ford focus ST - úprava motoru

Vše o motorech ST a RS
Moderátor:foki
Odpovědět
Uživatelský avatar
Marťas
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9172
Registrován: 13.04.2008 12:50
Bydliště: Edinburgh / Havířov

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od Marťas » 30.09.2009 23:27

Dalsi argument :roll: ......ok, pres zimu ho vezmu taky :twisted:
Obrázek
Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW


...uz nic nedovolene neprodavam :P

Ford King
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 01.10.2009 17:18
Bydliště: Praha

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od Ford King » 02.10.2009 22:32

Jsem domluven s jedním bazaristou s Kladna ,že mi doveze FF ST, chci toto auto, protože mam FF na denní ježdění, tak až ho budu mít, tak dám vědět!! :D

Uživatelský avatar
Macmiro
.
.
Příspěvky: 492
Registrován: 30.03.2009 19:44
Bydliště: Praha - Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od Macmiro » 07.10.2009 22:05

teebee: na základě tvých rad (srázek na Chodově) po zimě zakoupím DSCI dreamscience. Perfektní je teď ta verze USB kabel + CD se softem. Vezmu jako ty verzi s pěti mapama za bratru solidních 445liber, což je aktuálně cca 12500,- Díkes za rady.
FOCUS ST 2.5 Duratec 225 HP, 3 door, blue, Dreamscience mapy - Mod C, Dreamscience sání, kompletní 3" výfuk (downpipe Magnex + sportcat Cobra + catback Bluflame), podložky Eibach Pro-Spacer 15mm, pružiny Eibach Pro Kit Springs 25 mm.

Uživatelský avatar
teebee
.
.
Příspěvky: 365
Registrován: 13.07.2009 15:00
Bydliště: Praha

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od teebee » 08.10.2009 15:35

Koukám, že kluci z Dreamsciencu by mi měli začít platit provize :mrgreen:
Ford Focus ST, 2007 pre-facelift, 5D, Sea grey
Obrázek

Uživatelský avatar
Bob Wolf
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 609
Registrován: 20.07.2009 00:05
Bydliště: Praha

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od Bob Wolf » 20.10.2009 11:28

bee píše:
killerhammer píše:aj kois meria u profituningu co viem
jednoznacne to treba odmerat, lebo to je uz fakt cudne, ze to nikto nema na grafe :mrgreen:
to nikto nemate 30 evri na jedno meranie<

Takže pánové – fandové úprav motoru STček – je to konečně zde – aktuální grafy měření na válcové zkušebně výkonu !!!!

Tak, jak jsem před časem slíbil, dávám k diskuzi konkrétní výsledky měření mého auta, a to dokonce na 2 různých měřících zařízeních.

První měření jsem absolvoval na brzdě ve firmě Camp Performance v Praze na Zbraslavi dne 2.10.2009.

Šikovní kluci, trošku amatérské podmínky – brzda v garáži, starší počítač…

Auto bylo upevněné řemeny, přední hnaná náprava ležela pouze na 1 válci. Základní nevýhoda – málo účinné větrání, resp. chlazení intercooleru. Mají tam sice kruhový ventilátor o průměru cca 1,2 metru, ale ten míří na auto šikmo shora, takže většina vzduchu jde na chladič, nikoliv dolů na intercooler.

Kluci to měřili na 6. rychlostní stupeň, i přes to se jim auto škubalo jako zběsilé - ten krouťák i na té šestce způsoboval prokluzování předních kol na válci ( 8O !!!) Měl jsem chvilkama strach, že se auto z těch řemenů utrhne a odletí do pryč…. 8O 8O :o :o

Výsledky (6. rychlostní stupeň):

Maximální kroutící moment - 444,46 Nm při 2.974 ot/min.

Maximální výkon motoru – 190,6 kW (cca 260 PS) při 4.442 ot/min.


Krouťák jim však začal padat již kolem 4.100 ot/min. což je důsledek nízké účinnosti intercooleru, který dodával do směsi málo ochlazený vzduch právě díky tomu hornímu slabému větráku (zlatá slova Teebee-ho – vzduch tam musí jít hlavně proti intercooleru, dole, napřímo – tak, jako když jedeš po silnici ). Standardní průběh krouťáku je o dost více plochý – viz oba níže připojené grafy…

A hlavní zjištění nakonec – moje STčko má elektronicky omezenou maximální rychlost na 250 km/h. To je krásně vidět na grafu – přesně při 6.000 ot/min (zařazená šestka) jdou obě křivky kolmo dolů, jak to ta elektronika odpojila. V té chvíli diagnostikoval počítač brzdy na předních kolech přesně 250 km/h – a tachometr v autě ukazoval přesně konec stupnice – 260 km/h (tzn. že mně to „podměřuje“ v těchto rychlostech přesně o 10 km/h).

