i když každý je měřený na jiném rychlostním stupni (nebo snad právě proto ???? – nevím - ???

)
S výkonem si hlavu moc nedělám – jednak se dopočítává z křivky točivého momentu a jednak – pokud tam budu mít ten zasraný omezovač rychlosti, stejně si na těch plnohodnotných 300 koníků nesáhnu – ty tam podle měření přijdou do hry až někde kolem 6.100 otáček, tzn. pravděpodobně až za hranicí 250 km/h….
A jak tedy dál ????
Prvním krokem bude odstranění spodního grilu a příští týden tam už bude jen tahokov – jen tak tam dostatnu k tomu svému mamutímu intercooleru dost vzduchu – teď ho mám přesně v ½ zakrytý SPZkou, což je na hovno…
Druhým krokem bude v květnu montáž sportovního výfuku od Milltec Co. z UK – to udělají u Wolfa, až tam pojedu nechat si prodloužit garanci. Výfuk ještě více „vyhladí“ krouťák a navíc mu přidá cca 5% ….
A třetí krok – Wolf mi odpojí elektronický omezovač rychlosti tak, aby to auto nic nebrzdilo. Tady mi to teď nikdo nechce udělat – ani motoráři ze sportovní divize Charouze na Žebráku (ladí tam Mercedesy pro okruhové závody DTM v SRN).
Podle všech motorářů, kteří zatím ty grafy viděli, má to auto – po odstranění omezovače - výkonový potenciál na cca 270 km/h.
A proto v červnu přijde krok č. 4 - další měření u Mercedesu.
Zde ale nechám měřit už jen na šestku, a mám dojem, že možná s tím novým výfukem, vypnutým omezovačem a pořádným naložením pod kotlem přelezu tak cca 480 Nm a maximálka půjde až těm 270…..
Toť zatím vše, další dotazy odpovím obratem
Grafy pro lepší přehled lze zvětšit kliknutím přímo na ně....
Focus II. ST - r.v. 2006, úprava Wolf Racing (340 PS,545 Nm), Bilstein B16 Gewindefahrwerk PSS9, AP Racing (kotouče 362 mm, 6 pístků) - desky Raybestos směs ST31, samosvorný diferenciál Quaife, výfuk MILLTEK turbo back, Semi Slick TOYO R888