To mně trošku nasralo, protože Wolf mi garantuje po té úpravě maximální krouťák 465 Nm při cca 6.150 ot/min., na šestku…. Takže díky té elektronice teď nemám šanci „šáhnout si“ na ta maxima….

Graf připojen níže.

Cena u Camp Performance – 1.200,- Kč vč. DPH.


Druhé měření proběhlo minulý týden v pátek 16.10.2009, na válcové zkušebně výkonu „Made in BRD“ MAHA LPS 3000 v servisu Mercedes v Praze na Chodově.

Tato brzda je v současné době naprostá špička v Evropě a v ČR je to to nejlepší, kam si jít výkon v současnosti změřit.

Dva technici na brzdě měli perfektní přístup. Nejprve přišly na řadu pneumatiky – kontrola tlaku – a trošku se dohustilo (na můj pokyn se měřilo při tlaku pneu přední nápravy 2,4 atm.)

Potom auto přikurtovali za přední hák, nastavili čidla do sání motoru a začali zahřívat gumy, motor a turbo. To vše trvalo cca 15 minut.

Dalším krokem bylo harmonizování otáček motoru s otáčkami na displeji počítače brzdy. To není až tak lehké, jak jsem myslel :roll: – technik v autě dálkovým pagerem současně resetuje a startuje počítač a současně tůruje motor a srovnává to s otáčkami na palubce. Synchronizace jim trvala dalších cca 25 minut ( !!! ).

Pak jsme se pustili do vlastního měření. Technik tvrdošíjně trval na tom, že se bude měřit na převod, který je napřímo. Já jsem jim dodal tabulku od Forda s tím, že STčko má v podstatě přímý převod na 4.rychlostním stupni (cca 1,082). Sice jsem kroutil hlavou, ale nakonec jsem jim to odsouhlasil. :?

Naměřené výsledky na 4.stupeň potvrdily mé pochyby a byly v podstatě k ničemu. Maximální krouťák cca 350 Nm při 4.320 Nm, maximální výkon 187,7 kW (cca 255 PS) při 5.630 ot/min.
Tak jsme to odmávali a začali to měřit na pětku.

Chlapci tomu dávali celkem kouř, teplota oleje turba byla skoro 90 stupňů, krátkodobě to ten technik točil až k 7.600 ot/min. Řekl jsem jim, ať to nešetří… :evil:

Výsledky (5.rychlostní stupeň) :

Maximální kroutící moment - 314 Nm při 5.420 ot/min.

Maximální výkon motoru – 194,4 kW (cca 265 PS) při 5.965 ot/min.


Krouťák jim vydržel až do hezkých cca 6.600 otáček, křivka relativně hezky mírně zaoblená…. jsou tam na něm patrné malé „skoky“ – to jsou prokluzy kol na válci - krouťák je fakt dost velký (ten válec – když jsem odjížděl – byl o dost více černý než když jsem přijel… :roll: ).

Znovu se potvrzuje názor TeeBee-ho – když tam šel vzduch přímo na intercooler, ten krouťák to tam krásně „podrželo“, o více než cca 2.000 otáček dál, než na Zbraslavi… :idea:


Cena u Mercedesu - 1 hodina měření 1.500,- Kč plus DPH (měřili jsme 2 hodiny)



A co z toho všeho plyne ???


Wolf mi garantuje tato data:

Maximální kroutící moment - 465 Nm při 3.320 ot/min.

Maximální výkon motoru – 220 kW (cca 300 PS) při 6.130 ot/min.


Takže nejvíce se deklarovaným hodnotám přibližuje Zbraslav (444 Nm) – což je o cca – 5 % méně než mám v dokladech o mé úpravě …

Děsivý je však rozdíl mezi změřeným krouťákem Na Chodově a na Zbraslavi – 444 Nm oproti 314 Nm …… ????? To je fakt o dost – i když každý je měřený na jiném rychlostním stupni (nebo snad právě proto ???? – nevím - ??? :?: :?: :?: )

S výkonem si hlavu moc nedělám – jednak se dopočítává z křivky točivého momentu a jednak – pokud tam budu mít ten zasraný omezovač rychlosti, stejně si na těch plnohodnotných 300 koníků nesáhnu – ty tam podle měření přijdou do hry až někde kolem 6.100 otáček, tzn. pravděpodobně až za hranicí 250 km/h….




A jak tedy dál ????


Prvním krokem bude odstranění spodního grilu a příští týden tam už bude jen tahokov – jen tak tam dostatnu k tomu svému mamutímu intercooleru dost vzduchu – teď ho mám přesně v ½ zakrytý SPZkou, což je na hovno…

Druhým krokem bude v květnu montáž sportovního výfuku od Milltec Co. z UK – to udělají u Wolfa, až tam pojedu nechat si prodloužit garanci. Výfuk ještě více „vyhladí“ krouťák a navíc mu přidá cca 5% ….

A třetí krok – Wolf mi odpojí elektronický omezovač rychlosti tak, aby to auto nic nebrzdilo. Tady mi to teď nikdo nechce udělat – ani motoráři ze sportovní divize Charouze na Žebráku (ladí tam Mercedesy pro okruhové závody DTM v SRN).

Podle všech motorářů, kteří zatím ty grafy viděli, má to auto – po odstranění omezovače - výkonový potenciál na cca 270 km/h.

A proto v červnu přijde krok č. 4 - další měření u Mercedesu.

Zde ale nechám měřit už jen na šestku, a mám dojem, že možná s tím novým výfukem, vypnutým omezovačem a pořádným naložením pod kotlem přelezu tak cca 480 Nm a maximálka půjde až těm 270…..


Toť zatím vše, další dotazy odpovím obratem


Grafy pro lepší přehled lze zvětšit kliknutím přímo na ně....
Přílohy
Camp_Performance_graph.jpg
MAHA_LPS3000_Mercedes_servis_graph.jpg
Naposledy upravil(a) Bob Wolf dne 20.10.2009 13:06, celkem upraveno 6 x.
Focus II. ST - r.v. 2006, úprava Wolf Racing (340 PS,545 Nm), Bilstein B16 Gewindefahrwerk PSS9, AP Racing (kotouče 362 mm, 6 pístků) - desky Raybestos směs ST31, samosvorný diferenciál Quaife, výfuk MILLTEK turbo back, Semi Slick TOYO R888

TripleJay
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4196
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Levice (SR)
Kontaktovat uživatele:

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od TripleJay » 20.10.2009 11:35

hmm, zaujimave... my co sme boli merat v BA v profituningu, tiez maju Maha LPS, tak typek vravel ze sa meria na predposledny rychlostny stupen a zeby nejak nastavoval otacky ci co, to si nepamatam...
A tiez to druhe meranie, ST toci do 7.580ot :?: 8O To je na turbo motor nejak velmi vela, tolko tocia poriadne poladene atmosfery :?

Uživatelský avatar
Bob Wolf
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 609
Registrován: 20.07.2009 00:05
Bydliště: Praha

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od Bob Wolf » 20.10.2009 11:39

TripleJay píše:hmm, zaujimave... my co sme boli merat v BA v profituningu, tiez maju Maha LPS, tak typek vravel ze sa meria na predposledny rychlostny stupen a zeby nejak nastavoval otacky ci co, to si nepamatam...
A tiez to druhe meranie, ST toci do 7.580ot :?: 8O To je na turbo motor nejak velmi vela, tolko tocia poriadne poladene atmosfery :?

Zatím tam měří většinou jen ty Mercedesy a sem-tam pár jiných sportovních aut - ale jen výjimečně - prostě STčko nebo RSko tam zatím neměli, tak si to musel úplně ponovu zkalibrovat aby to bylo objektivní....
Focus II. ST - r.v. 2006, úprava Wolf Racing (340 PS,545 Nm), Bilstein B16 Gewindefahrwerk PSS9, AP Racing (kotouče 362 mm, 6 pístků) - desky Raybestos směs ST31, samosvorný diferenciál Quaife, výfuk MILLTEK turbo back, Semi Slick TOYO R888

TripleJay
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4196
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Levice (SR)
Kontaktovat uživatele:

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od TripleJay » 20.10.2009 11:43

aha, tak to hej... Ale co tie otacky?

Uživatelský avatar
Bob Wolf
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 609
Registrován: 20.07.2009 00:05
Bydliště: Praha

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od Bob Wolf » 20.10.2009 11:49

TripleJay píše:aha, tak to hej... Ale co tie otacky?
Prostě na obrazovce počítače brzdy měl graf - digitální budík - stejný jako máš na palubce...

Ten nastavil na počítači na doběh přesně na 6.800 otáček.

Potom jen v autě přidával plyn až k cca 6.800 otáčkám na otáčkoměru auta - a když tam s motorem na těch otáčkách reálně byl, tím pagerem dal pokyn do počítače a tam se ta digitální ručka srovnala přesně na těch 6.800 otáčkách, které byly v tu chvíli i v motoru.

A nakonec si to ten počítač zpětně nastavil a ta digitální pole se srovnala tak, že to, co točil na motoru, se současně točilo i na té obrazovce. :idea:
Focus II. ST - r.v. 2006, úprava Wolf Racing (340 PS,545 Nm), Bilstein B16 Gewindefahrwerk PSS9, AP Racing (kotouče 362 mm, 6 pístků) - desky Raybestos směs ST31, samosvorný diferenciál Quaife, výfuk MILLTEK turbo back, Semi Slick TOYO R888

TripleJay
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4196
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Levice (SR)
Kontaktovat uživatele:

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od TripleJay » 20.10.2009 12:21

nie nie, to rozumiem, ja myslim ze co vravis na tie max dosiahnute otacky - 7.580ot. Bo papierovo ma ST max vykon pri 6.100ot. Takze seria tipujem ze ma obmedzovac na 6.500/800, ale tych 7.580 je kua vela

Uživatelský avatar
Bob Wolf
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 609
Registrován: 20.07.2009 00:05
Bydliště: Praha

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od Bob Wolf » 20.10.2009 12:28

TripleJay píše:nie nie, to rozumiem, ja myslim ze co vravis na tie max dosiahnute otacky - 7.580ot. Bo papierovo ma ST max vykon pri 6.100ot. Takze seria tipujem ze ma obmedzovac na 6.500/800, ale tych 7.580 je kua vela

Člověče, sám ti nevím ????? :?:

Prostě jsem jim u toho Mercedesu řekl, ať to točí co to dá, ať se toho nebojí, že to auto to vydrží - ať jen hlídají teplotu oleje u turba, jinak nic...


Skutečně tam pak z toho dostali těch skoro 7.600 ot - viz graf - takže podle mého:

1. Wolf odstranil elektronický omezovač otáček

2. Wolf se už ale vysral na odstranění elektronického čipu, který odpojuje elektroniku v případě, kdy auto jede reálně nad 250 km/h :twisted: Asi si myslel, že to nezjistím nebo že tak rychle nemám nikdy šanci jet :evil: :evil: :evil:

Takže na jaře - v květnu - ten omezovač rychlosti půjde do pryč, a to hezky rychle :mrgreen:
Focus II. ST - r.v. 2006, úprava Wolf Racing (340 PS,545 Nm), Bilstein B16 Gewindefahrwerk PSS9, AP Racing (kotouče 362 mm, 6 pístků) - desky Raybestos směs ST31, samosvorný diferenciál Quaife, výfuk MILLTEK turbo back, Semi Slick TOYO R888

Uživatelský avatar
Marťas
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9172
Registrován: 13.04.2008 12:50
Bydliště: Edinburgh / Havířov

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od Marťas » 20.10.2009 15:09

Celkem divny je ten velky rozdil kroutaku 8O. Vzdyt i seriove ST bez uprav ma mit 320Nm :!:
Na druhou stranu se nedivim, jelikoz je celkem nemozne ziskat Wolfovy udaje se seriovym vyfukem/catem. Musi to byt vse v harmonii. Poradne sani - silne vnitrnosti motoru - velky tlak turba - poradna roura vyfuku s co nejmensima restrikcema...
Obrázek
Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW


...uz nic nedovolene neprodavam :P

Uživatelský avatar
Tesna
.
.
Příspěvky: 100
Registrován: 26.05.2009 16:52
Bydliště: ValMez

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od Tesna » 20.10.2009 15:41

Bohužel, obě měření lze brát jako zajímavost a informativní, protože naměřené výsledky jsou úplně mimo.

U prvního je jasné, že výkon v oblasti 6000 ot. bude reálně úplně někde jinde než naměřené maximum v 4400, protože pak už motor nebyl dostatečně uchlazen. Do těch 4400 ot. bych to bral jako relevantní měření.

A druhé měření je totálně KO, stačí se pouze podívat na průběh i hodnotu max. krouťáku. Kdo někdy jezdil s turbobenzínem, tak ví, jaký je průběh a kde nastupuje "zátah".

Uživatelský avatar
Bob Wolf
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 609
Registrován: 20.07.2009 00:05
Bydliště: Praha

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od Bob Wolf » 20.10.2009 15:55

Marťas píše:Celkem divny je ten velky rozdil kroutaku 8O. Vzdyt i seriove ST bez uprav ma mit 320Nm :!:
Na druhou stranu se nedivim, jelikoz je celkem nemozne ziskat Wolfovy udaje se seriovym vyfukem/catem. Musi to byt vse v harmonii. Poradne sani - silne vnitrnosti motoru - velky tlak turba - poradna roura vyfuku s co nejmensima restrikcema...

Já si osobně myslím, že základ u té mé upravené verze je do budoucna zkoušet krouťák a výkon výhradně na 6. rychlostní stupeň - ta šestka když se to na ní měřilo na Zbraslavi, má nádherný tah, rovnoměrný, rychlý nárůst krouťáku (viz graf) a ten motor je třeba dostat do co nejvyšších otáček - samozřejmě za 100 % souhlasu s tím, co píšeš - za optimálního odvodu výfukových plynů co největší rourou bez zúžení jako v sérii - jako to tam mám teď i já :?

Čím menší odpor za turbem (tzn. čím širší výfukový svod v 1. části - tzv. "downpipe") tím je účinnost turba vyšší a krouťák i výkon je potom na požadovaném maximu... když tam bude úzká roura, tak vzniká protitlak plynů, které účinnost turba do jisté míry snižují.

Takto to má pořešen britský MILLTEC - já půjdu do kompletně celého nového výfuku.

Tam to je vymyšleno takto:

1. downpipe od turba směrem dolu s rozměrem 3 palce na vstupu a výstupu
2. první horizontální díl se sportovním catem s 200 dírkama - vstup 3 palce, výstup 2,75
3. první středový díl s rezonátorem a vstupem i výstupem 2,75 palce
4. další trubka s průměrem kolem 2,5 palce
5. a nakonec koncovka s rezonančním tlumičem a výstupy ven 2x100 mm

Celé je to odladěné speciálně na STčko, vyrobeno ze speciální "letecké" nerez oceli která se neprobarvuje ani po velkém zahřátí - v podstatě nezničitelná záležitost na celou životnost auta.


Když toto zkombinuju s odpojením té elektroniky blokující maximálku na 250, motor půjde točit i nadále k 7.600 ot/min. díky již pravděpodobně nyní odstraněnému restriktoru otáček a auto udělá pak reálně i tu maximálku ke 270....

V cca 6.150 ot/min tam budu mít - při zařazené šestce - současně vrchol krouťáku a výkonu - potom to sice půjde pomalu, pozvolna dolů, ale auto bude rozjeté a na tu maximálku se dostane i např. při 400 Nm a výkonu pokleslým někam k cca 260 PS...... :idea:
Focus II. ST - r.v. 2006, úprava Wolf Racing (340 PS,545 Nm), Bilstein B16 Gewindefahrwerk PSS9, AP Racing (kotouče 362 mm, 6 pístků) - desky Raybestos směs ST31, samosvorný diferenciál Quaife, výfuk MILLTEK turbo back, Semi Slick TOYO R888

Uživatelský avatar
Bob Wolf
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 609
Registrován: 20.07.2009 00:05
Bydliště: Praha

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od Bob Wolf » 20.10.2009 16:18

Tesna píše:Bohužel, obě měření lze brát jako zajímavost a informativní, protože naměřené výsledky jsou úplně mimo.

U prvního je jasné, že výkon v oblasti 6000 ot. bude reálně úplně někde jinde než naměřené maximum v 4400, protože pak už motor nebyl dostatečně uchlazen. Do těch 4400 ot. bych to bral jako relevantní měření.

A druhé měření je totálně KO, stačí se pouze podívat na průběh i hodnotu max. krouťáku. Kdo někdy jezdil s turbobenzínem, tak ví, jaký je průběh a kde nastupuje "zátah".


U Mercedesu jsem zaváhal - měl jsem je dokopat k tomu, ať to změří i na tu šestku - sice by jim to při měřených 250 km/h zase spadlo dolů, jako na té Zbraslavi, ale alespoň bych od těch cca 3.800 do těch 6.000 ot/min. měl k dispozici objektivnější průběh toho točivého momentu = plošší, delší křivka - díky tomu vzduchu, který tam pěkně zespoda foukali :(

Maximální krouťák to má mít podle Wolfa v 3.320 ot/min. - což bychom tam v pohodě udělali - a ten maximální výkon má přijít kolem těch 6.100 otáček/min - což je těsně potom, co to ta elektronika odpojila... :evil:

No nic - dobré poučení pro příští měření (za 3 litry :evil: ) - půjdu zase na ten Chodov a tu pětku tam už nedají, to ani náhodou :twisted:
Focus II. ST - r.v. 2006, úprava Wolf Racing (340 PS,545 Nm), Bilstein B16 Gewindefahrwerk PSS9, AP Racing (kotouče 362 mm, 6 pístků) - desky Raybestos směs ST31, samosvorný diferenciál Quaife, výfuk MILLTEK turbo back, Semi Slick TOYO R888

Odpovědět

Zpět na „Motory“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti